PDA

View Full Version : Gilmour lick



Brad
20 april 2018, 10:33
Dag mensen,

Er is iets waar ik maar niet uitkom. Op 1:20 van het nummer Another brick in the wall part 1 speelt Gilmour een lickje die een paar keer herhaalt wordt. Ik vraag me af of in dit geval het zo is dat hij het lickje herhaaldelijk speelt of dat het de herhalingen van de delay zijn. Op 1:20 dus.

Groeten.

https://www.youtube.com/watch?v=VanuHtAQeUs

telerocker
20 april 2018, 10:58
Er zit in elk geval een flinke dosis delay achter, maar ik vermoed ook meerdere gitaarpartijen.

Harald
20 april 2018, 12:47
Tja, welke bedoel je nu? Het zijn meerdere partijen. En als ik goed gok wat jij bedoelt is het geen exacte herhaling, maar zit er een variatie in. Dat is dus geen delay dan.

Brad
20 april 2018, 18:15
Tja, welke bedoel je nu? Het zijn meerdere partijen. En als ik goed gok wat jij bedoelt is het geen exacte herhaling, maar zit er een variatie in. Dat is dus geen delay dan.

Het is dat lickje tussen 1:19 en 1:22 dat er echt uitspringt. Hij pakt dan op de 5e snaar een c en bind dan naar een d. Hoe dan ook bedankt voor de reacties zover.

Harald
20 april 2018, 18:20
zoals ik al zei, er zit een variatie in. C D dan CC#D en over de eerste CC#D zit de echo van CD, CC#D echo komt er achter aan.

Luister maar eens vertraagd. Dus beide, hij speelt er twee, en je hoort er vier (waarvan 2 tegelijk)

Brad
20 april 2018, 18:22
Ok bedankt daar ga ik even mee aan de slag straks met mijn phrase trainer.

Brad
22 april 2018, 11:01
Ik heb het nog eens aandachtig bestudeerd met de aanwijzingen hier, en het is inderdaad zoals Harald heeft aangegeven. Daar zijn we ook weer uit.:crazyhappy: