PDA

View Full Version : problemen met gibson



SonicDeafMonkey
3 augustus 2003, 13:20
ik heb een tijdje geleden dus een gibson SG special gekocht,in de winkel deed ie et prima, speelde lekker etc. etc. (daarom heb ik em ook gekocht) maar toen ik thuis kwam en naar het neck element schakelde kwam er geen geluid meer uit, in de middenstand een heel klein beetje en brug doet ie et gewoon. ik kon moeilijk weer naar musik produktiv rijden dus breng ik em naar sound shop (amstelveen) ik heb em dus gistermiddag terug gekregen met de boodschap dat ie et weer doet, ik geef 20 € aan die mensen (ik had haast dus kon ik niet uitproberen). gisteravond toen ik er weer op ging spelen kwam ik erachter dat dat stommeneckelement nog steeds niet werkt, ze hebben echt niks verandert eraan! wat moet ik doen? ik wil niet terug naar die klote winkel. moet ik gewoon nieuwe elementen erin laten zetten? please help me!

Budino
3 augustus 2003, 13:31
simpel weg terug gaan naar musik-porduktieve of hoe het heet. maar waarschijnlijk heb je nou geleerd altijd bij een van de dichts bijzijnde muziek winkel te gaan :)


Greetz Budino 8-)

Marshallover
3 augustus 2003, 13:38
Wat bij mij het probleem was: een beetje stof in de switch....

Contactspray erin; geen last meer van gehad !!

Je moet het zelf weten, maar contactspray helpt wel denk ik !

Groeten,

wietse
3 augustus 2003, 13:39
je had gelijk terug moeten gaan naar musik produktiv ,nu heb je kans dat ze zeggen er heeft iemand anders aan gezeten dus geen garantie.
en zou ze bij soundshop ook effe goed de waarheid vertellen en staan op een gratis herstel reperatie.
kocht je hem nieuw of 2ehands?
en testen voor je hem meeneemt al is het maar inpluggen hals element inschakelen en een snaar aanslaan dan weet je tenminste dat ie werkt.

Anders Destium
3 augustus 2003, 13:40
ik heb een tijdje geleden dus een gibson SG special gekocht,in de winkel deed ie et prima, speelde lekker etc. etc. (daarom heb ik em ook gekocht) maar toen ik thuis kwam en naar het neck element schakelde kwam er geen geluid meer uit, in de middenstand een heel klein beetje en brug doet ie et gewoon. ik kon moeilijk weer naar musik produktiv rijden dus breng ik em naar sound shop (amstelveen) ik heb em dus gistermiddag terug gekregen met de boodschap dat ie et weer doet, ik geef 20 € aan die mensen (ik had haast dus kon ik niet uitproberen). gisteravond toen ik er weer op ging spelen kwam ik erachter dat dat stommeneckelement nog steeds niet werkt, ze hebben echt niks verandert eraan! wat moet ik doen? ik wil niet terug naar die klote winkel. moet ik gewoon nieuwe elementen erin laten zetten? please help me!

Terug naar die winkel! Anders heb je 20E weggegooid. Als je aan mensen vraagt om iets te repareren betaal je ze daar ook voor. Je kunt je geld terugvragen, waarschijnlijk krijg je een tegoedbon als ze hun werk niet naar behoren doen (fouten toegeven doe je niet als je in een winkel werkt :wink: ).

Het lijkt mij een los contactje of een net verkeerd geschakeld element, als je kunt solderen én het goede schakelschema hebt kun je dit in een kwartiertje verhelpen...maar het blijft natuurlijk balen als je met een gitaar gelijk gezeur hebt.

pimmetje
3 augustus 2003, 13:40
Hoe lang terug heb je 'm gekocht bij MusikProduktiv?

Als dat minder dan een jaar is, zou ik terug naar MP gaan. Ook al kost dat wat. Je zou ook kunnen denken aan verzenden om te laten repareren, waarbij zij de verzendkosten aan je terugbetalen. Sowieso zou ik ff contact met MP opnemen hierover om te kijken wat volgens hun de beste mogelijkheid is. Daarbij zou ik misschien wel verzwijgen dat je 'm eerst al naar een andere zaak hebt gebracht...

Die Sound Shop in A'veen zou ik ook weer naartoe gaan om ze verrot te schelden en m'n 20 euro terug te eisen. Als je 't niet om die 20 euro gaat, zou 't je op z'n minst kunnen doen om die lui te laten weten dat je 't niet zo maar pikt als ze prutswerk leveren.

En idd... volgende keer dichter bij huis zoeken naar een dealer met goede service en daar dan misschien iets meer betalen dan bij MP... je hebt nu op rotte wijze geleerd waarom.

BLOK182
3 augustus 2003, 14:04
Ik zou eerst ff terug gaan naar die Soundshop op OF je geld terug te krijgen OF om op zijn minst de zooi WEL gerepareerd te krijgen OF om die winkel in de hens te zetten :wink: Mocht het nou op niets uitdraaien, dan ff terug naar MP. Trouwens, die SG Special, leuk dingetje?

Ic3gl0vE
3 augustus 2003, 15:57
ik had dit probleem ook... er zat een draadje niet goed aan de switch gesoldeerd. Was in 2 minuten weer gerepareerd.

plusminus
3 augustus 2003, 16:52
Misschien te voor de hand liggend maar probeer eens of je volume van het halselement wel openstaat.

Mitch
3 augustus 2003, 18:13
Die is erg ! :D

Ic3gl0vE
3 augustus 2003, 18:22
kan natuurlijk zijn dat de volumepot van het halselement kapot is hè...

Harry
3 augustus 2003, 20:31
de soundshop verrot schelden of in de hens steken is niet aardig, het kan zijn dat er een foutje is gemaakt, maar dat moeten ze wel oplossen.
Beste plan is, zoals gezegd, naar MP gaan.

the sure thing
3 augustus 2003, 20:54
... 3x is scheepsrecht. Ga na een 3e reparateur (er zijn zat goede in de buurt van Amstelveen) en laat er opnieuw naar kijken. DIe opmerking van die volume-potmeter vond ik niet ens een gekke!

green_day
3 augustus 2003, 22:02
... 3x is scheepsrecht. Ga na een 3e reparateur (er zijn zat goede in de buurt van Amstelveen) en laat er opnieuw naar kijken. DIe opmerking van die volume-potmeter vond ik niet ens een gekke!

nou dat vind ik dus geen goed idee. Waarom niet gewoon gitaar opsturen naar musik produktiv en dan verzendkosten vergoed krijgen, en je hebt ook nog eens die garantie dus het gaat je niet veel kosten op die manier

Ic3gl0vE
3 augustus 2003, 22:05
vergoedt MP dat ja? Ik las eerst in hun policy, dat wanneer je iets terug stuurt, ze de verzendkosten niet kunnen vergoeden als je in het buitenland woont.

Harry
4 augustus 2003, 10:17
vergoedt MP dat ja? Ik las eerst in hun policy, dat wanneer je iets terug stuurt, ze de verzendkosten niet kunnen vergoeden als je in het buitenland woont.

en dat is dan natuurlijk het risico dat je neemt door daar te kopen. Ik ga liever bij een vertrouwde winkel langs. Ben ik misschien iets meer kwijt, maar dan weet je ook dat eventuele ongein rechtgetrokken wordt.

Casey
4 augustus 2003, 10:28
Ik had precies hetzelfde probleem met m'n Epiphone (burp ...sorry) , een beetje contactspray bij mij deed wonderen en nu al 2 jaar geen problemen meer .

jorrit
4 augustus 2003, 13:10
leest de starter van dit topic het eigenlijk nog wel of zit ie zich nu kapot te schamen dat hij zn volume knop dicht had staan??? :-D

k vraag me ook af of je hem versterkt bespeeld hebt in mp......want als ie het daar deed heb je hm waarschijnlijk zelf gemold....

SonicDeafMonkey
4 augustus 2003, 13:27
hey , lekker late reactie, nee ik had me volume wel openstaan ja. me broer heeft contact spray gespoten erges in, en nu werkt ie wel weer, hartelijk dank iedereen, hij speelt trouwes super.

(ik ga trouwes binnekort de elementen vervangen door EMG's 81 en 85, die lijken me echt geil, goed idee?)

SiNiSTRaL
4 augustus 2003, 14:20
ik neem aan dat als je een Gibson SG hebt er een 500t in de brigde zit, die kan je net zogoed laten zitten hoor

DeeWee
4 augustus 2003, 15:41
Ik heb gelukkig nog NOOIT problemen gehad met gibson..... :evil: !! Voor mij geen gibson meer.... (zie een van mijn vorige topics). Snaar bleef tussen de hals en de binding hangen... Maar jah, heb nu een jackson besteld :lol:

SonicDeafMonkey
4 augustus 2003, 18:47
ik neem aan dat als je een Gibson SG hebt er een 500t in de brigde zit, die kan je net zogoed laten zitten hoor

in de sg special zit die niet, daarin zitten 2 490 (t en r)

http://www.gibson.com/products/gibson/sg/SGSpecial.html

jorrit
5 augustus 2003, 12:33
ik snap niet dat mensen in een gibson emg's gaan zetten. dan had je net zo goed een epi kunnen kopen en dr emg's in zetten....

marc_o
5 augustus 2003, 13:49
Voor MP lijkt het me nu te laat, je had die kans direct moeten nemen, nu heb je 'm ergens anders laten fixen, en dat is mislukt, maar nu kun jij je niet meer beroepen op MP, want zij claimen dan natuurlijk direct dat je 'm open hebt laten maken en dat je de schade bij die desbetreffende winken moet gaan verhalen.
Kom op, terug naar de winkel ermee.....

Matsvansanten
5 augustus 2003, 14:08
ff beetjuh off-topic.......maare SonicDeafmonkey waar in Amstelveen woon je want ik woon heel dichtbij de soundshop in amstelveen :razz:

SonicDeafMonkey
5 augustus 2003, 19:01
ik woon bij de michiel de ruyter school, catharina van clevepark.

maar hoezo is et raar dat je dan een gibson koopt? de elementen zijn niet het enige die het geluid bepalen, wat dacht je van hout of wat? dat argument van jou sloeg echt nerges op, ik bedoel volges jou kan je dus ook een epi kopen, echte gibson elementen erin gooien en dan heb je opeens een gibson in je hand?

Static-M
5 augustus 2003, 19:24
Ik denk dat je dan qua sound al een heel end in de goede richting zit, maar niet qua afwerking en dergelijke.

Texter
6 augustus 2003, 00:56
Gewoon in die stomme switch blazen werkt ook vaak...contactspray is prut ...ik had er vroeger ook weleens last van met mijn SG Standard dat het halselement niet goed inschakelde...is vanzelf overgegaan...

jorrit
6 augustus 2003, 21:12
maar hoezo is et raar dat je dan een gibson koopt? de elementen zijn niet het enige die het geluid bepalen, wat dacht je van hout of wat? dat argument van jou sloeg echt nerges op, ik bedoel volges jou kan je dus ook een epi kopen, echte gibson elementen erin gooien en dan heb je opeens een gibson in je hand?

als je bijvoorbeeld een epi uit de goth. serie koopt zitten er maar weinig verschillen tussen die en de gibson goth. serie...de elementen en de dikte van de body....(jah en de naam....) maar als je er toch emg's in gaat zetten dan merk je het verschil dus echt bijna niet.....zelfde hout etc. en emg's klinkt zo goed als het zelfde ik denk dat je het verschil amper hoort.

maar das mijn bescheiden mening ;)