PDA

View Full Version : Supro? Of toch Engl?



purplejohn
29 maart 2018, 10:15
Hej!

Ik speel al jaren over een Koch Jupiter. Nu het financieel wat beter gaat kijk ik al een tijd voorzichtig naar een volle buizenversterker. Nou speel ik altijd alleen over het clean kanaal met mijn pedalen er voor, dus ik zoek iets met zo weinig mogelijke kanalen maar wel een mooie clean "met randje". Ik heb een aantal goede recenties gelezen over Supro versterkers. Iemand enige ervaring mee? Ook zit ik te kijken naar een Engl. Hij wordt voornamelijk gebruikt voor repetities en zo af en toe een optreden. Wie helpt mij verder? :noob:

humbucker
29 maart 2018, 10:33
Engl doet bij mij geen belletje rinkelen als uitmuntend clean en pedalenplatform. Ik zou eerder richting Fender gaan, Supro is ook niet te versmaden, maar een erg unieke sound, moet net je ding zijn. Goed clean met een randje vind je ook terug in Vox.

Remork1970
29 maart 2018, 10:44
Question! Wat is er mis met een Koch Jupiter? Ben geen adept van dat merk, maar just curious!

Remork sluiten.

D3nnis
29 maart 2018, 10:44
Ik vind Supro clean wel heel gaaf....maar het lijkt in niks op wat ik van Engl ken; wat dat betreft begrijp ik de keuze tussen deze twee niet helemaal.

telerocker
29 maart 2018, 10:54
Supro (vintage) en Engl (modern) zijn twee werelden van verschil. Clean met een randje, dan denk ik eerder aan een Deluxe, de ML De Ville of een Bassbreaker. Ik denk ook dat een Supro niet het beste pedalenplatform is. Het kan aan mij liggen, maar in al die demo's hoor ik een nogal los laag.

Brad
29 maart 2018, 12:28
Ik zou het geld in mijn zak houden en gewoon over die Koch blijven spelen. En mooi clean met randje en het moet volledig buizen zijn , gewoon een Fender buizenbak dan denk ik.

D3nnis
29 maart 2018, 12:32
Het kan aan mij liggen, maar in al die demo's hoor ik een nogal los laag.

Bij de Supro bedoel je?