PDA

View Full Version : *** Thus_spoke_Zarathustra.mp3 *** _______ by Bosch ______



Bosch
2 augustus 2003, 18:00
Beste Edelgestrenge Fretboardknaagdieren,

Vanmiddag heb ik "Thus spoke Zarathustra" opgenomen.

Melodie, melodie, melodie, ..... en shred?! Nah, een heel klein beetje dan. :)

Onder het motto; zeik eens op wat anders dan shred; zeik op melodie:
[Wel Positief bedoeld, ... althans min of meer :D ]

Thus spoke Zarathustra

Save As:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/Thus_spoke_Zarathustra.mp3

Howdie,

~Bosch~

Mithrandir
2 augustus 2003, 19:46
Ik wilde hem eigenlijk uitgebreid geen analyzeren, maar heb geen zin.

Ik vind het over het algemeen heel lekker klinken, een paar dingen vind ik wat minder. Het stuk van ongeveer 0:30 - 0:50 vind ik niet zo geweldig, klinkt alsof je met moeite wat kun verzinnen ajbwib.

En dat stukje van 2:30 tot +/- 2:50 kan me niet zo bekoren, het zorgt wel voor een break, maar ik vind het niet zo mooi.

Het is wel altijd leuk om herhalende patronen en thema's terug te horen.

Stukken beter dan de rehersal_frogs, maar nog steeds af en toe wat saai, maar dat ligt niet echt aan jou.

* En wie is Zarathustra. (iets van Nietzsche?)

FNaRK
2 augustus 2003, 20:59
kijk, dit kan ik waarderen....meer mijn snelheid :D Ligt tenminste iets van gevoel in, de dubs zijn waanzinnig Vai geinspireerd....vind alleen je tone nog steeds niet optimaal (maar dat kan aan mij liggen..ik ben een liefhebber van een vet vol zwaar geluid :-( )
Lijkt me inderdaad moeilijk om meer dan 3 minuten spannend en boeiend te houden.

durf het bijna niet te vragen: Hebbie misschien de kale backing track voor me ??

FNaRK
2 augustus 2003, 21:01
In Also sprach Zarathustra (1883) zet Nietzsche ijkpunten van zijn denken als afgrondelijke gedachten, de Bijbel parodiërend, uiteen. De verstrengeling van het denken in zichzelf komt naar voren in het hoofdstuk "Van visioen en raadsel". Zarathustra loopt bergopwaarts naar de poort waarboven staat: ‘Ogenblik’. Als het kruispunt van alles wat geweest is en alles wat nog komen gaat, overschrijdt het ogenblik de lineaire tijd waar de moderne mens in verstrikt is geraakt. Het Ogenblik als momentum neemt alles in zich op wat gebeurd is en nog te gebeuren staat. Zelfs de gedachte van Zarathustra aan dit moment zelf: "En deze trage spin die voort kruipt in de maneschijn, en deze maneschijn zelf, en ik en jij bij deze poort, samen fluisterend, van eeuwige dingen fluisterend - moeten wij niet allen al eens geweest zijn?"

Bosch
2 augustus 2003, 21:56
8-)

Bedankt voor de feedback!

Wat betreft het stuk van 0:30 - 0:50 ben ik het helemaal met je eens, je analyse is correct. Het was moeilijk om dat beter gevuld te krijgen, dus klinkt het idd minder fantasierijk.

Het stukje van 2:30 tot +/- 2:50 had beter uit de verf moeten komen. Ik dacht dat te kunne oplossen dmv pitch maar ook hier ben ik het met je eens, ..... ik wil te vlug afronden en dan hou ik altijd dit soort dingen :-?

Het enige wat nummer nog echt nodig heeft, is een soort intermezzo dat je even helemaal los komt van de rode draad. Maar goed, ik ga weer verder met de volgende kameel :razz:

Ik vond de tone hier juist helemaal tegek :???: Voor mij pastte die perfect bij de backing. Maar goed, het kan altijd zwaarder 8)

Zarathustra is inderdaad de belangrijkste personage die Nietzsche heeft neergezet. De passage van roadkill gaat over de leer van de eeuwige wederkeer. Boeiend, voor mij iig.

Greetz,

~Bosch~

moretel
2 augustus 2003, 22:55
Klinkt fraai,

ik ken "also sprach zarathustra" van Straus, als begin thema van Stanley Kubricks Space Odysey 2002.

Bosch
2 augustus 2003, 23:03
Hmmmm, interessant. Nietzsche wordt namelijk vaker genoemd in combinatie met de naam Wagner. Deze tijdsgenoot van mijn held was eerst een goede vriend en later een slechte vriend/vijand van Nietzsche.

Wagner probeerde het metafysische in de muziek te toveren. Eerst was Nietzsche enthousiast maar later vond hij dit toch een te beperkte rechtvaardiging voor alles (het leven e.d.). 8)

delphiro
3 augustus 2003, 13:02
Hier zitten zeker koele stukjes in .. ben gek op die flageoletten die met de whammy de nek om worden gedraaid. Kritiekpuntje vind ik de opname kwaliteit. De gitaar lijkt wat los van de begeleiding te staan (alsof de begeleiding in de badkamer en de gitaarpartijen in de slaapkamer zijn opgenomen)

Speel je op een 24 frets gitaar (het is af en toe zo hoog)?

1.25 is een geinige arpeggio :cool: Die zou best in een jazzrock of Zappa stukkie passen.

Bosch
3 augustus 2003, 13:19
:)

Thanx.

Die ap~1 was mijn nieuwste ap~1, dus leuk dat je die opmerkt. Ik kon hem nog niet snel( :P ), maar langszaam en tweestemmig lijkt het best wat.

Over het gitaargeluid was ik zelf dus erg tevreden; vond het, het beste tot nog toe :-?

Adios,

~Bosch~

edit: ja 24 frets (altijd:P)

zZoRgO
3 augustus 2003, 17:15
ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in die backing track.... :oops:

Bosch
3 augustus 2003, 17:42
HEy zZoRgO,

No problem. Mail maar naar boschracing@hetnet.nl en je krijgt de originele versie van 1:30 = < 1.5 mb. Zet in je Cakewalk of Cubase het tempo op 98 en je kunt alle onderdelen van het nummer prima knippen en plakken zoals ik dus ook heb gedaan.

Verder raad ik je aan je in dit programma te verdiepen:
http://dcplusplus.sourceforge.net/
Dit is een soort Kazzaa maar dan ZWAAR professioneel: je kan hiermee tegelijkertijd 10 complete cd's downloaden GRATIS!!! Nog voordat de nieuwe cd van Metali~1 hier in de winkel lag, kon je 'm daar al laden 8-)
(Even ter illustratie).

Ik heb de Gambale backing ook via DC++. In de afgelopen 4 a 5 maanden heb ik 25 gig aan guitarshredmp3, instructievideo's, tablature, backings, gigs, etc, gedownload........dat zijn iig een heleboel cd's 8-) Je kan er echt alles vinden: een instructievideo van Shawn Lane, Satch, Malmsteen en mp3's van Ron Thal, Greg Howe, etc.
Ik ben nu Chris Impellitteri en Marco Ferrigno - The Quest aan het laden :cool: en bij mij zijn nu twee knakkers Rusty Cooley :-? en Frank Gambale+Stuart Hamm 8) aan het uppen.

Afijn, doe er je voordeel mee zou ik zeggen..............

~Bosch~

zZoRgO
3 augustus 2003, 17:56
thanx zal het zeker es bekijken

Barret Wallace
4 augustus 2003, 12:06
Dc++ owned zeker weten 8-)

@t Bosch goed gedaan ik wou dat ik zoiets kon opnemen in 20 minuten :evil:

Ic3gl0vE
4 augustus 2003, 12:29
in DC++ kun je de serverlist niet meer zien toch? En als het wel kan, hoe dan?

Bosch
4 augustus 2003, 12:49
Gewoon nieuwe versie downloaden of kijken op het forum. Je kan allerlei lijsten plakken in je advanced settings--> downloads. :)

SiNiSTRaL
4 augustus 2003, 16:32
HEy zZoRgO,

No problem. Mail maar naar boschracing@hetnet.nl en je krijgt de originele versie van 1:30 = < 1.5 mb. Zet in je Cakewalk of Cubase het tempo op 98 en je kunt alle onderdelen van het nummer prima knippen en plakken zoals ik dus ook heb gedaan.

Verder raad ik je aan je in dit programma te verdiepen:
http://dcplusplus.sourceforge.net/
Dit is een soort Kazzaa maar dan ZWAAR professioneel: je kan hiermee tegelijkertijd 10 complete cd's downloaden GRATIS!!! Nog voordat de nieuwe cd van Metali~1 hier in de winkel lag, kon je 'm daar al laden 8-)
(Even ter illustratie).

Ik heb de Gambale backing ook via DC++. In de afgelopen 4 a 5 maanden heb ik 25 gig aan guitarshredmp3, instructievideo's, tablature, backings, gigs, etc, gedownload........dat zijn iig een heleboel cd's 8-) Je kan er echt alles vinden: een instructievideo van Shawn Lane, Satch, Malmsteen en mp3's van Ron Thal, Greg Howe, etc.
Ik ben nu Chris Impellitteri en Marco Ferrigno - The Quest aan het laden :cool: en bij mij zijn nu twee knakkers Rusty Cooley :-? en Frank Gambale+Stuart Hamm 8) aan het uppen.

Afijn, doe er je voordeel mee zou ik zeggen..............

~Bosch~
wat is daar nou een goeie server?
(ik heb denkik iets van 20 gb te sharen...)

Negative K3 fan
4 augustus 2003, 16:36
ik heb ook een tijdje ge DC++-st, maar ben er nu weer vanaff vanwege al dat gedoe, maar 1 bron tegelijk, slechte resume opties. Maar het aanbod is niet te overtreffen. Maarja veel mp3s kan ik toch niet meer downloaden en v oor films gebruik ik kazaa lite.

Bosch
4 augustus 2003, 16:39
Nou, je werkt eigenlijk met hubs (met 1 tot 3000 personen). Je moet gewoon hubs afstruinen en gek genoeg vind je de meest bijzondere dingen in zo'n mini-hubje met bv. 25 personen. De hublist die ik gebruik is iig http://www.1stleg.com/PublicHubList.config

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Ik ben erg enthousiast over dit programma dus wil graag mensen op weg helpen.

Bosch
4 augustus 2003, 16:47
Het is niet een bron tegelijk hoor, dat is DC. DC++ kan i.p. oneindig veel bronnen/hubs. Of begrijp ik je nu verkeerd?

Negative K3 fan
4 augustus 2003, 18:12
dat je maar van 1 persoon tegelijk kunt downloaden of klopt dat niet? (is alweer een t ijdje geleden nl) altijd als ik op DC++ zat connecte ik gewoon met zon 5 servers tegelijk :)

Bosch
4 augustus 2003, 18:17
Met DC++ kun je van veel personen tegelijkertijd laden. I.b. onbeperkt. Als ik weg ga zet ik er altijd meerdere aan, zodat als iemand afhaakt er altijd nog wat overblijven zodat de handel niet voor niets aanstaat. Ik vind DC++ echt Kazaa tot de macht 76.387,31 :P

SiNiSTRaL
4 augustus 2003, 19:11
hoe laadt jij van meerdere gasten tegelijk dan?

(en daarmee bedoel ik niet 2 nummers tegelijk downloaden, maar 1 nr van 10 gasten downloaden net als bij kazaa)

Swan
4 augustus 2003, 19:17
cool nr !
bij zoiets als dit vind de shredstukjes wel cool....dan hebben ze echt impact
en mooie sound :)

Bosch
5 augustus 2003, 08:20
Hey Swan 8-)

Bedankt!

Ik ben nu trouwens bezig met iets dat de overtreffende trap zou moeten worden van wat ik tot nog toe heb opgenomen: muzikaal, technisch, compositie, etc. Ik speel er iig op samen met een tenor clarinet!!! 8)
Het moet een beetje jazzrock/fusion worden (net zoals JacoPastorius Tribute). De drums, bass en clarinet staan er iig al op en dat is op zichzelfstaand al mooi 8-) . Ditmaal neem ik ook echt de tijd om mooie solo's uit te werken :D .... moet ook wel want de timing van de clarinet is gruwelijk lastig :-( (i.v.m. unisolo-stukjes).

Wellicht zie ik je nog eind deze maand, ... krijg je een voorproefje :wink:



Hey Sin~1,

Ik vrees dat ik het niet helemaal snap :-? want waarom zou je 1 bestandje bij 10 mensen tegelijk willen laden? Wat wel kan, maar waar je misschien niet op doelt, is dat als je een lesvideo half af hebt (user gaat offline bv) dan kun je dit bestand direct bij een ander afmaken. Dat gaat echt perfect want zelfs bij software! werkt dat. :o

~Bosch~

Swan
5 augustus 2003, 13:28
cool, we draaien af en toe wat Pastorius hier op t werk, erg interessante muziek :)

Negative K3 fan
5 augustus 2003, 13:50
Hey Swan 8-)
Hey Sin~1,

Ik vrees dat ik het niet helemaal snap :-? want waarom zou je 1 bestandje bij 10 mensen tegelijk willen laden? Wat wel kan, maar waar je misschien niet op doelt, is dat als je een lesvideo half af hebt (user gaat offline bv) dan kun je dit bestand direct bij een ander afmaken. Dat gaat echt perfect want zelfs bij software! werkt dat. :o

~Bosch~

1 nummer van 10 mensen tegelijk resulteert in een lekkere snelheid snapje? als iemand van mij donwload met 7 k/s schiet dat neit op, m aar als ie dan tegelijk van meer adsl gebruikers download heb je al gouw zo 4*7 en dat is dus al 4 keer zo snel

ik ben trouwens benieuws naar je komende project, al is fusion/jazzrock niet echt mijn ding, ik had even gehoopt toen er klarinet stond dat je iets meer richting de barok ging opnemen :D

zZoRgO
6 augustus 2003, 13:52
ik heb dc++ dus gedownload, en ik connect bij die hublist, maar als ik iets zoek ben ik onmiddelijk terug disconnected...


please help...

FNaRK
6 augustus 2003, 13:56
volgens mij moet je zelf wel e.e.a. sharen
toch :???:

zZoRgO
6 augustus 2003, 13:59
heb 1.92 Gb in mijn share folder...

niet genoeg dan??

Bosch
6 augustus 2003, 14:02
ik heb dc++ dus gedownload, en ik connect bij die hublist, maar als ik iets zoek ben ik onmiddelijk terug disconnected...


please help...

Voordat je het programma kan gebruiken, moet je eerst het e.e.a. instellen (zie advanced settings):

-je sharefolder(s) aanwijzen (je moet zelf share aanbieden: heb je 5 gig dan kan je in hubs waar de eis gelijk aan of lager is dan 5 gig)
-je moet slots openen (bijvoorbeeld 3 of zoveel de hub eist)
-je moet een download folder maken en aanwijzen
-je moet een unfinished folder maken en aanwijzen

Share = mp3, films en niet geinstalleerde software, je mag dus niet eenvoudigweg je windowsdirectory aanwijzen (daar zit niemand op te wachten).
Slots = hoeveel mensen bij JOU mogen laden.
Maak verder wat folders, wijs die aan in je settings (het staat er allemaal expliciet bij) en leef je uit.


............ ik geef toe iets ingewikkelder dan Kazaa, maar het is zwaar beter, ..... en 1 nr bij 10 mensen tegelijk downloaden is typisch iets voor Kazaa waar allemaal 56k-modem-gebruikers zitten. Bij DC++ zie je dat in principe niet. <- als antwoord op reactie van NK3

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:08
ok heb meer dan 6gb shared stuff en 3 slots open...
lukt nog steeds niet...

Bosch
6 augustus 2003, 14:10
Aan de hubomschrijving kan je in 9 van de 10 gevallen aflezen wat de eis is: 10 gig, 10 g, etc.

Je hebt ook hubs "met" no rules ...

Met < 2 gig zul je moeten beginnen in de kleinere hubs. In de filter onder alle hubs kan je het getal 1 invullen: grote kans dat je dan hubs met 1 gig als eis tevoorschijn tovert. Wil je alle hubs weer zien, maak de filter dan leeg en druk op enter. (Filter kan dus ook op "progressive" en "rules").

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:12
probleem is dat ik zelfs de hublijst niet kan downloaden...

Bosch
6 augustus 2003, 14:12
ok heb meer dan 6gb shared stuff en 3 slots open...
lukt nog steeds niet...

Als je een hub connect, welke boodschap krijg je dan?



(Deze vragen-antwoorden-praktijk kan voor velen handig zijn, dus dan maar openbaar).

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:13
connect.....disconnect....

Bosch
6 augustus 2003, 14:15
probleem is dat ik zelfs de hublijst niet kan downloaden...

Dit duurt altijd een paar seconden.

Plak anders in je advanced settings bij download hublist, deze url:

http://www.1stleg.com/PublicHubList.config

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:18
download failed....

FNaRK
6 augustus 2003, 14:19
zeg heren,
dit is wel erg off-topic
en bij mijn weten ook niet geheel legaal


boefjes :D

Wat is een minimale share om nog iets "leuks" terug te krijgen ?

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:19
heeft dhr. Bosch anders msn?

SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 14:21
ja, add mij dan ook ff heer bosch, ik wordt er ook niuet veel wijzer uit, ik heb 27 gb shared

Bosch
6 augustus 2003, 14:23
zeg heren,
dit is wel erg off-topic
en bij mijn weten ook niet geheel legaal


boefjes :D

Wat is een minimale share om nog iets "leuks" terug te krijgen ?

Niet illegaal! Is nog niet uitgemaakt.

Ik ben een paar geleden maanden begonnen met 1 gig en dat is inmiddels 28 gig :-D Dus 1 gig is werkbaar. Sommige hubs hebben ook wel eens 500 mb en zelfs 666 mb als minimum eis gehad.

Sorry Z~1 maar ik weet niet hoe jou probleem kan worden opgelost, misschien weet Barret het.

Barret?!!!

Barret Wallace
6 augustus 2003, 14:23
8-)

jongens zo moeilijk is het toch niet :-?





:D

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:23
add me maar frederik.Schutyser@pandora.be.

ga nu wel wat blokken.... how i hate "tweede zit" (weet nie goed wat dat is in't Engels :-D )

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:24
of add me niet...

ook goed, sinistral, als jij het te weten komt, laat je me't dan ook es weten? :???:

Barret Wallace
6 augustus 2003, 14:24
probleem is dat ik zelfs de hublijst niet kan downloaden...

heb je em wel gerefreshed een paar keer?

Bosch
6 augustus 2003, 14:24
heeft dhr. Bosch anders msn?

Ja, maar ik zit op m'n werk :-D

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:26
refresh doe ik als er opkomt: download failed...

heb ook al connection op passive gezet (firewall)
en op active met m'n ip...

Barret Wallace
6 augustus 2003, 14:26
ik bedoel bij het begin zeg maar bij de public huib list

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:28
yeah i know, maar er komt op download failed...(downloaden van de hublist dus...)

Barret Wallace
6 augustus 2003, 14:30
hmm..

dan weet ik het ook niet

had je dir url ingevoerd die Bosch gaf?

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:33
jep...windows firewall staat uit, en norton internet security staat op permit all...


kan het aan een andere instelling liggen...?

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:37
god dammit, download failed download FAILED, DOWNLOAD FAILED!!! aaaaaaaaarrrrrrrrrrrggghhhhh

Bosch
6 augustus 2003, 14:38
Heb je de url in de een na onderste balk ingevoerd bij je settings (download)?

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:38
jep...

Barret Wallace
6 augustus 2003, 14:39
je hebt zeker windows xp?

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:40
eum ja... lukt het niet met XP?

Barret Wallace
6 augustus 2003, 14:41
nee niet echt ik vroeg het me gewoon af

Bosch
6 augustus 2003, 14:41
Ik heb ook XP Professional Dutch en het werkt als een kanarie die voldoende kanbbelsticks krijgt dus :wink:

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:45
ok heb nu een andere versie gedownload...
nu staat er hublist downloaded
maaar... 0 hubs...

lupoloco
6 augustus 2003, 14:46
proxy server ingevuld?

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:50
het verbinden lukt nu blijkbaar, maar 0 hubs...kan toch niet?

Bosch
6 augustus 2003, 14:57
Heb je mijn url er weer ingeplakt?

zZoRgO
6 augustus 2003, 14:58
jep...

http://www.1stleg.com/PublicHubList.config

Bosch
6 augustus 2003, 15:03
Ik heb al aardig wat mensen op weg geholpen, maar deze problemen ben ik nog niet tegengekomen. Zoek anders op het forum van dc++ (zie help in het programma).

Er staat namelijk een topic met iets van "help! hublist won't download".

Good luck!

lupoloco
6 augustus 2003, 15:07
welke kamer is aan te raden op die hub?

zZoRgO
6 augustus 2003, 15:15
op dat forum staat als er 0 hubs verschijnt dat het een verkeerde url is...

lupoloco
6 augustus 2003, 15:20
ik geraak er op

zZoRgO
6 augustus 2003, 15:23
ok is gelukt vraag me niet hoe...

The_Cure
6 augustus 2003, 19:39
alles opgevolgd etc. sharing 23.17Gig maar dan... ik klik op een hub en kom erin, dan kom ik in een soort van chatbox (lijkt veel op MIRC), maar dan.... hoe kan ik iets downloaden zien wat er in die hub valt down te loaden.... ??? :???: :???:

lupoloco
6 augustus 2003, 19:43
rechtermuisknop op persoon klikken, get list..

Bosch
7 augustus 2003, 08:16
alles opgevolgd etc. sharing 23.17Gig maar dan... ik klik op een hub en kom erin, dan kom ik in een soort van chatbox (lijkt veel op MIRC), maar dan.... hoe kan ik iets downloaden zien wat er in die hub valt down te loaden.... ??? :???: :???:

Klik op het vergrootglas en typ je trefwoord in. Je kan kiezen of je op alles, muziek, video, etc. wilt zoeken. En, of je alleen wilt zoeken op users die nog slots open hebben staan. Als je een user hebt gevonden die veel heeft van wat je zoekt, dan kun je idd de filelist met de rechtermuistoets ophalen en al zijn share bekijken.

Suc6!

SiNiSTRaL
7 augustus 2003, 21:55
it iesj wurrkieng
flight simulator 2004 ant downen 8-)
danku, o here bosch

Bosch
7 augustus 2003, 22:01
:)

Keb net Nightrage - Sweet Vengeance [2003] klaar 8-)

delphiro
7 augustus 2003, 22:37
flight simulator 2004 ant downen

waarom? kost in de winkel slechts 79,99 :razz:

(microsoft weet hoe ie zijn producten moet prijzen!)

Maiden Michiel
8 augustus 2003, 09:18
En natuurlijk ook Moglo gebruiken!

lord bean
8 augustus 2003, 11:48
Ik moet zeggen dat ik erg tevereden ben. Gisteren 3 bootlegs en een video gedownload van iron maiden.

Nu moet ik die stetina boeken nog zien te vinden