PDA

View Full Version : Americana



maxdb
22 mei 2018, 01:21
toch maar niet

pasqual
22 mei 2018, 06:35
toch maar niet

Mooi!:dontgeti:


Is het zo erg of niet geheel tevreden?

maxdb
22 mei 2018, 10:41
lol Te erg en geheel niet tevreden.

Fusion
22 mei 2018, 10:53
Jammer! Doe maar wel? :)

jasses
22 mei 2018, 11:17
Jammer, had wel zin in een streepje americana. Maar om het topic toch wat muziek te geven, heb ik dan maar doorgeklikt op Pasqual zijn youtube-link en geluisterd naar cold world. En dat was de moeite waard! Niet gemakkelijk om floyd zoveel eer aan te doen, en tegelijk toch jezelf te zijn. Top live-geluid, erg knap gespeeld, erg goede song. Op zoek naar meer muziek van jullie leverde google me niet veel op, dus straks eens de zoekfunctie hier gebruiken.

(@max, sorry voor de topicvervuiling, leek me wel gepermiteerd in deze omstandigheden)

pasqual
22 mei 2018, 17:30
Jammer, had wel zin in een streepje americana. Maar om het topic toch wat muziek te geven, heb ik dan maar doorgeklikt op Pasqual zijn youtube-link en geluisterd naar cold world. En dat was de moeite waard! Niet gemakkelijk om floyd zoveel eer aan te doen, en tegelijk toch jezelf te zijn. Top live-geluid, erg knap gespeeld, erg goede song. Op zoek naar meer muziek van jullie leverde google me niet veel op, dus straks eens de zoekfunctie hier gebruiken.

(@max, sorry voor de topicvervuiling, leek me wel gepermiteerd in deze omstandigheden)

Thanx:mmmm:

maxdb
22 mei 2018, 17:48
Hartstikke leuk topic zo! :grouphug:

Duhsjaak
22 mei 2018, 17:52
Een gezellige causerie van beschaafde heren onder elkaar.

Ik heb toch liever enige, desnoods rammelende, americana.
Volgens mij is het een vereiste. Dat rammelen.
Kom op vriend, bij jou heb ik me nog nooit verveeld.
Zeg maar, bij wijze van beschaafde aanmoediging.
Vriendelijke groet, Gus

maxdb
25 mei 2018, 18:14
Een gezellige causerie van beschaafde heren onder elkaar.

Ik heb toch liever enige, desnoods rammelende, americana.
Volgens mij is het een vereiste. Dat rammelen.
Kom op vriend, bij jou heb ik me nog nooit verveeld.
Zeg maar, bij wijze van beschaafde aanmoediging.
Vriendelijke groet, Gus

Als het lied klaar is en alhier geupload, dan zal ik die versie ook eens posten. Enne, rammelen vind ik geen punt, vals wel. Vandaar.
Dank voor de warme belangstelling, ik zal nog eens vaker eens níet uploaden, best geinig.

pasqual
25 mei 2018, 22:52
Dank voor de warme belangstelling, ik zal nog eens vaker eens níet uploaden, best geinig.

:seriousf:.........;)

maxdb
3 juli 2018, 21:52
Nou, heb er met het bandje hard aan gewerkt om er iets gestructureerds van te maken.., en dan mis ik toch iets...
Vandaag de moed gehad om deze oer thuisversie nog eens te beluisteren en rara, nou vind ik deze toch wel weer best interessant.
Dus, (ik haal even diep adem) alsnog graag uw aller interesse en eventuele meningen over deze impressie van een eventueel nieuw nummer.

https://instaud.io/2obD

Fusion
4 juli 2018, 07:49
Lekkere sound hoor. Klinkt nog alsof er een structuur mist. Misschien was t een exercitie in de sound? Smaakt naar meer. Vanmiddag even helemaal luisteren nu opschieten go go go

maxdb
4 juli 2018, 17:41
tnx, dit is ook de niet gestructureerde versie die ik eerst niet wilde uploaden. je weet nu waarom :D

telerocker
4 juli 2018, 19:56
Tof dat je dat wel doet. Gewoon aan blijven werken, dan komt er tzt vast iets moois uit.

pasqual
4 juli 2018, 20:21
Ik krijg er Pink Floyd vibes van. Alsof dit een verloren repetitie opname is van Gilmour's begin periode.
Erg leuk!

maxdb
4 juli 2018, 21:12
Dank voor het luisteren en de input! Tof om te horen hoe het bij jullie binnenkomt. Ik hoop echt dat het mijn nieuwe o zo fijne bandje nog mooier gaat worden en kan bijna niet wachten tot ik ook de andere nummers kan laten horen die we aan het maken zijn. Maar er moeten nog wat hobbels genomen worden...

Duhsjaak
4 juli 2018, 22:00
Yes, de americana hoor ik er niet aan af.
Maar de drummert zal over het hem toebedeelde plaatsje in het geluidsbeeld meer dan tevreden zijn.
Kom op (svp) alle gene en pretentie aan de kant.
Blij dat je m toch hebt gepost.
Vriendelijke groet, Gus

maxdb
4 juli 2018, 22:16
Dank weer Gus, en americana is het niet en dat pretendeer ik ook niet. Het is maar een werktitel, ontstaan doordat ik in die tijd naar een paar nummers van Daniel Lanois(een Canadees overigens) luisterde, en een beetje geprobeerd heb die sfeer te vangen.
De drummer was ik gelukkig zelf en is zo gemixt om de zwalkende bas te camoufleren. Maar je hebt een punt. Het was me ook al opgevallen dat dat wel een tikje minder kon. Dus niet geheel tevreden toch.
Gene of toch terecht krities.., het is verre van perfect tenslotte, het blijft een dunne lijn.

Ernest01
12 augustus 2018, 13:57
Mooie sound en hoewel het niet af is, heeft het wel potentie om iets leuks te worden.
Lekker doorknutselen en wat vaker updates posten, dan horen wij het ook groeien. (nou ja, groeien, volmaakter worden)

Wel leuk, al die reacties op het niet posten.... lachen.

maxdb
12 augustus 2018, 23:57
Dankjewel Ernest. Er word aan gewerkt, maar updates posten zou nog te vroeg zijn. Even afwachten of de drummer blijft bevallen(?) , en er is een nieuwe toetsenist op komst(?). Het één heeft niets met het ander te maken, maar wel met de ontwikkeling van onze nummers(babies?)
Nou ja, even geduld nog dus.

maxdb
17 september 2018, 20:03
Nou bij deze dan, we zijn er nog niet, en het is maar een doordeweekse repetitie opname, maar het vordert al zeg ik het zelf.
Het nummer heet nu Time Flies, wat tevens de bandnaam zal gaan wezen zijn worden.
https://instaud.io/_/2H11.mp3

pasqual
17 september 2018, 23:29
Ik heb de twee versies achter elkaar geluisterd. Eerst de eerste en daarna deze. De laatste heeft duidelijk meer structuur maar de eerste heeft een heerlijke atmosfeer en vibe wat ik in de laatste niet meer terug hoor....wat mij betreft erg jammer. Uiteraard mijn mening maar evolutie is niet altijd beter.

Cageman
18 september 2018, 08:57
Ik heb juist de eerste versie niet geluisterd. Ga ik straks nog wel doen. Ik vind deze versie in ieder geval wel sfeer hebben op zichzelf. Ook wel Americana-ish eigenlijk. Earth op anderhalve snelheid (in YouTube, instellingen, afspeelsnelheid 1.5). (https://youtu.be/nDLaPKpym3o) De vaker ik luister, de meer Earth (https://youtu.be/71nROr1yLgI) ik erin hoor; de accenten op de eerste en/of vierde tel, het net niet repetitieve, de akkoordenkeuze, het uit laten klinken. Allemaal leuk. Dit past meer in mijn straatje dan ik op basis van even snel luisteren gedacht zou hebben.

De melodielijn op 0.56 met die hoge noot en dat onverwachte loopje wat erna komt, ook lekker. Alleen jammer dat je hem daarna weer op de grondtoon laat terugkomen (1.17).

Ik zou die hakkelige stops (bijv. rond de 2 minuten) er ook inhouden. Inhouden als in, onderdeel laten worden van de band voor in volgende stukken. Dit nummer is wel af, imo.

Nu twijfel ik of ik de oorspronkelijke versie nog wel moet luisteren. Dat is wel positief, denk ik.

maxdb
18 september 2018, 09:57
Ik heb de twee versies achter elkaar geluisterd. Eerst de eerste en daarna deze. De laatste heeft duidelijk meer structuur maar de eerste heeft een heerlijke atmosfeer en vibe wat ik in de laatste niet meer terug hoor....wat mij betreft erg jammer. Uiteraard mijn mening maar evolutie is niet altijd beter.

Dankjewel voor het aandachtige luisteren en je mening! Ik snap wat je bedoelt en zal er zeker iets mee doen. Voorlopig vind ik het al heel wat dat ik het nu kan uitvoeren met muzikanten ipv een PC.

maxdb
18 september 2018, 10:04
Ik heb juist de eerste versie niet geluisterd. Ga ik straks nog wel doen. Ik vind deze versie in ieder geval wel sfeer hebben op zichzelf. Ook wel Americana-ish eigenlijk. Earth op anderhalve snelheid (in YouTube, instellingen, afspeelsnelheid 1.5). (https://youtu.be/nDLaPKpym3o) De vaker ik luister, de meer Earth (https://youtu.be/71nROr1yLgI) ik erin hoor; de accenten op de eerste en/of vierde tel, het net niet repetitieve, de akkoordenkeuze, het uit laten klinken. Allemaal leuk. Dit past meer in mijn straatje dan ik op basis van even snel luisteren gedacht zou hebben.

De melodielijn op 0.56 met die hoge noot en dat onverwachte loopje wat erna komt, ook lekker. Alleen jammer dat je hem daarna weer op de grondtoon laat terugkomen (1.17).

Ik zou die hakkelige stops (bijv. rond de 2 minuten) er ook inhouden. Inhouden als in, onderdeel laten worden van de band voor in volgende stukken. Dit nummer is wel af, imo.

Nu twijfel ik of ik de oorspronkelijke versie nog wel moet luisteren. Dat is wel positief, denk ik.

Ook erg bedankt voor de aandacht en reflectie! (Op1:17 is btw niet de grondtoon maar grote terts. )
Grappig dat je die link erbij doet van Earth, ik had het nog nooit gehoord maar ik hoor de overeenkomsten. Nog grappiger dat je mening zowat haaks staat op die van pasqual.

Fijn om te horen dat er geluisterd word! En ik waardeer ieders mening!

RB-1
18 september 2018, 15:04
Fijn om te horen dat er geluisterd word! En ik waardeer ieders mening!OK, daar gaat 'ie dan.
Ik herken er eigenlijk niets in wat me aan Americana doet denken.
Verder wel heel positief:
Dit klinkt als jaren '70 instrumentale rock en dat is de laatste pop die me iets deed tot de invasie van disco en punk, wat een bagger was dat.
Ga dus vooral door op dit ingeslagen traject.
Maar Americana, nee, dat klinkt echt anders.

maxdb
18 september 2018, 22:57
OK, daar gaat 'ie dan.
Ik herken er eigenlijk niets in wat me aan Americana doet denken.
Verder wel heel positief:
Dit klinkt als jaren '70 instrumentale rock en dat is de laatste pop die me iets deed tot de invasie van disco en punk, wat een bagger was dat.
Ga dus vooral door op dit ingeslagen traject.
Maar Americana, nee, dat klinkt echt anders.

Ook dank RB! Punk kan ik ook missen als kiespijn! (Disco vind ik tegenwoordig stiekem wel leuk, toen niet natuurlijk)
Americana vergeten we dan maar.
We gaan absoluut nog schaven aan Time Flies (dat vind Gus leuk) en tegen de tijd dat we klaar zijn om te gaan opnemen(multitracken) zal ik zeker een vervolg posten!

Fusion
19 september 2018, 07:21
Lekkere sound. Americana hoor ik ook maar n beetje maar who cares. Compositie vind ik wat minder, niet zo'n mooie akkoordenprogressie. Maar zou met ijzersterke zanglijn kunnem veranderen.

maxdb
20 september 2018, 00:18
Lekkere sound. Americana hoor ik ook maar n beetje maar who cares. Compositie vind ik wat minder, niet zo'n mooie akkoordenprogressie. Maar zou met ijzersterke zanglijn kunnem veranderen.

Tnx Fu, ik vind de akkoorden juist wel leuk, en een zanglijn komt er ws. niet bij(of weet je een mooie?). Toch bedankt voor het luisteren en je mening! De opname is een simpele stereo mic in de oefenruimte.
Ik denk dat ik het begin wat ga rekken met wat meer slide gitaar erin. En misschien het einde ook wel :sssh: