PDA

View Full Version : Nieuwe Marshall; de Origin



Brum
29 januari 2018, 20:16
Marshall komt met een nieuwe lijn, de Origin serie. Van wat ik er van gezien heb middels filmpjes erg verrassend. Plexi-achtig, met een in mijn oren prima clean kanaal er bij.

https://www.marshall.com/marshall-amps/products/amps/origin


https://www.youtube.com/watch?v=rpMZ40cfk8k

En nou komt het mooiste... De Origin 50H gaat zo rond de €630,- kosten.:crazyhappy:

TobyW
29 januari 2018, 20:26
De 20 watter lijkt mij iets leuks voor thuis. Head + cabinet denk ik gezien de combo maar een 10" speaker heeft.

Tabula Rasa
30 januari 2018, 09:13
Ben niet echt een fan van Marshall, maar dit is wel heel erg leuk. Ben erg benieuwd naar deze lijn. Jammer dat er van de 5 watter geen top is.

Gepost met Tapaworst

arjanb01
30 januari 2018, 10:46
Jammer dat die 50h 1 kanaal heeft, anders was die zeker interessant geweest.

telerocker
30 januari 2018, 11:01
Clean zeker niet verkeerd.


https://www.youtube.com/watch?v=4DNGQBhpQPk

Useless
30 januari 2018, 19:50
Clean zeker niet verkeerd.


https://www.youtube.com/watch?v=4DNGQBhpQPk

Ik laat het weten als hij geleverd is ;-)

Tabula Rasa
30 januari 2018, 19:56
Clean zeker erg tof. (Eerste 10.minuten van het filmpje is gelul,)

Gepost met Tapaworst

matty
2 februari 2018, 15:08
Ik vind het ook interessant. Ik ben een beetje aan het kiezen tussen de origin, dsl1hr, jet City hv20 en misschien ook nog wel de bassbreaker. Lijken me allemaal redelijk gelijkaardig, al heeft de jet City veel minder gain on tap denk ik (wat voor mij geen probleem is). De originele kost wel het dubbele van al de andere wat ik opnoem :)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Useless
6 februari 2018, 12:20
verdomme, opgeschoven naar week 16 :-(

Misery Signals
13 februari 2018, 13:15
Wat dacht je nu.... Dat de amp op de NAMM 2018 zou worden voorgesteld en twee weken later aan de deur zou worden geleverd? 😄
Week 16... als alles even meezit. Kan gerust nog wat later worden hoor.

MS

benwave
13 februari 2018, 14:33
Ben niet echt een fan van Marshall, maar dit is wel heel erg leuk. Ben erg benieuwd naar deze lijn. Jammer dat er van de 5 watter geen top is.

Gepost met Tapaworst

Als je nou gewoon even naar de demo kijkt wordt alles duidelijk.
20 -5 - 0,5 watt

barno
13 februari 2018, 15:13
Wie heeft die kerels van andertons ooit gezegd dat ze funny zijn? Maakt hun demo's onverteerbaar.

telerocker
13 februari 2018, 15:44
Wie heeft die kerels van andertons ooit gezegd dat ze funny zijn? Maakt hun demo's onverteerbaar.

Danish Pete en Rabea gaan nog, maar van die Chappers krijg ik jeuk. Uit geen enkele amp krijgt hij een fatsoenlijke cleane sound.

Rinze
13 februari 2018, 15:53
Danish Pete en Rabea gaan nog, maar van die Chappers krijg ik jeuk. Uit geen enkele amp krijgt hij een fatsoenlijke cleane sound.En hij heeft ook een enorme kutkop om naar te kijken.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

guitarkid2
13 februari 2018, 17:54
Als je nou gewoon even naar de demo kijkt wordt alles duidelijk.
20 -5 - 0,5 watt

volgens mij geen 5 watt topje in de aanbieding

https://marshall.com/marshall-amps/products/amps/origin

mountainman
13 februari 2018, 18:45
volgens mij geen 5 watt topje in de aanbieding

https://marshall.com/marshall-amps/products/amps/origin

Or RTFM:

2. OUTPUT LEVEL
Adjusts the output power level. At high power the output will be the maximum available power level. At mid power the output of the amplifier is set for quieter performance use and recording (ORI20: approx. 3W / ORI50: approx. 10W). At low power the output will be reduced for home practice (ORI20: approx. 0.5W / ORI50: approx. 0.5).

YannickH
19 februari 2018, 19:33
Danish Pete en Rabea gaan nog, maar van die Chappers krijg ik jeuk. Uit geen enkele amp krijgt hij een fatsoenlijke cleane sound.
Chappers zou beter eens leren om te tunen... 99% van zijn video's staat zijn gitaar vals gestemd en slaat hij veel te hard zijn dikke(die veel te dun is) E snaar aan.
Vreselijke vent is het!

Erik de Perik
19 februari 2018, 19:43
Chappers zou beter eens leren om te tunen... 99% van zijn video's staat zijn gitaar vals gestemd en slaat hij veel te hard zijn dikke(die veel te dun is) E snaar aan.
Vreselijke vent is het!

En hij haalt er ook nog eens veel geld mee binnen.

Eko
27 februari 2018, 09:11
Volgens mij zou Marshall een Bassman moeten uitbrengen als Origin. Zou passend zijn....��

kobus
8 juli 2018, 21:59
Wat voor cabinet zou het beste zijn voor de Origin 20 head? Ik ben op zoek naar een vintage geluid voor thuis.

telerocker
8 juli 2018, 23:06
Wat voor cabinet zou het beste zijn voor de Origin 20 head? Ik ben op zoek naar een vintage geluid voor thuis.

Ik zou gaan voor een 1x12 cab met een WGS Retro (lijkt op de V30 maar zonder die uppermidspike).

kobus
10 juli 2018, 17:16
Oké bedankt voor de tip!

ateng
11 juli 2018, 09:16
Vintage Marshall sound... zou ik voor een 2x12 met Greenbacks gaan :)

Rafke Pafke
28 augustus 2018, 14:09
Afgelopen zaterdag bij de start van een optreden begaf mijn JCM 2000 DSL het. Zekering vloog eruit, en ook de 2 reserves die ik bij had vlogen er uit zodra ik van stand-by naar aan ging. De enige fatsoenlijke amp tech in de buurt wou me maandag niet helpen wegens te druk. Probleem dus, want gisterenavond had ik weer een optreden. Omdat mijn verjaardag er aan komt stelde mijn vrouw voor een nieuwe amp als cadeau te gaan halen. Dat moest ze dus geen twee keer zeggen. Vermits er geen enkele winkel in de buurt open was dus naar de Music Store gereden.

Daar een Marshall Origin 50h getest en meegenomen. Een heel ander beest dan mijn JCM, maar gezien ik in een classic rock coverband speel leek me het wel een interessante optie. Vooral tevreden van Led Zep achtig lead werk. AC/DC sound moet ik nog aan tweaken. Sowieso nog maar weinig tijd gehad om me er echt vertrouwd mee te maken. Ga vanavond een paar uurtjes er mee door brengen om een antal goede sounds proberen te vinden die ik op het podium kan gebruiken.

MarkS
28 augustus 2018, 21:51
Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Op papier klinkt het ook voor mij heel interessant, maar vooralsnog een "too good to be true" gevoel erbij.

Erik de Perik
29 augustus 2018, 02:03
Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Op papier klinkt het ook voor mij heel interessant, maar vooralsnog een "too good to be true" gevoel erbij.

Dat heb ik ook een beetje.

Rafke Pafke
29 augustus 2018, 09:34
En ja... dat is het is het in feite ook.

Na een avondje alleen met deze amp moet ik toegeven dat ik eigenlijk totaal niet tevreden ben met de aankoop. Eigenlijk ben ik er niet in geslaagd een geluid uit te krijgen dat een glimlach op mijn gezicht toverde. In tegendeel, in plaats dat het me aanspoorde om te spelen, hield het me telkens opnieuw tegen omdat het gewoon niet goed genoeg was.

Het grootste probleem is de "ice pick" die er in het geluid zit. Er valt geen ontkomen aan, zelfs niet met de treble, tilt en presence knoppen helemaal naar links. Ook spelen met de tone knop van mijn gitaar of de instellingen van pedaaltjes deden niks af.

Maar daarnaast, de crunch klinkt niet echt lekker. Pedaaltjes brengen wel wat verbetering maar onvoldoende. Riffs of akkoorden op de dikste snaren klinken als een brij. Beste resultaat met pedalen was met een Big Muff, maar ja, dat is nu niet iets dat ik veel gebruik in feite. Leadwerk klonk wel meer dan behoorlijk, maar ook daar blijft die ice pick een probleem.

Dus nee, ik had gehoopt op een zeer simpele Marshall maar wel een degelijk geluid. Maar dat is het dus niet.
Jammer, want qua uitzicht is het een plaatje en ook niet al te zwaar, wat mijn rug ook wel fijn vindt.

Dus ja, ik denk dat ik maar eens terug rij naar de Music Store rij om te ruilen. Misschien dat de Silver Jubilee Mini meer in de lijn ligt van wat ik verwacht. Iemand ervaring met die amp?

Eventueel andere suggesties voor een head in min of meer dezelfde prijsklasse? Mag één kanaals zijn. Moet er een goede classic rock sound mee kunnen neerzetten.

arjanb01
29 augustus 2018, 09:37
Die silver jubilee mini vind ik zelf heerlijk qua crunch en leads.
Als het geen Marshall hoeft te zijn zou ik zeker engl checken. Een Blackmore head is echt een hele lekkere simpele amp. Ruil of verkoop je die DSL?

Rafke Pafke
29 augustus 2018, 10:03
Die silver jubilee mini vind ik zelf heerlijk qua crunch en leads.
Als het geen Marshall hoeft te zijn zou ik zeker engl checken. Een Blackmore head is echt een hele lekkere simpele amp. Ruil of verkoop je die DSL?

Nee, die DSL hou ik normaal gezien. Dat zal ofwel mijn main amp blijven, ofwel de back-up worden, al naargelang hoe goed mijn nieuwe amp meevalt. Maar momenteel is die DSL stuk. Ik weet nog niet wat het probleem is en hoe ernstig het is. Hopelijk valt het mee, maar is uit 1997 dus de gevreesde bias drift kan er voor iets tussen zitten. Dus het zal nog te bezien vallen of die nog te redden is.

Houdt die Silver Jubilee Mini zich staande in een bandrepetitie?

Die blackmore head zal ik zeker eens checken, bedankt!

deefke666
29 augustus 2018, 10:27
Nee, die DSL hou ik normaal gezien. Dat zal ofwel mijn main amp blijven, ofwel de back-up worden, al naargelang hoe goed mijn nieuwe amp meevalt. Maar momenteel is die DSL stuk. Ik weet nog niet wat het probleem is en hoe ernstig het is. Hopelijk valt het mee, maar is uit 1997 dus de gevreesde bias drift kan er voor iets tussen zitten. Dus het zal nog te bezien vallen of die nog te redden is.

Houdt die Silver Jubilee Mini zich staande in een bandrepetitie?

Die blackmore head zal ik zeker eens checken, bedankt!

Ik weet niet wat het budget is, maar als je naar engl gaat kijken kan je misschien de retro 50 ook eens checken, ik heb een paar weken geleden eens een keertje op die combo kunnen spelen, en als ik zie dat je Led Zep en AC/DC sounds aangeeft zou deze echt wel iets voor jou kunnen zijn.

MarkS
29 augustus 2018, 10:28
Dat Ice Pick verhaal is wat ik in andere gebruikers reviews ook al tegen kwam.
Jammer!


En ja... dat is het is het in feite ook.

Na een avondje alleen met deze amp moet ik toegeven dat ik eigenlijk totaal niet tevreden ben met de aankoop. Eigenlijk ben ik er niet in geslaagd een geluid uit te krijgen dat een glimlach op mijn gezicht toverde. In tegendeel, in plaats dat het me aanspoorde om te spelen, hield het me telkens opnieuw tegen omdat het gewoon niet goed genoeg was.

Het grootste probleem is de "ice pick" die er in het geluid zit. Er valt geen ontkomen aan, zelfs niet met de treble, tilt en presence knoppen helemaal naar links. Ook spelen met de tone knop van mijn gitaar of de instellingen van pedaaltjes deden niks af.

Maar daarnaast, de crunch klinkt niet echt lekker. Pedaaltjes brengen wel wat verbetering maar onvoldoende. Riffs of akkoorden op de dikste snaren klinken als een brij. Beste resultaat met pedalen was met een Big Muff, maar ja, dat is nu niet iets dat ik veel gebruik in feite. Leadwerk klonk wel meer dan behoorlijk, maar ook daar blijft die ice pick een probleem.

Dus nee, ik had gehoopt op een zeer simpele Marshall maar wel een degelijk geluid. Maar dat is het dus niet.
Jammer, want qua uitzicht is het een plaatje en ook niet al te zwaar, wat mijn rug ook wel fijn vindt.

Dus ja, ik denk dat ik maar eens terug rij naar de Music Store rij om te ruilen. Misschien dat de Silver Jubilee Mini meer in de lijn ligt van wat ik verwacht. Iemand ervaring met die amp?

Eventueel andere suggesties voor een head in min of meer dezelfde prijsklasse? Mag één kanaals zijn. Moet er een goede classic rock sound mee kunnen neerzetten.

MarkS
29 augustus 2018, 10:55
Een JVM410H heb je op MP ook voor 700-750, klinkt ook prima op laag volume.

Rafke Pafke
29 augustus 2018, 16:11
Een JVM410H heb je op MP ook voor 700-750, klinkt ook prima op laag volume.

Bedankt voor de tip, maar al mijn amps tot hier toe waren 2dehands. Deze keer wil eens voor nieuw gaan.
Die Silver Jubilee Mini ligt nog net binnen mijn budget. Ik hoop dat dit me geeft wat ik zoek. Morgen namiddag ga ik terug naar de Musicstore.

arjanb01
29 augustus 2018, 16:39
Maar ff heel simpel geredeneerd.
Laat die DSL gewoon maken.
Dat de zekeringen eruit knallen duidt 99% op eindbuizen die aan vervangen toe zijn.
Kost je hooguit 150-200 euro inclusief vervangen voor, eindbuizen en een algehele check en schoonmaken en nakijken vd amp. Aangezien die DSL je main amp is zou ik daarvoor gaan.

Rafke Pafke
29 augustus 2018, 21:48
Ja die DSL laat ik ook maken hoor. Deze nieuwe wordt waarschijnlijk back up en versterker voor thuis. Dan kan de DSL in de repetitieruimte blijven. Scheelt een hoop gezeul. En mocht de nieuwe me erg goed bevallen gebruik ik em ook voor optredens.

ateng
30 augustus 2018, 12:28
En klinkt het nog schel als je de Tilt knop op 1 hebt staan?

Rafke Pafke
30 augustus 2018, 19:48
En klinkt het nog schel als je de Tilt knop op 1 hebt staan?

Yep, tilt, presence en treble allemaal links gezet en noten op de g, b en hoge e snaar klonken nog steeds zeer onaangenaam in de oren.

Intussen zonder problemen kunnen inruilen in de winkel. En het is de Silver Jubilee Mini geworden. Bij de eerste aanslag op mijn gitaar wist ik het al in feite. Zal er een NAD topic over aanmaken.

arjanb01
30 augustus 2018, 20:14
Die combo versie van de jubilee mini zorgt bij mij voor een lichte GAS aanval. Wat een sound uit dat ding!