PDA

View Full Version : Modificatie voor de JCM900 Dual Reverbs



tschrama
28 februari 2018, 11:40
Hi all,

Ik werd herinnerd aan een modificatie die ik heb ontworpen voor de JCM900 Dual Reverbs en heb besloten hem te delen op mn website:

http://sgravenmade.nl/mods/

Wil je het zelf eens proberen, dan kan ik je via dit forum stap voor stap helpen.

Groet,
Thijs Schrama

Sander-H
28 februari 2018, 11:47
Ah, ben jij er ook zo een die alles moet modden :)

Nog geen week geleden een JCM602 gekocht en er zit nu al een extra schakelaar op de achterkant om de clipping diodes te omzeilen voor een meer vintage tube overdrive geluid.
:zz:

Jan Buurman
22 januari 2022, 18:25
Omdat ik geen nieuw topic wil starten voor mijn vraag drop ik hem hier.

Ik overweeg een JCM900 Dual Reverb (4500) aan te schaffen.
Ik gebruik echter nooit reverb. Draai ik gewoon de knoppen op nul of is het een goed idee om de hele reverbtank te ontkoppelen. Of misschien intern de reverb te ont-solderen? Geven deze opties een ander geluid? Ik kan mij voorstellen dat het signaal door het reverbpad verlies lijdt.
Geen flauw idee. Wie geeft mij wat inzicht?

Jan Buurman
22 januari 2022, 18:26
Ik zie trouwens dat tschrama uit Leiden komt.
Komt Thijs hier nog?

Edit: Zijn site gevonden.

Toch graag antwoord op mijn vraag over de invloed van het reverb signaalpad in de versterker. Heeft dit invloed?

Erik de Perik
22 januari 2022, 18:35
Wellicht Thijs een PB sturen?

Of via zijn site?

http://sgravenmade.nl/contact/

tmms
22 januari 2022, 19:05
Let wel, een van de minst interessante Marshalls. Veel torren. De eindtrap zou je 'm dan voor kopen.
Wat reverb betreft, die zou ik gewoon op nul draaien, ook allemaal torren, hoor je denk ik niks van (ihkv tonesuck)

Jan Buurman
22 januari 2022, 23:01
Het is een amp voor erbij. Ze kosten niet heel veel en ze zijn beter dan er vaak gezegd wordt.
Ik ga inderdaad eens contact met mij stadsgenoot opnemen als de top daadwerkelijk aangeschaft is.

Dirk_Hendrik
23 januari 2022, 11:28
Let wel, een van de minst interessante Marshalls. Veel torren. De eindtrap zou je 'm dan voor kopen.
Wat reverb betreft, die zou ik gewoon op nul draaien, ook allemaal torren, hoor je denk ik niks van (ihkv tonesuck)

Zijn transistoren nou ook al verantwoordelijk voor tonesuk?

tmms
23 januari 2022, 11:53
Nee, denk ik niet.

Jan Buurman
23 januari 2022, 12:41
Wat ik vaak vreemd vind in het JCM900 verhaal is het geklaag over de clipping diodes. En er dan wel een pedaal voor zetten. :???:

tmms
23 januari 2022, 12:46
Klopt, hyperfocus van me bij versterkers. Wel jammer is vind ik dat de eerste trap transistor is, kun je lastig pushen met een pedaal.
Maar idd, die 9000 serie 19inch transistor voorversterker schijnt ook goed te klinken.

Jan Buurman
26 januari 2022, 09:46
Update: Ik heb het JCM900 plan laten varen. Mijn focus ligt nu op een Laney GH50L