PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Roland GK KIT GT3 (laten) inbouwen?



Fusion
1 februari 2018, 20:13
Tips? Adresjes? Prijzen?

dml
4 februari 2018, 15:33
Ja, heb wel ervaring met GK Kit inbouwen, zelf gedaan, stelt niet zo heel veel voor.
Tips? RTFM.
Adresjes? Geen idee.
Prijzen? Heeft me niets gekost, behalve een middagje klooien.

Fusion
19 februari 2018, 08:17
Als je zo de openingspost leest, denk je dat zelf doen een optie is? Ik kan nauwelijks mijn eigen veters strikken dus nee.

Fusion
19 februari 2018, 08:34
Nou ja de openingstitel liet wel nog open dat ik t zelf zou willen ondernemen. Mea culpa

dml
26 februari 2018, 13:22
Ik denk dat iedere gitaarbouwer en/ of -reparateur zo'n GK-kit voor je kan inbouwen, het kost alleen iets meer tijd en moeite dan even een elementje wisselen. En tijd = geld.

Fusion
27 februari 2018, 13:21
Er is een gat van 29mm nodig, en de gitaarbouwer die ik heb ingeschakeld (Ferns Guitars Amsterdam) vindt de body dikte van 31.5mm te dun. Hij wil t er niet op wagen. Hij is bang dat bij t boren er iets mis gaat: binding springt eraf, groot stuk hout springt eraf etc. Hebben nog even met een collega van hem (Gun Guitars Haarlem) overlegd en die gaf aan dat frezen meer kans van slagen zou geven dan boren, maar Ferdinand vond t te risky. Ik heb nog een ander adresje (die er ervaring mee heeft), maar die heeft even geen tijd. Heb uiteraard ook Orpheo ook nog als optie, maar ik heb toch maar besloten om hem in mijn RG3120 te laten inbouwen, die heeft een body dikte van ruim 4 cm, dus dat moet wel lukken. Jammer want ik had die RGA42 min of meer aangeschaft voor de GK3 inbouw, maar helaas. Het mocht niet zo zijn. Over een weekje is ie klaar. Dan kan ik m gelijk live gebruiken de 18e hoop ik.

Fusion
4 maart 2018, 07:44
Over paar dagen is ie klaar. Er zit dan extra in/op mijn gitaar: een 13-pins output, een volume los, een 3 weg toggle, 2 kleine knopjes voor resp patch omhoog en patch omlaag (met blauwe LEDjes hihi), t Roland hexafonische element en één of (hopelijk niet) twee extra gaten met afdekplaat aan de achterkant van de body.

Fusion
4 maart 2018, 07:49
https://preview.ibb.co/dtE3xn/Screenshot_2018_03_04_07_48_13.png

Fusion
10 maart 2018, 20:45
Spannend. Maandagochtend ophalen. Hij is klaar en getest met mijn gitaarsynth.
Ben erg benieuwd! Misschien as zondag al live gebruiken!

http://i65.tinypic.com/lxit4.jpg

Midwolda
10 maart 2018, 21:20
Whoa, dat ziet er eigenlijk best serieus uit. En :cooler:
Ben ook wel benieuwd hoe dat klinkt ja!

Fusion
10 maart 2018, 21:27
Whoa, dat ziet er eigenlijk best serieus uit. En :cooler:
Ben ook wel benieuwd hoe dat klinkt ja!

Nou ja, hoe dat klinkt hangt natuurlijk af van welke GK compatible of MIDI module je eraan hangt ;) Ik gebruik live de Roland GR30, prima voor mooie synth pads enzo, of een grappige fluit solo, of een orgel etc. Thuis heb ik een Terratec Axon AX100 MkII, maar die gebruik ik maar héél sporadisch. Binnenkort maar weer eens een guitar synth solootje opnemen :)

Midwolda
10 maart 2018, 21:49
Haha ja natuurlijk, dat ding stuurt MIDI aan :chicken: ben ik echt nog een n00b in.
Ik prik een gitaar rechtstreeks in de Hi-Z van een JD-Xi en dan werkt het ook he.
Achter de schermen gebeurt dan waarschijnlijk precies hetzelfde...

Maar het ziet er nog steeds cool uit. ;)

Fusion
10 maart 2018, 22:20
Hoe is de tracking via die JD-Xi?

Midwolda
10 maart 2018, 22:46
O ho even, geen moeilijke vragen gaan stellen Fusion.
Afhankelijk van het gekozen instrument moet ik m'n speelstijl soms zoveel aanpassen dat het niet eens meer gitaarspelen is maar alleen maar soundscapen. Geeft niet, het is hartstikke leuk om een nieuw palet aan geluiden te hebben, maar wat ik er mee ga doen weet ik nog niet precies. Ik ben er nog maar sinds kort een beetje mee aan 't klooien.

Fusion
12 maart 2018, 21:28
Tracking is gewoon hoe snel en nauwkeurig ie op je aanslag reageert. Ik heb m vanochtend opgehaald. Gaafheid. Hij is dus door Ferdinand van Ferns Guitars in Amsterdam ingebouwd. Aanrader, fijne vent die zelf ook gitaren bouwt, van klassiek tot 8 snarige monsters. Zondag gelijk live de vuurdoop voor 700 man hehe

Brad
12 maart 2018, 21:40
Waarom niet gewoon het deel van een gewoon GK-3 element waar die regelaars op zitten met dubbelzijdig plakband vastzetten, en het deel dat onder je snaren zit vastschroeven op de slagplaat. Zeer betrouwbaar.

Fusion
13 maart 2018, 06:07
Esthetiek uiteraard. Ik heb nu netjes wat kleine knopjes op mijn body erbij, een netjes ingebouwd 13-pins jack (daar al aan gedacht?)
en netjes een met koperfolie afgeschermde ruimte met afdekplaat waarin alle electronics zit. Ik snap niet zo goed wat ik met dubbelzijdig tape zou kunnen bereiken.

dml
13 maart 2018, 06:28
Waarom niet gewoon het deel van een gewoon GK-3 element waar die regelaars op zitten met dubbelzijdig plakband vastzetten, en het deel dat onder je snaren zit vastschroeven op de slagplaat. Zeer betrouwbaar.

Doe nou eerst even je huiswerk.
1. Het is geen GK-3.
2. Slagplaat? Welke slagplaat?

@Fusion: ik zou dat ledje hebben weggelaten, het heeft m.i. een lelijke en te grote rozet. De functie ervan is mij ook onduidelijk gebleven.

Fusion
13 maart 2018, 08:26
DML, het is een LEDje. Alle LEDjes zijn welkom. Hoe meer hoe beter. Al was blauw mooier geweest.


(nee achteraf gezien heb je gelijk maar ach... ik kan er mee leven ;) )