PDA

View Full Version : KRK Rokit RP6 of de Yamaha HS7



gitaarmike
18 februari 2018, 11:06
Hoi Gitaarvrienden,

Ik ben een beetje aan het kijken naar een setje monitoren. Met name om te gebruiken voor het opnemen van gitaar icm een pod studio en andere gitaarsoftware.

Welke monitor zouden jullie kiezen?

Mvg,
Michael

duckman
18 februari 2018, 15:48
ik heb zelf de KRK RP6 (G1), ooit overgenomen van een collega en nog steeds tevreden. Maar volgens mij zijn beide modellen die jij noemt qua prijsklasse, specificaties en kwaliteit gelijk. Ik zou nu weer voor de KRK kiezen. Succes ermee!




Hoi Gitaarvrienden,

Ik ben een beetje aan het kijken naar een setje monitoren. Met name om te gebruiken voor het opnemen van gitaar icm een pod studio en andere gitaarsoftware.

Welke monitor zouden jullie kiezen?

Mvg,
Michael

Bates15
21 februari 2018, 10:23
Ik heb de krk als backups staan en ik vind ze best zwaar in het laag. Mijn Adams zijn vlakker. Als je rekening houd met het extra tikje laag dan zijn ze best ok.

gitaarmike
21 februari 2018, 11:42
Ik heb de KRK's inmiddels staan (288 euro bij bax met kortingscode), klinkt qua muziek echt goed en klinkt met mijn modellers ook echt goed.

Alleen ik maakte dus een gitaarpatch op die monitors , dat klonk echt prima op die monitor en op mijn logitech THX speakers, alleen met in ear oordopjes klonkt het weer een heel stuk minder. Te dun. Irritant :P. Verder experimenteren maar en wanneer het ik op die krk's teveel laag heb, dan is het op andere speakers goed .

Wel irritant, wat daar heb je geen monitor voor toch : P

Zijn die yamaha's beter / zijn er andere alternatieven in dezelfde prijsklasse?

guitarkid2
21 februari 2018, 13:01
JBL's LSR 305 ???

duckman
21 februari 2018, 19:55
belangrijker dan geld steken in monitors is de ruimte en daarna je monitors leren kennen
Maar als je echt je wilt dat je weergave "eerlijk" is , dan moet je de acoustics in je ruimte op orde krijgen (bass traps e.d.)



Ik heb de KRK's inmiddels staan (288 euro bij bax met kortingscode), klinkt qua muziek echt goed en klinkt met mijn modellers ook echt goed.

Alleen ik maakte dus een gitaarpatch op die monitors , dat klonk echt prima op die monitor en op mijn logitech THX speakers, alleen met in ear oordopjes klonkt het weer een heel stuk minder. Te dun. Irritant :P. Verder experimenteren maar en wanneer het ik op die krk's teveel laag heb, dan is het op andere speakers goed .

Wel irritant, wat daar heb je geen monitor voor toch : P

Zijn die yamaha's beter / zijn er andere alternatieven in dezelfde prijsklasse?

miyaru
21 februari 2018, 23:25
Leer gewoon je monitors kennen, en wellicht zijn je IEM licht in het bas gebied, dat zou ik niet kunnen zeggen......

Elke monitor klinkt weer anders in een andere ruimte, en het heeft tijd nodig om aan je monitors te wennen. Luister veel van bekende muziek, en het zal sneller gaan - ook het inspelen.

guitarkid2
22 februari 2018, 11:18
helemaal waar
maar die krk's staan nu eenmaal bekend om het feit dat bass heavey zijn
persoonlijk zou ik ze omruilen voor een ietwat meer "neutrale" monitor

miyaru
22 februari 2018, 12:29
Ikzelf heb Presonus Eris E8 monitors - niet duur en vrij neutraal..... https://www.bax-shop.nl/studio-monitor/presonus-eris-e8-actieve-studiomonitor-set-van-2

Fusion
22 februari 2018, 13:26
Gitaarmike way interesseert t jou wat een ander zou kopen?

Speeddemon
3 maart 2018, 10:35
Gitaarmike way interesseert t jou wat een ander zou kopen?

In sommige gevallen zijn er duidelijke algemene verschillen binnen een prijsklasse.
Ik heb vroeger erg veel monitoren in de sub 600 euro per paar vergeleken en daar kwamen echt wel wat zaken naar boven bij welke de mid-weergave bijvoorbeeld meer detail hadden.
Destijds waren Alesis Monitor Ones MKII erg populair, maar ik vond ze verschrikkelijk klinken. Heel veel traag laag en een 'muffled' mid.

Nu ken ik de HS7's niet van Yamaha, maar de HS50 en HS80M wel. Die vond ik een erg forward, om niet te zeggen aggressief mid hebben en de HS50M's hadden een beroerde dunne laagweergave. KRK RP6 G2 vond ik beter overall. ADAMs vind ik nog beter, maar duurder.
Zelf gebruik ik trouwens een tijdje Focal CMS-65's. Erg goed, maar ander prijs-niveau.
Ben ook niet zo'n voorstander van monitoren met 8" woofers als je kamer niet groot genoeg is. (natte vinger guess= <20m2).

gitaarmike
3 maart 2018, 10:51
Gitaarmike way interesseert t jou wat een ander zou kopen?

Nou beste man, ik heb zelf nagenoeg geen ervaring met monitoren dus derhalve ben ik wel benieuwd naar jullie input :)

gitaarmike
3 maart 2018, 10:52
belangrijker dan geld steken in monitors is de ruimte en daarna je monitors leren kennen
Maar als je echt je wilt dat je weergave "eerlijk" is , dan moet je de acoustics in je ruimte op orde krijgen (bass traps e.d.)

Dat gaat wat te ver voor mij aangezien die dingen gewoon in de woonkamer staan

gitaarmike
3 maart 2018, 10:55
Leer gewoon je monitors kennen, en wellicht zijn je IEM licht in het bas gebied, dat zou ik niet kunnen zeggen......

Elke monitor klinkt weer anders in een andere ruimte, en het heeft tijd nodig om aan je monitors te wennen. Luister veel van bekende muziek, en het zal sneller gaan - ook het inspelen.

Wat is IEM? En inderdaad ik zou er gewoon rekening mee kunnen houden dat die dingen wat meer bas hebben dan andere monitoren/speakers.

Maar ik zat laatst een beetje te pielen met een high-gain geluid, klonk echt supertof, vervolgens maakte ik daar een opname van en ik ging afluisteren op youtube met mijn goedkope in ear oordopjes en het klonk echt helemaal nergens naar. Het klonk heel scherp in het hoog ook.

Erik de Perik
3 maart 2018, 13:00
IEM = In Ear Monitoring oftewel oortjes.