PDA

View Full Version : Dual amping



VincentZaalberg
21 februari 2018, 14:55
Test ritje met twee versterkers:
https://youtu.be/W2N9taSit0k

Wie gebruikt de techniek weleens en hoe?
Wat vinden jullie van dual amping?

Kim Wilson
21 februari 2018, 15:07
Ik vind het in potentie best vet, op de momenten waar je beide amps hoort klinkt het lekker vol en breed. Als je de twee nog wat uit elkaar zet (links en rechts) zul je nog meer breedte krijgen. En je kunt er mooi mee spelen. Coupletjes en refreintjes en solo's en zo.

Ik vind alleen deze settings nogal rommelig klinken. Ik weet niet of het door de opname komt of dat de amps zo ingesteld zijn, maar het is best wel een brij. Ik vrees qua hoorbaarheid in een bandsituatie het ergste...

LRS
21 februari 2018, 18:30
Spelen over een cleane amp en een smerige tegelijk is über-lekker. Definitie van de noten komt beter uit de verf. Je sjouwt je alleen een breuk... 😝

Brad
21 februari 2018, 21:05
Je kunt daarvoor ook het Saucy pedaal van Way huge gebruiken. Dat scheelt in gewicht.

Dual amping is wel mooi ja, zeker wanneer je stereo effecten gebruikt.

Thiez
22 februari 2018, 14:35
Laatste EP ook twee amps gebruikt. Mijn zelfbouw superlead met 1960ax kast klonk fel, terwijl de JMP met JCM800 cab wat meer body gaf. Uiteindelijk kon ik niet kiezen, dus hebben we ze doorgelust via de input van de superlead. En de EQ zo ingesteld dat de bite uit mijn superlead kwam, en het laag en de 'duw' werd aangevuld door de JMP.

https://myalbum.com/photo/Gj5ntztmoW3P/1k0.jpg

VincentZaalberg
27 februari 2018, 21:51
Ik vind het in potentie best vet, op de momenten waar je beide amps hoort klinkt het lekker vol en breed. Als je de twee nog wat uit elkaar zet (links en rechts) zul je nog meer breedte krijgen. En je kunt er mooi mee spelen. Coupletjes en refreintjes en solo's en zo.

Ik vind alleen deze settings nogal rommelig klinken. Ik weet niet of het door de opname komt of dat de amps zo ingesteld zijn, maar het is best wel een brij. Ik vrees qua hoorbaarheid in een bandsituatie het ergste...

Hallo Kim Wilson,

ja als je hem wijd zet klinkt het heel gaaf inderdaad. Twee amp waarvan 1 voor een boost in het refrein ofzo heb ik live ook weleens gedaan. Werkt enorm! Alleen veel sjouwen idd maar de moeite waard.

De settings en sound zijn op deze video enorm zompig: ik had de master voor de gein een keer op 10 gedraaid! Bijna niet tegenop te spelen zo weinig definitie. Maar klinkt wel lekker lijp :punk:. Voor in een liedje is het 10x niks, dat ben ik met je eens ;)

Grt. Vincent

VincentZaalberg
27 februari 2018, 21:53
Spelen over een cleane amp en een smerige tegelijk is über-lekker. Definitie van de noten komt beter uit de verf. Je sjouwt je alleen een breuk... ��

Heb ik Greenday zien doen (semi-cleane amp + hot roded amp).
Inderdaad lekker veel rumble maar toch met definitie en attack. Toffe truc inderdaad (y)

VincentZaalberg
27 februari 2018, 21:57
Je kunt daarvoor ook het Saucy pedaal van Way huge gebruiken. Dat scheelt in gewicht.

Dual amping is wel mooi ja, zeker wanneer je stereo effecten gebruikt.

Hallo Brad,

die ken ik niet maar het klinkt handig. DIE ga ik opzoeken. Dank

Grt. Vincent

VincentZaalberg
27 februari 2018, 22:03
Laatste EP ook twee amps gebruikt. Mijn zelfbouw superlead met 1960ax kast klonk fel, terwijl de JMP met JCM800 cab wat meer body gaf. Uiteindelijk kon ik niet kiezen, dus hebben we ze doorgelust via de input van de superlead. En de EQ zo ingesteld dat de bite uit mijn superlead kwam, en het laag en de 'duw' werd aangevuld door de JMP.

https://myalbum.com/photo/Gj5ntztmoW3P/1k0.jpg

Vette foto Thiez.
Doorlussen is het aller makkelijkst vind ik. Geen gedoe met a/b pedalen. 1 kabel gitaar>amp en 1 kabel amp>amp. Spelen maar.
En het klinkt zo lekker fris/ongekleurd/direct zonder die rits pedalen voor je amp.

Thiez
28 februari 2018, 09:22
We hadden er eerst een A/B pedaal voor staan, maar die gaf ruis/brom. Toen maar besloten om hem rechtstreeks door te koppelen.

Tupelo
28 februari 2018, 16:59
Ah ik ben ook voor.
Mocht ik nog ooit in bandverband geraken, dan ga ik een deel van de boel daarmee tackelen.
Wel A. B. pedalen voor mij.
Eenmaal modeling, eenmaal mijn Vox AC4 of een Vibrochamp ofzo.
Vind die combinatie, super synthetisch op ouderwets gewoon lekker, kan je hele dimensies mee openen, je liedjes gewoon op schrijven.

VincentZaalberg
2 maart 2018, 13:39
Hahah ja dat ken ik. Ook met dure A/B pedalen kun je dat hebben.
Maar doorlussen zonder ruis klinkt dan sowieso veel beter.

zoldergitarist
15 oktober 2018, 07:55
Een beetje laat misschien maar kijk eens naar de Digitech CabDryver, met deze kan je links en rechts een ander cabinet instellen en dat klinkt geweldig!!!

harrie-beton
15 oktober 2018, 18:50
Ik heb paar jaar stereo gespeeld, leuk vooral thuis maar live hoor je er geen kut meer van.