PDA

View Full Version : voorsmaak nieuwe blissard



jasses
24 april 2018, 16:27
Aloha allemaal!

Blissard komt begin volgende maand met een tweede album, en als smaakmaker laten we alvast het openingsnummer op u los.

Misschien voor sommigen een tikkeltje lang, maar toch durf ik jullie aan te sporen om de sneltrein tot het einde uit te rijden voor een boeiend ontplooiende rit.

Hier aanklikbaar voor youtube:
http://bit.ly/blissard-dragon

Zoals steeds wordt (bijna) elke vorm van commentaar geapprecieerd, en worden vragen met plezier beantwoord, dus laat u gaan…


(hmm, blijkbaar al twee jaar niet meer in dit subforum geweest, luisterwerk voor de boeg…)

jasses
17 mei 2018, 17:48
De hele plaat is ondertussen te luisteren op de gekende streamingdiensten, en ook op bandcamp (met voorlopig een pay what you want optie voor snelle aanschaffers).

https://blissard.bandcamp.com/album/blissard-ii

Ik dacht dat jullie enthousiastelingen vast blij zouden zijn met dat nieuws.

Ter aanvulling hieronder nog de youtube-link van het integrale album, klein uur muziek in 1 brok:

https://www.youtube.com/watch?v=YefeT3PmCIc

Cageman
19 mei 2018, 20:29
Heb m gewishlist. Binnenkort eens een paar keer goed doorluisteren. Nu twee nummers gedaan; variatie in zangstijlen en de phaser spreken me aan.

Erik de Perik
19 mei 2018, 20:51
Eerste nummer is helemaal ok!

jasses
21 mei 2018, 09:15
Bedankt! Die phaser (mf103) is een van mijn favoriete pedalen, moet mijn best doen die niet heel de tijd aan te zetten. (maar helaas voor jou heb ik mijn best gedaan, na de twee eerste nummers kom je m niet meer tegen)

jasses
8 juni 2018, 13:25
Hmm, 0.5% respons van de mensen die gekeken hebben...

Misschien moet ik het eens proberen met een nummer aan het andere eind van het spectrum, dit is het kalmste van het album:

https://blissard.bandcamp.com/track/gasoline

(of voor de mensen die geen bandcamp gebruiken, het begint op minuut 26 in de youtube-totaalalbum-link).

Lokt dit meer reactie uit?

Fusion
8 juni 2018, 13:31
Beetje al skippende aan t luisteren, gaaf! Niet mijn muziek denk ik maar wel gaaf. Mis denk ik af en toe een lekker hook als zanglijn of leadpartijtje. (Of ik mis t steeds haha).

Mis kan ik nu niets over zeggen. Behalve dat dat zang als er veel overdubs zijn soms te veel overheerst, vooral in t laag.

Gave shizzle!!

Rick trodat
8 juni 2018, 15:10
I like it. Lekker energieke band. En vet album cover.

Eerste nummer is dik ok. Lekker veel dynamiek. Maar de solo van 6:08? Was dat? Niet echt mijn ding

GFT vind ik zelf het beste.

Voornamelijk de drummer valt zeer positief op. En de vocalist is ook dik ok!

telerocker
8 juni 2018, 15:52
Het eerste nummer begint leuk en energiek en klinkt als een mix van grunge, Britpop en Motörhead (de zang dan). Het duurt echter te lang om mijn aandacht echt vast te houden. Ik zou het inkorten tot 3,5 minuut en de hooks veel korter/scherper maken. Dan kan het echt een catchy song worden, want het idee is gaaf hoor.

jasses
13 juni 2018, 15:53
Mis kan ik nu niets over zeggen. Behalve dat dat zang als er veel overdubs zijn soms te veel overheerst, vooral in t laag.
Gave shizzle!!
Bedankt Fu! Wanneer je nog wat over “mis” kan zeggen, hoor ik het graag. Mijn voornaamste zelfkritiek blijft dat we niet bepaald “de strakste bende van de stad” kunnen genoemd worden. Maar buiten dat ik dat, vooral over mezelf, wel eens jammer durf te vinden, stoort het me ook niet echt.


Maar de solo van 6:08? Was dat? Niet echt mijn ding
Persoonlijk mijn favoriete moment van de song, maar ik begrijp dat het niet ieders ding is. Ik krijg het gevoel dat een van beide gitaren niet zo goed geïntoneerd was. Ofwel was ik onbewust mijn snaar aan het opdrukken, dat durft wel eens te gebeuren.


GFT vind ik zelf het beste.
Je bent zelfs tot het einde van de plaat geraakt, bedankt! Het is altijd een beetje spannend als de band instemt om iets te proberen dat buiten de comfort zone valt. Uiteindelijk ook blij dat onze zanger, ipv mijn partij zelf te herdoen, besliste om ze te laten staan en backings toevoegde. Is er mooi uitgekomen vind ik.


Het eerste nummer begint leuk en energiek … Het duurt echter te lang om mijn aandacht echt vast te houden. Ik zou het inkorten tot 3,5 minuut en de hooks veel korter/scherper maken.

Bedankt voor de feedback! Ik heb wel even gespeeld met het idee er eveneens een ingekorte versie van te maken, en wat herhalingen te schrappen, maar veel meer dan 2 minuten kreeg ik er niet uitgegooid. Dat loonde de moeite niet en het werd er niet beter van (buiten bij de drummer was er ook weinig animo voor het idee).

Lange nummers lijken nu eenmaal spontaan in één ruk uit mijn brein te stromen. Behalve in het akoestisch nummer (gasoline), daar heb ik het solostuk uit een ouder nummer van me erin gestoken. Bleek er wonderwel in te passen. De kunst van het snoeien, daar heb ik me nog geen meester over kunnen maken (en de rest van de band blijkbaar ook niet)…
Bij de vorige release, enkele jaren geleden, merkte hier op het forum ook al iemand (even opgefrist: jan7 was het) op dat de nummers redelijk lang waren. Blijkt dat de gemiddelde tracklengte ondertussen ongeveer verdubbeld is… (en dat terwijl het korte nummer waar ik toen over sprak toch de plaat heeft gehaald).