PDA

View Full Version : Scheve hals



Static-M
3 augustus 2003, 14:51
Ik heb een gitaarke met een ingeschroefde hals, en die is eigenlijk vanaf het begin al scheef. Hij is verder wel zuiver, maar de scheefte is behoorlijk groot. Nu zei iemand (ik geloof Schaap maar zeker weten doe ik het niet) in een ander topic:


Wat betreft jouw vraag of er nog andere schade kan zijn: Als je een gitaar met gelijmde hals hebt (Gibson, Epiphone) dan is er niet veel aan de hand. Heb je nou een geschroefde hals, Fenderfamilie, dan zou de hals een beetje scheef kunnen staan, dat is allemaal heel flexibel. Check ff of de snaren mooi parallel lopen aan de zijkant an de hals.
Repareren: gewoon een flinke ram tegen de hals geven. WAAAT? Ja hoor, maar wel voorzichtig.

Werkt dat echt??? En wat kan ik er anders aan doen?

bert k
3 augustus 2003, 15:19
Nee, was ik. Maar dat verhaal ging over een gitaar die was gevallen. Er zit best wel wat speling op die bevestiging, dus als een gitaar valt kan de hals verschuiven. En dan moet je hem voorzichtig terugtikken. (Niet onbeheerst rammen natuurlijk :D )
In jouw geval klinkt het eerder of de hals vanaf het begin scheef gemonteerd is. Das andere koek. Je zou kunnen proberen om de vier schroeven achterop een slagje te lossen (met ontspannen snaren) en dan kijken of je de hals weer goed kan draaien. Dan de schroeven weer vast. Maar als de gaten echt scheef zitten heb je een probleem.

Static-M
3 augustus 2003, 15:26
Mjah ik zat me eigenlijk ook af te vragen of het nu men hals is die scheef zit of de bug... :-?
Want de Floyd lijkt aan de hoge e-kant wat dieper in de body te zitten (niet verder achterover maar dieper erin, hij is geblokkeerd.)

Als iemand wat weet...

Ic3gl0vE
3 augustus 2003, 15:53
als het een fabrieksfout is, hoor je daar gewoon garantie op te hebben (en dus hoor je een nieuwe te krijgen). Hoelang heb je die gitaar al?

Static-M
4 augustus 2003, 15:12
Jaartje, ik ergerde me er eigenlijk nooit zo aan.