PDA

View Full Version : Hondo H77



bertv
19 januari 2018, 23:50
Ben sinds kort in het bezit van de Hondo.is het wat om op te knappen?

mrweird
20 januari 2018, 08:23
Ben sinds kort in het bezit van de Hondo.is het wat om op te knappen?

Als je 't leuk vind, doen! Het is geen waardevolle gitaar. (Heb zelf nog een echte H-76 in een hoekje staan..)
@duhsjaak. Leuke CRX? Doen! Tofste bakje ooit in bezit gehad. (Nee ik had geen brulpuup en mega spoilers.. Wel roest.)

no 1 hops
20 januari 2018, 13:02
ooit deze topic gestart met een hondo strat, welk type weet ik echter niet meer.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?99558-hondo-rules-customising-topic

Agent_Smith
20 januari 2018, 13:23
Nee ze zijn in principe niks waard. Een witte H-76 was de eerste gitaar die ik nieuw kocht. Rond 1985 ofzo was dat.
Het was niet veel soeps, maar je eerste gitaar blijft toch iets speciaals vind ik.
Als ik dezelfde nu weer tegen zou komen zou ik hem alleen uit nostagische overwegingen en ter decoratie kopen als de prijs laag is. Hetzelfde geldt voor mijn eerste versterkertje wat ik erbij kocht: Roland DAC-15D. Gewoon geinig om die spullen weer eens een keer te zien en vast te houden.

Erik de Perik
20 januari 2018, 18:54
Zo'n DAC versterker, was dat niet met van die koptelefoon speakers....??


Een Hondo was de gitaarversie van een SOA...... lijkt leuk maar je hebt er niks aan.

bertv
20 januari 2018, 21:00
Dat klinkt veel belovend😅😅
Zal dus wel op de brandstapel terecht komen.

Erik de Perik
20 januari 2018, 21:23
Nahja, je moet het een beetje zien zoals het is. Alles is wat een gek er voor geeft.

Neem contact op met Brad.

wietse
20 januari 2018, 21:39
hondo, is gewoon samick, japanse hondo's kwamen oa bij matsumoku weg, net in wat voor staat je hondo is, is de hals nog recht en fretwerk nog goed? geen reden dan om hem nieuw leven in te blazen zolang hij goed bespeelbaar is dan ben je al een heel eind, de H77 stamt uit de laatste jaren voordat de naam hondo gedropt werd, 1988-1989 daarna is er onder de naam samick doorgebouwd.
kunnen leuke gitaren zijn, goed afstellen is het halve werk en je hebt een leuk gitaartje voor een beginner.

bertv
21 januari 2018, 15:53
Dan zal ik hem nog maar even behouden van de brandstapel. Werde bij Matsumoku ook gitaren gemaakt met de naam Custom? Heb er onlangs 1 gezien en vond het niet slecht klinken.

Tabula Rasa
21 januari 2018, 15:57
Dan zal ik hem nog maar even behouden van de brandstapel. Werde bij Matsumoku ook gitaren gemaakt met de naam Custom? Heb er onlangs 1 gezien en vond het niet slecht klinken.Heb van Custom een strat gehad. Was dezelfde die ik onder de naam Gerrinez gezien had. Allemaal Japans spul, budget, maar niet heel erg slecht.

Gepost met Tapaworst

Agent_Smith
21 januari 2018, 16:31
Zo'n DAC versterker, was dat niet met van die koptelefoon speakers....??
.

Die was er ook idd. Dat was de DAC-15XD. Ik het de 15D met 1 speaker (8 inch ofzo denk ik)

wietse
21 januari 2018, 19:09
Dan zal ik hem nog maar even behouden van de brandstapel. Werde bij Matsumoku ook gitaren gemaakt met de naam Custom? Heb er onlangs 1 gezien en vond het niet slecht klinken.
klopt, maar niet veel, de meesten kwamen bij fuji gen weg, ibanez dus.

munkie
26 januari 2018, 15:16
Ik heb een Hondo II Professional gehad, Matsumoku Japan met MMK45 humbuckers, was een verbazend goede gitaar na een opknapbeurtje.

MarkS
26 januari 2018, 16:25
Heb een H76 gehad. Multiplex dingetje. Single coils zijn op het smalle stuk wat breder dan andere. Andere PU’s zijn behalve zichtbaar te klein dan ook wat wiebelig.

Heb ook ooit een Hondo LP Junior gehad met 1 HB. Ook multiplex Gekocht voor 20 gulden. Daar zat fabrieksaf een DiMarzio in. Dat was een fijne ragplank overigens.

Erik de Perik
26 januari 2018, 20:07
Gisteren nog de output gesoldeerd van een The Animal Les Paul van m'n werk. Wat een tragische plank is dat zeg! Zo vanaf de 12e fret loopt alles aan (kromming hals wel ongeveer ok) en hij klinkt ook kut. Kun je zien hoeveel er de laatste jaren verbeterd is in het ondersegment...!!

Agent_Smith
27 januari 2018, 10:01
Single coils zijn op het smalle stuk wat breder dan andere. Andere PU’s zijn behalve zichtbaar te klein dan ook wat wiebelig.


Oh dat herinner ik me echt niet meer. Maar kwas ook nog maar een jongetje van een jaar of 8 / 9. Heb ook geen foto's ofzo.

no 1 hops
27 januari 2018, 11:55
Oh dat herinner ik me echt niet meer. Maar kwas ook nog maar een jongetje van een jaar of 8 / 9. Heb ook geen foto's ofzo.klopt, single coils waren net iets groter, maar klonken niet verkeerd

Tabula Rasa
27 januari 2018, 13:18
Die met die metalen plaat onderop, met de gaatjes. Elementen waren in een soort kit gegoten. Als je ze open maakte vond je een rare kleine spoel. Echt totaal anders dan de Fender-achtige elementen.

Gepost met Tapaworst

telerocker
27 januari 2018, 17:47
https://photos.app.goo.gl/Q7glt2iu7O3pbxfv1