PDA

View Full Version : Nickel wound vs Nickel plated



Shaggy
15 maart 2018, 16:15
Wat is het verschil tussen nickel wound en nickel plated?

Ik heb ook op Engelstalige forums gezocht, maar kon geen eenduidig antwoord vinden.

Met name de niet omwonden snaren zijn die gewoon staal?

Ik gebruik voor mn gitaren met low ouput alnico elementen en vintage frets puur nikkel.. Maar voor wat moderne gitaren en met humbucker gebruik ik dr nickel plated. Nu heb ik laatst een duesenberg snaartje nickel wounded gekocht (moet hem nog uitproberen) en vroeg me af dit puur marketing term is of dat er wezenlijk verschil is.

loose-fur
22 maart 2018, 20:59
Hier (http://www.daddario.com/DADProductsElectric.Page?ActiveID=1903&sid=68cf192e-85ca-4c2a-bb98-dffed9ee7feb) krijg je enigszins een idee waar Nickel (plated) Wound en Pure Nickel (wound) zich op een schaal tussen bright en mellow bevinden..

Tee.

Shaggy
26 maart 2018, 19:24
Bedankt voor de effort.

Eko
27 maart 2018, 22:04
In basis net zoiets als zilver of verzilverd. Het ene materiaal is volledig met nikkel. Het andere heeft een laagje nikkel. Nikkel maakt het harder en heeft een iets meer hoog in de toon.

Shaggy
29 maart 2018, 13:47
Okey, misschien is mijn openingspost voor verheldering vatbaar;

Je hebt pure nickel, nickel wound en nickel plated.

Pure nickel is dacht ik zachter dan steelstrings en wat ronder van tone.

Dan heb je nickel wound en nickel plated.. Ik weet niet wat het verschil is tussen deze twee, isber überhaupt wep verschil. Online is hier weinig over te vinden.

loose-fur
30 maart 2018, 13:16
Nee, je hebt pure nickel en nickel plated​, Shaggy.

Ik veronderstel dat nickel wound een algemene term is voor nikkel omwonden snaren? Soms staat het in de algemene benaming niet precies omschreven als het om pure nickel of nickel plated gaat, en moet je even in de specificaties zoeken.

Tee.