PDA

View Full Version : Changes



Ernest01
4 februari 2018, 15:21
Tijd voor een nieuw nummer....
Iets andere aanpak voor de begeleiding.

Leuk, niet leuk ? Laat maar weer horen.

https://soundcloud.com/ernest01/changes

Groeten,
Ernest

guitarkid2
4 februari 2018, 17:08
leuk !! .......

Fusion
4 februari 2018, 17:24
Ik dacht even aan 'rhythm changes' haha. Leuk hoe de akkoorden een beetje 'veranderen' dwz iets uit de toonaard gaan als je voor het eerst t woord 'changes' gebruikt. Expres?

Leuke achtergrondkoortjes ook? Kwam Gus langs? :D ;)

Ik vinnum leuk, zoals altijd bij jou.

Duhsjaak
4 februari 2018, 17:38
Dat de vent nog maar een jaar of 6, 7 componeert is iets om behoorlijk narrig van te worden.
Hij doet de koortjes nu al beter dan ik.
Ik vind ze niet altijd leuk.
Ik vind ze soms leuk.
En soms heel leuk.
Nu is dat dus die laatste soms.
Normaal zou ik effe een beetje zeuren dat het koortje zijn tekst kwijt is omdat ze la la la la la la la la la doen, maar als ik eerlijk ben vindt ik het hier eigenlijk best heel fris klinken.

Kortom een 10 met een rollerball, nou nog effe een juffrouw erbij zoeken voor een zoen.
En een griffel hebben ze niet meer op voorraad bij Gebr. winter.

Hij’s fijn vriend. Heel fijn! Hij gaat gewoon nog eens op. Zit je ook aan de 7 minuten.
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
5 februari 2018, 12:22
leuk !! .......

En het antwoord is.......... goed !
U heeft de gratis zwemtocht gewonnen naar Engeland.

Dank, Kid2

Ernest01
5 februari 2018, 12:28
Ik dacht even aan 'rhythm changes' haha. Leuk hoe de akkoorden een beetje 'veranderen' dwz iets uit de toonaard gaan als je voor het eerst t woord 'changes' gebruikt. Expres?

Leuke achtergrondkoortjes ook? Kwam Gus langs? :D ;)

Ik vinnum leuk, zoals altijd bij jou.

Rhythm changes, inderdaad dat was de opzet. Naam is dan toeval....
Het stuk waar jij op doelt is met de akkoorden Bm en D. Maar het koortje gaat daar bewust anders mee om.
Heb daar Gus niet voor uitgenodigd.... want die wil altijd dan zijn 'wall-of-sound' meenemen....

Dank je wel voor het aandachtig luisteren.

Ernest01
5 februari 2018, 12:33
Dat de vent nog maar een jaar of 6, 7 componeert is iets om behoorlijk narrig van te worden.
Hij doet de koortjes nu al beter dan ik.
Ik vind ze niet altijd leuk.
Ik vind ze soms leuk.
En soms heel leuk.
Nu is dat dus die laatste soms.
Normaal zou ik effe een beetje zeuren dat het koortje zijn tekst kwijt is omdat ze la la la la la la la la la doen, maar als ik eerlijk ben vindt ik het hier eigenlijk best heel fris klinken.

Kortom een 10 met een rollerball, nou nog effe een juffrouw erbij zoeken voor een zoen.
En een griffel hebben ze niet meer op voorraad bij Gebr. winter.

Hij’s fijn vriend. Heel fijn! Hij gaat gewoon nog eens op. Zit je ook aan de 7 minuten.
Vriendelijke groet, Gus

Leuk dat je het weer leuk vindt, dat koortje.
Tekst kwijt, tja en ik had nog zo gezegd.... leer het uit jullie hoofd.

Haha, ja, zo kom ik toch aan de gemiddelde song-lengte van jouw creaties. Maar jij blijftt daarin baas boven baas !

guitarkid2
5 februari 2018, 17:16
En het antwoord is.......... goed !
U heeft de gratis zwemtocht gewonnen naar Engeland.

Dank, Kid2

waar kan ik deze prachtige prijs ophalen ?
calais , hoek van holland, ijmuiden ..................

en uuuh wanneer ?

maxdb
6 februari 2018, 00:15
Leuk weer! (laat die zwemtocht maar zitten)
Een melodie die meteen in mijn hoofd geboord staat, een compositie met kop en staart, en nog koortjes ook..
Wel een tikje dofjes gemixt, bewust?

mountainman
6 februari 2018, 11:31
Leuk! Mooie wendingen in het akkoordenschema waardoor het tot het einde toe blijft boeien.

Ernest01
6 februari 2018, 13:58
waar kan ik deze prachtige prijs ophalen ?
calais , hoek van holland, ijmuiden ..................

en uuuh wanneer ?

Waar en wanneer u maar wilt.... wel zelf zwemkleding meenemen en de reis naar de kust wordt niet vergoedt.
(de overtocht is wel gratis, dus.....)

Ernest01
6 februari 2018, 13:59
Leuk weer! (laat die zwemtocht maar zitten)
Een melodie die meteen in mijn hoofd geboord staat, een compositie met kop en staart, en nog koortjes ook..
Wel een tikje dofjes gemixt, bewust?

Dank je wel.
Misschien de zang te dof ? Zou kunnen dat daar iets teveel met eq is gewerkt. (vond het anders te 'schel' klinken)

Ernest01
6 februari 2018, 14:01
Leuk! Mooie wendingen in het akkoordenschema waardoor het tot het einde toe blijft boeien.

Fijn dat je geluisterd hebt.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk te variëren, wat hier dus aardig gelukt lijkt te zijn.

deefke666
8 februari 2018, 10:28
Zeker weten dat deze Leuk met een hoofdletter is.
Toffe opbouw en leuke akkoorden ook en de solo past er ook mooi bij vind ik.
Zo wil ik er nog wel een paar horen hoor :ok:

Duhsjaak
8 februari 2018, 12:47
Zo, niks twijfelen. Opnieuw bullseye.
En voor de changes staat ie maar weer eens lekker op.
Hangt een beetje van de tijd af, maar mij kun je er voor wakker makem.
Fijn gedaan hoor vriend!
Vriendelijke groet, Gus

USofguitar
8 februari 2018, 13:01
Tijd voor een nieuw nummer....
Iets andere aanpak voor de begeleiding.

Leuk, niet leuk ? Laat maar weer horen.

https://soundcloud.com/ernest01/changes

Groeten,
Ernest

Leuk. Fris. Het deed mij ff denken aan The Beatles meet Chet Atkins.

Vond de koor echt goed strategisch geplaatst. Alleen mis een verassing in het midden, en hier en daar beter gezongen.

Ernest01
8 februari 2018, 21:43
Zeker weten dat deze Leuk met een hoofdletter is.
Toffe opbouw en leuke akkoorden ook en de solo past er ook mooi bij vind ik.
Zo wil ik er nog wel een paar horen hoor :ok:

Dank je wel. Leuk dat je het leuk vindt en wellicht dat volgende nummers jou ook zullen bevallen.

Ernest01
8 februari 2018, 21:48
Zo, niks twijfelen. Opnieuw bullseye.
En voor de changes staat ie maar weer eens lekker op.
Hangt een beetje van de tijd af, maar mij kun je er voor wakker makem.
Fijn gedaan hoor vriend!
Vriendelijke groet, Gus

Haha, als ik soms de tijdmelding zie op sommige van jouw posts kan dat heel vroeg zijn.
Maar ja, ik ga niet bij het ochtendgloren bij jou onder het raam staan te kwelen. Denk dat de buren dat wel kunnen waarderen.
Je kan het misschien in de wekker programmeren.... Fijn dat je nog eens geluisterd hebt !

Ernest01
8 februari 2018, 21:51
Leuk. Fris. Het deed mij ff denken aan The Beatles meet Chet Atkins.

Vond de koor echt goed strategisch geplaatst. Alleen mis een verassing in het midden, en hier en daar beter gezongen.

Bijzondere combi : Beatles en Atkins.... en vind dat wel een compliment.
Verrassing vond ik het koortje, maar als je de 'solo' bedoelt, die kan inderdaad niet tippen aan jouw spel.
Maar ieder z'n ding. Bedankt voor jouw analyse en tips !

gitaarvrouwtje
15 februari 2018, 16:57
Ik had em natuurlijk allang een keertje gehoord voor deze uiteindelijke versie ( dat vind ik wel leuk om even te melden haha) je hebl er nog flink werk aan gedaan volgens mij he
leuk geworden, Ik wacht nu alleen nog op een te gekke band die jou liedjes gaat oppikken , jou vet gaat betalen voor je mooie muziek, en er een stuk of wat hits mee gaat scoren, paar van die jonge gastjes die zich kleden als the beatles,..je kent dat.. , ik zie het helemaal zitten..op een zomers festival .. koud biertje.. mah..yup ik zie t wel ;)

Ernest01
18 februari 2018, 11:19
Tja, af en toe iemand een nog-niet-af demootje sturen kan wel eens helpen.
Altijd goed om even te testen of iets wel 'klinkt'. Als ik een tijdje bezig ben met een liedje hoor ik niet altijd of het wel zuiver is en niet teveel 'wringt'.
In een volgend leven ga ik wel een bandje beginnen. Alleen.... of dan die muziek nog luisteraars trekt ?
Tegenwoordig komt het meeste uit de Cubases van deze wereld, met hier en daar een echt instrument

Bedankt voor het luisteren en neem maar een biertje alvast....

pasqual
18 februari 2018, 15:54
Ik moet altijd even wennen aan je uitspraak maar als ik daar eenmaal doorheen luister is het gewoon een aangenaam lied om te horen met mooie gitaarpartijen en een leuke zanglijn. Ook mooi opgenomen! De vergelijking met de Beatles komt niet helemaal als een verassing, dat hoor ik er wel in. Maar toch genoeg eigens;)

Ernest01
19 februari 2018, 13:56
Ik moet altijd even wennen aan je uitspraak maar als ik daar eenmaal doorheen luister is het gewoon een aangenaam lied om te horen met mooie gitaarpartijen en een leuke zanglijn. Ook mooi opgenomen! De vergelijking met de Beatles komt niet helemaal als een verassing, dat hoor ik er wel in. Maar toch genoeg eigens;)

Haha, dat hoor ik hier vaker.... Wel fijn dat je het uitgeluisterd hebt.
En bedankt voor de complimenten !

benwave
19 februari 2018, 14:05
Ook geluisterd doet me erg aan de beatles denken wat natuurlijk helemaal geen schande is.
Je stem lijkt erg op die van George Harrison

Ernest01
20 februari 2018, 20:05
Dank je wel, Ben.
Jouw reactie op mijn stem hang ik boven mijn bed.....

Charlie McD
21 februari 2018, 19:45
Heerlijk, Ernest! Je kan je stijl en je stem met alles en iedereen vergelijken, waar het op neerkomt is dat je leuke teksten schrijft en lekkere muziek. Blijf me verrassen!

Ernest01
22 februari 2018, 19:42
Heerlijk, Ernest! Je kan je stijl en je stem met alles en iedereen vergelijken, waar het op neerkomt is dat je leuke teksten schrijft en lekkere muziek. Blijf me verrassen!

Dank je wel.
Hoop dat een volgend lied net zo verrassend zal zijn.