PDA

View Full Version : Opnames met Line 6 Helix en Logic X zijn erg zacht



Tinus1978
4 april 2018, 22:40
Ik ben een newbie als het gaat op opnemen. Heb beetje gezocht op google en youtube tutorials maar kan geen antwoord vinden wat werkt. Ik speel mijn partijen dus in in Logic via mijn Helix. Die is aangesloten via USB. Dat klinkt goed. Koptelefoon aangesloten op helix, is ook de usb interface voor logic, en dat klinkt goed. Alleen bij het afspelen is het volume 50% minder. Volume hoger zetten mbv de mixer helpt iets maar onvoldoende.

Wat is de manier om het volume van die opgenomen gitaarpartijen hetzelfde te houden zoals ik het in speel ?

Thx !

Fusion
4 april 2018, 22:48
Waarschijnlijk staat je hoofdtelefoonvolume gied maar je input levels en/of afspeelvolume niet?

Erik de Perik
4 april 2018, 23:35
De mixer van Logic bedoel je? Want die bepaalt het opnameniveau.

Midwolda
4 april 2018, 23:46
De mixer van het OS toch ook? Tenminste wel bij Windows.

maxdb
5 april 2018, 00:47
Gain van je Logic input kanaal verhogen en/of de al opgenomen track(wave) boosten (eventueel Normalizen)

Erik de Perik
5 april 2018, 00:58
De mixer van het OS toch ook? Tenminste wel bij Windows.

OSX zit goddank wat minder gecompliceerd in elkaar.

Fusion
5 april 2018, 08:39
Hij gebruikt de Helix als audio interface voor iig opnemen en potentieel voor monitoren. Alhoewel ik vermoed dat dat laatste niet via de monitoring route vanuit Logic gaat maar gewoon direct monitoring is (lees: de normale hoofdtelefoon uitgang zo nder heen en weer routen).

Dus dan verwacht ik dat er óf in de Helix patch levels te zacht staan en ie dat compenseert bij de hoofdtelefoon, óf de recording level in de Helix in e.o.a. menu óf in de settings van de Helix driver in Windows óf gewoon in Logic goed moeten staan.

Wat zeggen de input channel en de master channel VU meters?

Erik de Perik
5 april 2018, 09:10
Ik verwacht dat Logic niet op Windows draait.

Fusion
5 april 2018, 09:18
Ah zou kunnen geen idee. Oh ja ie een Mac ding toch? Anyway, mijn opmerkingen / educated guesses zijn ws nog steeds geldig. Of heet iOS geen drivers voor audio interfaces, met setting schermen voor input levels etc?

guitarkid2
5 april 2018, 10:27
Anyway, mijn opmerkingen / educated guesses zijn ws nog steeds geldig.

mee eens...............