PDA

View Full Version : Hallo lief proefpubliek!



JVGM-music
23 maart 2018, 17:15
We hebben er weer ééntje geselecteerd voor de aankomende verzamelaar

https://soundcloud.com/willem-breedveld/touch-that-day


Een wat langer nummer met zo een fijne tempo wisseling in het midden en een mooi koortje aan het eind. En dan nog heel even wat gitaar....niets dan gitaar.

Mooi he?

Charlie McD
24 maart 2018, 21:29
Het zappa-achtige begin intrigeerde me, maar, na zo'n twee minuten begon mijn aandacht - misschien door de gelijktonigheid - te verslappen. Yet, fervid it was! Als 'rarity' of zelfs 'neglected song' in jullie repertoire wellicht aardig om uit te brengen, maar een 'smash hit' zal het, ben ik bang, niet worden.

Han S
24 maart 2018, 21:48
Muzikaal bekeken vind ik het heel goed gedaan. Alleen - en dat zal een kwestie van smaak zijn- vind ik het een beetje te klein klinken, alsof het in een klein slaapkamertje wordt gespeeld.

Met een korte plate reverb uit een goedkope Lexicon MPX gaat de drums een stuk ruimer klinken en een beetje bijna onhoorbare galm op de gitaren en de vocalen laten het geheel ook wat ruimer klinken.

JVGM-music
24 maart 2018, 22:28
Het staat genoteerd. Wat betreft het klein klinken...ja , dat klopt wel. Knapt wel op met masteren en ik ben het eens dat het eerste stuk wat korter had gemogen....één coupletje minder misschien. Maar het is zoals het is. En het liedje groeit wel als je het meer hoort. Dat dan weer wel.

Ernest01
24 maart 2018, 22:34
Aardig nummer en goed gespeeld. Alleen had ik het met een hogere BPM beter gevonden.
Maar misschien dat je het wat 'dromerig' wilde houden. (vandaar het klein houden ook)
Na 4:20 had het voor mij wel in een fade-out over mogen gaan.
Gitaren klinken mooi en technisch goed gespeeld. Het begin leek mij een beetje vals, maar wellicht dat dat het Zappa-geluid is dat Charlie hoorde ?

maxdb
25 maart 2018, 01:12
Gaaf zeg, lekker nummer hoor, voorgaande tips en kritieken kan ik me wel in vinden, maar ik heb er met veel plezier naar geluisterd.

Erik de Perik
25 maart 2018, 05:00
Ik vind het lekker, soms vals, tempo is helemaal prima, maar in het eerste deel kunnen de drums wel wat meer ambiance gebruiken.Zo klinkt het wel erg oefenruimte-achtig. Gitaarsounds ook helemaal prima!

Fusion
25 maart 2018, 11:01
Vind jullie normaal wel goed tot zelfs erg goed als ik t me goed herinner, maar dit klink idd weifelend gespeeld, vals en meer amateuristisch dan jullie zijn. Misschien ligt t lage tempo jullie nog niet helemaal lekker?

Vind de compositie ook wat minder dan gebruikelijk.

JVGM-music
25 maart 2018, 14:31
Dan lijkt het mij het beste dat ik deze onder de rarities ga zetten. Mee eens?

Brad
26 maart 2018, 11:50
De gitaren klinken hier en daar wat vals en dan vooral de slaggitaar. De leadsound is lekker. Het nummer is prima. Niet zozeer een single hit maar meer een album track.

JVGM-music
26 maart 2018, 17:08
Zo is het Brad!