PDA

View Full Version : kleine huiskamer amp



spike67
16 februari 2018, 20:42
Hallo

Ik ben op zoek naar een kleine huiskamer amp schakelbaar van 5 of 20 watt ofzo.
Muziek stijl GnR, anouk, stones, de dijk.
Ik gebruik nu een engl thunder van 50w en een Line6 spider waar ik minder tevreden over ben.

Gitaren die gebruik zijn een gibson LP faded en een fender strat reissue 57.

welke adviseren jullie?

mrweird
16 februari 2018, 20:59
Ik heb al jaren een Voxje Valvetronix VT15 als huiskamer ampje staan tot prima tevredenheid.

Brad
16 februari 2018, 21:11
Ik zou de Hotone British invasion of de Hotone Mojo diamond top kopen. Ze zijn erg klein en 5 watt maar klinken prima. Gecombineerd met een Orange 1x8 inch cabje heb je voor thuis een puike sound.

arcane
16 februari 2018, 21:16
Ik kan je de Yamaha thr-5 van harte aanbevelen. Gaat hard zat voor thuis, heeft een enorm ruimtelijk effect, is enorm veelzijdig qua geluid, van superclean tot dikke metal scheur, en alles wat er tussen zit. Super draagbaar ook, werkt ook op batterijen, dus als de vrouw zeurt dan haal ik het netsnoer eruit, pak de amp op en ga in een andere kamer spelen. Bovendien heeft de amp een aux-in, handig om een metronoom app op je telefoon te gebruiken, of om nummers mee te spelen.

Midwolda
16 februari 2018, 21:44
Nou, doe mij deze maar (https://link.marktplaats.nl/m1251786836).
Maar jij moet het zelf kiezen he. Da's een beetje het probleem: best een grote vijver waar je in vist.

Erik de Perik
16 februari 2018, 21:57
Ik kan je de Yamaha thr-5 van harte aanbevelen. Gaat hard zat voor thuis, heeft een enorm ruimtelijk effect, is enorm veelzijdig qua geluid, van superclean tot dikke metal scheur, en alles wat er tussen zit. Super draagbaar ook, werkt ook op batterijen, dus als de vrouw zeurt dan haal ik het netsnoer eruit, pak de amp op en ga in een andere kamer spelen. Bovendien heeft de amp een aux-in, handig om een metronoom app op je telefoon te gebruiken, of om nummers mee te spelen.

Die batterijen snap ik niet. Heb je alleen in de woonkamer stroom?

arcane
16 februari 2018, 23:16
Haha, nee. Maar anders moet je ook nog de adapter meeslepen, en die zit verstopt achter mijn 2x12 met top er bovenop. Dus dan zou ik elke keer moeite moeten doen (ik ben lui).

Erik de Perik
16 februari 2018, 23:30
Haha, nee. Maar anders moet je ook nog de adapter meeslepen, en die zit verstopt achter mijn 2x12 met top er bovenop. Dus dan zou ik elke keer moeite moeten doen (ik ben lui).

Gewoon een adapter erbij kopen joh, die dingen kosten geen drol.

Napoje
17 februari 2018, 00:00
Ik heb een blackstar ht 5 top met een 4x 8inch kast. Erg fijn voor thuis.

arcane
17 februari 2018, 00:44
Gewoon een adapter erbij kopen joh, die dingen kosten geen drol.

Ik vind 35 euro nogal wat. Bovendien werkt het voor mij prima zo. Dat is natuurlijk ook het idee, dat hij overal snel te gebruiken is.

Erik de Perik
17 februari 2018, 09:26
Ik gok dat je bij AliExpress voor een tientje klaar bent. Ding zal ook niet erg zuinig met batterijen omspringen toch?

Jan Buurman
17 februari 2018, 09:31
Ik heb deze zoektocht ook achter de rug. Na de THX en andere transistorampjes wilde ik toch echte buizenbakjes. Ik kwam er ook achter dat alles boven de 5 watt eigenlijk zinloos was. Na wat budgetampjes zoals de Bugera ben ik uiteindelijk uitgekomen op een Marshall JCM800 1 watt combootje. Relatief goedkoop op de kop kunnen tikken.
Voor mij perfect!! Wat heb ik daar een plezier van! Misschien ook wel omdat ik buiten de huiskamer altijd op een éénkanaals JCM800 speel.

MikeD
17 februari 2018, 11:56
in het duitse blaadje Gitarre & Bass stond een tamelijk lovende review van de Blackstar LT15 echo. kost 99 piek. de tester was realistisch in z'n oordeel; bekeek het ding terecht langs de lijn van 'hoeveel waar is dit voor z'n geld'. Voornamelijk nadeel / minpunt was dat in de OD stand akkoorden (anders dan kwint akkoorden) dichtslibden maar dat zou te ondervangen zijn door m op clean stand te houden met een pedaaltje ervoor. Tot zover mijn 2 centen. als je op Blackstar LT 15 echo googlet, kom je meer reviews tegen.

Sjtevel
17 februari 2018, 14:46
De mini heads van Peavey zouden ook een optie kunnen zijn. Schakelbaar van 20 naar 5 en 1W. En voor elk genre is er wel wat wils. De valveking lijkt mij het meest veelzijdig.

arcane
17 februari 2018, 15:15
Ik gok dat je bij AliExpress voor een tientje klaar bent. Ding zal ook niet erg zuinig met batterijen omspringen toch?

Uurtje of 8. Ik gebruik altijd eneloops, dan heb je in ieder geval geen leeglopende accu's.

raabje
17 februari 2018, 20:28
Voor de woonkamer heb ik ook een THR5 op oplaadbare batterijen. Is voor mij lekker klein en mobiel, en minder snoeren troep in huis. Snoer van de bijgeleverde adapter is niet al te lang. Batterijen gaan idd uur of 8 mee.

En ingebouwde tuner is erg handig.

ik zou nog wel een Blackstar Fly 3 willen hebben voor de woonkamer, nog compacter, en gaat meen ik langer door met batterijen.

Erik de Perik
18 februari 2018, 00:35
Uurtje of 8. Ik gebruik altijd eneloops, dan heb je in ieder geval geen leeglopende accu's.

Ohw ok, dan gaat het dus niet om de centen ;)

Ik heb momenteel een NuVibe op (bijgeleverde) batterijen, maar die gaat uiteindelijk toch gewoon aan de power supply. Maar qua schone en pure gelijkstroom gaat er natuurlijk niets boven een accu.

Keyboard waar ik dit op typ werkt ook op batterijen realiseer ik me ineens :)

Jasper.
18 februari 2018, 12:21
Zo'n THR lijkt mij ook nog wel eens wat. Gebruik nu een Fender Mustang 1 en die bevalt me ook goed.
En heb hier nog een Blackstar IDCore10 liggen. Maar die vind ik voor mijn high gain sounds niet zo geweldig.

dagrim1
21 februari 2018, 12:43
Ohw ok, dan gaat het dus niet om de centen ;)

Ik heb momenteel een NuVibe op (bijgeleverde) batterijen, maar die gaat uiteindelijk toch gewoon aan de power supply. Maar qua schone en pure gelijkstroom gaat er natuurlijk niets boven een accu.

Keyboard waar ik dit op typ werkt ook op batterijen realiseer ik me ineens :)

Dat is inderdaad wel een puntje, zit zelf in een oude huurflat met amper geaarde stopcontacten (alleen in de keuken geloof ik) en met batterijen veel minder last van gebrom uit de amp...

Heb trouwens een powerbank aangeschaft voor dit doel, werkt ook prima en acht... voelt als minder gedoe dan met 6 of 8 batterijen.

Kan de THR10 btw van harte aanbevelen, blijft een heerlijk ampje voor thuis.

Jasper.
21 februari 2018, 14:20
Mijn vriendin was minder enthousiast toen ik er over begon... misschien eerst eens een keer testen als ik hem in een winkel tegenkom.

Fabrieksinstellingen
21 februari 2018, 14:37
Boss katana 50

Kim Wilson
21 februari 2018, 14:41
Ik heb al jaren een Voxje Valvetronix VT15 als huiskamer ampje staan tot prima tevredenheid.
Ik heb de Vox AD15VT, en die zijn inderdaad wel heel erg lekker. Diverse amp models, van tweed tot high gain, en allemaal prima te pruimen. Zeker voor thuisgebruik heel aanvaardbaar, en voordeel is dat ie op alle volumes vrijwel hetzelfde klinkt.

jutter
21 februari 2018, 16:17
Boss katana 50Is 50Watt niet een beetje teveel?

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

arthurh
24 februari 2018, 19:46
Nog een vox liefhebber hier, ik heb de VT40+. Zeker met de wattageknop prima te gebruiken bij lagere volumes zonder een heel geknepen geluid te krijgen. En qua geluid ook zeker niet verkeerd, in ieder geval heel veel mogelijkheden.

Erik de Perik
25 februari 2018, 03:58
Is 50Watt niet een beetje teveel?

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Als Japanse watts net zoiets zijn als Japanse kms dan zal het hard meevallen.

telerocker
25 februari 2018, 07:16
Als Japanse watts net zoiets zijn als Japanse kms dan zal het hard meevallen.

Hij kan getrimd worden naar 0,5 watt. ;-)

Fabrieksinstellingen
25 februari 2018, 18:47
En zo is het.

twoerd
25 februari 2018, 19:14
Ik lees mee in dit topic omdat ik ook een amp voor thuis zoek. Dus dank voor de bijdragen van iedereen zo ver! Zelf zoek ik er een die ook mooi klinkt als je hem echt zacht laat spelen. Ik houd van een warme rustige klank waarin ook het laag mooi diep doorloopt. Dit is de reden dat ik op mijn stereo hele oude Acoustic Research luidsprekers heb aangesloten waarin relatief grote woofers zitten (die nu in de betaalbare prijsklasse luidsprekers uit de mode zijn). En momenteel is mijn Zoom G1XOn multi-effectenbakkie gewoon aangesloten op de AUX in van mijn stereo thuis. Dat werkt eigenlijk gewoon goed en klinkt ook prima. Zouden julie me een gitaarversterker aan kunnen raden of zal ik gewoon zo doorgaan? Helaas is het voor veel gitaarversterkers best lastig om echt mooi te klinken bij lage volumes in een stille huiskamer. Je zit al snel met de volumeknop dicht bij de nul en het geluid is dan vaak niet zo tof.

the sure thing
25 februari 2018, 20:26
Wil je écht een mooie volle klank op huiskamerniveau? Kijk dan eens bij de Roland transistor/modelling versterkers.

Buiznamps die op écht laag volume mooi vol klinken bestaan niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

raabje
25 februari 2018, 20:30
Ik vind het zelf wel prettig om een kleine amp in de woonkamer te hebben naast mijn stereo set. Over mijn stereo laat ik een backing track lopen, of geluid van Chord Pulse op mijn laptop, en de amp staat dan in een andere hoek van de kamer. Dat vind ik fijner klinken, geluid gescheiden, ipv gitaar + backing track samen via mijn stereo.

Ik heb een THR5, en ik was van te voren bang dat ie digitaal zou klinken. Dat zal best zo zijn, maar op laag volume valt het mij niet op. De THR5 heeft een beperkte EQ, alleen een tone knop, voor meer controle over bass response is de THR10 misschien beter.

Als de amp groter mag zijn voor de woonkamer, ik heb op zolder een Mooer BM 5 watt buizenamp op een 12 inch cabinet, en die kan ook best zacht, en klinkt dan nog steeds wel redelijk warm en analoog (clean dan, geen buizenscheur geluid). Maar die zou ik zelf niet in de woonkamer zetten.

spike67
25 februari 2018, 20:43
heeft iemand van jullie de Fender Blues Junior Lacquered Tweed Limited edition geprobeerd?

the sure thing
26 februari 2018, 03:41
heeft iemand van jullie de Fender Blues Junior Lacquered Tweed Limited edition geprobeerd?

.... in de studio de Fender Blues Junior vaak over zijn nek laten gaan, heerlijk hoor! Maar de 15 watt is IMHO veuls te veul voor in de huiskamer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
26 februari 2018, 06:16
.... in de studio de Fender Blues Junior vaak over zijn nek laten gaan, heerlijk hoor! Maar de 15 watt is IMHO veuls te veul voor in de huiskamer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Absoluut. Ik heb de BJ III gehad. Ik zou het voor thuis eerder in de modeling/solid state zoeken.

twoerd
26 februari 2018, 08:51
Ja ik denk ook dat ik het beste af ben met een solid state modeling amp. De Katana 50 zou ik eens moeten beluisteren. Het terugschakelen naar minder vermogen is voor mij een handige functie. Op 50W is hij waarschijnlijk luid genoeg voor in bijv. de kantine van de sportvereniging, en op de laagste stand hopelijk zacht genoeg en toch nog mooi klinkend voor in de huiskamer. Om een idee te geven: ik speel thuis niet veel harder dan normaal luisterniveau voor radio of Spotify luisteren. Ik heb al eens een kleine versterker geleend van een vriend maar dat was echt pielen met het volumeknopje dat nooit verder dan linksonder kwam.

Maar als ik "het internet" mag geloven is er onder de 200 bijna geen concurrentie voor de Katana 50 als het gaat om een modeling amp met dit volumebereik? Is er nog wel iets waar ik het mee moet vergelijken? Zijn er Roland Cubes die net zo zacht en net zo hard kunnen en goed of beter klinken?

mrweird
26 februari 2018, 09:41
ik speel thuis niet veel harder dan normaal luisterniveau voor radio of Spotify luisteren. Ik heb al eens een kleine versterker geleend van een vriend maar dat was echt pielen met het volumeknopje dat nooit verder dan linksonder kwam.

Dit gaat prima bij een valvetronix. Op dat nivo speel ik ook vaak.

Kim Wilson
26 februari 2018, 13:01
Mijn dochter heeft een kleine Cube, een 15 geloof ik, maar die vind ik best dramatisch klinken. Geen modelletjes, alleen de mogelijkheid om drive, distortion of metal te schakelen. Die AD15 klinkt een stuk prettiger. En inderdaad, voor thuisgebruik prima af te regelen.

twoerd
26 februari 2018, 13:58
Volgens mij kan ik het beste naar een goeie winkel gaan en zelf een VOXje met de Katana 50 vergelijken.

telerocker
26 februari 2018, 14:37
Volgens mij kan ik het beste naar een goeie winkel gaan en zelf een VOXje met de Katana 50 vergelijken.

Yep. Ik denk dat je verrast wordt door de Katana. Voor dat geld - want kost geen drol - heb je een massa opties/effecten ook, leuk om thuis mee te experimenteren,

mrweird
26 februari 2018, 17:54
Volgens mij kan ik het beste naar een goeie winkel gaan en zelf een VOXje met de Katana 50 vergelijken.

Strak plan!

munkie
13 maart 2018, 16:50
Fender Mustang, ik heb een I combootje. Moet beslist een betere speaker in, of doorprikken naar een externe box. Jammer is dat er geen mid knop op zit, dat moet je via USB regelen via de Fuse software. Ik heb er een laptop bij van 4 euro vd rommelmarkt :seriousf: Uitgebreid sleutelen aan de sounds, vooral de hoeveelheid effect aanzienlijk minderen. Dan heeft ie best een aardig stukje modeling in huis. Vooral de Fender amps zijn prima. Bouwkwaliteit is ruk.

twoerd
14 maart 2018, 19:29
Er is een winkel in de streek hier waar ik de Katana 50 kan gaan beluisteren, maar ik kan ook ergens vrij gunstig een Katana 100 krijgen. MAAR: wie kan mij vertellen of een Katana 100 ook zachtjes genoeg kan spelen voor thuis? Ik wil niet zitten pielen met de volumeknop tussen 0 en 0,5 op een schaal van 10.

telerocker
15 maart 2018, 02:00
Er is een winkel in de streek hier waar ik de Katana 50 kan gaan beluisteren, maar ik kan ook ergens vrij gunstig een Katana 100 krijgen. MAAR: wie kan mij vertellen of een Katana 100 ook zachtjes genoeg kan spelen voor thuis? Ik wil niet zitten pielen met de volumeknop tussen 0 en 0,5 op een schaal van 10.

Die kan op 1 watt. Lijkt me weinig verschil maken met de 50. Bovendien heeft de 100 meer toeters en bellen. Ik zou zeggen: doen!

Fabrieksinstellingen
15 maart 2018, 08:58
Ja kan je 2x zoveel effecten op zetten en de magneet vd speaker is groter. Wat mooier schijnt te klinken. Verder weer ik geen verschil.

Kim Wilson
15 maart 2018, 09:11
Ik heb even gekeken, maar je kunt hem op 100, 50 en 0,5 watt zetten, er zit een gain en volume op, én een mastervolume. Wat mij betreft alle ingrediënten voor een thuisversterker met mogelijkheid om ook eens een bandje mee te pakken. Ik zie geen enkele reden waarom je hem niet op fluisterniveau zou kunnen afstellen. Als de sound bevalt zou ik niet twijfelen. Zo'n verschil is er nou ook niet tussen 50 en 100 watt.

telerocker
15 maart 2018, 10:49
Ik heb even gekeken, maar je kunt hem op 100, 50 en 0,5 watt zetten, er zit een gain en volume op, én een mastervolume. Wat mij betreft alle ingrediënten voor een thuisversterker met mogelijkheid om ook eens een bandje mee te pakken. Ik zie geen enkele reden waarom je hem niet op fluisterniveau zou kunnen afstellen. Als de sound bevalt zou ik niet twijfelen. Zo'n verschil is er nou ook niet tussen 50 en 100 watt.

Je hebt gelijk (ik moet ook geen dingen uit mijn hoofd doen...). Ook die kan op 0.5 watt.

twoerd
17 maart 2018, 19:07
Vandaag de Boss Katana 50W gekocht bij Dirk Heijne. Geluidskwaliteit is dik in orde voor de prijs. Ideaal volumebereik voor thuis, kan ZEKER zacht genoeg. En hij kan ook meer dan hard genoeg voor thuis. Net hard genoeg voor een heel klein optredentje of jamsessie met vrienden, en meer heb ik niet nodig.
En wát een mogelijkheden als je hem aan je laptop hangt en Boss Tone Studio erbij gebruikt! Ik moet nog de precieze mogelijkheden van dat programma uitvogelen.

pasqual
17 maart 2018, 20:22
Gefeliciteerd! Lijkt me een erg leuk ding:ok:

telerocker
17 maart 2018, 22:54
Gefeliciteerd! Lijkt me een erg leuk ding:ok:

+1. Het lijkt me een leuke oefenamp, voor thuis en in de repetitieruimte. Ik denk dat de 100 watt head op een goede 2x12 cab nog een stuk beter uit de verf komt.

Fabrieksinstellingen
18 maart 2018, 08:42
Leuk, nog een katana eigenaar erbij :)

tom1984
20 maart 2018, 17:40
Leuk! Ik mag er eentje voor mijn verjaardag volgende week. Ik kan niet wachten om te gaan testen.

Dat zal ook weer heel wat schelen met zeulen naar repetities in plaats van de marshall dsl40

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk