PDA

View Full Version : Voor t eerst tevreden met een mix.... echt tevreden



Fusion
28 januari 2018, 18:35
Denk ik. Metal mixen is moeilijk mensen. Wat heb ik gedaan?

Compleet nieuwe patch op de Fractal. Gitaar zelf afgesteld en snaren dus wat lager en dus dichter bij de pickups. Levels LAGER. Geen compressie meer op de gitaren, wel limiter en stereo widener. Lichte EQ. Hij klinkt op de PC ook goed, en dat is een goed teken.

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=13685454

Commentaar welkom!

Duhsjaak
28 januari 2018, 19:02
Je weet, ik heb een bloedhekel aan KKSjes.
Als iemand een stuk post dat zo kort is dat er geen verhaal in te bespeuren valt, soit.
Da’s een persoonlijke keus.

Ik vind alles heel helder Heineken, behalve de twee maal voorkomende ‘break’ (??).
Die vinnik persoonlijk temassief. Te weinig definitie om maar met Han S te spreken.

Naar hoeveel instrumenten liuister ik eigenlijk?

Ik snap dat je mijn 7 minuten een beetje zwaar op de maag vind liggen. Having said that, dit is te kort om me de taal eigen te maken en het stuk te ontwarren.

Voor de rest Goe bezig vriend!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
28 januari 2018, 19:22
Ha Gus! Ja hoort geprogrammeerde drums, 2 gitaren (hard links en rechts naar dus met de stereo enhancer die daar wat mee klopt) en bas. That's it.

Je bedoelt de break waarmee het stukje nu ook eindigt?

maxdb
28 januari 2018, 21:30
Ik heb moeite de basgitaar te onderscheiden, verder is het net of de drummer een andere race loopt dan de gitaren.
Maar het klinkt wel vet.
Het zou wel fijn zijn als het muzikaal gezien ergens in oplost. Dit is toch wel dik hout :D
Ergens wel fijn dat het zo kort is dus, maar ik ben dan ook geen metalhead hé.

Fusion
29 januari 2018, 12:18
Luister m net op mijn werklaptop met redelijke hoofdtelefoon wat klinkt dat KUT zeg

:(

Fusion
29 januari 2018, 15:41
Hmmm in de auto klinkt ie dan wel weer redelijk. Wat bassig, maar zal de low bump uit de master channel weghalen.

Cageman
29 januari 2018, 17:44
Ik heb het proces maar matig lurkend gevolgd. Qua drums, gitaar en mate van compressie vind ik dit je beste mix. De bas klinkt op het eerste stuk van de riff wat neuzig; veel midlaag zonder vervorming oid. Daar ligt volgens mij nog enige ruimte voor verbetering.

Ernest01
29 januari 2018, 20:22
Luister m net op mijn werklaptop met redelijke hoofdtelefoon wat klinkt dat KUT zeg

:(

Nu je het zegt, ik ruik het nu ook.....

Ik luister met in-ear-doppies op mijn niet-werk-laptop en vind het wel ok hoor.
Lekker strak gespeeld, zoals het hoort in dat genre. De bas, tja, die mag van mij wel meer 'kortaf' of 'snauwerig' klinken.
Past beter bij de rest.

Duhsjaak
29 januari 2018, 21:56
Kut of niet, er gebeurt leuk weer s wat op Sounds.

Ja, precies Fu., da’s wat ik bedoel. Het komt een keer langs en nog eens aan het eind.
Dat klinkt iets massief, persoonlijk. Je weet dat ik er weinig verstand van heb hè? Wel knap als je met zo weinig zo’n herrie maakt.
Al met al zou ik het wel erg geslaagd vinden als ik dit in elkaar kon sleutelen....
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid2
30 januari 2018, 12:06
fu volgens werk je "non destructief"
alle sounds zijn eventueel vervangbaar

Dus maak nou eens wat af !!!!

Cageman
30 januari 2018, 12:38
fu volgens werk je "non destructief"
alle sounds zijn eventueel vervangbaar

Dus maak nou eens wat af !!!!

+1

Overwrite existing project? Yes.

Verder zou dit stukje naadloos passen op Ritual van Black Dahlia Murder (check Moonlight Equilibrium). Wel de geitjes even voor lief nemen, omg. Vind een zanger in die richting.

glennshred
22 februari 2018, 12:20
Hey Fu hahaha..echt genoten van je stukje hoor. Kan meegaan in jouw redenering. Je muziek beluisteren op verschillende platforms kan een heel ander perpectief geven. Over de bass: die is wel aanwezig maar lijkt als onderdeel beetje onder de gitaren te zitten. Ik had dat vroeger ook. Ikzelf gebruik dezer dagen teveel bass en ga die daarna naar onder draaien en blijf bezig totdat ik dat goed heb. Maar ja er is altijd een ander probleem, ga je even naar de keuken is die bass precies beetje verdwenen, ga ik achter de hoek in de kamer, is die bass helemaal weg??? Processing probleempje met de gitaren mss..of bass, heb het altijd al kunnen oplossen maar blijft moeilijk :-)

Fusion
22 februari 2018, 12:49
Oef deze mix is inmiddels allang ruimschoots achterhaald hoor. Ik poste hem, hoorde m de ochtend erop en dacht nee.....

Dit is een veel betere:

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=13688803

En dank voor je commentaar. Herkenbaar.

mountainman
23 februari 2018, 15:18
Oef deze mix is inmiddels allang ruimschoots achterhaald hoor.

En ons niet even laten weten? :sneaky: Of heb ik iets gemist?

Deze heeft inderdaad een betere dynamiek. Maar is het nummer nog steeds niet helemaal af?

dejohan
23 februari 2018, 16:31
Is idd veel beter.
Ik ken er technisch amper iets van, maar misschien helpt het: de mix lijkt me goed qua karakter van sound, maar ik vind het vermoeiend luisteren, ik denk omdat alles qua gitaar en (en ook sublaag?) hard links en rechts lijkt te zitten zit. Het lijkt of er een enorm gat zit tussen 9 en 3 uur, terwijl net dat de richting is waar ik van nature naar luister.

maar misschien lul ik maar wat hoor. btw ik luister met oortjes.

pasqual
24 februari 2018, 21:10
Ik vind het heel lastig om hier iets constructiefs over te zeggen omdat het totaal niet in mijn comfortzone ligt. Dat is dus een smaakkwestie uiteraard. Deze soort metal vind ik niet erg fijn om te horen en daarom ook je gitaarsound niet mooi. Ook de drums klinken zeer onrealistisch en zonder dynamiek. Het zal bij de stroming horen maar zo zou ik nooit (laten) mixen. Ik ben zeer benieuwd hoe het klinkt als deze zelfde opname door iemand anders gemixt wordt zonder jouw invloed. Zal een wereld van verschil zijn vermoed ik. Maar nogmaals: kwestie van smaak, heeft niets met kwaliteit van compositie/techniek/talent te maken want daar ligt het niet aan. Is het nummer trouwens al af? Of ben je er nog mee bezig?