PDA

View Full Version : The Roswell Experience



zoldergitarist
20 mei 2018, 14:37
Maar eens wat afgemaakt uit 2015, ik hoop dat ie in de smaak valt.

https://www.youtube.com/channel/UCs63rfoXxX04F1AlKGfjFFw/videos?view_as=subscriber

Plant
20 mei 2018, 15:09
Grappig. Bassdrum klinkt wat te bonkerig hier, eens kijken of meer mensen hier dat zo ervaren.

Erik de Perik
20 mei 2018, 17:37
Mooi gemaakt hoor! Bij mij is de bassdrum ook wat bonkerig (Truth B2031).

zoldergitarist
26 mei 2018, 09:34
Bedankt Erik Plant ! Klopt, ik had de drums een beetje ge-EQt (goed geschreven?) om het wat voller te laten klinken omdat ik het geheel wat ielig vond. Ik zal het eens anders proberen, tips zijn ook welkom!

Plant
26 mei 2018, 10:44
Ik herinner me dat je nog niet zo lang andere monitoren hebt. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?173762-JBL-LSR305-studio-monitoren-of)

Misschien zijn die wat ielig in 't laag en EQ je daarom teveel?

Harald
26 mei 2018, 10:59
Satriani vibe, ook door de basic drumcomputer partij. Die inderdaad te boomy is bij de bassdrum. De bas is ook heel zwaar in de bassen, maar verzuipt helemaal achterin het klankbeeld. Mist een beetje definitie. Iets meer attack en hoog misschien? De rest vind ik dan weer wat dun klinken, alsof er ergens een frequentiebereik te zacht is.

Als je net nieuwe speakers hebt, zou dat idd wel eens er iets mee te maken kunnen hebben. Vergelijk eens wat platen die je goed kent van de andere speakers met hoe ze nu klinken.

Nummer is wel aardig (Vind bij wat ik van satriani heb de wat experimentelere dingen leuker, dan de beuknummers, met preset #1 (de meest simpele eight beat) van de drumcomputer... smaakgevalletje dus), en goed uitgevoerd.

zoldergitarist
26 mei 2018, 13:52
Plant; Ik heb idd nieuwe monitoren maar blijf aan de koptelefoon vasthouden op de 1 of andere manier. Veel stukken had ik in 2015 al opgenomen en de rest een beetje aangevuld met nieuwe ideetjes. (en een paar effecten bakken verder)

Charlie McD
26 mei 2018, 14:09
Bravo, Barry!! Heerlijk aansprekende compositie. Geweldig gespeeld. Met veel plezier naar geluisterd.

zoldergitarist
26 mei 2018, 14:15
Bedankt Harald, De bas is ook uit 2015 misschien moet ik die een keer opnieuw inspelen en de drums een beetje aanpassen (heb een poephekel aan dat gepriegel met drums, goed gehoord!) Ben trouwens helemaal geen Satriani fan....

zoldergitarist
26 mei 2018, 14:16
Bravo, Barry!! Heerlijk aansprekende compositie. Geweldig gespeeld. Met veel plezier naar geluisterd.

Hey dankje!

pasqual
26 mei 2018, 14:37
Bedankt Harald, De bas is ook uit 2015 misschien moet ik die een keer opnieuw inspelen en de drums een beetje aanpassen (heb een poephekel aan dat gepriegel met drums, goed gehoord!)

Niet slecht Barry. De compositie en je spel is goed. De balans en EQ kan beter waar naar mijn mening het lied enorm van kan opknappen. Heb je de afzonderlijke tracks nog? Dan hoef je misschien niet eens opnieuw op te nemen maar zou je de bas opnieuw kunnen mixen. Drums is ook al genoeg over gezegd. De gitaartracks klinken idd erg dun. Alsof je alle middentonen eruit hebt gedraaid.

hs0504
26 mei 2018, 19:27
Hartstikke lekker nummertje. Inderdaad zoals eerder iemand ook al opmerkte doet het me erg aan Satriani denken. Dat stuk na 3:30, en daarna het einde vind ik verrassend (en erg lekker), heeft het nummer ook wel nodig daar. Gesproken tekst is ook geinig, geeft de juiste atmosfeer. Jammer van de drums, klinken vlak en saai. En ook al gemeld (Pasqual) de gitaren klinken inderdaad nogal dun. De mix kan dus veel beter.
Toch met plezier naar geluisterd!

zoldergitarist
3 juni 2018, 16:38
Bedankt Paqual en hs, ben een beetje bezig geweest het zaakje wat op te krikken maar das echt niks voor mij dat gepriegel met EQ. Ik laat het lekker zo, volgende keer beter...:)

Rick trodat
5 juni 2018, 09:07
Indrukwekkend potje gitaar. Doe ik je niet na.

zoldergitarist
29 juni 2018, 10:28
Indrukwekkend potje gitaar. Doe ik je niet na.

Bedankt Rick !