PDA

View Full Version : Tremolo arm voor ibanez edge



Napoje
22 februari 2018, 12:12
Ik heb voor een prikkie op marktplaats een japanse ibanez rg 550 gekocht als opknappertje. Nou ontbreekt de tremolohandel van de edge brug. Is dit dezelfde als van een floyd rose of moet ik een ander hebben? Of heeft iemand er nog een te koop?

Alvast bedankt.

JVGM-music
22 februari 2018, 19:05
Die floyd rose past niet kan ik uit ervaring zeggen. En geen flauw idee waar je een goeie vandaan kunt halen.

R.J
22 februari 2018, 22:24
Ik zou Hoshino benelux eens mailen, die kunnen praktisch alles voor een edge nog wel fixen.

https://cs.hoshinogakki.co.jp/pcw.nsf

De volledige trem kunnen ze nog wel leveren zie ik, dus gewoon mailtje sturen naar benelux met de vraag of je ook alleen zo'n armpje kan krijgen.

mrweird
22 februari 2018, 23:15
Of anders aliexpress? https://www.aliexpress.com/item/Original-Electric-Guitar-Tremolo-System-Bridge-Arm-For-IBZ-EDGE-III-SAT-Pro-II-FAT-10/32632744399.html

JVGM-music
23 februari 2018, 12:20
Ik zou Hoshino benelux eens mailen, die kunnen praktisch alles voor een edge nog wel fixen.

https://cs.hoshinogakki.co.jp/pcw.nsf

De volledige trem kunnen ze nog wel leveren zie ik, dus gewoon mailtje sturen naar benelux met de vraag of je ook alleen zo'n armpje kan krijgen.
Als ze ze kunnen leveren laat het mij ook even weten?

dml
23 februari 2018, 13:06
Thomann heeft nagenoeg alle Ibanez Tremolo arms op voorraad:

https://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=ibanez+tremolo+arm

Napoje
23 februari 2018, 13:50
Bedankt allemaal. Ik heb m maar bij thomann besteld. Zag m later ook voor veel minder op aliexpress

https://www.aliexpress.com/item/32790700721/32790700721.html

mountainman
23 februari 2018, 14:38
Je had ook meteen een voorraad van die plastic ringetjes kunnen bestellen. Die verslijten snel bij intensief gebruik waardoor de arm niet meer in positie blijft staan. Het is een behoorlijk gepruts om die dingen te vervangen (maar misschien ben ik wel onhandig). Met mijn lo-pro edge zelf heb ik nooit problemen maar die hendels...

Terminus
26 februari 2018, 20:05
Je had ook meteen een voorraad van die plastic ringetjes kunnen bestellen. Die verslijten snel bij intensief gebruik waardoor de arm niet meer in positie blijft staan. Het is een behoorlijk gepruts om die dingen te vervangen (maar misschien ben ik wel onhandig). Met mijn lo-pro edge zelf heb ik nooit problemen maar die hendels...Inderdaad, die ringetjes zijn een crime. Sommige mensen stoppen nagellak onder de ringetjes zodat ze weer stroef worden. Moest je nog steeds die stomme ringetjes van de arm afkrijgen. Warm water zou moeten helpen maar wilde bij mij niet veel bijdragen. Overigens is die AliExpress link voor een ander type tremoloarm. De Edge en LoPro Edge armen hebben een puntig uiteinde met een dunner stuk er vlak voor. De Edge III is een hele andere brug dan een 'echte' Edge, hoewel de werking hetzelfde is. Ik geloof dat ze alles veranderd hadden zodat ze geen licentie aan Floyd Rose hoefden te betalen.

Napoje
26 februari 2018, 22:26
De tweede aliexpress link heeft een puntig uiteinde...

Napoje
26 februari 2018, 22:28
De edge 3 schijnt trouwens een stuk minder te zijn als ik het zo lees of is dat snobistische onxin?

Erik de Perik
26 februari 2018, 22:39
Ik vond die Ibanez tremolo's altijd kut. Gegoten van Dinky Toy aluminium.

mountainman
26 februari 2018, 22:55
Niet alles over één kam scheren hè. De vroege edge tremolo's waren prima. Later werden ze inderdaad gemaakt van pisbakkenstaal.

Napoje
26 februari 2018, 22:59
Ik heb zo’n ouwe edge met zon dikke wigvorm. Die mag dus wel?

Terminus
28 februari 2018, 18:51
Ik heb zo’n ouwe edge met zon dikke wigvorm. Die mag dus wel?De 'wiggen' (Edge en LoPro Edge) worden inderdaad als de beste gezien door de snobs. Ook door mensen met verstand van zaken trouwens ;). Ze worden door Gotoh gemaakt, die zelf ook onder licentie Floyd Roses maken. De latere Edges (Edge 2 maar vooral de TRS serie) zijn plat van de zijkant en zijn een beetje je run of the mill imitatie Floyd Roses. Stemvastheid en kwaliteit houdt te wensen over.De Edge IIIs hebben de naam van slap staal te zijn en daarom snel te slijten. Edge Pros zaten op de duurdere gitaren in de Edge III periode, en die waren in principe prima. Grootste verschil is dat ze in tegenstelling tot de oude Edges (Edge en LoPro Edge, de twee bruggen zijn grotendeels identiek) geen locking studs hebben.Hoe veel er echt waar van is weet ik niet, maar ik kan uit ervaring zeggen dat de oude Edge extreem stemvast is. Een vriend van me had een Edge III en die had er veel stemproblemen mee na een paar jaar.

Dirk_Hendrik
2 maart 2018, 18:24
Ik vond die Ibanez tremolo's altijd kut. Gegoten van Dinky Toy aluminium.

Klassiek gevalletje goed onderbouwde commentaar! Ga vooral zo door! Worden we echt wijzer van!
Heb je misschien wat meer verhaal bij deze "altijd" ervaringen waar je leven klaarblijkelijk meer gevuld was? Of moest je gewoon nodig even wat roepen?

Dirk_Hendrik
2 maart 2018, 18:25
De 'wiggen' (Edge en LoPro Edge) worden inderdaad als de beste gezien door de snobs. Ook door mensen met verstand van zaken trouwens ;). Ze worden door Gotoh gemaakt, die zelf ook onder licentie Floyd Roses maken. De latere Edges (Edge 2 maar vooral de TRS serie) zijn plat van de zijkant en zijn een beetje je run of the mill imitatie Floyd Roses. Stemvastheid en kwaliteit houdt te wensen over.De Edge IIIs hebben de naam van slap staal te zijn en daarom snel te slijten. Edge Pros zaten op de duurdere gitaren in de Edge III periode, en die waren in principe prima. Grootste verschil is dat ze in tegenstelling tot de oude Edges (Edge en LoPro Edge, de twee bruggen zijn grotendeels identiek) geen locking studs hebben.Hoe veel er echt waar van is weet ik niet, maar ik kan uit ervaring zeggen dat de oude Edge extreem stemvast is. Een vriend van me had een Edge III en die had er veel stemproblemen mee na een paar jaar.

Kijk Erik.
Hij snapt het wel!