PDA

View Full Version : Vox SDC-55



Jan Buurman
1 april 2018, 13:35
Na een bezoek aan de Prince tentoonstelling in de Beurs van Berlage is mijn nieuwsgierigheid gewekt naar Vox gitaren.
Op Marktplaats staat een SFC-55.
Helaas kan ik binnen het forum, ivm zoekopdracht > 3 letters, niets vinden.
Zijn er hier ervaringen met deze serie?

Vox SDC-55
€ 500,00
http://link.marktplaats.nl/m1270107003?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

stratokai
1 april 2018, 14:17
Geen ervaring met de gitaren, maar m.b.v. Google kun je wel op Vox zoeken binnen gitaarnet. Lees het topic in "Algemeen" hierover.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?126024-Zoekfunctie-optimaliseren-met-Google

Jan Buurman
1 april 2018, 15:21
Zoiets had ik ook al gedaan alleen net anders denk ik (klok/klepel verhaal). Toen kreeg ik geen hits.
Nu wel. Thanx.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162802-HNGD-VOX-SDC-55-da-s-weer-eens-wat-anders

Is Tunes nog hier? Zo ja.... heb je hem nog?

joh@ndederde
1 april 2018, 15:35
Zelf heb ik de SDC 33: zelfde pickupconfiguratie, maar minder schakelmogelijkheden. De gitaar speelt fijn, is goed gebouwd en klinkt op zich goed, maar wat te dun voor mijn smaak. Verder heeft ie dezelfde nekdive als een SG-model. Ik gebruik hem enkel als backupgitaar en zit er sterk aan te denken hem te verkopen en een HH Telecaster te kopen.

Jan Buurman
1 april 2018, 17:32
Oei.. nekdive.. daar ben ik allergisch voor.

Jan Buurman
5 april 2018, 19:26
Zelf heb ik de SDC 33: zelfde pickupconfiguratie, maar minder schakelmogelijkheden. De gitaar speelt fijn, is goed gebouwd en klinkt op zich goed, maar wat te dun voor mijn smaak. Verder heeft ie dezelfde nekdive als een SG-model. Ik gebruik hem enkel als backupgitaar en zit er sterk aan te denken hem te verkopen en een HH Telecaster te kopen.

Ik lees dat hij een vrij dunne hals heeft.. is hij RG dun?

Rogueny
6 april 2018, 10:13
Een van mijn eerste gitaren was een vox SDC 22. De neckdive van deze gitaar was echt verschrikkelijk. De body was namelijk erg dun en licht wat de neckdive verergert. De elementen waren op zich prima. Kon er flinke metal mee rammen weet ik nog. Nu zullen de elementen in de gitaar waarin jij interesse hebt wellicht anders zijn. Verder wel stevig gebouwd. De stem mechanieken waren moah. Moest met regelmaat tunen. De hals was vrij dun, C shape.

Jan Buurman
6 april 2018, 13:58
De SDC55 is van Mahonie dus misschien zwaarder dus misschien minder neckdive?

Rogueny
6 april 2018, 19:02
Dat was deze ook volgens mij, die van mij kan mogelijk wel lichter zijn geweest doordat er een slagplaat op gemonteerd was. Dat bedekte een deel van de body waaronder het waarschijnlijk hol was. Ik vermoed echter wel dat je ook met deze gitaar last gaat krijgen van de neckdive. De hals rijker net als een firebird best ver weg van de body, waardoor de gitaar van nature meer uit balans ligt. Niettemin kun je altijd even een kijkje nemen bij de gitaar die je mooi vindt. Niet geschoten is altijd mis, en wie weet heb je geluk en valt de neckdive mee. ;)

Jan Buurman
6 april 2018, 19:49
Ik ga zondag testen...

Duhsjaak
6 april 2018, 20:40
Bij de Blokker, Action (noem maar eens wat) voor heel weinig te koop. Rubberen matjes op een rol, voor heel weinig.
matje uitknippen ter grootte van je riem en dat ding blijft rotsvast aan je schouder zitten.
niet zo sexy, maar wel effectief.

De 55 vond ik een heel behoorlijke gitaar, met een heleboel leuke geschakelde dingen en geluiden.
en, is het niks voor jou? Dan heb je het geprobeerd en dan hoef je niet achteraf spijt te hebben dat je er niet voor uit de luie stoel bent gekomen.

geen perfecte gitaar, maar up for grabs met die prijzen.
Wat heb je te verliezen?
vriendelijke groet, Gus

Rogueny
6 april 2018, 21:31
We zien je review graag tegemoet Kan! :)

joh@ndederde
7 april 2018, 16:36
Ik lees dat hij een vrij dunne hals heeft.. is hij RG dun?

Nee gelukkig niet. Dan had ik hem nooit gekocht. Ik hou namelijk wel van wat vlees in mn handen.

Jan Buurman
10 april 2018, 10:14
De SDC55 is binnen. Een prachtig zwart exemplaar met witte binding. De toets geolied, nieuwe snaren en de actie afgesteld. Hij heeft inderdaad een hele kleine neckdive maar dat is waarschijnlijk makkelijk verholpen de de strapbutton naar de hiel te verplaatsen.
De gitaar is naar mijn smaak wat aan de lichte kant. Ik hou van kilo's om mijn nek.
Hals speelt prima en akoestisch klinkt jij prachtig. Ik ben heel benieuwd hou hij over mijn live-gear klinkt. Ik ben een beetje bang dat hij te twangy klinkt door de coaxe pick-ups. Singlecoilen P90 stand vind ik best overtuigend. Maar de humbuckerstand heeft mij nog niet ovrrtuigd. Over mijn thuis-spulletjes klinkt hij (te) verschillend tov mijn andere gitaren.
Dat zou een plus kunnen zijn maar voor mij niet. Ik hou er niet zo van om voor een andere gitaar rigoureus aan mijn knoppen te moeten draaien.
Donderdag weet ik meer..
Fotootje moet ik nog even maken..

Jan Buurman
11 april 2018, 17:50
Hmmm... Postimage.org ligt eruit...
Ik moet even wat anders verzinnen voor de foto...

Jan Buurman
11 april 2018, 17:58
http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/Gear/4CBFDC02-3A90-49D1-9C63-D7434A42083B_zpsu1wu2dzf.jpg (http://s89.photobucket.com/user/JanBuurman/media/Gear/4CBFDC02-3A90-49D1-9C63-D7434A42083B_zpsu1wu2dzf.jpg.html)

Jan Buurman
11 april 2018, 17:59
Zien jullie hem?

Jan Buurman
11 april 2018, 18:09
http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/Gear/43404239-4755-4939-87CD-D28DC1938869_zpswycqx1mg.jpg (http://s89.photobucket.com/user/JanBuurman/media/Gear/43404239-4755-4939-87CD-D28DC1938869_zpswycqx1mg.jpg.html)

telerocker
11 april 2018, 18:26
Ik zie hem. Leuk model, een moderne SG. Ik ken ze verder niet.

beus
11 april 2018, 21:48
ik vind het een mooie gitaar! Die VOX gitaren hebben wel wat. ik vind vooral die eerste serie mooi met een soort ES335 en Les Paul model. alleen die waren wel echt duur.

Jan Buurman
15 april 2018, 13:11
Neckdive is opgelost! De strapbutton heb ik verplaatst van de achterkant van de bovenste hoorn naar de hiel van de hals. Ik heb hem daar wel uit het midden geplaatst omdat ik niet zeker wist hoe diep de trussrod zou zitten. Het zekere voor het onzekere nemen.

Over mijn eigen gear viel het niet tegen! Ik was bang dat hij wel heel schel en twangy zou klinken tov van mijn Iceman en mijn LP Custom.. Maar dat lijkt niet zo’n héél groot verschil. Ik wil alleen nog even kijken hoe hij het binnen de bandmix doet...
Mocht ik geen vrienden worden met de toch wel heel bijzondere pick-ups heb ik wel een “probleempje”. Het is echt wel een heel fijn gitaartje! Maar door de hele configuratie van pick-ups en schakelingen is het geen gitaar voor een pickup swap... tenminste, dat vind ik..

Jan Buurman
15 april 2018, 13:13
Ik heb overigens geprobeerd om de toenmalige nieuwprijs van de SDC55 te achterhalen maar dat is mij nog niet echt gelukt...

Jan Buurman
15 april 2018, 14:34
En nog maar even op zoek naar een nette SG koffer. Ik heb de indruk dat dat één op één past...
Als iemand nog wat heeft liggen hou ik mij aanbevolen..

Jan Buurman
21 april 2018, 12:00
Ik heb overigens geprobeerd om de toenmalige nieuwprijs van de SDC55 te achterhalen maar dat is mij nog niet echt gelukt...

Heeft niemand hier een idee? Mijn indruk is dat hij toen zo'n 1000/1200 heeft gekost.

De eerste repetitie heeft hij goed doorstaan. Hij klinkt uiteraard anders dan de rest van mijn collectie maar lijkt erg bruikbaar.
Het zou zomaar een blijver kunnen zijn!!

Jan Buurman
21 april 2018, 12:01
Als ik zo teruglees is het een redelijke monoloog aan het worden! :-)

denis.hermans
21 april 2018, 12:17
Er zijn wel lezers maar ik ken deze gitaar niet en heb dus niets toe te voegen !

Tupelo
21 april 2018, 20:50
De 1e die ik op Reverb zie is € 369,-...

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

joh@ndederde
22 april 2018, 18:49
De nieuwprijs zal ergens bij een 850-950 liggen (toendertijd). Mijn SDC33 was toen 700.