PDA

View Full Version : Ibanez PUE-5 rep & mod



Midwolda
17 februari 2018, 12:39
Okee dan. Hier ligt nog een ouder Ibanez PUE-5 multi-effect pedaal. Mooi ding hoor:
http://www.tonehome.de/s/cc_images/cache_16171907.jpg?t=1367701123

Wordt nu niet gebruikt want de delay heeft een probleem: soms wel delays, soms niet, afhankelijk van het jutteren aan de range select schakelaar en de delay time knop. Tevens is de distortion gebaseerd op een PowerLead en dat vind ik way too much voor mijn spel: ik zou daar liever een TS of nog mooier een 808 drive uit halen. Dan is er nog de Play/Select knop, die staat bij het aanzetten default op Play (program mode) maar die zou ik dan liever op Select (stompbox mode) willen hebben. Compressor en chorus zijn volledig functioneel en klinken geweldig. Externe loop en bypass werken ook gewoon.

Kortom, een reparatie en twee modificaties. Zelf doen? Hm. Eigenlijk te weinig tijd, kennis en kunde, vrees ik. Ken uw beperkingen, dus nee. Wie weet hèt adres waar men nog met respect en kunde dergelijke apparaten kan openschroeven en fixen?

Sjtevel
17 februari 2018, 14:49
Misschien de belangrijkste vraag: waar woon je en hoe ver ben je bereid te rijden?

Midwolda
17 februari 2018, 14:57
Nou... ik woon in mijn naam en wil er best 100 km voor rijden hoor maar heen en weer sturen via pakketpost lijkt me ook geen probleem?
.

Dirk_Hendrik
17 februari 2018, 18:00
De laaste keer dat ik de drive sectie van zo'n ding heb getweaked heb ik de drive "verRat". Da's op basis van een Powerlead vrij haalbaar. Een TS betekent dat je echt heel zwaar aan het nodificeren moet terwijl je het ook weer in die behuizing moet krijgen. Let wel. Ik wou dat "mooi" modificeren. Visueel OK enzo . Je kunt heel gemakkelijk veel verder gaan als je er geen problem mee hebt om een stapeltje 16mm Alpha pots in dat paarse frontje te raggen.

enne,
een 808 IS een TS ;-)

Midwolda
17 februari 2018, 18:47
Okee, TS, 808... ik bedoel... :) ... dat een PL veel te veel distortion is naar mijn smaak. Een Rat misschien ook al wel. Met de huidige drive-pot op 0 is er al meer distortion aanwezig dan ik ooit wil gebruiken. Maar ik hoor het al, ik denk er weer veel te makkelijk over, het is dus niet simpelweg een kwestie van een andere pot, weerstand, condensator, wellicht een ander IC.

Uiterlijk wil ik wel graag zo behouden. En de delay moet sowieso gerepareerd worden.

Sjtevel
17 februari 2018, 20:17
Nou... ik woon in mijn naam en wil er best 100 km voor rijden hoor maar heen en weer sturen via pakketpost lijkt me ook geen probleem?
.

Ik weet niet of hij het op deze manier wilt doen, maar Marcel van Lyana in Stein (midden Limburg) heeft een voorliefde voor oude effectenkastjes. En haalt ook veel plezier uit reparaties hiervan.
Stuur hem eens een PB’tje via Facebook zou ik zeggen....

obiwanjacobi
18 februari 2018, 07:22
Praktisch helemaal analoog, behalve (waarschijnlijk) het delay?

http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/ibanez_pue-5_002.jpg

Midwolda
18 februari 2018, 08:22
Ik weet niet of hij het op deze manier wilt doen, maar Marcel van Lyana in Stein (midden Limburg) heeft een voorliefde voor oude effectenkastjes. En haalt ook veel plezier uit reparaties hiervan.
Stuur hem eens een PB’tje via Facebook zou ik zeggen....

Dank je! Ik ken Lyana niet maar ik zal er eens een berichtje aan wagen.


Praktisch helemaal analoog, behalve (waarschijnlijk) het delay?

Ja, volgens mij klopt dat wel.

Dirk_Hendrik
18 februari 2018, 09:51
Praktisch helemaal analoog, behalve (waarschijnlijk) het delay?



Klopt als een bus. Dat "Jutteren" klinkt overigens wel als een mechanisch probleem. Vieze switch of een pot met teveel speling nadat ie een keer een trap heeft gekregen.

telerocker
18 februari 2018, 14:02
Het is niet naast de deur, dus opsturen lijkt het devies, maar Remco van RRAmplifiers in Terneuzen weet er wel raad mee. Hij heeft ook al allerlei klussen gedaan voor Bert Meulendijk, Angelo de Rijke en anderen. Een vakman hoor.