PDA

View Full Version : In ear monitoring vanaf je GSM



showband
29 januari 2018, 15:02
het gaat gebeuren....

In ear monitoring vanaf je GSM

Je GSM als beltpack
http://audiofusionsystems.com/

"Audiofusion™ is pro-audio software for your laptop that turns your smartphone into a wireless receiver for your in-ear monitors.

Audiofusion™ software broadcasts multichannel digital audio in real-time, over Wi-Fi, to each musicians smartphone where the artist can create their own custom monitor mix.

Audiofusion™ is currently in Beta testing and is being used by multiple bands, venues and churches. If you are interested in testing the Beta version please contact us or join our mailing list to get notified of testing opportunities and releases."

showband
29 januari 2018, 15:06
beetje week fimpje

https://www.youtube.com/watch?v=KQvXFo5mNN8

dml
29 januari 2018, 15:29
Ik weet het niet. De steeds drukker wordende Wifi-band (voor het gemak ga ik even uit van 2,4 GHz) en een device wat je voor van alles al gebruikt, zou ik niet hier voor kiezen. Mijns inziens moet je net even teveel handelingen uitvoeren, als je bijv. je volume wil aanpassen.
Ik zou toch echt gaan voor een dedicated oplossing.

showband
29 januari 2018, 17:05
tsja, ik denk dat het verschil tussen het gebruik van GSM's die je bandleden al hebben.
en zenders van 400 tot 1500 euro per stuk
toch betekenen dat er een markt is voor deze oplossing....

Ook al zal gewoon een bekabelde in-ear doos altijd het beste blijven....

Dirk_Hendrik
29 januari 2018, 19:59
Latency anyone????

showband
30 januari 2018, 11:48
er zal zeker latency zijn. alle digitale spullen hebben die per definitie. een kemper heeft die ook.

Als jij een meter of vijf van je gitaarcombo staat? Dan heb je ongeveer de lantency van een line6 digitale wireless....

Vraag is of het werkt. Dat moet blijken natuurlijk. Ik gebruik een shure digitale In-ear op het moment. (PSM 300 in-ear set) De latency daarvan merk ik niet.
Maar dit is een blik in de toekomst. Als bluetooth 3 straks komt zou het misschien kunnen blijken dat die snel genoeg is voor monitoring op korte afstand. De processors worden sneller. Een ampsimulator of sampeled piano op je GSM is nu al gewoon volwaardig werkend.

Rick trodat
30 januari 2018, 15:32
ff simpel gezegd; als de latency te erg is, is het product compleet waardeloos, dat weten de makers ook

Dirk_Hendrik
30 januari 2018, 17:39
ff simpel gezegd; als de latency te erg is, is het product compleet waardeloos, dat weten de makers ook
Tsja.. Maar "te erg" is nou juist ook een subjectief ding. Ik werkte een tijdje samen met een fabrikant vn wireless spullen die stellig stelde dat alle latency boven de 3mS eigenlijk te veel was. En ik sprak een tijdje terug een gitaarbouwer die een wireless in z'n gitaar wou inbouwen en 12mS meer dan accepabel vond.

JanVrm
30 januari 2018, 20:30
Interessant, maar ik wacht het toch even af. Laat eerst de eventuele kinderziektes eruit raken.
Verder vind ik het nogal kwetsbaar als je van je gsm afhankelijk bent. Je moet toch een back up hebben voor het geval je gsm op de grond kapot stuitert, app vastloopt, batterij leeg raakt en al van die euvels die je als gsm-bezitter kunnen overkomen.

showband
30 januari 2018, 21:24
de kans dat je een spare GSM kan ritselen lijkt mij stukken hoger dan dat je een vervanger voor kapot gevallen beltpack van een shure/sennheiser kunt ritselen.....

Nellyrocks
31 januari 2018, 09:55
Ik vind het wel aardig klinken maar ben ik de enige hier die z'n telefoon op vliegtuigstand zet tijdens het spelen? Als het via WIFI gaat werkt dat dus niet. Heb je je WIFI aan krijg je ook al je berichtjes en alles binnen met, bij mij iig, bijbehorende geluiden op mn versterker.

showband
31 januari 2018, 11:09
als je de wifi verbind met een mixer als host, en verder je andere zendfuncties uitzet. Dan krijg je geen mailtjes en what's apps door hoor.
Behalve als je mixer die gaat verzenden ;)

Dat is al zo als je je telefoon als remote-monitormixer gebruikt. (wat tegenwoordig al op digitale mixertjes van 300euro kan...)

Kim Wilson
31 januari 2018, 11:39
als je de wifi verbind met een mixer als host, en verder je andere zendfuncties uitzet. Dan krijg je geen mailtjes en what's apps door hoor.
Behalve als je mixer die gaat verzenden ;)

Dat is al zo als je je telefoon als remote-monitormixer gebruikt. (wat tegenwoordig al op digitale mixertjes van 300euro kan...)
Ja, en als Behringer nu eens een update voor iOS11 maakt, kan ik met mijn iPhone ook weer mijn monitorkanaal regelen. Wat overigens echt briljant kan werken met de X32-tafel. Maatje van mij heeft een Android tablet en dat werkt echt top!

showband
31 januari 2018, 11:44
mooi altijd dat Apple zichzelf zo snel mogelijk incompatible maakt met de rest van de wereld.
En dat dan klachten komen over..... die rest van de wereld.

Apple. Het kost wat centen, maar dan koop je ook wel spullen die maximale incompatibility hebben. :soinnocent:

Apple schijnt zelfs bepaald te hebben dat hoofdtelefoons met een stekker in principe zijn afgeschaft.
Koptelefoon producerende merken moeten nu bij Apple een licentie voor wireless techniek gaan leasen. Om nog zonder gedoe muziek van dure apple telefoons af te spelen..... :eek:

Kim Wilson
31 januari 2018, 11:47
Asjeblieft zeg, laten we de Apple vs. de rest discussie niet beginnen. Ik ben geen Apple adept, ik heb toevallig een iPhone. En Behringer verzaakt om een update te maken voor een besturingssysteem dat al een half jaar op de markt is.

Dirk_Hendrik
31 januari 2018, 18:18
OK!
Dan mken we er toch een Behringer vs de rest discussie van ;-)

showband
1 februari 2018, 12:57
Jerry, Jerry!

:seriousf::cheerup::seriousf: