PDA

View Full Version : Figs and Thistles



Charlie McD
24 mei 2018, 21:22
Dit liedje schreef ik voor een goede vriendin die lijdt onder een manisch-depressieve stoornis. Voor haar kan het leven zo verschrikkelijk mooi zijn en ook zo vreselijk weerzinwekkend.

https://www.youtube.com/watch?v=mcEBR6BEOWY

pasqual
24 mei 2018, 22:29
Zo! Wat een mooi lied met een erg mooie tekst. Mooi hoe je de manische periodes zowel tekstueel als visueel onderscheidt van de "donkere" periodes. Ik vermoed dat je vriendin erg blij wordt van dit eerbetoon of "hart onder de riem"! Ik ga 'm zo meteen nog eens aandachtig luisteren en de tekst goed doornemen :ok:

Rick trodat
25 mei 2018, 10:20
Erg mooi. Zeer sterke tekst

Duhsjaak
25 mei 2018, 15:19
Wel wat goedkoop om Fisherman’s friend weer de schuld te geven. Maar ik moest wel even mijn keel schrapen en wat wegpinken.
En da’s nog toch niet helemaal alledaagse kost voor mij.

(Verbinding viel uit en heb dus het een en ander voor de kat zijn zittten typen)

De rest ging ongeveer als volgt:
Misschien is dit lied ook wat voor Marvin, de depri robot van the hitchhiker’s guide to the galaxy.
Alhoewel ik geloof dat ie alleen maar depri was. Alleen maar depri vinnik wel wat zielig.
Maar ach! Wat weet ik ervan!

Ik moet me al heel erg vergissen als niet iedere entry beter is dan de voorgaande!
Well done C, Very wel done.
Vriendelijke groet, Gus

Charlie McD
25 mei 2018, 16:42
Pasqual, Rick en Gus, wat een prachtige commentaren! Word ik stil van... De tekst had een zekere urgentie en kreeg ik na een aarzelend begin vrij snel op papier. Met de melodie heb ik heel lang geworsteld, maar in het licht van het onderwerp waar het aan is gewijd, is alles natuurlijk betrekkelijk. En ik wilde dit heel graag maken.

maxdb
25 mei 2018, 18:16
Erg mooi gedaan en erg heftig. Tnx for sharing.

Charlie McD
27 mei 2018, 16:19
Dank je, Max. Ja, de ellende die je van zo'n syndroom hebt is heel heftig. Mijn liedje is wel bedoeld om wat troost te geven. Gelukkig heeft degene voor wie ik het schreef het ook zo opgevat.

Ernest01
30 mei 2018, 23:05
Mooi nummer.
Fijne melodie-lijn en de instrumentale overgang naar de 'mindere mood' en dan weer de 'betere mood' is mooi gevonden.
Heb het bewust zonder de beelden beluisterd. Leidt minder af, vind ik, waardoor het nog indringerder is.
Het "strijkje" klinkt heel goed, met het juiste volume wat ertoe bijdraagt dat het de sfeer goed ondersteunt.
Mooi gitaar-geluid ook....

Charlie McD
1 juni 2018, 09:06
Dank, Ernest, voor je commentaar. Doet me goed! Ben wat gaan experimenteren met microfoonopstelling voor de gitaar. Heb veel met X/Y en ORTF gewerkt bij mijn vorige opnames, maar was daar met mijn Poljakoff gitaar toch niet helemaal tevreden mee. Bij 'Scent of her love' gaven veel van jullie te kennen een klavecimbel te horen. Dat was een aardige bijkomstigheid, maar nu wilde ik in het hoog een wat vollere klank en heb ik mijn mics iets verder uit elkaar en weg geplaatst op losse standaards. Ik ben met het resultaat ook wel content.