PDA

View Full Version : EHX Soulfood



raabje
30 maart 2018, 19:19
Hallo forum,

Ik heb denk ik wat GAS voor een EHX Soulfood. Ik speel o.a een Fender Strat in een Mooer BM amp. Pedalen die me goed bevallen zijn de Bogner Blue en Blackstar HT-dist (op hele lage distortion stand, om het geluid wat te kleuren).

Ik zoek iets om het signaal nog wat meer op te warmen. Alleen heb ik al wat pedalen liggen. Ik heb ze de laatste paar dagen opnieuw getest, en het viel me (opnieuw) tegen, ze klinken teveel als pedalen, niet organisch. Alleen de Mooer Blues Mood (clone van de Boss Blues Driver) heeft wat extra. De Boss OD-3 is ook niet slecht, maar lijkt veel op de Mooer. Ik houd vooral van low gain voor thuis spelen, een randje aan het geluid, niet te veel OD en al zeker geen distortion.

http://i67.tinypic.com/2ecdoqe.jpg

Wat denken jullie? Gaat die Soul Food een beetje warmte en wat meer sprankeling geven, beetje meer “liquid”, direct de amp in, of via de Bogner Blue?

Ik ga uiteraard testen in een winkel, maar ik hoor graag jullie ervaringen met de Soul Food.

Duhsjaak
30 maart 2018, 19:57
Ik gebruik Soul Food sinds 5 jaar.
Ik speel betrekkelijk clean gitaar, maar die gaat recht een harddisk recorder in. Met als gevolg een echt transistorrig-achting geluid. Niet geweldig.

Enter de Soul Food. Tikkie hoog erbij heel subtiel randje soulful geluid erbij. In de beleving van de cabinet gebruiker of zoiets, mogelijk tweede rangs, maar met een onmiskenbaar warmer geluid zonder echte distortion. Hij staat altijd aan.

Ik geloof dat ik er €60,00 of zo voor heb betaald. Zou je dat nu niet hebben, maar pakweg over 12 weken wel, PM dan effe.

Ik vinnut een heel fijn ding.
Vriendelijke groet, Gus

stratokai
30 maart 2018, 20:15
..... Pedalen die me goed bevallen zijn de Bogner Blue en Blackstar HT-dist (op hele lage distortion stand, om het geluid wat te kleuren)......

I.

Ik heb geen ervaring met de soul Food, maar ik herken als je zegt: "ze klinken allemaal teveel als pedalen".
Ik herken ook het gebruik van een Blackstar met de drive heel laag.
Tip is (dus): Blackstar HT Drive. Die ken ik en geen enkel (niet buizen) pedaal heeft die oempfff en dat organische geluid. De Okko Diablo kan in de buurt komen, maar is het ook net niet.

Als je een gewoon pedaal wilt: Okko Diablo. En anders de Blackstart HT Drive. Misschien ook wel de HT Boost, maar die heb ik nog niet uitgeporbeerd en heeft ook alleen volume, treble, bas regeling. Geen gain.

(En het is grappig hoe goed die Mooer pedalen zijn).

Pepe
30 maart 2018, 20:35
Er gaan jaren voorbij dat je het nooit hoort en ineens is alles oomph :D

Ik geloof dat van die Blackstar gelijk want de key is curve.
Pedaaltjes met een midhump doen het typisch goed in live situaties, wanneer dat midden de "rechte" curve van de amp kietelt, dan kan zo'n midhumper zich goed mengen met het originele signaal.
Als standalone kan dat niet mengen, dan krijg je dat kunstmatige. Dan werkt een pedaal dat het hoog & laag intact houd beter, dat klinkt dan natuurlijker.
De soulfood klinkt clean recht en midhumpy met overdrive maar kan geen recht overdrive doen. Ik pleit al jaren om van die gecombineerde pot 2 zelfstandige pots te maken maar luisteren ho maar. :angry:

raabje
30 maart 2018, 21:11
Ik hoop gewoon dat die Soul Food een (mid humpy of recht) magisch sausje over het geluid gooit. Test in een shop kan sowieso geen kwaad. En misschien zit ik op een verkeerd spoor, en helpt b.v een MXR Carbon Copy ook voor wat extra warmte en body (zonder kunstmatig te klinken?). Die moet ik ook testen. Ik heb een hekel aan delay, ik verwacht er niet te veel van. Of b.v. een BBE Sonic Stomp, alleen schijnt deze ook kunstmatig te klinken. Ik heb liever dat het signaal puur blijft.

Blackstar HT-drive is me nog wat te duur, ca. 199,-, dat wordt wat te gek voor thuis pingelen. Ik heb de Bogner en HT-dist van mijn broer gekocht voor een vriendenprijs. Misschien wel de HT-drive testen, voor de vergelijking, je hebt me nieuwsgierig gemaakt....

stratokai
30 maart 2018, 21:37
Je moet zo'n Blackstar ook niet (meer) nieuw kopen. Ze zijn groot, zwaar en hebben een afwijkende voeding, die overigens snel stuk gaat. Vooral de 16V (oude) versie). Kijk maar eens hoe vaak ze zonder adapter worden aangeboden.
Wat ik wil zeggen: 2ehands gaan ze steeds vaker weg voor onder de 100,-.
Wel nadrukkelijk vragen of de voeding erbij zit.

Oh ja, inderdaad zo'n HT heeft minder die midhump en is wellicht meer geschikt voor thuis. Live is een weer een ander verhaal...

vulvasonic
31 maart 2018, 03:17
Ik vind de Soul Food perfect voor de pecunia. Lekker bakkie, maar bij de term 'fluid' denk ik toch aan iets anders.

telerocker
31 maart 2018, 12:05
Ik vind de Soul Food perfect voor de pecunia. Lekker bakkie, maar bij de term 'fluid' denk ik toch aan iets anders.

Fluid nee, dan moet je de Mercury Box hebben. ;-)

raabje
31 maart 2018, 13:47
Mercury box wordt hem ook niet :-) Ik moet niet teveel willen, tegelijkertijd. Ik las ergens dat de Soul Food meer geeft van wat je al hebt, dit en de reacties hier hebben me over de streep geholpen, volgende week kopen. Andere pedalen gaan weer terug op de plank, alleen de Mooer BM mag blijven zitten.

vulvasonic
31 maart 2018, 16:09
Nu niet gaan lachen hè, maar ik ga nu iets heel geks zeggen. Sinds kort heb ik de Harley Benton American Sound op mijn bakkie (op advies van diverse forumleden) en sindsdien lach ik me de ballen uit de broek. Het ding kost precies 3 tientjes en hij klinkt zo goed en is zo veelzijdig, dat ik volmaakt tevreden ben met mijn geluid. Zelf gebruik ik 'm om mijn solo's mee op te krikken, achter de Soul Food en dat over een AC15. Twee cheap ass pedaaltjes (de Soul Food werd destijds nog voor slechts €55,- verkocht, inclusief adapter) en gewoon uitstekend. Er bestaan betere Klon kloontjes, maar waar lullen we over? Ik vind een goed geluid enorm belangrijk en toch denk ik niet dat er voor mij persoonlijk veel winst te behalen valt met een van die duurdere jongens. Ja, geef me zo'n dure jongen en ik zet 'm direct op mijn plankie. Maar dan toch echt meer voor het gevoel dan voor het geluid. En nee, ik heb nog nóóit met een echte Klon gespeeld. Vrijwel niemand van ons heeft dat.

raabje
31 maart 2018, 18:01
ha, die Joyo / HB pedaaltjes. Ik heb er teveel van gekocht, omdat ze zo goedkoop zijn. Ik had ook de American Sound, AC tone, delay, phaser, chorus, vintage drive, crunch distortion, ultimate drive. Maar daarna kwam het besef dat ik die pedalen helemaal niet nodig heb, ik heb ze weer weg gedaan, behalve de Crunch distortion en Ultimate drive (nu alsnog overbodig geworden). Die American Sound is i.d.d. heel aardig, zeker als je een duidelijk doel ermee hebt, ik had dat niet. Ik heb ook nog die clone van een Jet City attenuator geprobeerd, had ik ook niks aan.

De Blackstar HT-dist gebruik ik vooral als een EQ met een buis, distortion is helemaal over de top met deze pedaal, gain knop heb ik bijna dicht, dat maakt het geluid donkerder. En de ISF knop wat meer richting de Amerikaanse sound.

raabje
4 april 2018, 18:48
NPD


1e indruk is dat ie met volume op neutraal en gain en treble rond 12 uur het geluid wat oppoetst. De anders wat droge cleane gitaarsound wordt frisser, ronder.

Maar goed, dit is de honeymoon fase. Even aankijken. Dit lijkt me voor mijn setup een pedaal die altijd aanstaat.

Edit: wat ingekort, het is ook nooit goed hier....

Duhsjaak
4 april 2018, 19:39
Ik stond ooit in een schurftig geel Opel kadett bij een stoplicht. Het was bloed en bloed heet.
Airco? In een auto?
Dus de ramen stonden helemaal naar beneden.
Er komt net zo’ kadett naast me staan. Dezelfde kleur. Dezelfde ramen naar beden.
En de chauffeur zegt: u heb smoak meneer. Terwijl ie 20 jaar ouder was.

Lul verhaal, maar daaraan moest ik even denken. Als je de kurkvloer ook op het Hoofddorpplein hebt gekocht, heb u ook smoak.
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
16 april 2018, 22:55
Ik heb ook een Soul Food besteld van de week, gewoon zin in. Veel goeds over gehoord en ach, het kan...
Kost niet heel veel en ik heb wel iets met Electro Harmonix. Mijn originele, in 1975 door mij gekochte Small Stone Phase Shifter (FL 165,-, een vermogen toen!) zit daar ook tussen en die gaat nooit weg! Ik heb bakken met pedalen, goedkoop (met een paar echte aanraders!) , ietsje duurder en nog wat duurder. Ik vind dat leuk, in mijn studio een beetje experimenteren met combinaties, volgordes etc.
Ik post nog wel mijn ervaring met de Soul Food als de wittebroodsweken over zijn! :)

telerocker
16 april 2018, 23:52
Het zal aan mij liggen, maar EHX associeer ik nog steeds met tijdseffecten. Daar zijn al heel lang erg goed in. Maar niet met drives en distortions.

Pepe
17 april 2018, 00:13
Ik ken EHX dan weer vanuit de seventies, had een Big Muff maar ik herinner me ook die booster en een black finger of zoiets.
Extreme fuzzen, kon er niks mee althans, niet de route die ik zocht.
Delay pedaaltjes kwamen later (en reverbs veeeeel later) eind zeventig of daaromtrent. Ik hing meer naar Japans, Guyatone en Pearl en Ibanez.
Ik heb nog wel een paar EHX maar tis nooit wat geworden met ons.
in tegenstelling tot Guyatone, dat is nog steeds mijn favo funky brand.

guitarkid
17 april 2018, 07:41
Ik heb nog wel een paar EHX maar tis nooit wat geworden met ons.
in tegenstelling tot Guyatone, dat is nog steeds mijn favo funky brand.

Ha, Guyatone! Ik had vroeger (rond 1975) een Twin-copy. Er staat er nu één te koop bij Tonika in Groningen. We hadden toen ook nog een Ramshead Big Muff in de band (die we wisselden tussen gitaar en orgel! :) ), maar geen idee waar die gebleven is.... :(
Heel lang een Black Finger gewild, maar uiteindelijk nooit gehad.

Sjtevel
17 april 2018, 08:33
Als ik aan EHX denk, denk ik ten eerste aan de muff. Gevolgd door memory man, pog, holy grail en de micro synths, maar toch echt de muffs.

vulvasonic
17 april 2018, 18:22
Ik weet nog dat ik net 2 jaartjes gitaar speelde. Iemand nam een ouwe, megagrote EHX-bak mee. Hij trapte het ding aan en het enige wat ik hoorde was een gigantische ruis en een pot woeste wespen. Ik wist niet hoe snel ik het ding uit moest zetten. Ik vond mijn Boss overdrive een heel stuk mooier. :D

De Black Finger was al meer mijn ding. Maar mijn liefde voor EHX ligt bij de modulatie-effecten. Vooral omdat ze altijd voldoende ruimte lieten om over bepaalde grenzen te gaan. Maar tegelijkertijd mankeert er ook vaak wat aan. Haat-liefde verhouding met EHX dus. Hoewel, ik neig iets meer naar de kant van de liefde. :)

Pepe
17 april 2018, 20:30
Mike Matthews, Seymour Duncan, Robert Moog, Bill Lawrence... mad professors gone entrepreneur, uitstervend ras.
EHX heb ik altijd een novelty brand gevonden. Dan kreeg je het idee, Matthews was op iets gestuit en zei, Groovy! Lets bring it out! Ik noem het... RODE NEUS!... of wacht euh... nee.. ZWARTE VINGER!
Belde de marketingafdeling om te vragen wat ze konden zeggen wat die zwarte vinger doet en dan zei Matthews iets als, HET GEEFT JE 6 HANDEN!
Het tegenovergestelde van EHX is Boss, dat is een soort Phillips met engineers in tl verlichte labs in witte jassen en monddoekjes voor.

guitarkid
17 april 2018, 20:45
Uit pure nostalgie n.a.v. dit topic de Small Stone Phase Shifter maar weer eens aangesloten. Dat is voor het eerst na zeker 20 jaar. Moeite om een goede voeding te vinden, maar het is gelukt. Man, wat een fijne phaser, maar wat een ruis en vooral, wat een volumedrop! Oei! :)
Dat ding was, toen ik hem kocht, nog maar net op de markt, realiseer ik me nu.
Ik heb overigens ook nog zo'n LPB-1 booster gehad, met de externe plug die in de versterker moest. Ook geen idee waar die gebleven is... Later nog de nieuwe Nano-versie gehad, maar dat was hem toch niet uiteindelijk.

Ik heb net als Pepe meer gehad met EH dan met Boss (als het om pedalen gaat). Sterker nog, volgens mij heb ik nog nooit een Boss-pedaaltje gehad. :seriousf:

Pepe
17 april 2018, 21:37
Grappig, ik ook toevallig een oude EHX uit het stof gehaald.
In dit geval hun Nano Holy.
Ik heb een half dozijn reverbs en de Nano is misschien wel de simpelste (en zeker de goedkoopste)
maar... samen met de Fender reverb tank de enige reverb waarbij ik niet de hele tijd aan loop te draaien. Set en forget en dat is wel fijn.
In tegenstelling tot die Strymon of TC Electronic, die hoor ik de hele tijd en dan ga je draaien, kan je gek van worden.

Brum
17 april 2018, 22:16
Ik heb precies hetzelfde bij de Holy Grail. Heb zowel de stoeptegel als de nano versie. Ze doen maar één standje lekker en da's ook precies dat wat ik er lekker aan vind en er daarom ook totaal niet aan zit te draaien. Tegenwoordig gebruik ik ze eigenlijk niet meer, omdat ze helaas nogal wat stroom vragen. Maar een fijne reverb vind ik het wel. Heb ook nog ergens een Dr. Q liggen, de stoeptegel versie. Ooit kapot terug gekregen van een ex-bandlid, na jaren. Is denk ik nog wel te maken, maar vraag me eigenlijk af wat zo'n ding heden ten dage nog waard is...

Dutch66
18 april 2018, 08:55
Ach, als Mike wat vaker een mix- en/of level knopje had toegepast, hadden we vast dikke vriendjes geworden ...
Dat was weliswaar verre van zijn bedrijfsfilosofie, maar ook de rede waarom ik die metalen doosjes van 'm
meestal maar links liet liggen ...

vulvasonic
18 april 2018, 13:13
Die volume drop is ook mijn grootste ergernis. Alle EHX pedalen die ik ooit heb gehad (7 stuks) hadden/hebben hier last van. Ik heb een tijdje 3 van die ouwe bakken in een loop gezet, samen met een clean boost ervoor, en als ik ze dan wilde gebruiken klikte ik de loop aan. Werkte perfect. Maar ja, 4 pedaaltjes en daarmee een meter extra ruimte..., niet handig voor het formaat podium waar ik doorgaans op speel. En het lullige is dat ze nu volgens mij allemaal in een kleine versie leverbaar zijn, maar dat ik toch echt een verschil denk te kunnen horen. Waarschijnlijk onzin, maar ik heb serieus het idee dat die ouwe stoeptegels iets beter klinken. Misschien is het pure ontkenning. Ik ben mij er eentje.

guitarkid
18 april 2018, 13:28
En het lullige is dat ze nu volgens mij allemaal in een kleine versie leverbaar zijn, maar dat ik toch echt een verschil denk te kunnen horen. Waarschijnlijk onzin, maar ik heb serieus het idee dat die ouwe stoeptegels iets beter klinken. Misschien is het pure ontkenning. Ik ben mij er eentje.

Wij zijn ons er dan twee, want dat denk ik ook! :)
De Ramshead-Muff klinkt echt beter dan elke ander EH Muff. Daarom baal ik ook zo dat ik niet weet waar de mijne is. Uitgeleend aan iemand (komt U maar!! :D ) in een tijd dat ik het een onbruikbaar effect vond 30 jaar geleden, met de introductie van de Multi-FX (ik had de Boss ME-5, dat wás wat!!! :) ) en nooit weer teug gekregen. Nu wel balen dus. En daarom houd ik de Small Stone, ook al gebruik ik hem niet. Souvenir van een mooie tijd! :)
De Soul Food komt waarschijnlijk morgen binnen. Ben benieuwd!

Brad
18 april 2018, 13:30
En waar is je ME-5 nu?

guitarkid
18 april 2018, 14:29
En waar is je ME-5 nu?

Geen idee. Gekocht in 1989 en in 1991, na de laatste tour met mijn band, verkocht. Ik was er ook op uitgekeken. Toen was het wel een uitkomst omdat ik in heel veel nummer specifieke geluiden nodig had per nummer. Van clean chorus in één keer naar een stevige distortion bijv. Dat werkte goed dankzij de geheugens en ik was wel tevreden met de sound, hoewel ik niet genoeg had aan de maximale delaytijd, dus via de externe fx een Yamaha delay aangesloten die je in een chain mee kon programmeren. Wel handig! . Maar dat is dus 26 jaar geleden en tijden en smaak veranderen. Voortschrijdend inzicht en zo..... Mijn zoon heeft ooit ook nog één gehad. Ik werd er niet vrolijk van. Hij had er ook snel genoeg van. ;)

Brad
18 april 2018, 14:47
Ok, duidelijk, ik gebruik hem nog steeds of eigenlijk heb ik hem relatief laat ontdekt. Ik heb lange tijd de Roland GP-8 gebruikt.

almarvk
18 april 2018, 16:11
Ik heb een Holy Grail gehad. Man, wat een bagger ding. Volume drop, ruis, viel half uit. EHX stond altijd wel bekend om hun QC.
Heb nu alleen nog een Memory Boy Toy, maar ook die is gerepareerd door Dirk_Hendrik. Dan is het wel weer een fijn delaytje.

miyaru
18 april 2018, 16:28
Van EHX heb ik de Holy Grail Nano, de Memory Boy, Small Stone Nano en de Neo Clone Nano. Ik ben erg tevreden over deze pedalen. Vooral de Holy Grail en de Small Stone zijn mijn favorieten, de andere twee gebruik ik wat minder....

De Neo Clone gaat misschien van mijn plank af voor een Doctor Q Nano in de toekomst, dus wie weet een ruil her of der?

telerocker
18 april 2018, 18:09
Ik heb een Holy Grail gehad. Man, wat een bagger ding. Volume drop, ruis, viel half uit. EHX stond altijd wel bekend om hun QC.
Heb nu alleen nog een Memory Boy Toy, maar ook die is gerepareerd door Dirk_Hendrik. Dan is het wel weer een fijn delaytje.

De Electric Mistress deed dat ook, zelfs een flinke volumedrop. Daar werd ik gek van, dus dat ding (we spreken errug lang geleden) snel verpatst.

guitarkid
26 april 2018, 18:52
Ik heb net als Pepe meer gehad met EH dan met Boss (als het om pedalen gaat). Sterker nog, volgens mij heb ik nog nooit een Boss-pedaaltje gehad. :seriousf:

Ik heb gejokt: ik heb ooit de Boss NS-1 van Tom Holkenborg (Junkie XL) gekregen en die zit al jaren onopvallend in mijn bak. Maar ik kom eigenlijk nooit aan dat ding. Die staat gewoon goed afgesteld. :)
De Soul Food laat even op zich wachten. Weer leverbaar vanaf 9 mei.

raabje
2 mei 2018, 21:07
Guitarkid, dat is lang wachten op die Soulfood, jammer. Ik ben er heel tevreden over. Nu ik de Soulfood heb, heb ik mijn pedalen verzameling uitgedund, Harley Benton en Caline meuk, Bad Monkey, Blackstar HT-dist, DS-1 heb ik verkocht, weg ermee.

Ik zit nu zelf te wachten op een One Control Persian Green Screamer, dat is een tubescreamer en een clean booster in 1 pedaal. Dat moet echt de laatste pedaal worden.....

http://www.one-control.com/persian-green-screamer.html

guitarkid
2 mei 2018, 23:45
Ik zit nu zelf te wachten op een One Control Persian Green Screamer, dat is een tubescreamer en een clean booster in 1 pedaal. Dat moet echt de laatste pedaal worden.....

http://www.one-control.com/persian-green-screamer.html

Yeah right..... :seriousf:

The Lo Lands
3 mei 2018, 10:49
Guitarkid, dat is lang wachten op die Soulfood, jammer. Ik ben er heel tevreden over. Nu ik de Soulfood heb, heb ik mijn pedalen verzameling uitgedund, Harley Benton en Caline meuk, Bad Monkey, Blackstar HT-dist, DS-1 heb ik verkocht, weg ermee.

Ik zit nu zelf te wachten op een One Control Persian Green Screamer, dat is een tubescreamer en een clean booster in 1 pedaal. Dat moet echt de laatste pedaal worden.....

Soulfood, vond ik mwah :-) De One Control pedalen zijn bij vele onbekend maar zijn kwalitatief erg goed gebouwd (Japan) en klinken grootser dan het formaat. Ik heb de Green Screamer en Strawberry Red Overdrive. Die laatste ligt nog op mijn plank en geeft even wat meer drive/push dan een TS type drive. Ik heb ze beiden nog gekocht voor onder de 100 euro maar de huidige prijzen zijn nog steeds redelijk.

raabje
15 mei 2018, 20:50
Persian Green Screamer is eindelijk binnen. Bij BAX besteld, maar leverdatum werd 2 keer aangepast, ik heb order ongedaan gemaakt en bij Thomann besteld.

Ik had een Bad Monkey waar ik geen klik mee had, de PGS in de vintage stand klinkt heel bekend, maar wel beter.

Ik zit nog wat te klooien met de volgorde, ik heb nu Soulfood -> PGS (vintage) ->Boss OD3 -> Mooer Blues Mood -> Bogner Blue. Lijkt me dat de mid hump pedalen aan het begin moeten.

dejohan
16 mei 2018, 10:33
Als je een clean boost hebt moet je die eens voor je soulfood zetten.

Pepe
16 mei 2018, 14:27
Lijkt me dat de mid hump pedalen aan het begin moeten.

Een tube screamer als toonfilter lijkt me helemaal niks maar misschien is het voor jou precies wat het moet zijn.


Als je een clean boost hebt moet je die eens voor je soulfood zetten.

De volumeknop op de SF doet precies dat en laat die er al opzitten! Mooi he.
Maar je kan altijd een booster boosten, wie houd je tegen.

raabje
16 mei 2018, 16:33
Ik speel (oefen) alleen blues licks, alle pedalen staan heel conservatief ingesteld, geven een klein randje. Kleine nuance verschillen.

Los van elkaar, dus niet gestacked klinken ze het beste. De SF om de rest wat op te peppen werkt ook goed. Dus als de SF vooraan zit, is het al prima.

En ik moet zeggen dat de Perisan Green Screemer op de modern stand wel heel erg goed klinkt. Ik zit ook nu weer in de honeymoon fase, maar alleen de PGS in de Mooer BM versterker is eigenlijk genoeg. Alsof het geluid enhanced wordt, blijft clean, maar voller.

Ik zal de SF ook eens boosten, om te proberen, ik heb nog een Blackstar cleanboost pedaal op de plank liggen.

Sjtevel
16 mei 2018, 18:33
De volumeknop op de SF doet precies dat en laat die er al opzitten! Mooi he.
Maar je kan altijd een booster boosten, wie houd je tegen.

Als pregain boost natuurlijk, niet als aftergain.

the sure thing
17 mei 2018, 07:23
Beste Jan Buurman.... ik heb talloze chorus pedalen gehad. Twee daarvan heb ik heel lang gehad en voldeden aan mijn wensen, die ik ook bij jou herken:

De JamPedals waterfall en de RetroSonic chorus. Beiden helaas duur.

Een goedkoper alternatief zou kunnen zijn de Boss CE-2, maar dan een TB versie. De Waza Craft komt 2e hands nog wel eens voorbij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
17 mei 2018, 07:24
Fuk, verkeerde topic 😂😂😂


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dejohan
17 mei 2018, 09:17
De volumeknop op de SF doet precies dat en laat die er al opzitten! Mooi he.
Maar je kan altijd een booster boosten, wie houd je tegen.


Ik schrijf toch duidelijk booster VOOR de SF. Mooi hé.

Pepe
19 mei 2018, 09:00
Oh wacht, je beschouwt de SF niet als booster?
Ja dat kan natuurlijk.
Omgekeerd is een TS voor sommige ook een booster.
En waarom niet.

guitarkid
19 mei 2018, 09:44
Oh wacht, je beschouwt de SF niet als booster?
Ja dat kan natuurlijk.
Omgekeerd is een TS voor sommige ook een booster.
En waarom niet.

Een TS als booster werkt voor mij erg goed, hoewel ik op dit moment mijn TS even in de kast heb gelegd (sorry Roger.... ;) ). Ik weet ook nog niet wat ik met de SF ga doen. Stand alone vind ik het op het eerste gehoor een erg fijn pedaal, maar ik wil ook zeker uitzoeken hoe hij als booster werkt. Veel hangt af van de plaats in de chain. Dat wordt weer trial and error! :)
Waarschijnlijk na het weekend in huis. Het is voor het eerst dat ik bij Music Store zó lang op een bestelling heb moeten wachten, maar dat wist ik van te voren.
Gewild pedaaltje blijkbaar..... :)

Pepe
19 mei 2018, 09:53
Sja, het is een haat/liefde ding bij mij.
Ik heb nog 3 K renderings liggen waaronder de Soul Food dus we mogen het een lichte obsessie noemen.
De Soul food is absoluut de slechtste K rendering en is derhalve nog ongebruikt nieuw in doos, gratis af te halen wat mij betreft.
Maar goed, het punt met die dingen is, als ik het uit de kast haal denk ik, ja... klinkt goed man... en na een paar dagen begint de artificiële opgeblazen neuzigheid me te irriteren.
Ik vind de Xotic Ep veel fijner voor wat ik van zo'n K clone wil maar die kan uiteraard niet clippen.

guitarkid
19 mei 2018, 10:05
De Soul food is absoluut de slechtste K rendering en is derhalve nog ongebruikt nieuw in doos, gratis af te halen wat mij betreft.
.

Daar kom je nu mee.... :seriousf:
Maar ik wil hem wel voor mijn tweede pedaalbakje!
Ik betaal de verzendkosten!

PS heb even gegoogeld op die PSG. Klinkt mooi, maar ik begrijp werkelijk niet waarom die vintage/modern switch op zo'n onmogelijke en (zoals als ik het begrijp) niet met je vingers bedienbare plek zit.... :(

Pepe
19 mei 2018, 10:41
PSG? Paris Saint Germain?

Het kostte me een tijdje om uit te vinden WAT de Ep precies doet want dat valt niet te achterhalen
komt nog bij dat ik eentje uit de eerste oplage heb, werkt weer anders dan alles hoger dan 110.000
maar goed, de gebruiksvriendelijkheid is niet zijn sterkste punt nee
Het is voor mij een always on, zoals bedoelt ook.
Ik moet wel zeggen, in je huiskamer maakt het totally sense maar live niet echt
dan is het meer een Zen ding en dat werkt ook wel voor mij.

telerocker
19 mei 2018, 11:09
PSG? Paris Saint Germain?

Het kostte me een tijdje om uit te vinden WAT de Ep precies doet want dat valt niet te achterhalen
komt nog bij dat ik eentje uit de eerste oplage heb, werkt weer anders dan alles hoger dan 110.000
maar goed, de gebruiksvriendelijkheid is niet zijn sterkste punt nee
Het is voor mij een always on, zoals bedoelt ook.
Ik moet wel zeggen, in je huiskamer maakt het totally sense maar live niet echt
dan is het meer een Zen ding en dat werkt ook wel voor mij.

Live ook wat mij betreft. Als ik clean speel, staat de EP altijd aan.

guitarkid
19 mei 2018, 11:22
PSG? Paris Saint Germain?

.

Dat krijg je als je ook op een Voetbal-forum zit! :seriousf:
PGS....! Maar jij wist dat wel, want jij bent een slimme jongen!!! :)

Pepe
19 mei 2018, 11:29
Graag als always on maar daar zit de gebruiksvriendelijkheid in de weg.
De Jag of Mad Cat zien graag de bright switch naar beneden, de Es 330 juist weer niet
tussentijds switchen gaat niet dus dan zou je gitaren uit moeten kiezen voor dat ding
dat gaan we niet doen he dus dan zet je hem uit
En zoals ik het nu bedacht heb neemt ie ook geen real estate in van mijn board.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/32939088_1884431608275860_7689979969568505856_o.jp g?_nc_cat=0&oh=c4657a4fb9bd5e0756fc6a5b3f27b204&oe=5B92145C

D3nnis
19 mei 2018, 12:33
Sja, het is een haat/liefde ding bij mij.
Ik heb nog 3 K renderings liggen waaronder de Soul Food dus we mogen het een lichte obsessie noemen.


Wat is een K rendering?

Sjtevel
19 mei 2018, 12:36
Klon clones

Sjtevel
19 mei 2018, 12:37
http://pedals.thedelimagazine.com/best-klonesklon-inspired-pedals-in-2017-compare-prices-and/

D3nnis
19 mei 2018, 12:47
Ahhh ok, thanks!

Pepe
19 mei 2018, 12:54
ja, semantics,
Een clone impliceert een 1 op 1 geval maar de soul food doet daar zowel cosmetisch als techniek totaal geen moeite voor, enkel sonisch.
Beetje zoals een tubescreamer geen clone is van een stel overhitte el34's maar daar toch aan refereert.

Sjtevel
21 mei 2018, 13:48
Cosmetisch is sowieso overbodig. Het geluid wat er uit komt zou voor mij het belangrijkste zijn. Ok, het is geen echte Klon. Het is zelfs geen clone, maar als het voor míj goed klinkt steek ik die duiten wel in mijn eigen zak voor iets anders.

Het is niet zo dat het publiek je opeens zoveel beter vinden omdat je dat ene dure pedaaltje op je plank hebt staan. De echte gearsnobs zijn meestal de muzikanten zelf.

D3nnis
21 mei 2018, 16:44
Het is niet zo dat het publiek je opeens zoveel beter vinden omdat je dat ene dure pedaaltje op je plank hebt staan. De echte gearsnobs zijn meestal de muzikanten zelf.

Haha, herkenbaar.
Je hebt de mensen die het helemaal geen ruk interesseert, en je hebt mensen die de grotere merken nog van naam kennen zonder verder enige kennis.
Zo ken ik mensen die mijn zooi helemaal niks vinden (is misschien ook, maar dat is een ander verhaal), want het is geen les paul en geen marshall.
Pak ik dan een beginnersepiphone en een valvestate dan zijn ze helemaal gelukkig.
Wat dat betreft moet je je sound echt niet voor een ander maken, heeft geen zin, lukt toch niet.

guitarkid
29 mei 2018, 18:29
De Soul Food is eindelijk binnen. Eerste indrukken: als stand alone distortion zeker de moeite waard (maar zo direct niet significant beter of anders dan wat ik met sommige pedalen al in huis heb), maar als booster aanmerkelijk interessanter! Dit weekend even echt in een live stuatie, nu lekker in de studio e.e.a. uitzoeken! :)

vulvasonic
30 mei 2018, 05:33
ja, semantics,
Een clone impliceert een 1 op 1 geval maar de soul food doet daar zowel cosmetisch als techniek totaal geen moeite voor, enkel sonisch.
Beetje zoals een tubescreamer geen clone is van een stel overhitte el34's maar daar toch aan refereert.
Er zijn absoluut betere Klon Clones, maar ik heb het ding destijds, na uitvoerig allerlei tests en vergelijkingen gehoord te hebben op YouTube, gekocht, omdat ik 'm eenvoudigweg waanzinnig goed vond klinken voor een pedaal van (toen nog) 55 euro, inclusief adapter (!!!). Echter, ik gebruik de Soul Food niet zoals de meeste liefhebbers van de Klon Centaur hun Klon clones gebruiken. Het is mijn sound, een semi overstuurde Soul Food in een cleane AC15 (ik mag helaas niet hard van de dames in mijn bandje). En ik ben er zeer mee in mijn nopjes.
Toegegeven, als mijn Koch Pedaltone EN mijn Z Vex Super Hard On clone niet kapot waren, dan zou mijn leven een stuk aangenamer zijn! maar het is nu even niet anders. En zolang ik kan genieten van mijn geluid (en dat doe ik) zie ik geen enkele reden om te twijfelen aan de bruikbaarheid van de Soul Food. Ik combineer het ding overigens met een TC Electronic Mini Spark vóór de SF en een Wampler The Pinnacle clone ná de SF. En recentelijk heb ik er ook nog een Harley Benton American Sound bij gezet aan het eind. Dat ding stelt me in staat om het te gebruiken als een solo-pedaal dat zich waanzinnig goed en makkelijk laat kneden tot een geweldig geluid in iedere denkbare situatie.
Uiteindelijk wil ik per sé de Pedaltone en de SHO terug, ook omdat je daarmee iets van 16 perfect op elkaar afgestemde sounds tot je beschikking hebt (de SHO staat gewoon altijd aan, net als jouw EP booster). Maar zolang dat spul niet gemaakt is red ik me prima met de SF.




De Soul Food is eindelijk binnen. Eerste indrukken: als stand alone distortion zeker de moeite waard (maar zo direct niet significant beter of anders dan wat ik met sommige pedalen al in huis heb), maar als booster aanmerkelijk interessanter! Dit weekend even echt in een live stuatie, nu lekker in de studio e.e.a. uitzoeken! :)
Gefeliciteerd. Ik hoop dat je er net zoveel plezier mee beleeft als ik. :ok:

guitarkid
11 juni 2018, 10:42
Nou, ben inmiddels een aantal optredens verder en ik moet zeggen dat ik de Soul Food wel fijn vind!
Ik gebruik hem als booster voor een milde crunch uit een Blackstar HT Dual en krijg zo een lekkere soleertoon, m.n. met mijn Telecasters. Die willen wel bijten en met de SF haal ik net het scherpe randje er af, maar met ruim voldoende body en gain!
Ook de Strat en de SF zijn vriendjes, maar de Les Paul vind mijn ZVex SHO-clone toch liever. :)
Ik moet alleen nog even uittesten hoe de interne schakelaar (true of buffered bypass) moet staan. Die was ik even vergeten.
Ik ben er iig blij mee.

raabje
22 juni 2018, 19:49
Yeah right..... :seriousf:


Om hier nog even op terug te komen, ik heb een Boss SD-1 gekocht voor de rig op de kamer van mijn zoontje, waar ik ook wel op speel. Hij heeft een Squier Bullet Mustang en een VOX PF15R.

Ik heb nog een OD-3 liggen, maar het karakter van de gain van de Pathfinder (SS) is vrijwel gelijk is aan de OD-3, ik hoor bijna geen verschil.

De SD-1 heeft een wat rauwere klank dan de OD-3. De Pathfinder heeft ook goede gain maar is nogal gevoelig met de knoppen. Met de SD-1 draai stel ik eenvoudiger een goede crunch en solo tone in op laag volume. Goed excuus lijkt me :-)

Ik heb nog gekeken naar een Mooer Solo, Donner Morpher, maar ik wil eigenlijk die clone meuk (waar ook geen 9 Volt batterij in past) niet meer kopen. En de RAT2 heeft de verkeerde chip, niet de LM308.

Er wordt beweerd dat de SD-1 een "sleeper" is, goede pedaal maar over het hoofd gezien omdat het Boss is en ook goedkoop is.

almarvk
19 september 2019, 11:09
Ik heb ooit de SD-1 ook gehad, maar kan me niet heugen dat ik het een fijne booster vond. Er was een reden dat ie zo goedkoop was. Wat ik nog er van weet is dat ik het een maar geknepen geluid vond.

Zelf heb ik nu ook al een tijdje de EHX Soul Food. Zeker in combinatie met single coils op mijn Fender DeVille is het echt een super combi. Maakt het geluid zoveel strakker, van subtiel tot een prima randje. Zo ontzettend blij mee.

Waarbij ik een Tubescreamer dé optie vind voor humbuckers, is de Soul Food dat voor single coils.