PDA

View Full Version : Jackson, maar welke?



Venlonaer
13 maart 2018, 10:51
Nooit verwacht dat ik een dergelijk topic zou moeten openen.
Maar een kennis van mij heeft onderstaande gitaar uit een erfenis verkregen en vroeg mij of ik enig idee had (heb de gitaar zelf nog niet in real life mogen bekijken). Echter ben ik een volkomen leek op het gebied van Jackson. Vandaar dat ik mij tot jullie moet richten.

Welk type Jackson is het, en de hamvraag is het wat waard, of is het leuke wanddeco?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

http://i64.tinypic.com/10fal2o.jpg

http://i67.tinypic.com/otesjk.jpg

mrweird
13 maart 2018, 11:50
Wat staat er achter het jackson logo? Profesional?

fred dons
13 maart 2018, 11:54
de headstock is niet goed te zien maar het lijkt erop dat er made in USA achter staat (Staat er professional dan is het een MIJ) , het Serie nummer staat (als het een USA is) op de toets, onder de laatste fret
als het een neckthrough is dan kun je hier het bouwjaar en bouwplaats vinden (San Dimas of Ontario) https://www.jacksonguitars.com/support/neck-thru
de paintjob ziet er mooi maar aftermarket uit, de USA productie gitaren hebben een aantal "standaard" paintjobs; lighting, bengal, hotrod etc maar deze heb ik nog nooit gezien
ik vind hem cool !! (maar ik ben dan ook in de 80ties opgegroeid)

Venlonaer
13 maart 2018, 13:41
Okay thanks voor zover! Volgende week heb ik wat meer foto's dus dan laat ik jullie ook nog even wat weten hier! :)

Venlonaer
21 maart 2018, 14:54
Om het topic maar sluitend te maken heb ik via Jackson het andwoord gekregen:

"That appears to be the Jackson Custom Shop SL2H Cheetah. It was manufactured prior to 2002, which is when Fender acquired Jackson/Charvel."

Is dus iets meer dan leuke wanddeco. Maar eens met de kennis overleggen wat hij wil.

Heren dank voor jullie input in ieder geval!

fred dons
21 maart 2018, 17:47
cool, even zitten googlen en hoewel ik hem nog nooit gezien had zijn er meerdere exemplaren te vinden, die van jouw heeft in iedere geval een betere painjob dan deze op reverb (waar ze EUR 2300 voor vragen)

https://reverb.com/item/8646039-jackson-custom-shop-usa-soloist-cheetah-leopard-cat-graphic-all-original-vintage-1988-sl2h-guitar

Agent_Smith
21 maart 2018, 18:14
Ik vind m ook heeeeel erg vet! Maar ik hou idd ook van 80s(/early 90s) superstrats :)

D3nnis
21 maart 2018, 18:27
Gave gitaar, mooie vondst, zo'n erfenis is niet verkeerd!

Venlonaer
21 maart 2018, 23:00
Gave gitaar, mooie vondst, zo'n erfenis is niet verkeerd!

Ah persoonlijk hoop ik nog ooit een Heritage 80 oid aan te treffen in een koffer ;)

Agent_Smith
22 maart 2018, 08:51
Ah persoonlijk hoop ik nog ooit een Heritage 80 oid aan te treffen in een koffer ;)

Eeen Gibson LP H80 bedoel je?
Staar je er niet blind op. Er zijn veel betere LP's dan die. Imo zijn ze nogal overgewaardeerd. Ja, ik heb ze gehad ;-)

Venlonaer
23 maart 2018, 08:36
Eeen Gibson LP H80 bedoel je?
Staar je er niet blind op. Er zijn veel betere LP's dan die. Imo zijn ze nogal overgewaardeerd. Ja, ik heb ze gehad ;-)

Ja een H80. Ow echt?
Kun je je mening eens beargumenteren?

Brad
23 maart 2018, 11:00
Het is in elk geval geen Jacksun.

Venlonaer
23 maart 2018, 13:42
Het is in elk geval geen Jacksun.

Nog tips om dit in real life uit te sluiten. M.a.w. waar op te letten?

Brad
23 maart 2018, 14:40
Als ie een korte mensuur heeft is het geen echte.

mrweird
23 maart 2018, 14:57
Als ie een korte mensuur heeft is het geen echte.

Ik heb een Jackson met een korte mensuur.. ;-) (Jackson Fusion...) dus ze bestaan wel.

fred dons
23 maart 2018, 16:50
purcies, ik heb er 2 met korte mensuur (Fusion and charvel model A)

Maar om een fakie te onderscheiden, als hij made in US is en hij heeft plastic shark inlays is tie nep (MIJ, MIK MII hebben wel plastic)_
als hij geeft sharkies heeft maar dot inlay dan moeten de dots op de 12 fret dicht op elkaar staan (vergelijkbaar met een jaren 70 Fender maar dan kleinere dots))
klopt niet helemaal meer maar als je de charvel Modellen er ook bij betrekt dan hebben de charvels voor 2007 en die niet US zijn een charvel logo met pointy headstock, als ze een 3 om 3 headstock logo hebben dan is het een US Model (dit is een paar jaar geleden aangepast en nu heeft alles een 3 om 3 headstock logo