PDA

View Full Version : storing



katana
3 augustus 2003, 11:38
hallo

ik heb een oude jappanse lp gekocht waar alleen de elektronica niet goed van was
die heb ik dus vervangen maar als ik heb nu in mn versterker doe dan stoort hij heel erg
de humbuckers die erin zitten zijn stiekem wel single coils en ik weet dat die ruisen maar die is overdreven
als ik de elementschakelaar aan raak hoor ik een tik dat lijkt me ook niet normaal

ik dacht dat het wat me de aarde was maar die heb ik helemaal gecheckt en volgens mij is die gewoon goed

kan iemand helpen??

Anders Destium
3 augustus 2003, 11:45
Misschien een beetje aparte vraag, maar: Zit je versterker in een geaard stopcontact, dit helpt altijd een heel end :)

Wat heb je aan electronica vervangen dan? Potmeters en pickup switch? In dat geval kan het zijn dat de weerstanden oud en nieuw niet overeenkomen. Dit is makkelijk te controleren: Als het goed is staat op de weerstand bij een potmeter altijd het aantal ampère en de weerstand (in Ohm)

wietse
3 augustus 2003, 12:08
ik had het laatst ook had per ongeluk de draadjes op de input jack verwisseld.
als je snaren,schakelaar of brug aanraakt houdt het dan op?
dan is het slechte massa anders mischien een draadje verkeerd gesoldeerd.
hoe erg was de bedrading er aan toe, zat alles los ?
ik verbaas mezelf altijd waarom mensen altijd bij oude electrische gitaren aan de electronica zitten.
de bedrading van de elementen wil ok nog wel eens verkeerd om zitten op de pots want de standaard kleur code heb je helemaal niks aan bij gitaren.
alleen als dat allemaal los zat en je niet weet hoe het zat.
in zo'n geval pak ik meestal een schema en bedraad de hele boel opnieuw.
dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt maar zou al effe kijken of er niet toevallig een draadje verkeerd zit massa met plus verwisselen krijg je dat ook.

katana
3 augustus 2003, 12:25
bedankt voor jullie positieve reacties alleen geen een heeft nog geholpen

nu is mij gitaar natuurlijk gewoon een apart geval :-D



jasper

wietse
3 augustus 2003, 13:08
heb zelf vanmorgen net weer een ouwe japanner gevonden en die doet hetzelfde heb de binnenkant bekleed met aluminium folie en nu is het al minder nog niet over maar wel minder erg.
dat kan je ook altijd nog proberen de boel wat af te schermen op die manier.
je hebt vreemde mensen er tussen bij deze gitaar hebben ze gewoon een gat in body en headstock geboord om hem aan de wand te hangen.
net of de strap bevestigingen niet sterk genoeg zijn.

MADdie86
3 augustus 2003, 19:13
Altid even kijken of alles geaard is dus ook je snaren.

Kontakten in potmeters en schakelaars even schoon maken en eventueel contact spraay over heen halen en/of alcohol.

Bedrading gebruiken welke in ee massa draad zijn gekapseld ongeveer een jacksner alen ff wat dunner.

Soldeer kontakten ff met wat haarspray besproeien zodat ze een "mantel" hebben.

Binnen kant waar de electronia zit idd bekleden met aluminium folie of ander folie materiaal met een laag magnetisch gehalte. Zoals aluminium folie als je een magneet er bij houd gebeurt er niks maar er zit wel een metaal soort in welke buiten storing dus tegen houd.

Als het mogenlijk is je elementen open maken, schroefjes schoon maken of vervangen.
De draden opnieuw solderen indien mogenlijk.
En eventueel stof verwijderen :)

Je output jack loshalen schoon maken met alcohol.

Zo ken ik nog een paar tips. Het ligt er maar net aan met welke materialen je de electronica vervangt of verbeterd.

Orginele potmeters die willen nog vaak stof er in hebben of zijn gewoon door dat ze niet meer hun orinele waarde hebben.
De schakelaar(s) hebben ook wel eens het zelfde probleem. Maar er zijn ook schakelaars die ook kraken bij het omschakelen, waarom mensen dat willen? maarja.

katana
3 augustus 2003, 20:14
hartstikke bedankt voor al jullie postieve reacties

ik ga het morgen meteen proberen je hoort het wel




jasper