PDA

View Full Version : Neal Schon



denniseindhoven
24 januari 2002, 20:24
Ja, Neal Schon dus :smile:. Sinds ik tot de ontdekking kwam van het bestaan van Journey ben ik dus een waanzinnige fan van deze man. Technisch gezien doet hij waanzinnige dingen, zonder dat hij in patserij vervalt (zoals Vai en met name Malmsteen wel eens willen doen). Altijd in dienst van het nummer (want de band Journey schreef naturlijk ook heel goede nummers) en die waanzinnige zanger van Journey (Steve Perry). Zijn hier nog meer fans van Neal Schon? Mijn persoonlijke favoriet dus.

rdekker
22 mei 2002, 16:10
Hi,

Ik ben zelf al sinds 1981 gek van Journey en voornamelijk Neal Schon. Er zijn niet heel veel mensen in Nederland die weten hoe goed Journey en vooral Schon eigenlijk wel zijn.

Ik ben zelf 2 x naar de states geweest om Journey live te mogen bewonderen en om Neal te ontmoeten. Superaardige en bescheiden man.

Echoes
22 mei 2002, 16:29
de echte fans :smile:

brookhuis4
15 juli 2002, 03:07
Journey is lekker bandje
nooit begrepen waarom deze band in nederland
niet is doorgebroken ondanks goeie hit-
potentiele nummers. Hoe zijn trouwens
de Cds van voor het Steve Perry tijdperk ?
mijn favoriete nr: Mother father

Thijs_Razor
4 april 2007, 20:09
Yay! Hier ook een fan van Neal Schon en Journey. Hmm een oud topic nieuw leven inblazen mag... toch...? :chicken:

Anyway, Journey heeft me naar de rock scene gebracht (klinkt raar maar waar) en is mijn alltime favo band. Bad English heeft me ook wel goed vermaakt hoewel sommige nummers de plank echt misslaan IMO. Zijn er nog meer mensen hiero die Neal Schon en/of Journey, Bad English goed vinden? (vast wel :) )

Negative K3 fan
4 april 2007, 20:21
goeie gitarist inderdaad met een erg mooie PRS signature gitaar!

peter_heijnen
5 april 2007, 09:04
Journey was vorige week in amsterdam in paradiso, damn!

Ik hoorde ooit dat schon al op zijn 14e of zo bij/met santana speelde. Ik heb nooit de moeite genomen om zelf uit te zoeken hoe dat zit, is er iemand die weet hoe dat zit?

LA DO DA!!! :)

Harm
5 april 2007, 10:06
Tsja, een van mijn idolen! Heerlijke gitarist!

Hij had op zijn 15 e of 16e dacht ik de keus om bij Santana te spelen of bij Eric Clapton te gaan spelen... Aangezien hij veel blues speelde koos hij voor Santana, albums volgens mij Abraxas / Santana III....

Harm

peter_heijnen
5 april 2007, 10:35
Hij had op zijn 15 e of 16e dacht ik de keus om bij Santana te spelen of bij Eric Clapton te gaan spelen...
Tja, wat doe zou jij doen.... :)

Btw, ik heb ook nog eens een soloplaat van hem gekocht: HELEMAAL K#T.

Harm
5 april 2007, 10:37
Tja, wat doe zou jij doen.... :)

Precies! In die periode: zeker Santana!! Supergoede leerschool!

Ik heb Neal Schon leren kenne met Bad English, daarna solo en toen pas meer het Journey werk... Nog steeds gek op nummers als Seperate Ways en Who's Crying now.. geweldig om te spelen!

Piraña Blues van Neal Schon is ook grappig om te luisteren wat hij met stevige bluesjes doet...

Harm

Thijs_Razor
5 april 2007, 17:29
Journey was vorige week in amsterdam in paradiso, damn!


Ja en alles was ook heel snel uitverkocht (in ieder geval voordat ik erachter kwam dat ze in Paradiso zouden optrreden) :sneaky: = (


Btw, ik heb ook nog eens een soloplaat van hem gekocht: HELEMAAL K#T.

Welke? Ik heb er ook een paar (Electric World en I on U) en het was gewoon ff heel erg wennen, maar zitten wel goede stukjes bij. Moet je 's een keer Beyond The Thunder proberen. Die is echt relaxt! :hippie: Dees staat er ook op: http://www.youtube.com/watch?v=KRIsq8B5CF0&mode=related&search=


Nog steeds gek op nummers als Seperate Ways en Who's Crying now.. geweldig om te spelen!

:hippie: Same here

Anders Destium
5 april 2007, 21:18
Geweldige gitarist inderdaad! Ik mag graag naar Journey luisteren :cooler:


Zijn PRS Singlecut met floyd is mijn droomgitaar :)

Harm
5 april 2007, 22:32
Geweldige gitarist inderdaad! Ik mag graag naar Journey luisteren :cooler:


Zijn PRS Singlecut met floyd is mijn droomgitaar :)

Yep... Ook mijn droom gitaar!!

Ooit laat ik mijn SC ombouwen bij Gary Brawer... :-)

Harm

Thijs_Razor
6 april 2007, 21:24
Deze? http://www.worldguitars.co.uk/new/exotica/schon/default.htm

Floyd Rose met sustainer... ah lekkere combo :cooler:
Die is écht gaaf! Hoe duur zal die nu eigenlijk zijn? :chicken:

steph
10 april 2007, 20:38
Neil Schon is een van de weinige gitaristen die ik echt goed vindt, over de jaren heen.
Vooral met bad english, maar heb onlangs ook nummers gehoord met de Satana live band, die echt helemaal super klonk!
Neil heeft al zo'n 8 signatures bij verschillende gitaarmerken waaronder een Gibson Custom goldtop.

barbarozzie
24 april 2007, 17:19
Ik ben sinds 1985 ongeveer fan van Journey, dus ook van Neal Schon.Ik vind dit de beste gitarist ooit. Hij speelt met emotie en ik krijg nog iedere keer een brok in mijn keel tijdens zijn solo's.

Ik ben geweest in Paradiso in maart en het was geweldig, op arrow rock festival trouwens ook in juni 2006.
Ik ben onlangs begonnen met gitaarles en je raadt het al wat ik wil gaan leren spelen..

Edge of the blade is één van mijn favorieten en krijg kippenvel bij I'll be allright without you.
Mocht iemand Journey nog niet kennen, dan mis je wat..

Beyond the thunder en I on you van Neal Schon is ook mooi..

:gitarist:

Raffel
25 april 2007, 10:17
mijn favorieten zijn toch wel de upbeat nummers van Journey. 'Be good to yourself', 'Ask the Lonely' (vooral die, vanwege de vette riff), 'Stone In Love', 'Wheel in the Sky' natuurlijk.

Voor degenen die hem nog niet hebben, ga deze eens gauw halen:

http://www.play.com/DVD/Region_1/4-/103328/Journey_2001/Product.html

barbarozzie
25 april 2007, 11:13
Die zijn ook zeker mooi.. Vooral de samenzang vind ik geweldig van ze.
World gone wild van cd Arrival vind ik ook een plaatje en 'a better life' van Generations is top..
:gitarist: