PDA

View Full Version : Geïsoleerde multivoeding 14 pedalen



Rezzy777
3 februari 2018, 23:18
Iemand een goed idee wat voor betaalbare, geïsoleerde multivoeding het best gebruikt kan worden bij een pedalboard met zo’n 14 pedalen?

Ik zag bijv de Harley Benton Powerplant Junior voor maar €33 bij Thomann, dat ik er daar twee van pak (met wat daisy chains ofzo?). Ben er niet zo thuis in...

D3nnis
4 februari 2018, 07:23
Ik denk dat die vraag niet zo gemakkelijk is te beantwoorden zonder specifieker te zijn.

De Powerplant jr is prima, maar als je een paar pedalen hebt die nogal wat stroom lusten, ben je snel klaar omdat je uitgangen van de powersupply moet combineren dan.

Anderzijds vinden misschien veel pedalen van je het niet erg om in een daisy chain te zitten.

Ik zag hier laatst de Fame DCT 200 als voeding voorbij komen. Die is wel erg hoog, maar prijstechnisch zeer interessant.

Bates15
4 februari 2018, 09:39
Meerdere voedingen gebruiken is ook vrij normaal met zulke aantallen pedalen.

hefke
4 februari 2018, 10:29
https://www.thegigrig.com/power misschien?

voordeel vind ik modulair en licht van gewicht.
nadeel enigszins prijzig op het eerste gezicht, maar dat is relatief.

D3nnis
4 februari 2018, 10:51
Enigszins prijzig? Relatief?
Takkeduur gewoon :D

Volgens mij heeft dat systeem alleen (prijstechnisch) voordeel als je een hele vreemde combinatie van voedings-wensen hebt?

Eko
4 februari 2018, 11:20
Een stabiele voeding met meer uitgangen heeft meer voordelen. Sommige pedalen hebben gewoon een hekel aan het delen van spanning met anderen. Iedere verlaging van beschikbare spanning heeft dan ruis,brom of andere bijwerkingen. De meeste Boss pedalen kunnen nogal wat hebben, anderen hebben echt gewoon 9V nodig, of meer. Je moet dus goed weten of je pedalen kunt gebruiken op een enkele voeding. Hangt uitereraard ook af van wat ze aan vermogen trekken en wat je beschikbaar hebt per poort op de voeding.
Regelmatig marktplaats in de gaten houden scheelt ook wat. Met regelmaat komen daar voedingen voorbij....

D3nnis
4 februari 2018, 11:41
Klopt, maar het ging me specifiek om de prijs van dat gigrig systeem, niet over dat een stabiele voeding met geïsoleerde uitgangen geen nut zou hebben.

hefke
4 februari 2018, 12:07
ik vind het relatief duur. neem bijv 2 voedingen van Cioks of welk merk dan ook om die 14 pedalen te voeden. Ben je bijna net zo duur uit. Plus extra gewicht!

D3nnis
4 februari 2018, 13:24
't is dat de pond laag staat...
(maar het is zéker een mooi modulair systeem)

Dutch66
4 februari 2018, 13:38
With all due respect, zonder een inhoudelijk overzicht van welke pedalen je precies wil gaan voeden is een
zinnig advies (lees afdoende en betaalbaar) imo niet mogelijk. Het is afhankelijk van zoveel factoren, denk aan
benodigde stroom, spanning, alles center negative, hoe flexibel wil je blijven etc ...

Mogelijk zijn 2 PP juniors waarbij een 'aantal' pedalen een uitgang delen wel voldoende, maar voor hetzelfde geld
zitten er een paar lastige (18 volt of > 150 mA) pedalen tussen, dan gaat dat dus never nooit bromvrij werken ...

Oftewel, more input please!

Midwolda
4 februari 2018, 17:06
Wellicht handig: de site van Andreas Möller (http://stinkfoot.se/power-list) is nog steeds alive and kicking.

tschrama
4 februari 2018, 18:47
met 1 voeding 14 pedalen voeden kan te veel zijn mbt mA.. en wellicht een grote gnd loop maken. Beter om 2x 1-spot met 7-punt daisy-chain te gebruiken. Snel en voordelig klaar.

Rezzy777
4 februari 2018, 21:15
Ik weet niet of het helpt, maar dit zijn de pedalen: TC Electronic Hall Of Fame 2, TC Electronic Polytune 2, TC Electronic Corona Mini, TC Electronic Sentry, TC Electronic Hypergravity, TC Electronic Spark Mini, TC Electronic MojoMojo, Boss FV500H, Dunlop Crybaby, Ibanez Tube Screamer Mini, JDX Direct Drive, Boss DD500, T-Rex Mudhoney 2, TC Helicon Mic Mechanic 2 (voor zang).

Of zijn 2 1Spots dan beter? Maar dan is het toch niet geïsoleerd, en dat moet toch (begreep ik)? Heb overigens nu geen last van noise...

Dutch66
5 februari 2018, 10:08
Dat helpt zeker, de genoemde pedalen werken allemaal op 9 volt (center negative), dus dat maakt het al een
stukje eenvoudiger. Een belangrijk deel betreft wel 'dorstige' pedalen met een flink (stroom) verbruik, bijvoorbeeld de Boss DD500 (200 mA), en de Helicon heeft maar liefst 670 mA nodig ...

Even los van (tal) van problemen welke met 2 geschakelde voedingen (1 Spot's) zouden kunnen ontstaan, denk ik dat je jezelf te kort doet als je met deze collectie pedalen de el-cheapo route kiest ...

Meest deftige oplossing zou uiteraard een voeding zijn met afdoende (14 ?) geïsoleerde (= bromvrije) uitgangen
welke individueel voldoende stroom (in mA) per pedaal zou kunnen leveren, maar eigenlijk alleen een beetje
in de buurt komt dan de Cioks Ciokolate, en dan blijft het lastig met de Helicon ...

Mijn advies zou zijn neem voor de Helicon een knappe losse voeding, die is dan ook geïsoleerd van de rest,
en bijvoorbeeld de Cioks DC 10 (of iets vergelijkbaars) waarbij je dan 3 drive pedaaltjes met een daisy chain
op een enkele uitgang zet. Mocht dit onverhoopt toch een groundloop (=brom) opleveren, erg onwaarschijnlijk,
maar dan heb je voldoende mogelijkheden om met andere (pedaal) combinaties dit op te lossen.

EDIT.: relevant filmpje over dit onderwerp, klikkerdeklik (https://www.youtube.com/watch?v=4XRCjHxaYkc)

tschrama
5 februari 2018, 10:18
en groundloop (=brom) opleveren, erg onwaarschijnlijk,

idd,, dus waarom 14(!) geïsoleerde voedingen? jaag hem toch niet onnodig op kosten. De 1-spot levert 1700mA. Even passen en meten met je stroom verbruik van de pedalen. Werkt goed en idd El-cheapo.. mooi mee genomen.

D3nnis
9 februari 2018, 15:10
Ik hoop dat ze in de loop der jaren wat verbeterd hebben aan de 1-spot voedingen, want die ouwe gevallen zijn gewoon ruk. Ik heb er 2, en die storen zelfs als ik gitaar --> 1 pedaal --> versterker doe, met bijna alle pedalen, en zelfs met een Lehle switcher. Behalve als ik het chassis van het pedaal aan de aarde hang, dan is er geen brom. Ik zou als leek zeggen ontwerpfoutje?

Rezzy777
12 februari 2018, 13:19
Hartelijk dank allen, ik weet genoeg! 😘

Rezzy777
30 mei 2018, 16:29
Nog even deze oude post aanvullen: ik werk inmiddels al een tijd met twee One-Spots maar vind het toch niet zo'n veilig idee. :(

Ik ben zelf niet zo technisch en heb eerder mijn pedalen gepost (zie hierboven) - inmiddels zijn daar de Boss AC-3 en de Boss ES-8 bijgekomen. Ben inderdaad van plan om de TC Helicon Mic Mechanic 2 ervan af te halen (ook ivm ruimte).

Ik vond de betaalbare 'Harley Benton PowerPlant ISO-2 Pro' online, is dat wat voor mijn pedalboard? Iemand een technisch oog?

https://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_iso_2_pro.htm

the sure thing
30 mei 2018, 21:03
Ik zou 2x een voeding voor 8 pedalen per stuk kopen. Dus bijv 2x een T-rex, Ciocks of Voodoolab. Er worden veel kwailiteitsvoedingen ook 2e hands aangeboden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HaroldA
18 juni 2018, 18:57
Of een TrueTone CS6; dan heb je 6 geisoleerde uitgangen die je met een flink vermogen mag belasten. 14 pedalen verbruiken echt heel erg weinig, dus twee dure voedingen zou ik er nooit voor aanschaffen; tenzij je veel digitale pedalen of andere problemen hebt. ;)

Rezzy777
25 september 2018, 20:21
Even dit oudje draadje weer oppikken ;-)

Dit zijn momenteel de 13 pedalen / stroomverbruikers op mijn pedalboard, waarbij ik zelf heb gezocht naar alle bijbehorende Volts en Amperes via hun handleidingen:


TC Helicon - Mic Mechanic 2 9V - 670 mA
Radial - JDX Direct Drive 9V - 40 mA (center pin negative)
Boss - DD500 ? - 200 mA
TC Electronic - Polytune 2 9V - >100 mA (center pin negative)
TC Electronic - Spark Mini 9V - >40 mA (center pin negative)
Boss - ES-8 ? - 400 mA
Eventide - H9 9V - 500 mA (center pin positive)
TC Electronic - Sentry 9V - >100 mA (center pin negative)
Boss - AC-3 9V - 45 mA
Ibanez - Tube Screamer Mini 9V - 7 mA? (center negative?)
TC Electronic - Hypergravity 9V - >100 mA (center negative)
TC Electronic - MojoMojo 9V - 16mA (center negative?)
Line6 - Relay G50 9V - ?


Momenteel gebruik ik hiervoor nog twee Onespots, maar daar wil ik vanaf. Ook zit er een speciale voeding op voor de Eventide H9, aangezien ik daar geen kabeltje van een Onespot in geplugd kreeg. Inmiddels heb ik begrepen dat de H9 een zogenaamde 'center pin positive'-kabel nodig heeft, en daarvoor is deze kabel mij door Thomann aangeraden:
https://www.thomann.de/gb/t_rex_dc_polarity_invers.htm

Nu twijfel ik al een tijdje tussen de volgende twee voedingen. Ze zijn beide betaalbaar, alleen heeft de grote veel meer aansluitingen (12). Hij komt er helaas zodoende wel eentje tekort, waardoor ik op zoek zal moeten naar een soort split-kabeltje. Maar dan heb ik wel maar één stroomkabel vanaf mijn pedalboard lopen. Als ik er twee van de kleine koop, ben ik net zo duur uit.

De grote:
https://www.thomann.de/nl/palmer_pwt_12_mk_2.htm?ref=search_prv_16

De kleine (heb ik er dus 2 van nodig):
https://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_iso_2_pro.htm?ref=search_ prv_5


Mijn vragen als niet-technische muzikant:
- Klopt het dat ik met beide voedingen al mijn pedalen kan voorzien van stroom? Heb ik dus voldoende 'V' en 'mA' op beide voedingen?
- Klopt het dat zo'n H9-kabeltje van T-Rex op beide voedingen past?

(Doordat ik hier zo weinig vanaf weet, vind ik het erg spannend om zomaar een voeding te kopen. Straks blaas ik al mijn pedalen op ofzo. Vandaar nog even deze vragen ;) Alvast dank voor jullie geduld en adviezen.)

harrie-beton
25 september 2018, 22:33
Ik gebruik de i spot pro. Er worden ook kabels bijgeleverd. In een pedalboard bouwen is een hele klus!

https://www.thomann.de/nl/truetone_1_spot_pro_cs12.htm