PDA

View Full Version : BKP Boot Camp pickups



telerocker
20 maart 2018, 19:05
Voor wie de Bare Knuckle Pickups altijd aan de dure kant vond, is er nu een instaplijn. Ze worden op dezelfde manier gemaakt, alleen zijn de opties uiterst beperkt, waardoor de prijs omlaag kan. De Boot Camp-serie is opgedeeld in Old Guard (vintage), True Grit (vintage hot) en Brute Force (modern). Per categorie zijn er vier modellen: humbucker, strat single coils, tele-pickups en P90's. Ik zag dat ze bij Thomann net geen honderd euro kosten. Interessant, denk ik. (Ik heb geen aandelen in of enige connectie met BKP, behalve dat deze pickups in al mijn gitaren zitten :-D ).

https://www.bareknucklepickups.co.uk/boot-camp

D3nnis
20 maart 2018, 19:21
Oef, dat is slecht nieuws, ik was nét van plan een set P90's van een ander merk te bestellen. Nu eerst maar deze eens zien te vinden in een video review oid.

Duhsjaak
20 maart 2018, 20:35
Leuke tip.
P90’s alnico 2 was ik stiekem al een beetje naar aan het lonken.
Dank!!!
Vriendelijke groet, Gus

telerocker
21 maart 2018, 03:54
Leuke tip.
P90’s alnico 2 was ik stiekem al een beetje naar aan het lonken.
Dank!!!
Vriendelijke groet, Gus

Mocht je ze aanschaffen, dan is een review welkom. Er is nog niet zoveel (praktijk)informatie bekend over de Bootcamp-serie. Ik weet alleen de AII Old Guard humbucker net wat meer duw en mids heeft dan de Stormy Monday's.

D3nnis
21 maart 2018, 06:06
Wel jammer dat onze Duitse dozenschuivende vriend de P90's niet heeft.
Moet je toch weer bij Andertons of zo zijn.

telerocker
21 maart 2018, 19:33
Wel jammer dat onze Duitse dozenschuivende vriend de P90's niet heeft.
Moet je toch weer bij Andertons of zo zijn.

Misschien moeten ze nog binnenkomen. Die Bootcamp Serie is immers nog vrij vers.

dml
22 maart 2018, 08:19
Leuke tip.
P90’s alnico 2 was ik stiekem al een beetje naar aan het lonken.
Dank!!!
Vriendelijke groet, Gus

Over Alnico 2 P90's gesproken, zojuist een setje SD Phat Cat's ontvangen, errug fijn!!

telerocker
22 maart 2018, 14:28
BKP had al AII P90's: de Blue Notes. De Old Guard P90's zijn goedkoper. Nu moet BKP zorgen dat ze in de winkels liggen.

D3nnis
22 maart 2018, 15:22
Bare knuckle had sowieso al verschillende p90 modellen.

telerocker
22 maart 2018, 18:27
Bare knuckle had sowieso al verschillende p90 modellen.

Yep, de eerste serie was de BKP 90, 91 en 92 oplopend in output.

xmichielx
7 juni 2018, 16:45
Een beetje een bump maar ik heb er 2 gekocht : de brute force (ceramic en open coil gewoon zwart).
1 in een gibson les paul tribute en 1 in een mayones regius custom.
Ik heb ook andere bare knuckles in het verleden geprobeerd: juggernaut, the mule en rebel yell.
Van die 3 vond ik de juggernaut het beste maar in veel gitaren ook weer te veel hoog hebben en te weinig laag mids.
De reden dat ik de Brute Force serie wilde proberen is omdat ik vaak neig naar ceramic magneten voor strak laag (voor mijn muziekstijl: metal zeer gewenst).
Zelf vind deze bootcamp brute force pickups beter klinken dan de duurdere juggernaut of ander genoemde pickups van bare knuckle.
Het is niet veel beter dan de andere grotere merken maar het moet je maar net aanspreken, ik vind zelf de seymour duncan sh-4, 5 en 6 ook geweldige pickups en sommige Dimarzio's ook.
Zo straks als een EMG 81/85 is het niet maar wel meer dynamiek en strak genoeg, genoeg laag, mids en hoog en genoeg sustain/gain.
Voor mij eigenlijk de beste passieve pickup tot nu toe die ik getest heb met een prettig prijskaartje.
Als ik machine head of carcass muziek zou willen maken zou ik wel eerder naar een EMG-81 gaan omdat dat beter bij die muziek past maar als je van Zao, Fleshkiller, Textures etc houdt zijn die bare knuckle bootcamp brute force pickups goede bang for the buck pickups imho.
(Nee heb geen aandelen ;) )