PDA

View Full Version : Jazz in het Hard Rock Café



Little Jay
27 mei 2018, 08:57
Stukje live-registratie van de gig gisteravond. Half 4 thuis en nu al weer wakker....pfff... kids..... :-)

https://youtu.be/rDic9mWVcos

arjanb01
27 mei 2018, 09:46
Heel gaaf, jay! Wel beetje knus daar op het podium maar de muziek is heel vet👍

Little Jay
27 mei 2018, 10:17
Thanks! Ja klein podium, quartet past er net op, meer niet! Hard Rock Café Brussel is ook een beetje petieterig van binnen, wel 4 etages, maar zo’n oud 17e eeuws pand. Wel gezellig hoor!

Harald
27 mei 2018, 11:26
Nog te doen zo, dat podium. We hebben wel eens kleiner gestaan. Bassist moest achter het drumstel, zowat naast de drummer, op de vensterbank zitten. Sax kan net aan tussen drumstel en deur staan, en ik net aan voor het drumstel aan de andere kant :D

Klinkt goed. Zo te zien helemaal op eigen backline, en onversterkte drums? Alleen sax verder doorversterkt toch?

arjanb01
27 mei 2018, 11:28
Op die manier uitversterkt krijg je wel een authentieke jazz sound. Lekker minimalistisch, erg goeie opname ook👍
Mooi gedaan, mannen!

guitarkid2
27 mei 2018, 11:49
Dat grooved lekker weg
Nice

Little Jay
27 mei 2018, 12:16
Thanks!

Opname is overigens gewoon van een iPhone uit het publiek....

Inderdaad eigen backline en alleen sax ietsje versterkt.

Duhsjaak
27 mei 2018, 17:43
Zonder muziek hoef je niks op te nemen. Tenzij dat je van Rap houdt.
Toevallig hoorde ik eergisteren ook nog een opname die achteraf gewoon met een iPhone was opgenomen. Het blijkt dus ondertussengoed te doen om muziek met een relatief laag volume heel fatsoenlijk op te nemen. Die jongens hebben wat dat betreft grote stappen gezet.
Maar gwoon weer een heel lekker stukkie muziek.
Daarvoor is het collectief verantwoordelijk. Duim omhoog. Maar we zitten hier niet op een toeteraar forum, dus jammer voor de saxofonist, de bonuspunt gaat geheel onpartijdig naar de gitarist.

Vriendelijke groet, Gus

Fusion
27 mei 2018, 20:24
Lekker bezig hoor

hs0504
28 mei 2018, 06:55
Lekker Little Jay, goeie blazer ook! Zo hoort dat!

Little Jay
28 mei 2018, 08:59
Thanks mensen. Ja ik ben wel blij met m’n bandje. Sowieso dat het ons lukt om naast full time jobs en gezinnen (ook full time, of nog meer) toch tenminste 2 optredens per maand te kunnen doen. Saxofonist Zane Massey is ook wel uniek om er bij te hebben. Overigens heb ik ook een solo mogen spelen op zijn album van de Cosmic Surf Club dat binnenkort gereleased word door het Duitse ChinChin records. Bij dat zelfde label willen wij ook proberen een album uit te brengen en eens te kijken of we dan toch nog wat meer kunnen doen dan enkel het café- en kroegencricuit, who knows....

gitaarmike
29 mei 2018, 16:04
cool! ......

telerocker
29 mei 2018, 16:22
Lekker man!

arjanb01
29 mei 2018, 18:48
Vandaag weer ff je filmpje gekeken en beluisterd, moddervet en knettergoed gespeeld allemaal!
Ik ben benieuwd of jullie in Zwolle eo kunnen giggen, dan sta ik vooraan en misschien speel ik nog een mopje met jullie mee dan ook, ben dr dan toch 😉

Duhsjaak
29 mei 2018, 20:06
In 1994 heb ik een ode aan Saskia Laroo gepubliceerd. Een jazz boppende dame die vanaf dag één al haar werk zelf uit heeft gegeven. Trompet met allerlei effectpedalen aan een belt, want ceintuur klinkt wat dunnetjes.
Vorig jaar heeft ze zonder consessies aan haar eigen muziek de ADE ( Amsterdam Dance Event) geopend.
Als je een pedaaltje hebt dat je toch niet gebruikt???

Afijn, je snapt t al: misschien sputtert ie tegen; niet in the real jazz vein. Zeg m dan: daardoor liet ben webster zich ook nooit weerhouden.
BW the king of gentle jazz.
Vriendelijke groet. Gus

Little Jay
30 mei 2018, 12:30
Haha, ik snap je Gus! Saskia ben ik mee bekend, doet ook dingetjes met DJ Dominick in Rotterdam, waar wij ook wel eens wat mee gedaan hebben. We zullen Zane eens polsen en eens een vette delay aan z’n riem hangen ;-)

Overigens heeft ‘ie dat ooit wel allemaal al eens gedaan, met name in Ronald Shannon Jackson’s Decoding Society waarmee hij veel getoured heeft (zonder een cent maar wel een hoop desillusies er aan over te hebben gehouden overigens).

Hier zie je ‘m op Montreux Jazz (met, jawel, Vernon ‘Love Rears It’s Ugly Head’ Reid op gitaar!)

https://youtu.be/bZL88zT-LsM

Little Jay
30 mei 2018, 12:32
Vandaag weer ff je filmpje gekeken en beluisterd, moddervet en knettergoed gespeeld allemaal!
Ik ben benieuwd of jullie in Zwolle eo kunnen giggen, dan sta ik vooraan en misschien speel ik nog een mopje met jullie mee dan ook, ben dr dan toch 😉

Ondanks dat ik geboren ben in Zwolle weet ik er weinig van de muziekscene. Wat zijn goede plekken om op te treden? Ga ik daar eens wat proberen te regelen!

Brad
30 mei 2018, 13:28
Het Bimhuis in Amsterdam. De plek voor geďmproviseerde muziek.

Fusion
30 mei 2018, 14:19
Het Bimhuis in Amsterdam. De plek voor geďmproviseerde muziek.
Weet niet of die nog voor beginnende bandjes openstaan, maar met alle respect voor Little Jay, de programmering die ik zie in t BIMHuis
(paar dagen geleden nog gekeken) is toch wel even van een ander niveau. Ik zou t eerder in kroegen met affiniteit voor blues en jazz zoeken. Kleine festivalletjes met allerhande soorten muziek etc.

arjanb01
30 mei 2018, 14:41
Ondanks dat ik geboren ben in Zwolle weet ik er weinig van de muziekscene. Wat zijn goede plekken om op te treden? Ga ik daar eens wat proberen te regelen!

Check de site: www.jazzinzwolle.nl

Daar staan 9 locaties vermeld. Ik zou zeggen, bel ze eens koud, ff wat filmpjes sturen en wie weet! Niet geschoten.....
Of zoals Cruijff zei: als je niet schiet kan je niet winnen😉

Kim Wilson
30 mei 2018, 14:59
The Livingroom in Zwolle is leuk!

Kim Wilson
30 mei 2018, 15:02
Stukje live-registratie van de gig gisteravond. Half 4 thuis en nu al weer wakker....pfff... kids..... :-)

https://youtu.be/rDic9mWVcos (https://youtu.be/rDic9mWVcos)
Heel vette muziek overigens!

Little Jay
30 mei 2018, 16:18
Bimhuis lijkt me wat ambitieus nog..... ;-)

Little Jay
30 mei 2018, 16:18
Heel vette muziek overigens!

Dank dank!

Little Jay
30 mei 2018, 16:19
The Livingroom in Zwolle is leuk!

Staat bij deze op de lijst van opties!

Little Jay
30 mei 2018, 16:20
Check de site: www.jazzinzwolle.nl

Daar staan 9 locaties vermeld. Ik zou zeggen, bel ze eens koud, ff wat filmpjes sturen en wie weet! Niet geschoten.....
Of zoals Cruijff zei: als je niet schiet kan je niet winnen😉

Thanks! Het proberen zeker waard!