PDA

View Full Version : Elementen vraagje



Swan
2 augustus 2003, 11:30
hoe zet ik die pooltjes van mn humbucker wat hoger? ik wil de pooltjes van mn neckhum aan de treble kant iets hoger zetten, maar hoe?

SiNiSTRaL
2 augustus 2003, 11:40
als je schroefpooltjes hebt, gewoon aan de schroefjes draaien, en als je die niet hebt: pech :)
of je moet gewoon je hele element hoger zetten (de schroefjes aan de zijkanten strakker aandraaien)

Swan
2 augustus 2003, 11:47
in n hum zit 1 rij met schroefjes 1tje zonder....maar die zonder moeten ook wat hoger te stellen zijn....en ik wil dus alleen de treble kant niet de baskant...dus heel element hoger is geen optie

SiNiSTRaL
2 augustus 2003, 11:56
die zonder schroefjes zijn voorzover ik weet niet apart hoger te stellen...
*pakt er een los rondlslingerende humbuckert bij.
mnee, alleen de schroefjeskant, de 'platte kant' zitten nergens schroefjes op de onderkant ofzo

FragDaddy
2 augustus 2003, 12:19
de elementen worden vaak vastgehouden met twee of drie schroeven.. die schroeven regelen ook de hoogte van het element. je kunt natuurlijk ook alleen de schroeven aan de treble kant wat omhoog draaien, dan komt je element 'schuin' te staan en heb je ook je doel bereikt

Mitch
2 augustus 2003, 12:22
+1

Werkt ook goed !

Swan
2 augustus 2003, 12:30
hmm ok dat dan maar proberen...maar ik zie wel vaak single coils waarvan de pooltjes (zonder schroefgat) op verschillende hoogtes staan?

Negative K3 fan
2 augustus 2003, 14:00
hmm ok dat dan maar proberen...maar ik zie wel vaak single coils waarvan de pooltjes (zonder schroefgat) op verschillende hoogtes staan?

dat zijn staggered pickups, die kun je zelf niet verstellen dachtik. Worden zo gemaakt.

Swan
2 augustus 2003, 15:54
oh hm damnit

sash
2 augustus 2003, 17:38
Gewoon de treble kant wat hoger zetten en baskant wat lager. Doe ik ook, werkt net zo goed.

schaap
3 augustus 2003, 01:47
is er een standaard van waar de bass en de treble zit ? want ik wil mn treble wat minder....

MADdie86
3 augustus 2003, 19:18
Je kunt de pooltjes desnoods ook zelf verstellen maar daarvoor moet je je humbucker open halen. Wil je dat wel?

Als je het zelf wel wilt dan maak je hem open en plak je er een stukje metaal onder het pooltje wat je hoger wilt. Let wel dit lukt het beste als je precies het zelfe pool materiaal gebruik, huiste afmetingen e.d.

Want bij onsecuur of beetje rommelwerk kan dit het geluid van je humbucker verpesten ipv verbeteren.