PDA

View Full Version : Gibson LP Studio kenners, is dit een aardige gitaar?



gitaarmike
30 mei 2018, 13:40
He hallotjes,

Ik heb deze gitaar op het oog, ik ga vanavond kijken.
Voor zover ik kan beoordelen ziet het er allemaal legit uit, geen rare dingen.
Wat vinden jullie?

https://link.marktplaats.nl/m1290145677

Is een mooie upgrade t.o.v de vintage lp die ik pas heb gekocht en dan is mijn LP gas weer even gestild totdat ik een nieuwe gibson lp standard kan kopen :P.

Mvg
Michael

BorisA
30 mei 2018, 13:51
Ziet er in orde uit.

Venlonaer
30 mei 2018, 14:17
Prima gitaar.

Maar voor what it's worth.
Voor (bijna) hetzelfde geld zou ik voor een early 90 LP Studio gaan. Eigenlijk dezelfde specs als een LP Custom, maar voor een fractie van de prijs :).

Een LP Firebrand of zelfs nog een The Paul (wat duner en lichter) zitten in dezelfde catagorie. Vooral een Firebrand met de originele T-Tops is veel bang voor the buck.

Succes in ieder geval!

dagrim1
30 mei 2018, 15:27
Hey, klinkt een beetje als mijn pad...

Van een Vintage V100 les paul, naar een studio (zelf een 2010 versie geloof ik, worn cherry) naar een traditional (ok, geen standard).

De studio die ik heb vind ik een heerlijke gitaar, in alles net wat beter afgewerkt dan de V100 hoewel ik de v100 ook prima waar voor het geld vond moet ik eerlijk zeggen. De traditional die ik heb is ook fijn, anders maar fijn, vooral een stuk zwaarder ;)

Al met al lijkt het me een prima upgrade, durf niets over de prijs te zeggen (de mijne destijds voor 500 overgenomen, maar daar zat een tas bij ipv case) maar de gitaar niks op aan te merken hier.

gitaarmike
30 mei 2018, 15:34
Cool, joh ik had way back (10 jaar geleden ofzo) een lp studio toen ingeruild voor een blade rh4 met wat opleg van mijn kant.
Maar toch altijd gas gehad voor een lp standard. Zal wel de traditional gaan worden denk ik.

Die vintage is voor het geld echt een prima gitaar ,maar toch haalt het dat ding het qua feel niet bij mijn blade en fender. Maarja, dat kan je ook niet verwachten voor 180 euro 2e hands. De studio is dan natuurlijk weer een heel stuk beter. Ben benieuwd.

telerocker
30 mei 2018, 15:36
Dat lijkt me een aardige deal met koffer. Je kunt nog een beetje onderhandelen (bieden vanaf 600). De foto laat net niet de neckjoint zien. Kijk dus even of er cracks zijn.

vulvasonic
30 mei 2018, 19:14
Prima gitaar.

Maar voor what it's worth.
Voor (bijna) hetzelfde geld zou ik voor een early 90 LP Studio gaan. Eigenlijk dezelfde specs als een LP Custom, maar voor een fractie van de prijs :).

Een LP Firebrand of zelfs nog een The Paul (wat duner en lichter) zitten in dezelfde catagorie. Vooral een Firebrand met de originele T-Tops is veel bang voor the buck.

Succes in ieder geval!
Klinkt misschien gek, maar ik ben dol op die The Paul en op die Firebrands. De SG Firebrand is een van de fijnste gitaren waar ik ooit op gespeeld heb. Aan de andere kant, mijn voorkeuren zijn in de loop der jaren ook wel veranderd. :)

Venlonaer
31 mei 2018, 07:32
Klinkt misschien gek, maar ik ben dol op die The Paul en op die Firebrands. De SG Firebrand is een van de fijnste gitaren waar ik ooit op gespeeld heb. Aan de andere kant, mijn voorkeuren zijn in de loop der jaren ook wel veranderd. :)

Wat ik mij nog altijd afvraag, wellicht kun jij het bevestigen. Bij de The Paul(s). Heeft de laklaag nu echt die zwarte vlekken/sprakels in de blanke laag of was het enkel dat ene model dat ik bespeelt heb? Viel mij in ieder geval meteen op. Vond het vreemd.

gitaarmike
31 mei 2018, 11:09
Ik heb de gitaar gekocht, mag niet klagen voor 580 eurotjes :P . Thanks voor jullie hulp!

Brum
31 mei 2018, 11:22
Kijk, da's een mooi prijsje! Ik vond die €700,- al flink aan de prijs, maar dit lijkt er meer op. Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop!:ok:

telerocker
31 mei 2018, 11:30
Ik heb de gitaar gekocht, mag niet klagen voor 580 eurotjes :P . Thanks voor jullie hulp!

Gefeliciteerd, je hebt dus goed onderhandeld (inclusief koffer). Zo'n Studio biedt toch een hoop bang for the bucks.

Erik de Perik
31 mei 2018, 11:38
Wat ik mij nog altijd afvraag, wellicht kun jij het bevestigen. Bij de The Paul(s). Heeft de laklaag nu echt die zwarte vlekken/sprakels in de blanke laag of was het enkel dat ene model dat ik bespeelt heb? Viel mij in ieder geval meteen op. Vond het vreemd.

Ik heb dat nooit gezien. Niet in de mijne en niet in anderen. Wel veel onderling kleurverschil bij de bodydelen en een keer verschil in dikte zelfs.

vulvasonic
31 mei 2018, 14:08
Wat Erik de Perik zegt.


Gefeliciteerd met je Gibson. Mooi ding voor een hele goede prijs. :)

dagrim1
31 mei 2018, 14:56
Lijkt me een prima prijs idd! Veel plezier ermee :)

Midwolda
31 mei 2018, 16:21
Congrats, Mike! Goede deal gemaakt en een fijne gitaar in huis gehaald.
Heb zelf in de loop der jaren een stuk of zes Studio's gehad, ook The Paul's en Custom's, en ze zijn allemaal weer verkocht behalve eentje: een winered/gold Les Paul Studio met rosewood toets uit 2001.
Een winnaar dus! :ok:

guitarkid
31 mei 2018, 17:48
Een LP Firebrand of zelfs nog een The Paul (wat duner en lichter) zitten in dezelfde catagorie. Vooral een Firebrand met de originele T-Tops is veel bang voor the buck.

Succes in ieder geval!

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar een The Paul levert toch wel wat meer op?

Erik de Perik
31 mei 2018, 17:56
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar een The Paul levert toch wel wat meer op?

Ja.

Nog gefeliciteerd Mike, mooie prijs!

Agent_Smith
31 mei 2018, 21:14
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar een The Paul levert toch wel wat meer op?

Nee, die raak je volgens mij aan de straatstenen niet kwijt

vulvasonic
1 juni 2018, 00:45
Nee, die raak je volgens mij aan de straatstenen niet kwijt
Aan mij anders wel. Jeugdsentiment. :)

guitarkid
1 juni 2018, 01:01
Nee, die raak je volgens mij aan de straatstenen niet kwijt

Nou heb ik voor het huis asfalt, maar als ik een the Paul voor dat geld kan kopen wijs ik dat niet af! :)

Erik de Perik
1 juni 2018, 01:19
Aan mij anders wel. Jeugdsentiment. :)

Aan mij ook..... om dezelfde reden.

Venlonaer
1 juni 2018, 08:30
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar een The Paul levert toch wel wat meer op?

<€1000 moet echt wel lukken.

Midwolda
1 juni 2018, 08:46
<€1000 moet echt wel lukken.

Dan zijn ze knap in waarde gestegen.
Ik betaalde ca. zeven jaar geleden 550,- voor een 100% originele en nette The met T-tops en chainsaw koffer, en die heb ik een jaar of vier geleden verkocht voor 650,-.

gitaarmike
1 juni 2018, 10:23
Congrats, Mike! Goede deal gemaakt en een fijne gitaar in huis gehaald.
Heb zelf in de loop der jaren een stuk of zes Studio's gehad, ook The Paul's en Custom's, en ze zijn allemaal weer verkocht behalve eentje: een winered/gold Les Paul Studio met rosewood toets uit 2001.
Een winnaar dus! :ok:

Aight , lets hope so, :)
thanks allemaal!

almarvk
1 juni 2018, 10:26
Pics or it didn't happen!

gitaarmike
1 juni 2018, 11:32
Bro, denk je dat ik voor de fun deze hele thread verzin :P

Een pic ,van mijn gibbie aan de muur en mijn gitaar/mancave. :rockon:
https://imgur.com/a/EPVpV2o

Dammit, waarom doet die link het niet?

Venlonaer
1 juni 2018, 12:11
Bro, denk je dat ik voor de fun deze hele thread verzin :P

Een pic ,van mijn gibbie aan de muur en mijn gitaar/mancave. :rockon:
https://imgur.com/a/EPVpV2o

Dammit, waarom doet die link het niet?

Nu nog die andere 2 Fender (look-a-like's) inwisselen voor Gibbys en je bent er :soinnocent:

gitaarmike
1 juni 2018, 12:22
Ahah, 1 van die fender lookalikes is een fender american deluxe strat :P. Maar die strats gaan niet weg. Ik ben in mijn hart een stratmeneer.

Btw, hoe kan ik een foto posten zonder dat je door hoeft te klikken op de link? Dat [img] verhaal werkt niet.

Midwolda
1 juni 2018, 12:27
Rechtsklik op foto, afbeeldingslocatie kopiėren, en die tussen de img-tags zetten.

https://i.imgur.com/dl4OaQ0.jpg

Gezellie hoor! :D

gitaarmike
1 juni 2018, 12:37
ah thanks, die moet ik onthouden.
Nou he : p

munkie
3 juni 2018, 09:21
KRK's :cheerup:

Leuke Studio in je studio :punk:

macwilliams
3 juni 2018, 12:09
<€1000 moet echt wel lukken.

Een the Paul voor minder dan duizend euro, dat kan zelfs wel voor minder dan zeshonderd.


Dan zijn ze knap in waarde gestegen.
Ik betaalde ca. zeven jaar geleden 550,- voor een 100% originele en nette The met T-tops en chainsaw koffer, en die heb ik een jaar of vier geleden verkocht voor 650,-.

Normale prijs.