PDA

View Full Version : Rara



maxdb
29 maart 2018, 18:33
Het is goudkleurig, met wat aluminium verrijkt, en toch is het van Mahonie, weegt een kilo of 4,
en ik kan het morgen of overmorgen ophalen...
Wat zou dat nou zijn?

MikeD
29 maart 2018, 19:07
first guess.. een les paul gold top.....

FNaRK
29 maart 2018, 19:23
Het is goudkleurig, met wat aluminium verrijkt, en toch is het van Mahonie, weegt een kilo of 4,
en ik kan het morgen of overmorgen ophalen...
Wat zou dat nou zijn?

uhm .... een 1 april grap?

Midwolda
29 maart 2018, 20:21
first guess.. een les paul gold top.....

Een Les Paul Gold Top met aluminium?

maxdb
29 maart 2018, 20:22
Jazekers. Maar zit ineens te twijfelen of een Bigsby wel van aluminium is :D

maxdb
29 maart 2018, 21:10
Aha, nikkel dus, hoe moest ik t weten. nooit een Paul met bigsdinges gehad.

telerocker
30 maart 2018, 05:01
En welke naam staat er op de kop?

Duhsjaak
30 maart 2018, 06:12
Ben altijd gek geweest op Bigbsy's.

Weet je uit je hoofd wat voor een erop zit?
Ik ben wel benieuwd.
Vriendelijke groet, Gus

Brum
30 maart 2018, 08:19
Een goudkleurige Opel Mantra met licht aluminium velgen?

edit: Bij nader inzien, 4 kilo... Hmm...

maxdb
30 maart 2018, 15:02
Lol, die Manta lijkt me ook leuk, vroeger een A gehad, knalgeel overigens.
De naam op de kop (van de gitaar) zal Stoner zijn, komt van Vox Humana in Vlaardingen, en die wil ik ik met alle plezier even noemen hier, want echt topgasten daar!
De bigsby zal een B7 zijn.
Nog even geduld voor de foto's.

TobyW
30 maart 2018, 20:04
Ik ben benieuwd naar een korte review, ik wist niet dat ze tegenwoordig ook Les Pauls onder het Stoner label verkopen. Uiterlijk en prijs zijn interessant.

maxdb
4 april 2018, 20:17
Meer foto's en een review volgen nog, maar hier issie dan.


http://i68.tinypic.com/16h52yw.jpg
http://i64.tinypic.com/fa0v40.jpg
http://i66.tinypic.com/o8cjnn.jpg

YannickH
4 april 2018, 22:18
Mooi man! Hoe speelt ie? Zo’n goldtop blijft toch prachtig.

maxdb
4 april 2018, 22:29
Speelt heerlijk, zo goed afgewerkt en afgesteld (ietsje te laag zelfs voor me), en een heerlijke sound. Met de vierde knop draai je in Rhytm stand de nek pup erbij, en dat merk je goed in de volheid van het geluid.
Ik denk dat ik hier heel blij van ga worden. Ik had trouwens niet echt een keuze in kleur, tenzij op bestelling, maar deze hing met P90's en ik wilde perse geen Humbuckers. Dan maar een goldtop, erg!!

MarkS
4 april 2018, 22:34
Godgloeiende… wat een sexy beast!

telerocker
5 april 2018, 00:04
Godgloeiende… wat een sexy beast!

Goldtop is undercooled sexy.

Duhsjaak
5 april 2018, 07:36
Gefeliciteerd.
En met P90’s nog wel.
En geen B5, iets dat ik al verwachtte. Maar je ziet incidenteel wel LP’s mèt.

Of ik lees het niet goed, of ik begrijp het niet goed, maar je stukje over rhtythm en dan je nek pup erbij (???).....
Maar voor de rest: top!
Vriendelijke groet, Gus

maxdb
5 april 2018, 14:55
Gefeliciteerd.
En met P90’s nog wel.
En geen B5, iets dat ik al verwachtte. Maar je ziet incidenteel wel LP’s mèt.

Of ik lees het niet goed, of ik begrijp het niet goed, maar je stukje over rhtythm en dan je nek pup erbij (???).....
Maar voor de rest: top!
Vriendelijke groet, Gus

Tnx Gus.
Geen B5, is dat een teleurstelling? Zoja, waarom?
Over de schakeling, ik snap dat je me niet snapte want ik had Treble stand moeten zeggen (geinig alsof je op je hals pup geen ritme kan spelen) ,brug pup dus, kun je met de 4e knop de hals pup er bij draaien, (in parallel nog wel, whatever), wat een aanzienlijk voller geluid geeft en toch anders klinkt dan in de midden positie(pups in serie)

Duhsjaak
5 april 2018, 15:48
Aha, nu snap ik het inderdaad. Rhythm = nek pup. Maar dit is een waardevolle extra.
Geen teleurstelling hoor. Ik was alleen nieuwgierig en dacht: als ze alles een beetje anders willen doen, doen ze dat dan ook anders?
Dit dan weer niet.
Maakt niet uit, een 5 over die iets bolle kant vind ik toch ook minder voor de hand liggen.

Veel plezier ermee dus.
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
5 april 2018, 16:18
Niet persé een LP fan, maar zoeentje lust ik ook wel, meer dan eens.

TobyW
5 april 2018, 18:56
Heb je enig idee wat ze als basis gebruiken? Bij de Stoner Fender-style gitaren zijn dat Allparts bodies en halzen, maar bij de Les Pauls zegt de website daarover niets. En hoe dik is de hals?

maxdb
6 april 2018, 00:11
All Parts it is. De hals is niet dik en niet dun.:seriousf:

stratokai
6 april 2018, 00:53
All Parts it is. De hals is niet dik en niet dun.:seriousf:

Ik wil ook graag weten wie dit model levert, maar ik twijfel of het geheel Allparts is. Levert Allparts dat wel? En anders had Vox H. het wel in de tekst gezet.

maxdb
6 april 2018, 12:21
Jongens, ik ben niet de importeur, noch de winkel, noch de reclamezuil. Ik ga gewoon lekker gitaarspelen op een goed afgewerkte gitaar die met zorg en aandacht behandeld is.
:D

stratokai
6 april 2018, 13:19
Jongens, ik ben niet de importeur, noch de winkel, noch de reclamezuil. Ik ga gewoon lekker gitaarspelen op een goed afgewerkte gitaar die met zorg en aandacht behandeld is.
:D
Zeg dan dat je het niet weet.

maxdb
6 april 2018, 21:09
Als jij wat ik hier al schreef in twijfel trekt heeft het geen zin natuurlijk.
En verder: commandeer je hond en blaf zelf :)

munkie
7 april 2018, 10:43
Open book headstock op een kopie GLP, dat is vragen om moeilijkheden. Maar verder een leuke en ongetwijfeld goede gitaar. Allparts is meestal OK.

maxdb
7 april 2018, 11:00
Open book headstock op een kopie GLP, dat is vragen om moeilijkheden. Maar verder een leuke en ongetwijfeld goede gitaar. Allparts is meestal OK.

Moeilijkheden? Waarom dat? Ik heb 'm gewoon betaald hoor :p

telerocker
7 april 2018, 11:39
Moeilijkheden? Waarom dat? Ik heb 'm gewoon betaald hoor :p

Rustig jong'n. Dat bedoelt Munkie niet. Hij doelt op het risico van een rechtszaak als de gitaar te veel op het origineel Gibson lijkt. Gibson heeft door de jaren heen diverse bouwers van kopieën voor de rechter gesleept danwel ze gemaand hun ontwerp te veranderen. Zo heeft Haar Guitars een paar jaar terug zijn headstock moeten veranderen omdat die te veel op Fender leek.

En voor de rest een knappe gitaar. Geen koopje, voor die prijs verwacht je wel kwaliteit. Ik ben benieuwd hoe dit merk zich ontwikkelt.

benwave
7 april 2018, 12:22
Als het allparts is zit er dan op dez LP een geschroefde hals ?
En wat kost zon LP bij VOXH als ik vragen mag

guitarkid2
7 april 2018, 12:35
https://www.voxhumanawebstore.nl/guitar-shop/electrische-gitaren/vox-humana-stoner-guitars.html

telerocker
7 april 2018, 13:26
Die headstock is idd erg Gibson-esque. Nou heeft dat bedrijf momenteel de nodige problemen met zichzelf, maar zodra zo'n copy booming business wordt, denk ik dat die headstock een juridisch dingetje wordt.

TobyW
7 april 2018, 13:47
Op de Allparts website kan ik niets over bodies of halzen voor Les Paul-achtige gitaren vinden, dus ik denk dat ze hiervoor een andere bron gebruiken.

stratokai
7 april 2018, 13:55
Als jij wat ik hier al schreef in twijfel trekt heeft het geen zin natuurlijk.
En verder: commandeer je hond en blaf zelf :)

Nu is de hamvraag of het terecht is dat ik je antwoord in twijfel trek. Inmiddels doen overigens meer mensen dat. Antwoord op die vraag is: Ja.

Ik heb Vox Humana gemaild en gevraagd of de leverancier van set neck gitaren ook AllParts is.
Dit is niet het geval.

Dus voor eenieder die geïnteresseerd is het antwoord van Vox H.
Komen niet van Allparts maar van een andere leverancier

Het is mooi weer en ik ga nu de hond uitlaten.

maxdb
7 april 2018, 14:31
Zo zie je maar dat je beter bij de winkel kan informeren dan bij mij. Korsakov en Alzheimer beginnen mij of de man die het mij vertelde op te spelen waarschijnlijk. Mij interesseert het verder geen biet. Maar nu zijn we dan van het gezeur daarover af hoop ik. Of eigenlijk maakt me dat ook niet eens uit.
Heerlijk weertje!

telerocker
7 april 2018, 14:42
Zo zie je maar dat je beter bij de winkel kan informeren dan bij mij. Korsakov en Alzheimer beginnen mij of de man die het mij vertelde op te spelen waarschijnlijk. Mij interesseert het verder geen biet. Maar nu zijn we dan van het gezeur daarover af hoop ik. Of eigenlijk maakt me dat ook niet eens uit.
Heerlijk weertje!

Dat is het zeker. Maar eh, het is toch logisch dat je vragen krijgt als je je nieuwe winst post? Dat is juist het prettige aan zo'n forum, dat je informatie deelt.

Goed insmeren hee, die voorjaarszon....