PDA

View Full Version : Gitaar laten afstellen



Jim Bracops
14 mei 2018, 07:56
Beste dames en heren,

Weten jullie een zaak of persoon waar je je gitaar kan laten afstellen terwijl je erop wacht en mee kan kijken?
Ik woon zelf in Amsterdam.

Zou gaan om volledige afstelling maar zonder grote ingrepen. Gitaar is nieuw.

Vast bedankt!

Jim

obiwanjacobi
14 mei 2018, 07:57
De winkel waar je de gitaar hebt gekocht...?

Jim Bracops
14 mei 2018, 07:59
Dat ik daar nog niet aan gedacht had! ;-) Ik wil er graag bij zijn zodat ik het daarna zelf kan doen, dat doen zij niet. Je kunt m een week later ophalen.

duckman
14 mei 2018, 08:23
Wat is je motivatie om het zelf te gaan doen? kostenbesparing of de kennis en kunde? Met dat laatste gebruik youtube hiervoor, lees en ga dan zelf aan de slag.Want je leert het pas door te doen.
Als kostenbesparing vergeet het, na maar een keer meekijken met een pro heb je echt niet de kennis/kunde zodat je daarna dit zelf als een pro kunt uitvoeren.




Dat ik daar nog niet aan gedacht had! ;-) Ik wil er graag bij zijn zodat ik het daarna zelf kan doen, dat doen zij niet. Je kunt m een week later ophalen.

obiwanjacobi
14 mei 2018, 08:36
^^^ wat hij zegt. Als je het wilt leren, is het vooral doen en youtube kan je daarbij prima helpen.
Op zich is het ook weer geen rocket-science ....

Jim Bracops
14 mei 2018, 09:05
Gaat niet om het geld, ik wil het zelf leren en dat leer ik wel na een keer kijken hoe dat werkt. Net wat obiwanjacobi zegt het is geen rocket-science. Als je antieke meubels kan renoveren en een auto vanaf het chassis kan opbouwen moet dit ook wel lukken. Maar ik leer dus beter van het een keer zien ipv een filmpje kijken. Vandaar mijn vraag.

Fusion
14 mei 2018, 09:20
Ik kan er 2 aanraden, 1 in Den Haag en 1 in Amsterdam, maar bij beiden zou je denk ik enkele weken moeten wachten voor je aan de beurt bent.

Braml
14 mei 2018, 09:22
Het zal de eerste paar keer sowieso niet perfect gaan als je het zelf doet denk ik.

Trouwens het lijkt me ook niet slim voor winkels om klanten te gaan leren het zelf te doen, want dan komen ze niet terug.

Jim Bracops
14 mei 2018, 09:28
Ik kan er 2 aanraden, 1 in Den Haag en 1 in Amsterdam, maar bij beiden zou je denk ik enkele weken moeten wachten voor je aan de beurt bent.

Kijk dat is een antwoord, fijn. Ik heb geduld. Waar of wie is dat in Amsterdam? Vast bedankt.

Fusion
14 mei 2018, 10:36
Je kunt contact opnemen met Ferns Guitars.

http://www.fernsguitars.nl/en/index.php

EDIT: uiteraard even erbij vermelden dat je er graag bij wilt zijn. Daar hij wel eens kleine afstelbeurten om the spot heeft gedaan waar ik bij was, gok ik dat t geen probleem zou hoeven zijn. Maar zeker weten doe ik t niet. Dus vraag t even :)

raabje
14 mei 2018, 10:44
Ferns is een goeie, hij heeft op mijn gitaar een refret gedaan, prima resultaat.

En als je het zelf wilt doen, b.v eerst op een oude gitaar van de kringloop, dit vind ik een goede handleiding.

http://www.donhofstee.nl/zelf%20afstellen.php

Ik heb voelermaatjes gebruikt, en zelf een radiusboog geknipt. En met schuurpapier de topkam een tikkie dieper gemaakt.

Als een gitaar echt problemen heeft, frets niet voldoende vlak, hals getordeerd, dat soort dingen, dan gaat het je zelf niet lukken, denk ik.

Jim Bracops
14 mei 2018, 11:23
Je kunt contact opnemen met Ferns Guitars.

http://www.fernsguitars.nl/en/index.php

EDIT: uiteraard even erbij vermelden dat je er graag bij wilt zijn. Daar hij wel eens kleine afstelbeurten om the spot heeft gedaan waar ik bij was, gok ik dat t geen probleem zou hoeven zijn. Maar zeker weten doe ik t niet. Dus vraag t even :)

Bedankt Fusion! :speed:

Jim Bracops
14 mei 2018, 11:32
Ferns is een goeie, hij heeft op mijn gitaar een refret gedaan, prima resultaat.

En als je het zelf wilt doen, b.v eerst op een oude gitaar van de kringloop, dit vind ik een goede handleiding.

http://www.donhofstee.nl/zelf%20afstellen.php

Ik heb voelermaatjes gebruikt, en zelf een radiusboog geknipt. En met schuurpapier de topkam een tikkie dieper gemaakt.

Als een gitaar echt problemen heeft, frets niet voldoende vlak, hals getordeerd, dat soort dingen, dan gaat het je zelf niet lukken, denk ik.

Bedankt raabje. Ik heb dat artikel gezien. Maar heb de spullen ook (nog) niet om het zelf te doen. En misschien zeg ik wel na het een keer gezien te hebben, laat maar en breng ik de gitaar voortaan naar een prof.

Olvert
14 mei 2018, 11:58
Ik heb hier wel eens gelezen dat een van de beste gitaar afstellers in Nederland Hans Pluut is in Amsterdam. Geen idee of hij dit nog doet en of je ook een keer mag kijken?