Inloggen

View Full Version : NAD: H&K Tubemeister Deluxe 40



pasqual
6 maart 2018, 19:33
Sinds vandaag de gelukkige bezitter van een Tubemeister Deluxe 40.
Even vlot thuis uitgeprobeerd op een aftands cabinetje op laag volume. Aanstaande zondag tijdens repetitie eens goed aan de tand voelen;)
Alleen al voor de looks....:mmmm: (je moet er van houden:soinnocent:)
Pics:
https://myalbum.com/photo/F7YwCIESSOqu/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/chfgonnp63de/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/RLryLjm98dQe/1k0.jpg

D3nnis
6 maart 2018, 19:47
Gefeliciteerd!

Gaaf dat licht he, ik heb van 2002-2009 de Triamp mk2 als main amp gehad, gegarandeerd een blikvanger!

pasqual
6 maart 2018, 19:54
Gefeliciteerd!

Gaaf dat licht he, ik heb van 2002-2009 de Triamp mk2 als main amp gehad, gegarandeerd een blikvanger!

Vanwege de lampjes heb ik 'm gekocht:seriousf:
Maar ff serieus, ik was al bekend met de TM18 welke erg goed klinkt maar deze is veelzijdiger en 40 watt geeft toch meer body. Kleine ruimtes? 20 of 5 watt! Mijn main amp is een Statesman el34. H&K maakt mooi spul!

D3nnis
6 maart 2018, 19:57
H&K maakt mooi spul!

Zolang het heel blijft wel ja ;)

Jasper.
6 maart 2018, 21:01
Gefeliciteerd! Alleen al vanwege de lampjes zou je hem idd al kopen haha. Ook de ENGL Steve Morse sig is een leuk ruimteschip wat dat betreft.

Bates15
6 maart 2018, 21:15
Gaaf man. Gefeliciteerd!! Wat voor cab komt er uiteindelijk op?

pasqual
6 maart 2018, 21:26
Gaaf man. Gefeliciteerd!! Wat voor cab komt er uiteindelijk op?

Ik heb een 212 cab, gemaakt door iemand hier uit de buurt met 2 Eminence The Governor erin. Erg lekker cabinetje!
Zie hieronder:

https://myalbum.com/photo/6c8XNUONZ34m/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/EkmqLDM1t8rQ/1k0.jpg

telerocker
7 maart 2018, 00:45
Gefeliciteerd Pasqual. Hoe klinkt de TM40 tov van de Statesman? En wat betreft de lichtjes: zitten er leds in de knoppen?, anders wordt het verdraaid moeilijk om de amp af te regelen op een donker podium.

pasqual
7 maart 2018, 06:22
Gefeliciteerd Pasqual. Hoe klinkt de TM40 tov van de Statesman? En wat betreft de lichtjes: zitten er leds in de knoppen?, anders wordt het verdraaid moeilijk om de amp af te regelen op een donker podium.

Daar kom ik zondag pas achter. Ik verwacht een iets warmer clean t.o.v. de Statesman i.v.m. de gain naast het mastervolume. Gainkanaal lijkt iets meer tophoog te hebben. Zondag tijdens repetitie weet ik meer. De knoppen hebben geen leds dus dat zal even goed kijken zijn. Daar valt wel een mouw aan te passen.
Maar nogmaals; zondag weet ik meer, ook welke amp echt beter klinkt...

D3nnis
7 maart 2018, 07:24
Als je de versterker afstelt naar smaak vwb gehoor, en niet naar smaak van hoe de standen van de knopjes visueel het mooist zijn, dan is het toch niet zo'n punt dat je de stand van de knoppen mogelijk niet goed kunt zien?

rozh
7 maart 2018, 15:45
heb zelf de tm20 deluxe op een 4x12 met v30's, top ding!
heb toevallig vandaag de chinese buisjes vervangen voor , mullards... lijken iets minder schel te zijn maar kan ook tussen mn oren zitten :P

pasqual
7 maart 2018, 19:20
heb zelf de tm20 deluxe op een 4x12 met v30's, top ding!
heb toevallig vandaag de chinese buisjes vervangen voor , mullards... lijken iets minder schel te zijn maar kan ook tussen mn oren zitten :P

Heb je de pre-amp buisjes ook vervangen?

rozh
7 maart 2018, 21:09
Ja, hoezo?

pasqual
7 maart 2018, 22:46
Mijn ervaring is dat pre-amp buisjes meer verschil maken dan eindbuizen.
Heb je ook geëxperimenteerd met andere types zoals ECC81 in de V1 ipv Ecc83 (12ax7b)?

telerocker
8 maart 2018, 17:42
Mijn ervaring is dat pre-amp buisjes meer verschil maken dan eindbuizen.
Heb je ook geëxperimenteerd met andere types zoals ECC81 in de V1 ipv Ecc83 (12ax7b)?

Als je gaat experimenteren, mag je wel een gevarieerde collectie preampbuisjes in huis halen. Ik ben ook flink aan wisselen geweest en dat is best een zoektocht.

Ik ben idd vooral benieuwd naar het cleane kanaal Pasqual. Of je daar ook SRV uit kunt halen, of dat je daarvoor beter het crunch-kanaal met weinig gain voor kunt gebruiken. Een andere vraag is of ie meer dynamiek heeft dan de Statesman, want dat is een leuke amp maar met wat gain erop (en dat ding heeft bakken gain) verlies je best wat dynamiek.

Mijn Orange RV en Diezel Schmidt doen dat beter, maar dat zijn amps uit een andere prijsklasse.

pasqual
10 maart 2018, 21:18
Als je gaat experimenteren, mag je wel een gevarieerde collectie preampbuisjes in huis halen. Ik ben ook flink aan wisselen geweest en dat is best een zoektocht.

Ik ben idd vooral benieuwd naar het cleane kanaal Pasqual. Of je daar ook SRV uit kunt halen, of dat je daarvoor beter het crunch-kanaal met weinig gain voor kunt gebruiken. Een andere vraag is of ie meer dynamiek heeft dan de Statesman, want dat is een leuke amp maar met wat gain erop (en dat ding heeft bakken gain) verlies je best wat dynamiek.

Mijn Orange RV en Diezel Schmidt doen dat beter, maar dat zijn amps uit een andere prijsklasse.

Als ik het niet vergeet zal ik eens wat opnames maken morgenavond met mijn minidisc recordertje.

pasqual
11 maart 2018, 22:48
Telerocker:
Geen opname maar wel een volledige repetitie met de TM 40.
Conclusie: Erg leuke versterker, zeer bruikbaar. Maar....de Statesman is toch een klap(je) beter.
"Beter" is misschien niet het juiste woord maar de Statesman is meer aanwezig, duidelijker.
De TM moet harder om net zo duidelijk te zijn. En dan gaat het over headroom.
Ik ga de Statesman gewoon blijven gebruiken bij repetities en optredens en de TM lijkt me zeer interessant voor opnames en daarnaast kan hij mooi mee als reserve amp want het ding weegt bijna niks en is makkelijk in gebruik en een zeer behoorlijk alternatief voor de Statesman.

telerocker
12 maart 2018, 01:50
Telerocker:
Geen opname maar wel een volledige repetitie met de TM 40.
Conclusie: Erg leuke versterker, zeer bruikbaar. Maar....de Statesman is toch een klap(je) beter.
"Beter" is misschien niet het juiste woord maar de Statesman is meer aanwezig, duidelijker.
De TM moet harder om net zo duidelijk te zijn. En dan gaat het over headroom.
Ik ga de Statesman gewoon blijven gebruiken bij repetities en optredens en de TM lijkt me zeer interessant voor opnames en daarnaast kan hij mooi mee als reserve amp want het ding weegt bijna niks en is makkelijk in gebruik en een zeer behoorlijk alternatief voor de Statesman.

Hey Pasqual, je bedoelt dat hij minder goed door de mix prikt? Ik verbaas me erover dat hij minder headroom heeft dan de Statesman, want je verwacht dat de TM een verbetering is tov van de Statesman, maar afgaande op video's was ik er al een beetje bang voor dat het minder een podium- en meer een studioamp is. Dat wordt nu bevestigd. Enfin, dank voor je impressie. Cheers Frank.

pasqual
13 maart 2018, 13:45
Hey Pasqual, je bedoelt dat hij minder goed door de mix prikt? Ik verbaas me erover dat hij minder headroom heeft dan de Statesman, want je verwacht dat de TM een verbetering is tov van de Statesman, maar afgaande op video's was ik er al een beetje bang voor dat het minder een podium- en meer een studioamp is. Dat wordt nu bevestigd. Enfin, dank voor je impressie. Cheers Frank.

Eigenlijk verbaast me dit niet echt omdat de Statesman écht een goede amp is met een doordacht ontwerp. Het is trouwens niet eens zozeer de headroom maar meer het feit dat de Statesman van nature meer "ballen" heeft en minder hard hoeft te werken om dat te bereiken. Maar ik geloof wel dat de TM uitermate geschikt is voor opnames en bandrepetities in kleine ruimtes (112 cabje eronder en klaar). Het kan ook zo zijn dat (onbewust) mijn voorkeur uitgaat naar EL34 buizen...

telerocker
13 maart 2018, 16:28
Eigenlijk verbaast me dit niet echt omdat de Statesman écht een goede amp is met een doordacht ontwerp. Het is trouwens niet eens zozeer de headroom maar meer het feit dat de Statesman van nature meer "ballen" heeft en minder hard hoeft te werken om dat te bereiken. Maar ik geloof wel dat de TM uitermate geschikt is voor opnames en bandrepetities in kleine ruimtes (112 cabje eronder en klaar). Het kan ook zo zijn dat (onbewust) mijn voorkeur uitgaat naar EL34 buizen...

Dat kan natuurlijk, maar 40 watt met EL84's moet kunnnen drukken toch? Een AC30 gaat al keihard.

Ik heb trouwens verschillende amps met EL34 (gehad). Ze klinken verschillend, dus ik denk dat vooral het versterkerontwerp een rol speelt. Mijn Diezel Schmidt (EL34 Class A) klinkt niet als een JCM.