PDA

View Full Version : aanslag (punk)



dregeling
3 augustus 2003, 13:47
bij sommige punk liedjes worden de rustige stuken afgewisseld door snelle stukken, alleen heb ik zelf problemen bij een stuk(akkoorden) wat bv down en opstrokes moet worden aangeslagen(dus echt het patroon down,up,down,up met flinke snelheid en constant achterelkaar) maar ik heb verder geen problemen als het alleen downstrokes of met down en upstrokes met pauzes erin.
ik speel nu dik een jaar, of kan het gewoon zijn dat het aanhoort alsof het down en upstrokes zijn maar in werkelijkheid gewoon downstrokes is gespeeld?

Ronald
3 augustus 2003, 14:54
tja je kan ook gewoon heel snel downstrokes spelen maar het lijkt me dat je dan waarschijnlijk in de problemen komt

probeer gewoon es langzaam down up down up down up etc te doen en dan steeds sneller

een dunne plectrum wil ook wel es helpen

Kitaarhiero
3 augustus 2003, 15:23
Het is toch gewoon een kwestie van je pols op en neer bewegen? Bij mij kwam het down-up-down-up slagje echt als vanzelf...

Begin anders met up-down, en niet meteen te snel.

slayurrr
3 augustus 2003, 19:47
Heb je dat probleem de heletijd of heb je dat probleem pas na een tijdje dat je dat stukkie speelt? misschien komt het omdat je hand moe word ofzo, of misschien houd je je plectrum te dichtbij de snaren. :???:

Bins
3 augustus 2003, 20:29
Ik denk dat je dit vanzelf wel gaat leren. Ik weet wel van mezelf dat het met dik plectrum en dikke snaren lekkerder gaat dan met zo'n zwiebelplectrum op een setje 009, maar dat is puur persoonlijk.

Br@mbo
16 augustus 2003, 12:42
Bins => bij mij net omgekeerd :)

Soulflyhigh
16 augustus 2003, 14:26
Bij mij ook bij punk tenminste, anders gewoon dikke dunlop's :-D

joeycape
19 augustus 2003, 16:25
bij mij gaat het altijd mis als ik er over ga nadenken of ik up of downstrokes moet doen. gewoon op auto pilot proberen:)