PDA

View Full Version : Weet iemand welke jackson dit is?



Shaggy
6 maart 2018, 19:52
Hieronder een link

https://youtu.be/WNzaOl1eAkA

D3nnis
6 maart 2018, 19:56
Jackson Soloist. Ik denk een jaren 80 versie, want volgens mij hadden die in de jaren 90 al een 5-standen schakelaar en niet 3 miniswitches.....maar ik ben geen expert.

Nick1976
6 maart 2018, 19:58
Jackson Custom Shop Limited Edition 30th Anniversary Soloist
2 ratings | 8 saves
John Mayer appeared on The Late Late Show playing "Don't" by Ed Sheeran with a Jackson Custom Shop Soloist.


voila met dank aan google

D3nnis
6 maart 2018, 20:03
Maar de 30th anniversary soloist heeft andere pickups....dus óf ze zijn in zijn exemplaar veranderd tov de "standaard" 30th anniversary, óf google is onjuist.

Shaggy
6 maart 2018, 21:53
Jeetje, ik Google me normaal suf en dezrehad ook gekund blijkt. Dank je wel dudes.

Ik had vroeger altijd een zwak voor jackson maar dacht dat ze te eenzijdig waren en enkel in een shred hokje geplaatst konden worden.

die sharktooth inlays zijn ook legendarisch

Zijn er nog zaken die bij tweedehands aandacht nodig heeft zoals brug en tuners etc?

Shaggy
6 maart 2018, 21:56
Bij tweedehands bedoel ik niet de limited edition waar Mayer op speelt of course , maar meer de type jackson soloist

fred dons
7 maart 2018, 09:34
ja, kijk of er een JTM6 brug of een schaller danwel OFR op zit (liefst een OFR, liefst niet een JTM en al helemaal geen Kahler)

Shaggy
7 maart 2018, 14:57
Dat bedoel ik Fred, dankjewel.


Edit: na wat gegoogle. Nieuwe soloist zijn made in Indonesië. Nu ben ik geen 'made in' snob. Ik heb 4 chineze planken en zijn echt goed voor het geld. Maar mijn main gitaren zijn beide Japanners. Een wat oudere blade rh4 en een fender strat (weliswaar met stock usa pickups).

Maar voor mijn eigen gevoel en idee toch liever een uncle sam versie die van vroegere jaren 80 of jap uit 90'er jaren.

fred dons
7 maart 2018, 15:06
en de moderne Aziatische Jackons hebben plastic sharkies, de US en de oude MIJ's parelmoer inleg (ik vind zelf het parelmoer mooier)

Remork1970
7 maart 2018, 15:45
ja, kijk of er een JTM6 brug of een schaller danwel OFR op zit (liefst een OFR, liefst niet een JTM en al helemaal geen Kahler)

Just curious, wat is er mis met een Kahler trem?

Remork sluiten.

Philippe
7 maart 2018, 16:05
Weet niet of TS hier iets mee kan, maar ik heb zelf een USA custom shop Soloist uit '96. HSS en een Schaller FR en dit is de beste gitaar waar ik ooit op heb gespeeld. Heb nog geen Ibanez of ESP in mijn klauwen gehad die lekkerder klinkt en speelt. Trek wel je portemonnee, want deze zijn niet goedkoop. Ook niet tweedehands. Voor hetzelfde geld kun je er ook eentje door een NL bouwer laten maken die volledig naar jouw specificaties is, alleen kun je je afvragen of die zijn waarde houdt als een (oude) CS Jackson.

Agent_Smith
7 maart 2018, 17:29
Just curious, wat is er mis met een Kahler trem?

Remork sluiten.

Ik vind Kahlers verschrikkelijk. Imo niks komt in de buurt van een floyd.
Heb er meer gehad maar nu nog 3 met verschillende Kahlers. Die gaan om die reden nog wel weg.
Ik vind dat Kahlers:
-te zwaar gaan (bij het zelfde aantal veren; nooit dezelfde soepele feel als bij een FR)
-ontstemmen, ook bij niet gebruik (en dan heb ik het nog niet eens over die Flyers; daar kun je niet eens mee opdrukken)
-inschroefhendel (zoals bij een strat) is hopeloos als je het FR systeem gewend bent
-geen metrische inbusmaten

Nee, ik vind het niks. Sorry ;-)

Remork1970
7 maart 2018, 17:44
Kerry King en Jeff Hanneman zweren/zworen er anders bij!
Maar ja, dat zijn Kerry King en Jeff Hanneman he?

Remork sluiten.

MarkS
7 maart 2018, 17:47
Nope, King gebruikt Kahler, Hanneman al heel lang FR

D3nnis
7 maart 2018, 17:57
Hanneman gebruikt al even niks meer.
Maar zijn esp signature is voorzien van kahler, best raar als ie floyd rose zou gebruiken?

Shaggy
7 maart 2018, 22:10
Weet niet of TS hier iets mee kan, maar ik heb zelf een USA custom shop Soloist uit '96. HSS en een Schaller FR en dit is de beste gitaar waar ik ooit op heb gespeeld. Heb nog geen Ibanez of ESP in mijn klauwen gehad die lekkerder klinkt en speelt. Trek wel je portemonnee, want deze zijn niet goedkoop. Ook niet tweedehands. Voor hetzelfde geld kun je er ook eentje door een NL bouwer laten maken die volledig naar jouw specificaties is, alleen kun je je afvragen of die zijn waarde houdt als een (oude) CS Jackson.

Ik verdiep me weer pas sinds gisteren in de jackson en charvel gitaren en heb duidelijk nog geen idee waar ik het over heb. Iedereen is me enorm behulpzaam die me van enig informatie voorziet. Ik heb die usa customs wel vaker tweedehands gezien voor rond de 2000 in goede staat.

Een superstrat staat op mijn shortlist, alleen is er voor 2000 heul veul te koop. Ook goedkopere varianten en charvel niet te vergeten.

Voorlopig is het kijke kijke nie kope
.

MarkS
8 maart 2018, 06:27
https://www.youtube.com/watch?v=GlvaYmvyDmk

Skip maar door naar 20:18. Daar zegt Hanneman het letterlijk

Overigens Schecter gitaren.


Hanneman gebruikt al even niks meer.
Maar zijn esp signature is voorzien van kahler, best raar als ie floyd rose zou gebruiken?

D3nnis
8 maart 2018, 07:58
Dat is Gary Holt, niet Jeff Hanneman.

MarkS
8 maart 2018, 09:24
Dat is Gary Holt, niet Jeff Hanneman.
Whooopssss...

Orpheo
8 maart 2018, 10:12
Fuck it, ik flikker mijn USA Jackson Soloist op gitaarmarkt later vandaag. Mag voor een schijntje de deur uit (lightning graphic, Geen pickups, lekker oud en aged!). Ben nu zeker, weg ermee.

D3nnis
8 maart 2018, 14:26
Omdat je john mayer met zo'n ding zag? :D

Orpheo
8 maart 2018, 15:07
Nee omdat ik me bedenk dat ik iemand anders er meer plezier mee doe.


En reeds verkocht...

fred dons
8 maart 2018, 15:30
:)

1245678910

fred dons
8 maart 2018, 15:37
Kerry King en Jeff Hanneman zweren/zworen er anders bij!
Maar ja, dat zijn Kerry King en Jeff Hanneman he?

Remork sluiten.

nog even hier op reageren, als je een aantal gitaristen zou noemen die bekend staan om hun mooie geluid; dan zul je de volgende namen niet snel tegenkomen; Dave mustaine, Kerry King, Jeff Hanneman. toevallig gebruiken alledrie een Kahler brug, coincidence ? .. I think not :D
Maar voor mij is het puur het geluid en de feel van een Kahler vs een Floyd, ik weet dat er mensen opgegroeid zijn met Kahler en er bij zweren (en voor geen goud aan de floyd willen) maar de als ik een gitaar met Kahler bespeel dan zwengel ik echt alle kanten op met de tremelo en mis ik alle controle over pitch, daarnaast vind ik het niet fijn dat een kahler een extra gat in je body vereist bij installeren en installatie nagenoeg omonkeerbaar is

Remork1970
8 maart 2018, 15:51
Ik vind Kahlers er ook gewoon niet uitzien.

Remork sluiten.

Orpheo
8 maart 2018, 16:52
Kahlers klinken ook echt gewoon kut. Heb ooit 'n Kahlers op 'n gitaar gehad, retrofit na een reguliere tuneomatic. Wereld van verschil

Jasper.
8 maart 2018, 17:01
Volgens mij staat Dave Mustaine niet bekend om zijn Kahlers (het is mij nooit opgevallen dat hij een gitaar met kahler bespeelde). Die speelt voorzover ik weet met vaste bruggen. Desalniettemin, hoewel ik echt een enorme Megadeth fanboy ben, heb ik hem ook met vaste brug live nooit op een wereldgeluid betrapt. Wel effectieve livegeluiden mbt de mix imo.

fred dons
8 maart 2018, 17:12
ja wij zijn al wat ouder dan krijg je dat :D

Toen Dave nog endorser was van Jackson waren al zijn gitaren voorzien van een Kahler

http://www.jacksonguitarpalace.com/davemustaine/kvpro.htm
http://www.jacksonguitarpalace.com/davemustaine/pics/kvpro6.jpg
http://www.guitarscollector.com/images/1988-sfsgsw_tour_dave_2_0.jpg

Jasper.
8 maart 2018, 17:43
Ik had het al even gegoogled haha. I stand corrected. Maar hoe dan ook, ook zonder kahlers kan zijn geluid best kut zijn

fred dons
8 maart 2018, 18:00
ja maar hij is ook een natuurtalent en dan maakt het niet uit waardoor je speelt :D

MarkS
8 maart 2018, 18:58
Ik ben na lange tijd ook echt om in de Kahler/Floyd discussie.
Had vroeger een Contemporary Strat met Kahler Spyder, vond ik geweldig toen. 20 jaar later: eenzelfde gitaar gekocht. Maar wat een stugge gevoelloze kuttrem. Wel stemvast.

Tussentijds ff een RG320 met een IBZ licensed FR van pisbakkenstaal gehad, werd helemaal gek van de instabilteit.
Heb nu oa een Kramer Pacer waar ik een Schaller op heb gezet. Helemaal top.

D3nnis
8 maart 2018, 19:49
Ik heb niet veel ervaring met Kahler. Jaren terug stond er hier in de buurt een fender clapton strat waar een kahler op gezet was. Vond het best een gaaf ding, mijn toonhoogte zwieberde alle kanten op als ik die pook bediende, zo soepel. Nu ik erover nadenk, nu snap ik hoe Kerry King aan die waardeloze solo´s komt!

Orpheo
8 maart 2018, 22:36
Die kahler van Mustaine is 'n hardtail versie. Niet de trem

fred dons
9 maart 2018, 10:33
Die kahler van Mustaine is 'n hardtail versie. Niet de trem

dat is net zo erg, friends don't let friends play Kahlers !!
:D