PDA

View Full Version : Jeeigengitaar.nl



Djeno1997
26 maart 2018, 19:18
Heeft iemand ervaring met de website www.jeeigengitaar.nl? Je kunt er je eigen gitaar samenstellen voor een naar mijn mening relatief lage prijs. Naast de relatief beperkte standaardopties die ze op het moment op de site hebben staan (ze zijn bezig met een vernieuwde site), doen ze ook veel dingen op verzoek.

Verder kan ik vrij weinig over ze vinden, dus als er iemand hier ervaring heeft: hoe is de kwaliteit van de gitaar? Was het de prijs waard? (En evt. nog hoe de kwaliteit is van eigen opties buiten de standaard mogelijkheden op de site?)

Alvast bedankt!

Fusion
26 maart 2018, 21:42
Ken ze niet. Ben benieuwd wat voor kwaliteit ze kunnen leveren.

Duhsjaak
26 maart 2018, 22:03
Vriend,
Ik geloof geen seconde dat je ‘als buitenstaander’ geïnteresseerd bent in onze mening.
Ik geloof, oprecht!!!, dat je post suckt als....... (zelf iets akeligs bedenken).

Ik geloof bovendien, dat het gratis adviseren van de zoveelste ‘innoverende’ gitaar samensteller zonde is van mijn tijd. En van de tijd van iedere andere GN’er.

Als ik PRS klik, en ik krijg als antwoord een strat en dat er iets niet beschikbaar is???
Als ik bedragen zie ex BTW, terwijl je (overwegend) mikt op niet-bedrijfsmatige mensen???

Zorg dat je je op de hoogte stelt van vigerende wetgeving en handel daarnaar. Als dat nog teveel moeite is, stop er dan mee voor dat rechtszaken je om de oren vliegen.
Dit soort gestuntel maakt op mij niet echt een professionele indruk. Wat zeg ik dat aardig hè?
Zelfs als de gitaren twee keer zo goed zijn als de wervende post, en drie keer zo goed als de site, dan nog ben ik niet gewonnen.

Maar ik hoop dat ik ongelijk heb.
Verbaas me maar, en ik zal publiekelijk in het stof gaan.
Voorlopig? Feest ik gewoon verder.

Een idee trouwens? Om je voor te stellen?
Ik roep maar iets hoor!
Vriendleijke groet (staat onder al mijn posts), Gus

mrweird
26 maart 2018, 22:12
Nog onbekend. Lijkt me een startende ondernemer die met custom build Chinese gitaren een plekje probeert te veroveren in de gitaarmarkt.
Prima initiatief. Een dikbelegde botherham zal 't voorlopig niet worden gok ik.. Al vaker geprobeerd maar ik wens 'm veel succes.

Edit.. Ik zie nu dat dit post 1 is van TS.. Het is de startende ondernemer zelf gok ik zo. Zo verover je geen gitaarnetters ben ik bang. Eerst ff netjes voorstellen.

D3nnis
26 maart 2018, 22:17
Nou, echt goedkoop is het nou ook weer niet, of vergis ik me?
Strat met ash body vanaf €400,- ex btw.
Beetje klikken (babicz brug, fender pure vintage pickups, gloss lak) en hoppa, inclusief btw mag ik al €1200,- aftikken.
Nu is mij dit verschijnsel niet vreemd, want laatst zat ik op de site van een NL bouwer te kijken, met een gitaar vanaf €2300,- en voor ik me door de optielijst heen had geworsteld zat ik boven de €4000,-, maar met de genoemde €1200,- zit je toch zomaar ineens in een prijsklasse waar je best wel wat (gerenommeerde) keuze hebt in stratland.

Voor een goede strat is het misschien niet eens heel veel geld, maar ik vind het jammer dat je bv niet elektrische opties kunt kiezen (ik zou bij de middenstand van een strat graag het brug- plus halselement hebben ipv middenelement, om eens wat te noemen).
En wat ik zo op het eerste gezicht nog het meest storend vind: er zit geen logo op? Van mij mag een bouwer -zeker als het klopt wat er staat op de site, namelijk volledig geproduceerd in Nederland- gewoon een logo op een gitaar ketsen.
Met NL vlag en "made in Holland" erop ook nog.

Dus tja...vanaf de website, op het eerste gezicht: mixed feelings, alhoewel ik me realiseer dat de website van bijvoorbeeld mijn favoriete gitaarbouwer een drol is waarvanaf je nog geen 3 knaken voor zijn gitaren zou betalen....maar die bouwer ken ik al...en die zet een logo op zijn gitaren.

Erik de Perik
26 maart 2018, 22:21
Vage TS met een vage site. Ik ga je niet eens succes wensen.

pasqual
26 maart 2018, 22:44
Succes:ok:

;)

Djeno1997
26 maart 2018, 23:43
Ik zie dat veel mensen denken dat ik zelf de eigenaar ben, dat is niet het geval 😅. Ik zit niet echt vaak op fora en heb een account aangemaakt omdat ik benieuwd was of iemand bekend was met deze site. Ik was niet bekend met het feit dat het normaal is om je eerst voor te stellen dus bij deze:

Mijn naam is Djeno, ben 20 jaar en speel nu al een jaar of 7 bas en jaar of 6 gitaar. Zoals ik zei heb ik mijn account aangemaakt omdat ik niks kon vinden over deze site en benieuwd was naar de reputatie.

telerocker
26 maart 2018, 23:46
Succes:ok:

;)

Ook geen succes gewenst. Herkomst hout is onduidelijk. De optielijst is hier en daar een wassen neus. Je kunt bij het Floyd tele model niet eens een ander type brug kiezen, hooguit wat kleuren en verschillende knoppen en pickups, maar die vervang ik meestal toch. Als je wat opties aanklikt, is het net als met een nieuwe auto. Is ie ineens stukken duurder. De site wekt de indruk alsof ie een pallet zooi uit China heeft aangeschaft of misschien een deal heeft met een trekchinees, ik weet het ook niet. Wat ik wel weet, is dat er vanaf die prijs veel keuze is bij bekende merken. Ik zou eerder een Squier kopen en die modden.

Erik de Perik
27 maart 2018, 00:42
Nahja, de site is van Tim de Winter Obdamerdijk 21, Obdam. Op hetzelfde adres zit de kwekerij van Dirk de Winter dus misschien maakt 'ie z'n eigen hout wel.

Fusion
27 maart 2018, 06:35
Nog onbekend. Lijkt me een startende ondernemer die met custom build Chinese gitaren een plekje probeert te veroveren in de gitaarmarkt.
Prima initiatief. Een dikbelegde botherham zal 't voorlopig niet worden gok ik.. Al vaker geprobeerd maar ik wens 'm veel succes.

Edit.. Ik zie nu dat dit post 1 is van TS.. Het is de startende ondernemer zelf gok ik zo. Zo verover je geen gitaarnetters ben ik bang. Eerst ff netjes voorstellen.
Het is volgens mij gewoon een Nederlandse gittaarbouwer. Hij staat op compleet ongerelateerde en ogenschijnlijk legitieme sites al genoemd als hebbendede hobby van gutaarbouwer.

Duhsjaak
27 maart 2018, 08:16
Los van normale forum etiquette, die nog niet eens echt afwijkt van real life....

Als de man aan het bouwen van gitaren evenveel zorg besteedt als dat ie heeft gedaan in zijn voorbereiding als ondernemer, worden zijn producten gitaren voor in het kampvuur. Inplaats van voor bij het kampvuur.

Er zijn wettelijke regels voor hoe een ondernemer in de samenleving staat. En die lapt hij aan zijn laars.
Nou kun je wel zeggen dat iedereen weet dat je door een rood stoplicht mag rijden, maar iedereen weet ook als je wordt gesnaaid dat je dan de Sjaak bent.
Nou, dat geldt niet alleen in het verkeer maar ook voor de wetgeving rond het runnen van een onderneming.

Een ondernemer die zich aan die wetten houdt, zal altijd mijn voorkeur hebben.
Ik koop mijn horloge ook niet bij een vent op de hoek van eeen kinderspeelplaats.
Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
27 maart 2018, 08:40
Maar help me ff. Wat doet deze man illegaal ? Zn site is knullig, gitaartjes zien er erg peppie en kokkie uit maar in een tweede post legt hij uit wat hij doet.
Typisch voor dit forum dat iemand gelijk afgefikt wordt en dan zijn het ook nog steeds dezelfde namen die om het hardst schreeuwen.
Laat die gozer gewoon gaan joh, ipv hem aan de hoogste boom willen knopen😝
Wat een haat...

Fusion
27 maart 2018, 09:09
Ik zie dat veel mensen denken dat ik zelf de eigenaar ben, dat is niet het geval 😅. Ik zit niet echt vaak op fora en heb een account aangemaakt omdat ik benieuwd was of iemand bekend was met deze site. Ik was niet bekend met het feit dat het normaal is om je eerst voor te stellen dus bij deze:

Mijn naam is Djeno, ben 20 jaar en speel nu al een jaar of 7 bas en jaar of 6 gitaar. Zoals ik zei heb ik mijn account aangemaakt omdat ik niks kon vinden over deze site en benieuwd was naar de reputatie.
Trek t je niet aan, er zitten hier vooral zure, oude gitaarzeikerts (ik ben er zelf ook één van). Volgens mij ben jij idd niet de site eigenaar, en volgens mij is de site en die Tim legitiem. Het is wel alleen een extreem lelijke en slecht opgezette site. Hoop dat zijn gitaren beter zijn. Ik zou zelf echter denk ik voor een Chinees gaan met goede recensies.

Fusion
27 maart 2018, 09:10
Maar help me ff. Wat doet deze man illegaal ? Zn site is knullig, gitaartjes zien er erg peppie en kokkie uit maar in een tweede post legt hij uit wat hij doet.
Typisch voor dit forum dat iemand gelijk afgefikt wordt en dan zijn het ook nog steeds dezelfde namen die om het hardst schreeuwen.
Laat die gozer gewoon gaan joh, ipv hem aan de hoogste boom willen knopen��
Wat een haat...
Eens. En tien tekens enzo

MikeD
27 maart 2018, 09:48
Ik zie dat veel mensen denken dat ik zelf de eigenaar ben, dat is niet het geval 😅. Ik zit niet echt vaak op fora en heb een account aangemaakt omdat ik benieuwd was of iemand bekend was met deze site. Ik was niet bekend met het feit dat het normaal is om je eerst voor te stellen dus bij deze:

Mijn naam is Djeno, ben 20 jaar en speel nu al een jaar of 7 bas en jaar of 6 gitaar. Zoals ik zei heb ik mijn account aangemaakt omdat ik niks kon vinden over deze site en benieuwd was naar de reputatie.

Okay
Hier een van die vele ouwe zure gitaarzeikers (ook wel: ondermaatse huiskamer gitarist).....
Laten we er dus gevoeglijk van uit gaan dat je niets te maken hebt met die Tim van jeeigengitaar.....
Bekijk het objectief..... het zijn 'vanaf' prijzen ex BTW dus inclusief BTW zit je op 'vanaf' € 484,00.
Wil je wat extra's dan vliegen de prijzen omhoog.
Je zit al gauw 6 weken te wachten op de gitaar die je bestelt en dan is het nog maar 'afwachten' of het resultaat je gaat bevallen ....proberen kan pas na afleveren Als ie niet bevalt dan ben je dus de pineut en verkopen van zo'n produkt gaat je tegenvallen want geen hond betaalt ervoor wat ie jou heeft gekost.
Nou weet ik niet wat voor type gitaar je zou willen (daarover zeg je niks) maar voor om en nabij 500 piek zijn er hordes nieuwe en gebruikte leuke gitaartjes te koop. Kan je ze nog proberen ook voordat je afscheid van je centen neemt. Om wat extremen te noemen: ik heb onlangs twee Harley Benton gitaren door een ruildealtje gekregen; eenTE40TBK en een JA60SB. Die kosten nieuw 129 piek. Alleen bij de JA heb ik de stemmechanieken vervangen door wilkinsons easy-locks.... voor de rest weinig mis mee; spelen en klinken best goed voor hun geld. Bevalt ie niet, stuur je m terug. Of zoals Telerocker zegt: koop een Squier en ga die zelf lekker modificeren. Of een Koreaanse (MIK) Tokai Love Rock (staan er momenteel 2 van op Marktplaats).... als een Japanse boven budget gaat.
Kortom: ik heb geen ervaring met jeeigengitaar maar ik zou er m'n geld niet heensturen.

Fusion
27 maart 2018, 10:02
Je kunt uiteraard vragen wat modellen die de bouwer wellicht op voorraad heeft uit te proberen. Of referenties van voormalige klanten en die evt bezoeken oid. Dat zou ik doen. En mijn eigen pickups meenemen. Dan is de prijs voor een headless model best oké (er van uitgaande dat hout en tuner bridge en constructie van goede kwaliteit zijn!). Maar de website geeft vooralsnog niet veel vertrouwen dat ie de kwaliteit kan leveren.

Brum
27 maart 2018, 10:09
Maar help me ff. Wat doet deze man illegaal ? Zn site is knullig, gitaartjes zien er erg peppie en kokkie uit maar in een tweede post legt hij uit wat hij doet.
Typisch voor dit forum dat iemand gelijk afgefikt wordt en dan zijn het ook nog steeds dezelfde namen die om het hardst schreeuwen.
Laat die gozer gewoon gaan joh, ipv hem aan de hoogste boom willen knopen
Wat een haat...

Eens. Sommige mensen hier lijden onder een soort forum deformatie. Wellicht kunnen diezelfde mensen eerst gewoon normaal antwoord geven en mocht de topicstarter wel de eigenaar van de site zijn, dan komt vanzelf de aap wel uit de mouw. Lekker ontmoedigingsbeleid ook, heel gek dat er zich steeds minder mensen aanmelden en/of zich niet meer laten zien... Wellicht dat ook een moderator 's een keer kan ingrijpen in dit soort gevallen, gezien dit absoluut ontmoedigend werkt en de site schade aandoet.

@Djeno1997: Welkom en laat je niet teveel ontmoedigen door enkele leden alhier. Je vraag is volkomen legitiem. Echter, ik zou zelf ook niet gauw daar een gitaar bestellen, gezien nergens staat wat de afkomst is van het materiaal. Misschien maakt die man serieus zelf zijn gitaren, maar dat lijkt me 1) gezien de prijs niet erg aannemelijk en 2) heeft het gezien de 'opties' wel erg de schijn van Aziatische inkoop. Hoeft zeker niet slecht te zijn, maar even zo vaak ook twijfelachtige kwaliteit.

mrweird
27 maart 2018, 11:55
Ik zie dat veel mensen denken dat ik zelf de eigenaar ben, dat is niet het geval 😅. Ik zit niet echt vaak op fora en heb een account aangemaakt omdat ik benieuwd was of iemand bekend was met deze site. Ik was niet bekend met het feit dat het normaal is om je eerst voor te stellen dus bij deze:

Mijn naam is Djeno, ben 20 jaar en speel nu al een jaar of 7 bas en jaar of 6 gitaar. Zoals ik zei heb ik mijn account aangemaakt omdat ik niks kon vinden over deze site en benieuwd was naar de reputatie.

Welkom! Sorry dat ik je voor jeeigengitaar eigenaar hield.

showband
27 maart 2018, 12:57
tussen het houtbewerken en assembleren heeft de man ook verstand van audio schijnt het
Tim de Winter Audio
"My name is Tim de Winter.
I finished my study audio engineer at SAE Amsterdam.
Programs I work with are.
​PRO TOOLS,
PROPELLERHEAD REASON,
LOGIC PRO X"

http://dewinteraudio.weebly.com/hire-me.html

http://dewinteraudio.weebly.com/

Fusion
27 maart 2018, 13:01
tussen het houtbewerken en assembleren heeft de man ook verstand van audio schijnt het
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, wat ongeloofwaardig!!!!

Duhsjaak
27 maart 2018, 15:00
Maar help me ff. Wat doet deze man illegaal ? Zn site is knullig, gitaartjes zien er erg peppie en kokkie uit maar in een tweede post legt hij uit wat hij doet.
Typisch voor dit forum dat iemand gelijk afgefikt wordt en dan zijn het ook nog steeds dezelfde namen die om het hardst schreeuwen.
Laat die gozer gewoon gaan joh, ipv hem aan de hoogste boom willen knopen😝
Wat een haat...

Ik heb een groot aantal startende ondernemers geholpen. En als vrijwilliger. Dat wil zeggen, dat ik zelfs geen kerstcadeau accepteerde van diegene.

Als iemand een slagerij wil beginnen, dan wordt er aan die nering bepaalde eisen gesteld op het gebied van voedselveiligheid en hygiëne.
Om dat mogelijk te maken heeft zo iemand ook een elektrische installatie nodig die aan bepaalde eisen voldoet. Is die opgeleverd en zelf gemaakt dan moet ie worden gekeurd. Heeft ie het door een erkend bedrijf in elkaar laten schroeven, dan zit in die erkenning kosten voor opleiding en controles voor die erkenning inbegrepen. Dus ook in materiaalkosten en uurloon.

Als er dan iemand opstaat, die alles met een tweeling snoertje aan elkaar knoopt, en jij krijgt geen vliegende schijterij, dan kun je volhouden dat het allemaal afgunst is en haat als iemand vind dat de wetgeving er niet voor niets is. Dat klopt.

Maar hier op GN tegelijk miepen over oneerlijke concurrentie van oneerlijke Chinezen en tegelijk oneerlijke concurrentie van Obdammers goed te praten gaat mij persoonlijk wat ver.

Ik ben dus redelijk fel in dat opzicht ja.
Voldoe aan de wettelijke vereisten, dan zal ie mij niet horen over een site waar ik het mijne van denk.
Maar dat je je presenteert als bedrijf, en tegelijk de meest voor de hand liggende wetgeving aan je laars lapt, dan kom ik blaffend mijn hok uit.

En nee, ik ga niet precies uitleggen hoe of wat. Een pick-up fabrikant hier op GN heeft mij daarvan wel genezen. Toen ie wist wat ie moest weten, hebben we hem hier niet meer gezien. Grappig hè?
Daarvan is niet alleen hij die daarvan heeft geleerd.
Of ik nou hateful ben of niet, de Obdammer neemt ons als klanten niet serieus. Ik zie daarom niet in waarom ik hem wel serieus zou moeten nemen.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
27 maart 2018, 15:15
Ik heb een groot aantal startende ondernemers geholpen. En als vrijwilliger. Dat wil zeggen, dat ik zelfs geen kerstcadeau accepteerde van diegene.

Als iemand een slagerij wil beginnen, dan wordt er aan die nering bepaalde eisen gesteld op het gebied van voedselveiligheid en hygiëne.
Om dat mogelijk te maken heeft zo iemand ook een elektrische installatie nodig die aan bepaalde eisen voldoet. Is die opgeleverd en zelf gemaakt dan moet ie worden gekeurd. Heeft ie het door een erkend bedrijf in elkaar laten schroeven, dan zit in die erkenning kosten voor opleiding en controles voor die erkenning inbegrepen. Dus ook in materiaalkosten en uurloon.

Als er dan iemand opstaat, die alles met een tweeling snoertje aan elkaar knoopt, en jij krijgt geen vliegende schijterij, dan kun je volhouden dat het allemaal afgunst is en haat als iemand vind dat de wetgeving er niet voor niets is. Dat klopt.

Maar hier op GN tegelijk miepen over oneerlijke concurrentie van oneerlijke Chinezen en tegelijk oneerlijke concurrentie van Obdammers goed te praten gaat mij persoonlijk wat ver.

Ik ben dus redelijk fel in dat opzicht ja.
Voldoe aan de wettelijke vereisten, dan zal ie mij niet horen over een site waar ik het mijne van denk.
Maar dat je je presenteert als bedrijf, en tegelijk de meest voor de hand liggende wetgeving aan je laars lapt, dan kom ik blaffend mijn hok uit.

En nee, ik ga niet precies uitleggen hoe of wat. Een pick-up fabrikant hier op GN heeft mij daarvan wel genezen. Toen ie wist wat ie moest weten, hebben we hem hier niet meer gezien. Grappig hè?
Daarvan is niet alleen hij die daarvan heeft geleerd.
Of ik nou hateful ben of niet, de Obdammer neemt ons als klanten niet serieus. Ik zie daarom niet in waarom ik hem wel serieus zou moeten nemen.
Vriendelijke groet, Gus
Maar je neemt wel de moeite om relatieve lange rants te posten, maar niet even kort puntsgewijs wat ie fout doet? Mag uiteraard hoor, is je goed recht, en je geeft ook redenen aan die voor jou gelden. Maar ik vroeg t me gewoon af :)

Ik heb geen verder verstand van de wetgeving in deze. Kan me zo verzinnen dat ie prijzen incl BTW moet voeren, en dat ie uiteraard geen referenties aan bekende merken/modellen mag maken. Misschien mag de vorm kopieren ook niet?

Vooralsnog denk ik (ook gebaseerd op andere sites waarin de beste man voorkomt) dat t iemand is die (hopelijk) een leuke gitaar in elkaar kan knutselen maar commercieel en web marketing technisch nogal ehm.... een beginner is. Of zijn gitaren net zo ruk zijn als zijn website weet ik niet ;)

Brad
27 maart 2018, 16:11
Eens. Sommige mensen hier lijden onder een soort forum deformatie. Wellicht kunnen diezelfde mensen eerst gewoon normaal antwoord geven en mocht de topicstarter wel de eigenaar van de site zijn, dan komt vanzelf de aap wel uit de mouw. Lekker ontmoedigingsbeleid ook, heel gek dat er zich steeds minder mensen aanmelden en/of zich niet meer laten zien... Wellicht dat ook een moderator 's een keer kan ingrijpen in dit soort gevallen, gezien dit absoluut ontmoedigend werkt en de site schade aandoet.

@Djeno1997: Welkom en laat je niet teveel ontmoedigen door enkele leden alhier. Je vraag is volkomen legitiem. Echter, ik zou zelf ook niet gauw daar een gitaar bestellen, gezien nergens staat wat de afkomst is van het materiaal. Misschien maakt die man serieus zelf zijn gitaren, maar dat lijkt me 1) gezien de prijs niet erg aannemelijk en 2) heeft het gezien de 'opties' wel erg de schijn van Aziatische inkoop. Hoeft zeker niet slecht te zijn, maar even zo vaak ook twijfelachtige kwaliteit.

Zo...... Je gaat vooruit.

Erik de Perik
27 maart 2018, 16:20
Dit is dan toch wel de eerste gitaarbouwer die graag anoniem blijft, geen enkele foto van het bouwproces toont en ex btw prijzen hanteert.

Fusion
27 maart 2018, 17:06
Dit is dan toch wel de eerste gitaarbouwer die graag anoniem blijft, geen enkele foto van het bouwproces toont en ex btw prijzen hanteert.
Alibaba staat er vol mee :D

mrweird
27 maart 2018, 18:06
Dit is dan toch wel de eerste gitaarbouwer die graag anoniem blijft, geen enkele foto van het bouwproces toont en ex btw prijzen hanteert.

Er staat ook een facebook link op zijn pagina, en als je daar op door klikt en even zoekt zie je een aantal foto's van vers gespoten gitaren. In combinatie met de houtsoorten die bij de Les Paul modellen staan bij de configurator denk ik dat hij chinese gitaarkits naar wens assembleert. Ik gok dat 't gewoon een hobbyist is die een paar kits heeft gebouwd en dacht, dat goat best goed! Misschien zit hier handel in! Laat ik 's een website bouwen..

Erik de Perik
27 maart 2018, 19:04
Er staat ook een facebook link op zijn pagina, en als je daar op door klikt en even zoekt zie je een aantal foto's van vers gespoten gitaren. In combinatie met de houtsoorten die bij de Les Paul modellen staan bij de configurator denk ik dat hij chinese gitaarkits naar wens assembleert. Ik gok dat 't gewoon een hobbyist is die een paar kits heeft gebouwd en dacht, dat goat best goed! Misschien zit hier handel in! Laat ik 's een website bouwen..

Ik denk dat je daar best eens gelijk in kunt hebben.

Duhsjaak
28 maart 2018, 00:25
Maar je neemt wel de moeite om relatieve lange rants te posten, maar niet even kort puntsgewijs wat ie fout doet? Mag uiteraard hoor, is je goed recht, en je geeft ook redenen aan die voor jou gelden. Maar ik vroeg t me gewoon af :)

Ik heb geen verder verstand van de wetgeving in deze. Kan me zo verzinnen dat ie prijzen incl BTW moet voeren, en dat ie uiteraard geen referenties aan bekende merken/modellen mag maken. Misschien mag de vorm kopieren ook niet?

Vooralsnog denk ik (ook gebaseerd op andere sites waarin de beste man voorkomt) dat t iemand is die (hopelijk) een leuke gitaar in elkaar kan knutselen maar commercieel en web marketing technisch nogal ehm.... een beginner is. Of zijn gitaren net zo ruk zijn als zijn website weet ik niet ;)

Je slaat de spijker op z’n kop.

Regageer ik concreet, dan leer ikgratis een ondernemer waaraan ie moet voldoen.
Gek hè, dat ik daaraan een beetje een broertje dood heb?
Gratis bestaat niet meer.
BehAlve voor jou. Doe jij een beroep op mij? Dan sta ik klaar.

Ik kom net uit een zeer inspirerende kroeg vol met jonge gasten die voluit een open mic vol blaffen.
En natuurlijk heb ik daar een paar centen achtergelaten. Maar daar stond ook veel leuke muziek tegenover.
Dit is alleen een scam om gratis mee te liften op de aanwezige kennis. En dan verdwijnen ze door de zijdeur.
Het eenrichtingsverkeer idealisme heb ik het persoonlijk wel een beetje gehad.

Het afgelopen weekend gaf Het Parool een ‘grAtis’ bijlage bij de zaterdagkrant uit over 50 jaar Paradiso.
Prachtig hoor, maar wie van de oorspronkelijke gasten kunnen 1 (ik zeg één) biertje kopen van wat het ze destijds aan energie heeft gekost??? Ik zeg: ik heb me de pleeuris gewerkt. Echt waar.

En dat weerhoudt mij ervan om concrete aanwijzingen te geven.

Ik ben er wel klar mee omgratis bedrijfjes op te tuigen.
Vandaar!
Ouwe zure lul??
So be it!
Vriendelijke groet, Gus


Edit:
Gisteren een goeie ouwe vriend verloren.
Dus dit stukkie is kwaaier dan bedoeld.
Leek me niet zo gek omn dat nog effe te melden.

vulvasonic
28 maart 2018, 01:29
Ik heb eens op dat siteje gekeken. Wat een lelijke kutgitaren zijn dat zeg! De modelletjes kloppen voor geen meter. Als je er een telecastertje laat assembleren kun je nooit voor de lol eens een ander slagplaatje er op schroeven. Gaat niet passen. Ik zou er niet mee gezien willen worden. Maar goed, ik wil ook niet met mijn pens gezien worden, maar daar loop ik ook iedere dag mee rond.

Venlonaer
28 maart 2018, 03:20
.......ze zijn bezig met een vernieuwde site.....

........Verder kan ik vrij weinig over ze vinden

Dit viel mij dus meteen op. HOE DAN?! Je kunt er vrij weinig over vinden maar je hebt wel inside info?

Dit is gewoon verkapte reclame....

Brad
28 maart 2018, 03:32
Bewijs het, misschien heeft hij een paar dagen terug op hun site een melding gezien.

Fusion
28 maart 2018, 05:32
@Duhsjaak: ik snap je punt best hoor! :)

telerocker
28 maart 2018, 07:10
Ik snap @Duhsjaak heel goed. In elke branche heb je van die plakbandbedrijfjes. Mijn vermoeden was dus juist: spul van de trekchinees en assembleren maar. Is niet verboden, maar mensen aanmoedigen daar hun geld heen te brengen, nee, dat zou ik niet doen.

Djeno1997
28 maart 2018, 08:00
Ik heb de man een mailtje gestuurd, dat is toch niet zo heel gek?

arjanb01
28 maart 2018, 08:07
Joh en al assembleert hij kitjes uit Bamië. Dat is beter dan een uitkering trekken en niks doen.
Hij neemt tenminste initiatief om wat voor zn geld te doen.
Waarom altijd dat affikken van personen op social media. Het zijn altijd dezelfde personen hier, die altijd zeggen vroeger in bands te hebben gespeeld, gewerkt te hebben of adviseur te zijn geweest. Wat doen jullie nu behalve zuur zijn? Doe wat met jullie leven, mannen, en be -en veroordeel mensen niet zo.

Fusion
28 maart 2018, 08:10
Ik snap @Duhsjaak heel goed. In elke branche heb je van die plakbandbedrijfjes. Mijn vermoeden was dus juist: spul van de trekchinees en assembleren maar. Is niet verboden, maar mensen aanmoedigen daar hun geld heen te brengen, nee, dat zou ik niet doen.
Je vermoeden is juist?

telerocker
28 maart 2018, 08:51
Je vermoeden is juist?

Ik reageerde op MrWeird. Die quote had erbij gemoeten. Jij denkt dat het om handshaped bodies en necks gaat?

Fusion
28 maart 2018, 09:11
Ik reageerde op MrWeird. Die quote had erbij gemoeten. Jij denkt dat het om handshaped bodies en necks gaat?
Ik heb geen enkel verstand van gitaarbouw, dus geen idee ;)

Kim Wilson
28 maart 2018, 09:14
Joh en al assembleert hij kitjes uit Bamië. Dat is beter dan een uitkering trekken en niks doen.
Hij neemt tenminste initiatief om wat voor zn geld te doen.
Waarom altijd dat affikken van personen op social media. Het zijn altijd dezelfde personen hier, die altijd zeggen vroeger in bands te hebben gespeeld, gewerkt te hebben of adviseur te zijn geweest. Wat doen jullie nu behalve zuur zijn? Doe wat met jullie leven, mannen, en be -en veroordeel mensen niet zo.
Helemaal mee eens.

mrweird
28 maart 2018, 09:53
Joh en al assembleert hij kitjes uit Bamië. Dat is beter dan een uitkering trekken en niks doen.
Hij neemt tenminste initiatief om wat voor zn geld te doen.

Helemaal mee eens ook. Best leuk initiatief. En als hij netjes assembleert kan daar best een goeie player uitkomen. Als hij 't fretwerk netjes afwerkt, goeie topkam etc. Ik zou zelf géén gitaar bij 'm bestellen. Een kit lukt me zelf wel..

dejohan
28 maart 2018, 10:48
Joh en al assembleert hij kitjes uit Bamië. Dat is beter dan een uitkering trekken en niks doen.
Hij neemt tenminste initiatief om wat voor zn geld te doen.
Waarom altijd dat affikken van personen op social media. Het zijn altijd dezelfde personen hier, die altijd zeggen vroeger in bands te hebben gespeeld, gewerkt te hebben of adviseur te zijn geweest. Wat doen jullie nu behalve zuur zijn? Doe wat met jullie leven, mannen, en be -en veroordeel mensen niet zo.

Ook helemaal mee eens.

Brum
28 maart 2018, 11:03
Edit:
Gisteren een goeie ouwe vriend verloren.
Dus dit stukkie is kwaaier dan bedoeld.
Leek me niet zo gek omn dat nog effe te melden.

Ik ben het in dit topic niet met je mening eens, hoeft ook niet. Maar wel gecondoleerd. Soms zijn er belangrijkere dingen dan meningsverschillen. Sterkte.

dagrim1
28 maart 2018, 14:26
Van de site:



Hoe gaan wij te werk?

Met aandacht en precisie. Iedere gitaar die we afleveren is een uniek product van ons vakmanschap. Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel, daarom wordt iedere gitaar met veel zorg gemaakt. Wij zijn pas tevreden als jij dat bent.

Het hout dat we gebruiken wordt geïmporteerd uit Australië, voor de rest worden alle gitaren met de hand, hier in nederland geproduceerd.


Dus ja, daar wordt in ieder geval de indruk gewekt dat ze echt zelf gemaakt worden...

Op zich een prima idee om van die chinese pakketjes te importeren en goed af te stellen voor de doorverkoop. Het is vaak het probleem dat je wat werkt moet verwachten bij die dingen en je ze alleen moet kopen als je nog wat wil en kan klussen... Als zo'n tussenpersoon dit werk standaard voor je kan doen en je daarmee wel direct een prima besteelbare gitaar hebt, mooi toch?

Vindt het vooral dat er wel erg weinig info over de gitaren aanwezig is. Er zijn 'standaard' opties zonder te vermelden wat deze standaard is (qua pickups bijv, tuners). Beetje vaag allemaal...

Verder, mjah... niet super goedkoop maar dat is afhankelijk van hoe ze uiteindelijk tot stand komen. 530 voor een Les Paul met mooie burst kan best prima zijn, maar als het een kitje uit china is voor 200 die direct door wordt gesluisd is het weer een ander verhaal.

Al met al een leuk idee maar vindt het er wel een beetje amateuristisch uitzien (en daarmee de schijn van 'niet helemaal pluis' opwekkend). Maar ben benieuwd naar de kwaliteit...

stratokai
28 maart 2018, 14:44
Als je voor weinig geld (~~200-500) op een paar knoppen kan drukken en ongezien een gitaar kunt kopen, wil je misschien de gok nog wagen.
Gaat het om een handgebouwde gitaar met geïmporteerd hout en bijbehorend vakmanschap, dan kan dat weer niet voor ~~800. En dan wil je ook niet op afstand d.m.v. knoppen drukken keuzes maken.
Ergo: wat op de site aangeboden wordt "bestaat niet".

Duhsjaak
28 maart 2018, 16:47
Ik ben het in dit topic niet met je mening eens, hoeft ook niet. Maar wel gecondoleerd. Soms zijn er belangrijkere dingen dan meningsverschillen. Sterkte.

Dank je wel

almarvk
30 maart 2018, 11:34
Jongens wat een haat en vooringenomenheid. Iemand stelt zich niet voor en direct is hij diegene die een lading stront over zich krijgt? Jullie moeten toch wel beter weten. Aardige binnenkomer zo. En dat ie aan info komt doordat ie gewoon een mailtje stuurt, slim juist toch?

Over de site zelf; lijkt er gewoon op dat ie z'n spulletjes importeert en mogelijk zelf er nog wat aan fröbelt.

geert1976
11 april 2018, 01:13
Jongens wat een haat en vooringenomenheid. Iemand stelt zich niet voor en direct is hij diegene die een lading stront over zich krijgt? Jullie moeten toch wel beter weten. Aardige binnenkomer zo. En dat ie aan info komt doordat ie gewoon een mailtje stuurt, slim juist toch?

Over de site zelf; lijkt er gewoon op dat ie z'n spulletjes importeert en mogelijk zelf er nog wat aan fröbelt.

Ik log weer eens in naar 4 jaar en in sommige dingen is weinig verandering gekomen 😂

Ik heb de site is bekeken, beetje vaag gedoe naar mijn mening.
Lijkt erop dat hij in Azië prefab onderdelen koopt en hier in elkaar sleutelt

Acht voor rond de € 500,00 zijn er ook prima nieuwe gitaren te koop.

Brad
11 april 2018, 12:49
Ja een aantal mensen hier zijn nogal gevoelig voor het feit of een nieuw iemand zich wel of niet voorstelt. Dat doe me denken aan een buschauffeur die nadat de zoveelste klant bij het betreden van de bus hem geen gedag zei, hij emotioneel zijn bus aan de kant zette en niet meer verder wilde rijden.
Ik zou me daar niet druk om maken als buschauffeur. Wat maakt het nou uit of een passagier wel of niet gedag zegt, ik zou allang blij zijn wanneer ze geen rottigheid trappen in de bus.

Dirk_Hendrik
13 april 2018, 17:50
Ik verbaas me een beetje dat er zo gebitcht wordt over dat die site knullig zou zijn enzo. Voor mij doet ie precies wat hij moet doen. Wel verbaas ik me een beetje dat opties per definitie meerprijs zijn. Een slagplaat is in basis een slagplaat, offie nou wit is of zwart. Zwarte knoppen op een "prs" zijn duurder dan gouden enzo. Da's basishardware die je voor dezelfde prijs koopt. Als het over echt alternatieve hardware zou gaan soit...

Fusion
13 april 2018, 17:58
Nou ja, de site is dusdanig knullig en oninformatief en vol bugs dat ik er niet eens een email aan zou willen wagen. Jammer. Geloof best dat ie goede intenties heeft.

AoDf
13 april 2018, 18:16
Citaat van de site:

--
Zelf een gitaar samenstellen? Dit kan! bij ons maakt u uw droom gitaar!
Met onze customiser zie je meteen het resultaat van je custom gitaar!
Wilt u een logo van uw bedrijf of band op de gitaar? Dit kan bij ons!
Je hoeft alleen even een mailtje te sturen met uw wensen.
--

Dat gebruik van "u" en "je", door elkaar heen. Daar zou ik even naar kijken als ik hem was. Of is dat tegenwoordig hip?

California Jam
13 april 2018, 18:47
Een 'gitaarbouwer met een site' hoeft niet meteen een feilloos tekstschrijver te zijn.

Fusion
13 april 2018, 19:01
Een 'gitaarbouwer met een site' hoeft niet meteen een feilloos tekstschrijver te zijn.Maar een goed zakenman met een goed product besteedt t sch4rjven dan ook uit.

Dirk_Hendrik
14 april 2018, 08:20
Bullshit.

Als je een bedrijf start en je hebt een beperkt budget zil je prioriteiten moeten stellen. Alles wat je zelf kan is een stuk betaalbaarder dan het uitbesteden. Dat het resultaat dan wat minder is kan ene heel bewuste keuze zijn.

Overigens heb ik en gruwelijke hekel aan het gebruik van "we" bij evidente 1-manszaken. Maar het schijnt algemeen geaccepteerd te zijn.

Napoje
14 april 2018, 08:51
Gitaarbouwers en “zakelijkheid”. Dat is een heel hoodstuk.

Duhsjaak
14 april 2018, 09:34
Ik zou niet weten waarom een goede presentatie of een fatsoenlijke behandeling van de taal meteen een vermogen moet kosten.
Dit is misschien een idee, dat is mogelijk veroorzaakt door het woord 'Uitbesteden'.

Iedereen heeft in zijn of haar omgeving vast wel iemand die een prettig leesbaar en wervend stuk NL in elkaar kan zetten.
Zeker als beginnende ondernemer is het handig je niet met alles tegelijk te bemoeien. Je bezighouden met je sterke punten is daarbij een ijzersterk uitgangspunt.
En dan zal het je een flesje wijn of kratje bier kosten?

Veel ondernemingen komen in de problemen omdat de uitbater meent dat ie overal verstand van heeft.
Of dat ie overal verstand van moet hebben.
Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
14 april 2018, 09:59
Bullshit.

Als je een bedrijf start en je hebt een beperkt budget zil je prioriteiten moeten stellen. Alles wat je zelf kan is een stuk betaalbaarder dan het uitbesteden. Dat het resultaat dan wat minder is kan ene heel bewuste keuze zijn.

Overigens heb ik en gruwelijke hekel aan het gebruik van "we" bij evidente 1-manszaken. Maar het schijnt algemeen geaccepteerd te zijn.
Gast. Praat geen bullshit. Dan vraag je je 8 jarige zoontje die nog beter kan spellen. En vraag je je buurman om je voetbalvriend die wel eens een website in elkaar heeft geknutseld.

Als je niet snapt dat het BEGINT bij klanten werven en daar geen 100 EUR max tegen aan wilt gooien dan snap er niets van. We leven in 2018. Als je niet goed op t web verschijnt kun je beter wegblijven.

Me je bullshit

Dutch66
14 april 2018, 10:18
Tering wat een armoede, alleen die fotootjes al ... :seriousf:

D3nnis
14 april 2018, 16:03
We leven in 2018. Als je niet goed op t web verschijnt kun je beter wegblijven.


Mee oneens.
Mee oneens dat het zo is, maar volgens mij werkt het inderdaad wel zo, al zou ik daar zelf proberen doorheen te prikken.
Aan de andere kant, soms heb je van die "bedrijfjes" met wel facebook, maar geen website. Zelfs al probeer ik daar doorheen te kijken, dan nog geeft het voor mij meer vertrouwen als er nog een website is.

Fusion
14 april 2018, 16:46
Laat ik t zo zeggen , als je keigoed bent, en met kop en schouders boven de rest uitsteekt, en we hebben t over zo'n niche als gitaarbouwer, dan wil je t nog wel eens 'redden' zonder online presence. Ik heb vooralsnog niet de indruk dat dat bij deze beste man t geval is.

En verder wat ik allemaal al zei. Vraag je neefje, t zoontje van de buurman, of besteed focking 100 EUR en laat iemand t voor je doen.

Einde diacussie.

Brad
14 april 2018, 16:56
Ho ho, ik kan mij voorstellen dat een beginnend ondernemer elk dubbeltje minimaal eerst een paar keer omdraait voordat hij het uitgeeft.

Fusion
14 april 2018, 17:01
Ho ho, ik kan mij voorstellen dat een beginnend ondernemer elk dubbeltje minimaal eerst een paar keer omdraait voordat hij het uitgeeft.
Ik schat zo in dat jouw mening inzake ondernemen in de realiteit (dus niet in je fantasie in e.o.a. SP dartbunker) voor weinigen interessant is. Klanten werven, lekker belangrijk man...

Brad
14 april 2018, 17:05
Als financieel medewerker heb ik ook gewerkt bij bedrijfjes die het erg moeilijk hadden. Die letten er zelfs op of je niet onnodig nieuw water in de waterkoker zet om een bak thee te zetten. Verder kan ik mij ook zo voorstellen dat die man denkt dat gitaristen zich vooral druk maken om het uiterlijk en de klank van een instrument en niet om een fancy website.
Een mooie fysieke winkel of werkplaats zegt ook niets over de kwaliteit van het eindproduct.

D3nnis
14 april 2018, 17:08
Maar als ie dat denkt mag ie wel iets meer specificaties geven.

Fusion
14 april 2018, 17:30
Als financieel medewerker heb ik ook gewerkt bij bedrijfjes die het erg moeilijk hadden. Die letten er zelfs op of je niet onnodig nieuw water in de waterkoker zet om een bak thee te zetten. Verder kan ik mij ook zo voorstellen dat die man denkt dat gitaristen zich vooral druk maken om het uiterlijk en de klank van een instrument en niet om een fancy website.
Een mooie fysieke winkel of werkplaats zegt ook niets over de kwaliteit van het eindproduct.
Brad echt jij hebt volgens mij werkelijk van NIETS verstand. Waarom reageer ik tich weer op je. Als een tandenstoker naar een zwerende kies.

Brad
14 april 2018, 17:34
Jawel hoor, enigszins van financiële administratie, van gitaarspelen en de theorie daaromtrent, muziek uitschrijven, chi kung, tai chi, Oosterse filosofie en het tekenen van klassieke strips.

Allemaal leuke en interessante dingen, behalve die financiële administratie dan, al heeft ook dat zijn leuke kanten.

Fusion
14 april 2018, 17:36
LOL Brad, humor heb je wel.

mrweird
14 april 2018, 21:21
n het tekenen van klassieke strips.

Oh? Wat teken je dan enzo? (beetje off topic, maar ben nieuwsgierig.. Doe ik namelijk ook)

dagrim1
14 april 2018, 22:10
Je website is de eerste indruk die mensen van je krijgen... Als die amateuristisch is of slordig dan is dat het beeld wat mensen van je krijgen. Kun je best prima producten leveren, maar dat weten mensen ook niet als ze je nog niet kennen en een brakke site zorgt ervoor dat mensen je niet perse willen leren kennen.

Je hoeft geen honderden euros uit te geven aan professionals, je kan toch ook vrienden, familie, bekenden, etc even vragen naar de tekst te kijken of een blik te werken op je site? En een beetje investeren in je eigen bedrijf is toch wel het minimale...

Hoe dan ook, zal misschien prima werk leveren maar mensen die hun eigen gitaar samen willen stellen zijn meestal degenen die iets meer kennis van zaken hebben (aanname!) en als je dan zeer basic opties heb met zeer beperkte info op een site die ook niet tot de verbeelding spreekt is dat niet echt een motivatie om te gaan bestellen.

Fusion
14 april 2018, 22:14
Je website is de eerste indruk die mensen van je krijgen... Als die amateuristisch is of slordig dan is dat het beeld wat mensen van je krijgen. Kun je best prima producten leveren, maar dat weten mensen ook niet als ze je nog niet kennen en een brakke site zorgt ervoor dat mensen je niet perse willen leren kennen.

Je hoeft geen honderden euros uit te geven aan professionals, je kan toch ook vrienden, familie, bekenden, etc even vragen naar de tekst te kijken of een blik te werken op je site? En een beetje investeren in je eigen bedrijf is toch wel het minimale...

Hoe dan ook, zal misschien prima werk leveren maar mensen die hun eigen gitaar samen willen stellen zijn meestal degenen die iets meer kennis van zaken hebben (aanname!) en als je dan zeer basic opties heb met zeer beperkte info op een site die ook niet tot de verbeelding spreekt is dat niet echt een motivatie om te gaan bestellen.
Maak dat de Brat maar wijs...

Brad
14 april 2018, 22:18
Oh? Wat teken je dan enzo? (beetje off topic, maar ben nieuwsgierig.. Doe ik namelijk ook)

Ik heb er een tijd niets meer aan gedaan maar ik tekende korte verhalen en één pagina cartoons. Met karikaturale types en allemaal in nette kaders zoals de klassieke strips. Die ik nog over heb liggen ergens onder andere zooi in de berging. Maar wie weet pak ik het weer op.

Kim Wilson
15 april 2018, 20:37
Ja, een fatsoenlijk stukje tekst is wel heel basaal als het gaat om een website. Als je er zelf niet zo handig in bent is er in je omgeving toch wel iemand te vinden die er wel even kritisch naar kan kijken? Het oogt wel heel slordig.

mrweird
15 april 2018, 21:38
Ik heb er een tijd niets meer aan gedaan maar ik tekende korte verhalen en één pagina cartoons. Met karikaturale types en allemaal in nette kaders zoals de klassieke strips. Die ik nog over heb liggen ergens onder andere zooi in de berging. Maar wie weet pak ik het weer op.

Leuk. Ik ben een tijd lang bezig geweest ooit met amateur blaadjes en ook wel wat geld mee verdient via http://www.tekenteam.nl/ maar op dit moment doe ik enkel nog een strookje voor een kwartaal blad en af en toe een kleurplaat of zo.

https://s19.postimg.cc/jk8icugqb/Image126.png

Enfin. Ontopic maar weer.. 't zijn toch ech wel bamigitaarpaketten of zo!

Duhsjaak
16 april 2018, 07:24
Ik vind een leuke strip altijd heel erg on topic. Heul heul heul errug zelfs in dit geval.
Vriendelijke groet, Gus