PDA

View Full Version : Jullie hebben maar moo even geduld.... zo.



Fusion
29 april 2018, 20:50
Want veel tijd heb ik niet om dingen op te nemen, maar ik speel iedere dag een kwartiertje en heb thuis min of meer afgesproken dat ik 1 (bijna hele) dag per week voor muziek kan reserveren. Dus, dat betekent dat ik liedjes kan scbrijven voor mijn prog metal EPtje. Joepie. En daar ik min of meer (bijna) heb besloten de mix door iemand te laten doen die dat wel kan, ligt de druk minder op tconstant zoeken naar een goede mix, maar alleen maar op de liedjes schrijven en strak opnemen.

Dus.

Ik ga jullie af en toe een updatje laten horen. Vandaag maar uurtje of twee tijd, maar dit geschreven en opgenomen. Wordt van mijn meest straight-forward nummer. Komt in t intro met die fusion akkoorden een saxofoon solootje overheen. Zit nog geen bas bij. Even geen tijd om te programmeren.

Leuk?

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=864258&songID=13721621

Fusion
29 april 2018, 20:52
Ondanks dat ik dus niet meer ga lopen zeuren om "hoe klinkt deze mix bij jullie"?. toch nog even de vraag hoe t gitaargeluid bij jullie klinkt? Wil wel dat de basis goed is uiteraard!

pasqual
29 april 2018, 21:30
Gitaarsound is wat mij betreft beter dan wat ik in het verleden van je gehoord heb. Meer analoog zeg maar, minder kunstmatig ( of dat echt zo is weet ik niet ).
Er zit meer klank in. Misschien juist omdat je zelf nog niet hebt gemixt? Het stukje muziek maakt mij erg nieuwsgierig naar wat er gaat komen! Ik ben dan ook erg benieuwd welke kant dit opgaat.:ok:

Duhsjaak
30 april 2018, 04:17
Yep, helemaal eens.
Niet mijn alledaagse kost, maar laat maar komen met de fijne bas. Toch stiekem belangrijk.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
30 april 2018, 10:15
Prima sound toch! Qua muziek moest ik aan de instrumentale band KONG (NL) denken. Succes met de opnames!

Fusion
30 april 2018, 10:19
Gitaarsound is wat mij betreft beter dan wat ik in het verleden van je gehoord heb. Meer analoog zeg maar, minder kunstmatig ( of dat echt zo is weet ik niet ).
Er zit meer klank in. Misschien juist omdat je zelf nog niet hebt gemixt? Het stukje muziek maakt mij erg nieuwsgierig naar wat er gaat komen! Ik ben dan ook erg benieuwd welke kant dit opgaat.:ok:
Grappig, de gitaarsound stand-alone vind ik nu met mijn Line6 Helix een stuk digitaler dan met de Fractal Axe Fx, maar hij mixt makkelijker en komt daardoor beter tot zijn recht. Zo blijkt, haha. Overigens wel gemixt hoor, dit is mijn laatste mixing template, een beetje t resultaat van al mijn jaren geklooi, maar realiseer me dat ik t nooit profi ga krijgen, dus dan maar uitbesteden. :) Dank voor t luisteren!

Fusion
30 april 2018, 10:20
Yep, helemaal eens.
Niet mijn alledaagse kost, maar laat maar komen met de fijne bas. Toch stiekem belangrijk.
Vriendelijke groet, Gus
Ik hou jeou en de rest op de hoogte haha ;)

Fusion
30 april 2018, 10:21
Prima sound toch! Qua muziek moest ik aan de instrumentale band KONG (NL) denken. Succes met de opnames!
Dank! tien tekens

guitarkid2
30 april 2018, 10:23
Zeker niet slecht
Maar klink imo als 2 lostaande stukken muziek zonder bruggetje

Fusion
30 april 2018, 11:08
Snap ik. Maar t is prog, dan mag alles ;) Grapje. Het intro legt de basis voor de tonaliteit als zijnde C lydisch. Het stukje erna is meer een soort van B frygisch (zelfde tonen natuurlijk), maar gaat daarna weer richting de C lydisch. Hopelijk bereidt t intro de oortjes voor. Maar t is ook wel ritmisch echt bedoeld als een losstaand intro, dat idd abrupt over gaat. Prog, dan mag dat ;)

Ernest01
30 april 2018, 13:27
Snap ik. Maar t is prog, dan mag alles ;) Grapje. Het intro legt de basis voor de tonaliteit als zijnde C lydisch. Het stukje erna is meer een soort van B frygisch (zelfde tonen natuurlijk), maar gaat daarna weer richting de C lydisch. Hopelijk bereidt t intro de oortjes voor. Maar t is ook wel ritmisch echt bedoeld als een losstaand intro, dat idd abrupt over gaat. Prog, dan mag dat ;)

Vriendelijk geluid, voor prog. Nu de rest er nog bij en het zal meer een geheel gaan klinken.
Ja, het is prog.... maar wat meer aansluiting van de stukken kan geen kwaad, toch ?

Trouwens..... prog.... dat noemen we tegenwoordig toch een app ?? :soinnocent:

Fusion
1 mei 2018, 22:21
Dank voor t luisteren! Moet prog zo onvriendelijk klinken dan?

Ernest01
1 mei 2018, 23:10
Dank voor t luisteren! Moet prog zo onvriendelijk klinken dan?

Nee, meer in vegelijking met jouw andere nummers klinkt deze vriendelijker/mooier.
Aannemende dat de andere nummers ook prog zijn. Vandario.

Fusion
2 mei 2018, 09:35
Ah okério dank :)

JVGM-music
2 mei 2018, 22:07
Klopt het dat ik alleen fragmenten te horen krijg of is mijn computer kaduuk?

Fusion
3 mei 2018, 07:12
Haha je hoort een intro dat idd redelijk lomp overgaat in een ander intro. Op deze soundclick site staan idd bijna geen complete nummers. Die staan op YouTube en (de hele oude) op bandcamp.

jasses
4 mei 2018, 14:20
Gitaargeluid is top wat mij betreft. Vind het altijd knap wat jij kan, en ook hoe goed je opnames klinken, maar je nummers spreken me niet altijd aan, vaak wat te veel, te druk en soms te bombast (het is lang geleden dat ik hier nog luisterde, maar zo herinner ik het me).
Maar dit, evenals het nummer in je andere post, vind ik gewoon erg fijn en kan ik meermaals naar luisteren (wat ik dan ook gedaan heb). Ofwel is mijn smaak veranderd over de voorbije jaren.

Fusion
4 mei 2018, 14:30
Wauw dank je wel wat leuk om te horen :)

hs0504
4 mei 2018, 18:33
Ja, klinkt lekker en heeft potentie. Ik ben benieuwd naar het vervolg (met bas, want die mis ik wel).

Fusion
4 mei 2018, 19:48
Gitaargeluid is top wat mij betreft. Vind het altijd knap wat jij kan, en ook hoe goed je opnames klinken, maar je nummers spreken me niet altijd aan, vaak wat te veel, te druk en soms te bombast (het is lang geleden dat ik hier nog luisterde, maar zo herinner ik het me).
Maar dit, evenals het nummer in je andere post, vind ik gewoon erg fijn en kan ik meermaals naar luisteren (wat ik dan ook gedaan heb). Ofwel is mijn smaak veranderd over de voorbije jaren.
Zeg en waarom post(en forummers als) jij niet hun bandje? Net even anderhalf nummer op SoundCloud getsjekt en das best gaaf zeg!! Soort emo meets grunge versie van Kings-X. Energiek!!

jasses
5 mei 2018, 12:34
Zeg en waarom post(en forummers als) jij niet hun bandje? Net even anderhalf nummer op SoundCloud getsjekt en das best gaaf zeg!! Soort emo meets grunge versie van Kings-X. Energiek!!

Tof om te horen dat je het leuk vindt! Nog nooit van kings-x gehoord, zal ik ook eens moeten luisteren.
Telkens als we een nieuw album uitbrengen, post ik dat hier wel, maar dat gebeurt ook niet zo vaak (ik zou het graag vaker doen, maar het is helaas altijd een hobby gebleven, en tijd lijkt elk jaar schaarser te worden), dus dat kan je makkelijk missen.

Maar omdat de nieuwe plaat eraan komt, heb ik een goeie week geleden een nieuw nummer hier gepost als voorsmaak (enkele topics hieronder staat ie vast nog wel). (eigenlijk is de plaat ondertussen al uit, maar had nog geen reden gevonden om dat hier te posten)

Fusion
5 mei 2018, 12:46
Ik tsjek dat nog even, dank!