PDA

View Full Version : HNGsD 2x Solar



Jasper.
3 april 2018, 19:38
Eindelijk zijn ze er! De 2 Solar guitars die ik besteld heb. De E2.6 in Carbon Black en de S1.6FR in White Matte. Ik heb er nog bijna niet op kunnen spelen dus een uitgebreide review laat nog even op zich wachten, maar voor zover ik nu heb kunnen beoordelen zijn het prima gitaren. Je kan aan bijvoorbeeld de afwerking van de lak merken dat de gitaren zich niet in de prijsklasse van mijn Mayones bevinden, maar aan de noodzakelijke dingen om er een goed bespeelbare gitaar van te maken is wel aandacht besteedt. De frets zitten er goed in en de gitaren zijn al prima afgesteld (de actie van de explorer mag nog ietsje lager van mij) en de witte was zelfs bijna perfect gestemd! Dat vind ik erg netjes voor een gitaar met floyd die vanuit Indonesië moest komen. De satin finish van de neck vind ik ook erg fijn trouwens.

Maar nu speciaal voor D3nnis zijn refreshknop eerst maar wat plaatjes. Geschoten in de nog af te bouwen keuken omdat daar nog het meeste licht was :D
http://i63.tinypic.com/dy3qu1.jpg
http://i64.tinypic.com/296m5uq.jpg
http://i67.tinypic.com/9th91w.jpg
http://i66.tinypic.com/2el7538.jpg

Edit: Oh ja, leuk dat ze aardig afgesteld zijn maar de snaren waren wel al behoorlijk geoxideerd. Dus van de week toch nog even nieuwe snaren er op.

Fusion
3 april 2018, 19:51
Feli! En dan zo lekker op de harde vloertegels leggen brrrr.

Mp3s or it didn't happen!

almarvk
3 april 2018, 20:04
Gaaf hoor! Ben erg benieuwd hoe ze spelen.

Heb nog steeds GAS voor de V...

D3nnis
3 april 2018, 20:25
Gaaf!
Hoe zijn de halzen?

Jasper.
3 april 2018, 21:57
Het voelt als wat meer hals dan ik had verwacht. Redelijk rond en misschien wat vergelijkbaar met mijn Mayones maar de mayones voelt smaller. Wel echt een C shape volgens mij.

Jasper.
3 april 2018, 21:58
Gaaf hoor! Ben erg benieuwd hoe ze spelen.

Heb nog steeds GAS voor de V...

Je weet het, als je eens wil proberen... (maar dan wel nadat we hier thuis wat meer uitgepakt hebben :p )

telerocker
4 april 2018, 01:28
Gefeliciteerd met je dubbelslag. Dit is toch die lijn waar Ola Englund achter zit? Het lijkt een Zweedse Chapman voor de metalgitaristen. Het design leunt erg op Ibanez RG/Washburn en Gibson V en Explorer. Dat zal marketingtechnisch een goed uitgangspunt zijn, want het zijn vertrouwde vormen. Best nog stevige prijzen voor een Made in Indonesia.

almarvk
4 april 2018, 07:51
Je weet het, als je eens wil proberen... (maar dan wel nadat we hier thuis wat meer uitgepakt hebben :p )

Jaja, gaat goedkomen!


En inderdaad; gelijk aan Chapman. Die willen Jasper en ik ook nog aan de tand voelen.
Design is bijna gelijk, zo niet gelijk, aan de serie die Ola Englund had met Washburn.

Jasper.
4 april 2018, 16:30
Onze andere gitarist had GAS voor een chapman explorer (nu ook voor een solar trouwens). Helaas speelt hij linkshandig... Maar het zou tof zijn als we ook een chapman aan de tand zouden kunnen voelen idd. Ik heb het vermoeden dat ze uit dezelfde fabriek komen. In de Solar fabriek worden iig wel ook Schecters en volgens mij ook LTD's gemaakt.

Jasper.
4 april 2018, 16:32
Oeps, niet alle chapmans komen uit Indonesie...

macwilliams
13 april 2018, 05:22
Gefeliciteerd, die witte speelt super en ziet er goed uit.
Nou ziet die explorer er ook goed uit trouwens.


http://www.houtinfo.nl/node/277

Antwoord op je vraag ;)

Jasper.
13 april 2018, 20:46
Ah ja danku. Nu ik het lees weet ik het ook wel weer :p

D3nnis
14 april 2018, 16:08
Gefeliciteerd, die witte speelt super en ziet er goed uit.


Nee he, zeg dat nou niet.
Heb al gas voor die witte al een tijdje voor jasper die gitaar bestelde.
Gelukkig heb ik me kunnen bedwingen doordat ik te oud/dik/introvert en gewoon niet metal genoeg ben voor zo'n gitaar, maar met goede reviews wordt het niet gemakkelijker :D

Fusion
14 april 2018, 16:41
Nee he, zeg dat nou niet.
Heb al gas voor die witte al een tijdje voor jasper die gitaar bestelde.
Gelukkig heb ik me kunnen bedwingen doordat ik te oud/dik/introvert en gewoon niet metal genoeg ben voor zo'n gitaar, maar met goede reviews wordt het niet gemakkelijker :D
Het is zo'n geile gitaar, je gaat er beter van spelen, alle en ik bedoel ALLE vrouwen willen je als je m in je handen hebt, zelfs in zou me in moeten houden. Hij gaat bijna uit productie. Koop hem. KOOP HEM!!

D3nnis
14 april 2018, 17:01
Ik klamp mij vast aan de laatste strohalm: het is geen Ibanez :D

Fusion
14 april 2018, 17:28
Ik klamp mij vast aan de laatste strohalm: het is geen Ibanez :D
Oi! Sod off you muppet!

Jasper.
14 april 2018, 17:51
Gelukkig niet haha. Niet zo'n plat nekje als de Ibanez :p

richwoodplayer
16 april 2018, 14:08
mooie gitaren!
Blijft een toffe gast die Ola, lekkere droge humor.
Zit stiekem wel een beetje te geilen op de Explorer, maar ik vind de vorm van de chapman toch net iets mooier denk ik.

Fusion
16 april 2018, 14:10
Gelukkig niet haha. Niet zo'n plat nekje als de Ibanez :p
Don't test me boy. Anders moet ik nog een playthrough posten van een keihard metal nummer waar ik al mijn Ibanezzen laat zien!!

macwilliams
17 april 2018, 22:25
Nee he, zeg dat nou niet.
Heb al gas voor die witte al een tijdje voor jasper die gitaar bestelde.
Gelukkig heb ik me kunnen bedwingen doordat ik te oud/dik/introvert en gewoon niet metal genoeg ben voor zo'n gitaar, maar met goede reviews wordt het niet gemakkelijker :D
Ik speel ook niet heel veel metal meer maar met die witte in m'n handen en de ENGL op tiger tank level moest ik wel even heel hard r.i.b van slayer inzetten en daarna nog een paar... Enzo...

Het is zo'n geile gitaar, je gaat er beter van spelen, alle en ik bedoel ALLE vrouwen willen je als je m in je handen hebt, zelfs in zou me in moeten houden. Hij gaat bijna uit productie. Koop hem. KOOP HEM!!
Nou, niet alle vrouwen hoor, maar wel bijna.


Ik klamp mij vast aan de laatste strohalm: het is geen Ibanez :D
Nee dat is het zeker niet, maar wel heel snel.

Don't test me boy. Anders moet ik nog een playthrough posten van een keihard metal nummer waar ik al mijn Ibanezzen laat zien!!
Maar ik denk dat een ibanez speler, ik laat het woord fan bewust achterwege, hier behoorlijk mee uit de voeten zou kunnen komen.

Fusion
18 april 2018, 06:50
Maar ik denk dat een ibanez speler, ik laat het woord fan bewust achterwege, hier behoorlijk mee uit de voeten zou kunnen komen.Dat geloof ik graag. Mar volgens mij kan iedereen op n plak van boven de 250 EUR wel spelen toxh?

D3nnis
18 april 2018, 09:46
Ik speel ook niet heel veel metal meer maar met die witte in m'n handen en de ENGL op tiger tank level moest ik wel even heel hard r.i.b van slayer inzetten en daarna nog een paar... Enzo...

Klinkt goed!

Zijn die elementen een beetje ok?

Ik kreeg nu de kijk op de gitaren van Vandermeij....lijkt me ook wel iets, wel een andere prijsklasse.

Jasper.
18 april 2018, 11:32
Na een goede afstelbeurt zijn de elementen best goed imo. Hoogte komt wel precies imo en ik zou ook de polepieces afstellen.

macwilliams
20 april 2018, 14:00
Klinkt goed!

Zijn die elementen een beetje ok?

Ik kreeg nu de kijk op de gitaren van Vandermeij....lijkt me ook wel iets, wel een andere prijsklasse.
Zat een mooie ronk in, niet te trebly zeg maar.