PDA

View Full Version : Compositie met Harmonics ... stereo EBS Chorus



De Teng
2 augustus 2003, 15:06
Nieuwe opname ook hier weer. Op bas natuurlijk :D

Ben er zeker tevreden mee, zeker omdat ik het in 20 min. bedacht heb.

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Harmonics_Intro.mp3

Groove M@n
2 augustus 2003, 18:42
Tjonge... je flikt het weer hoor. Wel weer wat anders als je vorige 'topper', maar wederom herkenbaar. Mooi gedaan, al ga ik mezelf er niet aan meten, ik kan dit niet bedenken. Qua spelen totaal mijn stijl niet, al luister ik wel graag naar zoiets.

De Teng
3 augustus 2003, 15:10
Hmm... verder weinig belanstelling lijkt het. Het zal wel aan het feit liggen dat ik de laatste tijd redelijk wat post... :-?

De Teng
4 augustus 2003, 20:15
Damn... niemand? Anders verander ik de titel wel in 'Lekkere dames aangeboden' :D

hoofd
4 augustus 2003, 20:32
Tsja, dat moet je dan ook wel weer waarmaken dan he (kom, je hebt vast wel een zusje ;) :D)

De Teng
4 augustus 2003, 21:17
15 jaar is ze.. doe dat maar niet. :)

ReinoutV
5 augustus 2003, 17:22
Het effect klinkt inderdaad heel mooi, die chorus. Wanneer die groove erin komt vind ik het pas echt mooi worden. Daarvoor lijkt het een beetje veel gepiel. Het lijkt een beetje een solo, waaronder de begeleiding mist. Misschien zou je zoiets eens op kunnen nemen met druks en een rustige slaggitaar (rustig in de zin van: niet overheersend, het blijft een bas-nummer). Natuurlijk is het heel knap gespeeld, maar daar gaat het mij niet om. Iets meer stuctuur in je nummer zou leuk zijn.

De Teng
5 augustus 2003, 19:20
Er zit wel redelijk wat structuur in hoor, 't is wel vrijer dan het aloude schema; intro/ a/ b/ a/ b/ break/ a/ b/ outtro.. Als je het opvat als een pop nummer of i.d. dan is het idd wat vaag. Vat het op als jazzy intro, als die harmonics er op tempo inkomen dan een begin van een nummer. Heb ook nooit beweerd dat het een compleet geheel is.

Maar als het goed is kun je toch duidelijk verschillende delen onderscheiden. Je moet er van houden, dat is waar. ;)

Nocki
5 augustus 2003, 22:11
mooi.

heel duidelijk ebs. mijn bassist heeft ook een ebs chorus en klinkt dus ook zo. is dit ook een ampeg amp?

Nocki

De Teng
6 augustus 2003, 11:41
Peavey T-max, wel buizen, maar qua sound niet echt vergelijkbaar.