PDA

View Full Version : waylon gitaar riff outlaw sound



no 1 hops
12 mei 2018, 08:27
Of je het nu een geweldig lied vindt of niet is niet het onderwerp van deze topic.
maar ik vindt de sound van die openingsriff en die tussenstukje die je hoort lekker in het gehoor liggen.
is dat nu een soort van country rock sound? en hoe krijg je die eigenlijk voorelkaar?
telecaster?
soort van versterker?
bepaalde effect pedalen.
(and i know, heeft ook veel te maken met aanslag en wie het speelt ;-) )

telerocker
12 mei 2018, 12:36
Het klinkt als een telecaster > een Fender Tweed twin. Ik weet dat Stefan Siwabessy (hij heeft nog eens een gitaar van me gekocht....) ook regelmatig een Jazzmaster > Vox AC30 gebruikt. Maar het kan evengoed een Les Paul door een Axe-FX zijn. Met alle eq-mogelijkheden, compressie en effecten kun je oneindig boetseren.

arjanb01
12 mei 2018, 13:09
Volgens mij haal je die sound uit elke gitaar en amp. Gewoon zorgen dat je een crunch setting instelt op je amp, brug pu van een een elektrische gitaar en speul’n.
Of denk ik te simpel ? 😉

no 1 hops
12 mei 2018, 13:13
geen chorus of zo erbij?

telerocker
12 mei 2018, 13:27
geen chorus of zo erbij?

Ik hoor geen chorus. Dat is wat mij betreft ook geen effect voor een strakke riff.

dejohan
16 mei 2018, 14:20
Ik hoor twee gitaren.

dejohan
16 mei 2018, 14:25
Met dit filmpje kan je al wel wat opzoeken.

Ik zie een tele over een vox ac30(?).

Andere gitaar niet zeker maar misschien een National?
https://www.thomann.de/be/national_reso_phonic_resolectric.htm?glp=1&gclid=EAIaIQobChMI26jBt52K2wIVJjbTCh23kgULEAQYAiAB EgL9q_D_BwE
(Zo een?)

En twee tweed versterkers, een Tweed Deluxe en een Bassman?



https://www.youtube.com/watch?v=fMn8JxQMx_8

Pepe
16 mei 2018, 14:48
Afgezien dat je het hier ziet, ik hoor ook typisch telecaster op... AC30/tweed twin/Bassman.. zou allemaal kunnen. Boogie Caliber.. die hoek.

no 1 hops
18 mei 2018, 08:01
Afgezien dat je het hier ziet, ik hoor ook typisch telecaster op... AC30/tweed twin/Bassman.. zou allemaal kunnen. Boogie Caliber.. die hoek.
maar eens kijken of ik met mijn vox tonelab st in de buurt kan komen ;-)

hoe het allemaal ook afgelopen is met Waylon als outlaw, het was wel een muziekje dat de gitaar weer naar de voorgrond bracht en daar heb ik wel van genoten :-)