PDA

View Full Version : Fender Korea Tele - waarde?



fastfolkert
6 april 2018, 00:02
Hoewel een Gibson speler (LP, 335 en Firebird), hou ik toch ook wel van het simpele design en strakke geluid van een Tele. Mijn bandmaatje wil zijn Tele kwijt en ik overweeg 'm over te nemen. We zijn alleen niet uit een reele prijs:


Body: (lite) ash, blank hoogglans gelakt
Hals: Maple, met skunk stripe
SD elementen
Ooit nieuw gekocht bij Huigens
Serial: 06010433, made in Korea, bouwjaar?
geen beschadigingen, weinig fretwear, lekker afgesteld en goede twang.


Dus, wat is zo'n ding ongeveer waard?

Bedankt!

Erik de Perik
6 april 2018, 00:51
Geen idee maar m'n gevoel zegt: "niet te veel"...... kortom niet meer dan 500. Maar ik weet het niet en waarom wil je die gitaar...??

fastfolkert
6 april 2018, 01:01
[...] en waarom wil je die gitaar...??
Zie boven: "hou ik toch ook wel van het simpele design en strakke geluid van een Tele."

Erik de Perik
6 april 2018, 01:18
Zie boven: "hou ik toch ook wel van het simpele design en strakke geluid van een Tele."

Ik bedoel waarom wil je DIE gitaar. Er zijn nogal wat Tele's te koop......

Tupelo
6 april 2018, 04:07
Die Lite Ash serie was anders errug fijn, snap het wel.
Qua prijs zou ik zeggen 400 koopje, 450 mooi, maar ja, ook die dingen zijn wellicht in waarde gestegen, dus 500 of 550 vind ik ook niet raar.
Maar het gaat om een bandmaatje; zou ik op 450 inzetten; mooie prijs, niet voor niets; en nog altijd een vriendendienst.

macwilliams
6 april 2018, 04:56
Op MP met een beetje geduld ongeveer €300,- tot €350,-

arjanb01
6 april 2018, 06:05
In 2006 heb ik zo’n tele nieuw gekocht voor 500 euro.
Na een halfjaar gillend weggedaan, vreselijk ding, schel, hals voelde niet lekker, erg stroef waar fenders, zelfs de dure avri’s en de american specials last van hebben.
Ik zou inzetten op maximaal 300, geen cent meer.

Tupelo
6 april 2018, 07:34
Weird; tijdens een GN tele meeting eens, vond ik die Lite Ash goed uit de verf komen tussen behoorlijk dure jongens zelfs.
En met mij velen.
Ben er daarna nog een stel tegen het lijf gelopen, en was daar toch ook behoorlijk enthousiast over.
In ieder geval zover dat zou ik nog eens aan een andere tele gaan dat die Ash wordt.
Zit erin eigenlijk ?
Duncan designed pups, of duncans ?


Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Hendriks
6 april 2018, 07:36
Weird; tijdens een GN tele meeting eens, vond ik die Lite Ash goed uit de verf komen tussen behoorlijk dure jongens zelfs.
En met mij velen.
Ben er daarna nog een stel tegen het lijf gelopen, en was daar toch behoorlijk enthousiast over.
Zit erin eigenlijk ?
Duncan designed pups, of duncans ?


Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Was volgens mij van Henri H. , was zeker een leuke tele , zijn niet duur , rond de 400.

Kim Wilson
6 april 2018, 08:31
Ze zijn heel mooi, met die birdseye hals en zo. En hebben ze ook niet die MOP dots? Qua looks echt heel chic. In een uitgebreide test van 10 jaar geleden vond ik hem echter wat karakterloos. Wat ik toen in een testreview schreef:
"Unplugged vrij mat en dof, maar versterkt bijna teveel hoog. Geen levendig geluid echter, het blijft een beetje een platte sound. Wel ongelofelijk mooi, met een mooie birdseye maple toets."

Mitch zei dat het leek alsof je alleen naar snaren en elementen zit te luisteren.

Mocht het je interesseren, hier de ervaringen van drie mensen na een middagje Tele's testen (400 tot 800 euro): http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99417&page=4&pp=40

duckman
6 april 2018, 08:50
ik heb er twee geprobeerd, beide 2hands. Ik was er niet zo over te spreken, beetje dooie planken.
Heb uiteindelijk nieuw maar een Mexicaanse tele gekocht...

fastfolkert
6 april 2018, 10:10
Zit erin eigenlijk ?
Duncan designed pups, of duncans ?
Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Op het brugelement staat voluit Seymour Duncan; het halselement heb ik niet verwijderd en kan ik dus niets aan zien. De tele is niet gemod en is zoals hij indertijd is gekocht.
De hals in inderdaad zo'n birdseye-maple en iets minder hoogglans dan de body. Dot inlays lijken een beetje groenig (abalone??)

Ik vind de tussenstand het best klinken; het halselement bevat zeker niet teveel hoog, zelfs een beetje donker. Het brugelement is uiteraard wel wat bijterig.
Zoals gezegd is de LP en 335 mijn "referentie" en voor sommige stijlen zijn die gewoon te "muddy". En deze Tele ziet er goed uit, is origineel en ik help een bandmaatje aan wat cash ;-)

Kim Wilson
6 april 2018, 10:24
Abalone was het idd.

Als ie klinkt zoals jij wil dat een Tele moet klinken, en je komt eruit met de prijs, moet je het gewoon doen. Het zijn erg mooie gitaren, en ook kwalitatief prima afgewerkt.

Overigens speel ik met mijn Tele eigenlijk bijna altijd op het brugelement. Dat is waar een Tele het best tot zijn recht komt. Met een Les Paul als andere gitaar kan dat inderdaad als schel ervaren worden. Je zult een beetje moeten rommelen met je eq, of een boostertje o.i.d. Of de tussenstand zoals je al aangeeft, die is ook best bruikbaar. Halselement van een Tele vind ik zelf niet heel interessant...

fastfolkert
6 april 2018, 11:19
Bedankt voor alle reacties.
De vraagprijs van mijn bandmaatje is 300,- incl (niet meer zo nieuwe) HSCase.
Gisteravond in de repetitie er twee uurtjes op gespeeld (Fender Champ) en nu heb ik 'm thuis waar ik 'm dit weekend op mijn Marshall JTM30 aan de tand ga voelen. Dan komen we er wel uit denk ik.

duckman
6 april 2018, 12:16
300 euro is een nette prijs. Veel plezier ermee!



Bedankt voor alle reacties.
De vraagprijs van mijn bandmaatje is 300,- incl (niet meer zo nieuwe) HSCase.
Gisteravond in de repetitie er twee uurtjes op gespeeld (Fender Champ) en nu heb ik 'm thuis waar ik 'm dit weekend op mijn Marshall JTM30 aan de tand ga voelen. Dan komen we er wel uit denk ik.

telerocker
6 april 2018, 12:34
Goede deal lijkt me. Plezier met je aanwinst!

humbucker
9 april 2018, 10:05
Nieuwprijs lag volgens mij destijds rond de 450,-. Heb zelf toen een strat uit die serie getest, dat was een prima gitaar die zich makkelijk kon meten met een US Standard. Uiteindelijk heb ik toen een AVRI gekocht.

fastfolkert
18 april 2018, 10:48
Giteravond de Tele gebruikt op de repetitie van m'n werkband (funk, soul, rock covers 70s-00s - ik doe daar voornamelijk slaggitaar) op m'n Marshall JTM30.
En dat ging verbazend goed. Droge funk-slagjes klinken prima op het clean kanaal van de JTM30, en zelfs het niet bijzondere drive kanaal van de JTM30 is goed bruikbaar. Door de wat lagere output van de Tele geeft een gain-setting van 9 uur op de JTM30 een mooie crunch.
En ik heb het idee dat de Tele beter op stemming blijft dan m'n Gibson LP. Die laatste moet ik na veelvuldig benden vaak en paar keer bijstemmen tijdens een repetitie.

the sure thing
18 april 2018, 20:21
JTM30 amps zijn heerlijke crunch amps


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk