PDA

View Full Version : Potentiële aankopen



MeetTheDecline
2 augustus 2003, 19:40
Ik ging vandaag met mijn versterkertje (Fender Fronman Reverb 15 W)
naar een muziekwinkel bij mij in de buurt om te vragen hoeveel ze ervoor zouden geven, want ik ben namelijk van plan een nieuwe versterker aan te schaffen.

Heb dus even gepraat met de winkeleigenaar en hij heeft de versterker bekeken/bespeeld en we kwamen tot een overeenkomst. Toen keek ik nog even verder in de winkel naar versterkers etc. en kwam voor een redelijke prijs een combo tegen. Het betreft een Koch 2x12 cab en een Randall top (weet niet de exacte types). Ik heb er toen even op gespeeld en hij klonk aardig lekker. Ik kon hem ook krijgen met een 4x12 Randall cab ipv de Koch voor niet zoveel meer geld.

Nu wil ik aan jullie vragen of jullie ervaring hebben met beide merken en of jullie het me aanraden. Ik zelf speel in een punkrockband en thuis speel ik veel Vai en Satriani etc. De versterker blijft ivm met de omvang voornamelijk thuis staan en dient voor kleinere optredens met de band.

Overigens vroeg hij voor de combinatie van de Randall top + 4x12 cab € 600,- en voor de top + Koch cab 2x12 vroeg hij € 550,-

Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt,
Mark

Ic3gl0vE
2 augustus 2003, 19:55
wat vond je zelf beter klinken? ik zou denk ik voor de koch kast gaan, is goedkoper, heeft meer inruilwaarde (toch?) en het weegt een stuk minder. vooral dat laatste is wel fijn dacht ik zo. En voor thuis lijkt een 4x12 kast me ook niet heel geschikt.

Toaster
2 augustus 2003, 19:58
Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Voor thuisgebruik en kleine optredens is een 4 x 12 waanzin. Daarom wil ik er binnenkort ook één voor thuis ;)

Heb je niet wat anders zien staan in die winkel wat je beviel? Het lijkt de laatste tijd wel Randall tijd. Elke winkelier probeert de dingen te slijten aan mensen die voor de eerste keer een stack kopen.

MeetTheDecline
2 augustus 2003, 21:16
Mij gaat het erom dat het maar 50 euro meer is voor maar liefst twee 2x12 speakers extra..

Ik vond beide amps erg goed klinken, ik ben niet erg goed in zien van verschillen tussen vergelijkbare versterkers

MeetTheDecline
2 augustus 2003, 21:29
We zijn trouwens met mijn band van plan om binnenkort een demo te gaan opnemen, en als we dan eigen amps mee moeten nemen, is het dan wel een voordeel op een 4x12 te hebben of maakt dat niet zo veel uit?

andy
2 augustus 2003, 21:47
We zijn trouwens met mijn band van plan om binnenkort een demo te gaan opnemen, en als we dan eigen amps mee moeten nemen, is het dan wel een voordeel op een 4x12 te hebben of maakt dat niet zo veel uit?

De microfoon komt in principe voor een luidspreker te staan.
Maar er zijn bands/gitaristen die een tweede microfoon op wat afstand van de box zetten. Dan kan een 4 keer 12 inch nuttig zijn.

Kitaarhiero
3 augustus 2003, 15:11
Maar misschien hebben ze in de studio al een 4x12 (ff informeren). hoef je alleen je top mee te nemen.

Di-rect speelt trouwens op Randall..

Toaster
3 augustus 2003, 15:32
endorsement....

Ibanez RuleZ
3 augustus 2003, 16:30
het randall verhaal is hier inderdaad ook een beetje aangezwengeld door een discussie over DIE-rect en hun spul op de tmf awards. sindsdien komen die dingen steeds vaker om de hoek kijken.

not to be an asshole, maar ik zou zeggen: kijk verder dan alleen randall en die shop bij jou in de buurt. volgens mij heb je veel meer aan een combo en dat is vorlgens mij een veel betere bang for the buck.

harrald