PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van de dean custom 450?



RouwGrasSlayer
2 augustus 2003, 13:24
Wat vinden jullie van de dean custom 450?
Zou het een beetje metal gitaar zijn?

http://www.deanguitars.com/prodcat/customer/product.php?productid=20294&cat=308&page=1

hij kost 639 euro bij muzik productiv

ik zoek namelijk een metal gitaar tot 800 euro
of moet ik iets totaal anders kopen?

ik heb nog geen andere winkels kunnen vinden waar ze de dean verkopen

tnx

alhambra
2 augustus 2003, 14:14
Ga er niet zomaar vanuit dat wat er bij Musikproduktiv op de site staat ook daadwerkelijk in de winkel hangt.

Wouter J
2 augustus 2003, 19:05
Ik vindt deze dean gewoontjes, hij ziet eruit als al die andere van Ibanez, jackson, BC Rich (het gunslinger model) en ESP gewoon een puntiger Strat vorm met twee humbuckers en een Floyd Rose, het is zo afgezaagd.

Wouter J
2 augustus 2003, 19:06
Wat vinden jullie van de dean custom 450?
Zou het een beetje metal gitaar zijn?

ik heb nog geen andere winkels kunnen vinden waar ze de dean verkopen

tnx

Ga eens naar Feedback in Utrecht of Rotterdam, die zitten regelrecht aan de importeur van Dean

Maiden Michiel
3 augustus 2003, 17:16
Tering! Mooi ding!
Hebben ze hier geen duurdere uitvoering van met een betere FR?

RouwGrasSlayer
3 augustus 2003, 20:19
Tering! Mooi ding!
Hebben ze hier geen duurdere uitvoering van met een betere FR?

wat is de beperking van deze Floyd Rose?
dat ie juist locking is?
dacht dat dat juist beter was????

Ibanez RuleZ
3 augustus 2003, 23:53
de kwaliteit van floyds ligt in de kwaliteit van de edge knifes, de precisie van de onderdelen etc. dat alles levert de stem- en slijtvastheid op. de ene floyd is gewoon beter dan de andere en de kopieen zijn lang niet altijd goed (uitzondering daar gelaten, de ibanez kopieen, de edge, lo pro edge en edge pro, want die zijn goed)

Harrald

Maiden Michiel
4 augustus 2003, 08:27
Tja, hier staat dus niet bij dat het een Original Floyd Rose betreft, wat waarschijnlijk betekent (ook gezien de prijsklasse) dat er zo'n JT500 of 580 op ligt...

Laat ze er een Kahler op zetten en ik ben een geinteresseerde koper!

gerrekat
4 augustus 2003, 12:48
Wie had gedacht dat ik het ooit zou zeggen maar vind hem helemaal niet mooi, ondanks dat het een DEAN is! :-D

maar goed hij is wel neckthru,maar het is feite natuurlijk gewoon een jackson soloist rippoff!

En die vinnik ook lelijk dus deze ook helaas!
maar heb van forumites gehioord (incluis een paar die ook op JCF zitten) at ie erg goed is en niet onder doet voor een Jackson, minus de goedkopere floyd dan!

Swan
4 augustus 2003, 12:52
Ik vindt deze dean gewoontjes, hij ziet eruit als al die andere van Ibanez, jackson, BC Rich (het gunslinger model) en ESP gewoon een puntiger Strat vorm met twee humbuckers en een Floyd Rose, het is zo afgezaagd.


daarvoor is het ook een superstrat
vind em best mooi....maar gezien de Deans die ik heb gespeeld zou ik voor dat geld toch voor n Japanse Jackson gaan

Ibanez RuleZ
4 augustus 2003, 12:57
het enige wat ik jammerlijk vind van deze gitaar is de top. als je er een esdoorn top op zet, maak er dan een mooie top van, deze is ronduit lelijk. daarnaast zal er waarschijnlijk een andere floyd op moeten en als klap op de vuurpijl een stel nieuwe elementen, maar voor de rest is het een leuke gitaar, zeker voor dat geld!

harrald

gerrekat
5 augustus 2003, 10:07
Ik vindt deze dean gewoontjes, hij ziet eruit als al die andere van Ibanez, jackson, BC Rich (het gunslinger model) en ESP gewoon een puntiger Strat vorm met twee humbuckers en een Floyd Rose, het is zo afgezaagd.


daarvoor is het ook een superstrat
vind em best mooi....maar gezien de Deans die ik heb gespeeld zou ik voor dat geld toch voor n Japanse Jackson gaan

Dan heb je duideljik niet de goeie te pakken gehad, ik durf die van mij makkeljik naast de USA Jacksons te zetten!

Swan
5 augustus 2003, 13:25
ja USA Deans misschien...die koreaanse zijn troep imho

gerrekat
5 augustus 2003, 17:17
Dat valt wel mee, daar heb je ook gradaties in, de X series zijn idd niet zo geweldig, maar dat zjin de allergoedkoopste BC RICH en Jacksons ook niet!

Die dingen kosten geloof ik 200 EURO, die 79's zijn echt goed en gaan zo door een deur met de NJ series of die duurdere koreanen van jackson!

Texter
6 augustus 2003, 15:17
Ik vind hem niet mooi.

RouwGrasSlayer
6 augustus 2003, 19:46
tnx voor alle replies

Ik had gisteren nog even een mailtje gestuurt naar dean met een paar vraagjes. Dit is het antwoord:

The Floyd we’re using on the Custom 450 is a licensed Floyd made in Korea.

We’re using the EMG HZ4 and HZ4A pickups. You can learn more about them at www.emgpickups.com

The Frets are comparable to a Dunlop 6120 but I’m thinking about moving to a larger fret closer to the 6100.

Is deze koreanse Floyd Rose van goede kwaliteit?

Ic3gl0vE
6 augustus 2003, 20:03
'licensed floyd made in korea' dat is natuurlijk een beschrijving waar niemand wat mee kan, of 'ie dan goed is of niet, kun je niet beoordelen zo...

RouwGrasSlayer
9 augustus 2003, 11:12
Hoe kan ik in de winkel de echte Floyd rose van de nep Floyd roseonderschijden?

Maiden Michiel
9 augustus 2003, 11:29
Op de echte staat aan de bovenkant "Floyd Rose"

Neppers zijn gemerkt met licensed under floyd rose

zie ook het Jackson Charvel forum

RouwGrasSlayer
12 augustus 2003, 10:25
waar kan ik dat Jackson Charvel forum vinden?
staad volgens mij niet op de jackson site

Maiden Michiel
12 augustus 2003, 10:27
http://www.jcfonline.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi

En dan ergens onder equipment tech Q&A volgens mij...