PDA

View Full Version : Edison voor Roseanne Hazes



Duhsjaak
13 februari 2018, 08:08
Roseanne Hazes heeft een Edison gekregen.
Nou meende ik dat dat elkaar Edison geven gestopt was in de tijd van Willem O. Duys, Rogier van Otterloo en Pim Jacobs, maar ze zijn er stiekem mee doorgegaan.

De clip:


https://youtu.be/gzFPtrLrKQM

Hier vinden we toch wel iets van? Tuurlijk!
Ik wel hoor, maar jullie mogen eerst.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
13 februari 2018, 08:30
Korte samenvatting van de tekst:
#metooplease!

Je zal maar ook een Edison halen nu...

dejohan
13 februari 2018, 08:50
Geen mening. Opinions are like *ssholes enzo.

arjanb01
13 februari 2018, 10:14
Ik zag haar bij dwdd 3 weken geleden en wat me opviel dat ze stijf van de stress op de bühne stond en erg vals zong.
Dat terwijl haar singels best goed zijn qua popnummers, liedjes zitten goed in mekaar en ik denk dat ze echt meent wat ze zingt.

Midwolda
13 februari 2018, 10:18
Er zit geen gitaar in.

Brad
13 februari 2018, 10:52
Geen mening. Opinions are like *ssholes enzo.

Die is van Dirty Harry.

guitarkid2
13 februari 2018, 11:00
zo zonder geluid......

profi clip

zeer verdiend



zonder mening kan ik niet niet leven
titel van haar volgende lied ?

Harald
13 februari 2018, 11:00
... en ik denk dat ze echt meent wat ze zingt.Auch! Dan komt die zenuwachtigheid door een compleet gebrek aan eigenwaarde, afgaande op deze tekst.

Han S
13 februari 2018, 11:55
Die Edison stelt ook nog weinig voor. Ik had hem aan Rinus gegeven. (ritsie bi ritsie ba ritsie boem)

Duhsjaak
13 februari 2018, 19:14
Auch! Dan komt die zenuwachtigheid door een compleet gebrek aan eigenwaarde, afgaande op deze tekst.

Nou H., je lijkt het te zien als een autobiografisch stuk tekst. Zou ze in een lied opbiechten dat ze per ongeluk ergens/bij iemand anders is blijven slapen terwijl ze in verwachting is? Dan is die suffe Edison nog verdiend. Niet voor performance maar dan wel voor (over) moed.

Ik denk dat mevrouw een zorgvuldig ingestudeerd liedje opdreutelt. Ze geeft ergens te kennen dat er maanden op is geoefend.
Dat er aandacht is - na 50 jaar !!! - voor NL teksten? Sjonge, dat hebben jullie vlot in de gaten jongens.
Ik vind het lied van Mw. Hazes nergens onderscheidend. Nog en rapper erachter, met kettingen waar de Beegees trots op zouden zijn geweest, en die hard ho roept (de kerstman bijvoorbeeld) en het past exact in de tijdgeest.

Alors, mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
13 februari 2018, 20:01
Die Hazessen kunnen ook alles he, zingen, theater, quizen, RTL Boulevard en ondertussen achteloos prijzen binnen hengelend....
Die popprijs komt wel, eerst de rappers afwerken.
Maar ze is zwanger he? Zoveel talenten.
Hoe is het met moeders trouwens? Had ze niet een kroeg of iets dergelijks?

maxdb
13 februari 2018, 22:54
Die prijs krijg je niet zomaar hoor!



(intussen is de marktwaarde van die prijs wel tot nul gedaald natuurlijk)

maxdb
13 februari 2018, 22:59
Nog een rapper erachter, met kettingen waar de Beegees trots op zouden zijn geweest, en die hard ho roept (de kerstman bijvoorbeeld) en het past exact in de tijdgeest.

Alors, mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

Een moderne Kerstbaas roept 'Yo' denk ik.

Harald
14 februari 2018, 07:26
Daar komt niets van in! Geen Zwarte Piet, dan ook geen Zwarte Kerstman! Zelfs geen nep-zwarte kerstman die Yo roept...

Wat moet die roepen als ze hem vragen waar hij heen gaat dan? "Ice Ice Baby"?

Pepe
14 februari 2018, 12:36
Hazes tijd, kan 't niet aanraken!

beruk
15 februari 2018, 14:36
Vind het best aardig. Ze durft het in ieder geval aan om met een live band eigen dingen te doen. Maar goed, zoiets hoort naar een eçhte band te gaan, ik gun Moss een keer zo'n prijs!

vulvasonic
20 februari 2018, 04:34
Ik zag haar bij dwdd 3 weken geleden en wat me opviel dat ze stijf van de stress op de bühne stond en erg vals zong.
Dat terwijl haar singels best goed zijn qua popnummers, liedjes zitten goed in mekaar en ik denk dat ze echt meent wat ze zingt.
De liedjes zitten soms idd aardig in elkaar. Daar heb je dan meteen ook alles mee gezegd. Zelf heeft ze daar zo goed als geen aandeel in (al beweert ze zelf natuurlijk van wel). Ze heeft een groepje broodmuzikanten bij elkaar gevonden die weten hoe een goed liedje hoort te klinken. Als ze dan per sé een Edison willen weggeven aan zo'n wanvertoning, geef dat beeldje dan aan die jongens.

Roseanne kan voor geen meter zingen. Als je een dB metertje voor haar mond houdt slaat het ding niet verder uit dan 6. Da's op zich lekker, want er komt alleen maar onzin uit. Ik zal nooit van mezelf durven zeggen dat ik in staat ben om een geweldige tekst te schrijven, maar ik durf wel te beweren dat het Roseanne H6 nog NOOIT is gelukt om ook kwalitatief maar in de buurt te komen van een lovenswaardige tekst. Het blijft toch van het niveau 'ik hield van jou en ik bleef je trouw, dus waarom liet jij me toch staan in de kou?'
En volgende week schrijft ze een soort van "maar ik vraag toch ook niet aan jou waarom je het hier doet en niet bij je vrouw", of een "maar vanavond heb ik hoofdpijn als je vraagt 'kom bij mij'".
En dat alles zo vals als een krolse kat.

Dus nu heb ik wederom een reden om dat Edison gedoe niet serieus te nemen.

von haulshoven
20 februari 2018, 07:37
Gewoon kutmuziek

Fusion
20 februari 2018, 07:54
Stelletje theeleuten zijn jullie. Alles is kut. Roxeanna is kut. Kensingron is kut. En jullie zijn allemaal geweldige cabaretiers en muzikanten. Zo goed?

Fabrieksinstellingen
20 februari 2018, 08:06
Ik wel. Alleen dan niet live of opgenomen oid.

Fusion
20 februari 2018, 08:27
Ja vast. Echt.

Fabrieksinstellingen
20 februari 2018, 08:42
Dat zeg ik.

Fusion
20 februari 2018, 08:46
Gamma. Is ook allemaal nét niet t echte bouwvak spul.

Fabrieksinstellingen
20 februari 2018, 08:49
Ik heb wel een rapper nodig en een achtergrondzangteam en een paar producers en tekstschrijvers en zo een automatische gitaar als Nick of Simon.
Onderschat mij niet.

Fusion
20 februari 2018, 08:51
Ik heb wel een rapper nodig en een achtergrondzangteam en een paar producers en tekstschrijvers en zo een automatische gitaar als Nick of Simon.
Onderschat mij niet.Hehe...zal ik niet doen.

Plant
12 april 2018, 15:30
Ze leert die Chinese studentjes maar wel mooi even Nederlands (https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/3904706/chinezen-leren-nederlands-dankzij-roxeanne-hazes) :D