PDA

View Full Version : Voordelige audio interface zonder latency.



Brad
17 januari 2018, 13:37
Dag mensen,

Ik zit er toch aan te denken om aan de DAW te gaan. Weet iemand een voordelige audio interface waarbij je geen last hebt van de beruchte latency. Het aantal ingangen is niet belangrijk. Als je er maar zang en gitaar mee kan opnemen. De rest wordt gedaan met de sequencer. Of moet je toch weer in totaal minimaal 2000 euro neerleggen wil het werken met DAW op je laptop de moeite waard zijn.

obiwanjacobi
17 januari 2018, 13:53
Ik heb destijds -maar da's alweer een goed aantal jaar terug- een 2handsje gekocht voor in de PC (pci).
Was iets meer dan 100,= euro en latency < 8ms.

Dus mijn advies is kijk 2e hands eens (marktplaats) en zoek de modellen op internet in combi met je OS en de DAW die je wilt gaan gebruiken.

Fusion
17 januari 2018, 14:40
Welke soort van latency heb je t over? Monitoring? Want recording latency maakt natuurlijk niet uit, en monitoring hoef je niet per se te gebruiken, en de meeste kaarten hebben volgens hardware montoring welke geen latency heeft...

miyaru
18 januari 2018, 06:10
Laptop hoor ik hier? Brad wat voor aansluitingen heeft jouw laptop? USB, FireWire, USB3, Thunderbolt, etc......
Welk operating system ie.: Win 7,8 of 10?

Als je Firewire hebt, en win 7 heb ik nog wel een Presonus Firebox voor weinig voor je.......

Brad
18 januari 2018, 13:04
Nee er zit geen firewire op. Wel Windows 7. Ik heb overigens na veel mensen en fora geraadpleegd te hebben, vanmorgen besloten gewoon verder te gaan werken met mijn Boss multitracker. Hij vertoont geen noemenswaardige kuren, neemt op met een resolutie van 24 bit en een sample rate van 44.1.
Toch maar niet weer geld uitgeven, een hoop ergernis doorstaan, en dan evengoed nog gezeik met latency hebben. Maar niettemin bedankt voor het aanbod.

miyaru
18 januari 2018, 13:12
Oh, je hebt een recorder, dus je bent niet onthand? Nou als dat bevalt, waarom veranderen? Software heeft idd een hoop voordelen, maar je moet goed weten wat je doet met zowel de software (leercurve) als het systeem wat je draait, of het nu Apple, Linux of Windows is......

Nou, ook weer opgelost! Succes!!!!

Bates15
18 januari 2018, 21:52
Een firewire kaart is zo op je moederbord aan te sluiten. Pci slotje. ;)

zoldergitarist
20 januari 2018, 09:10
Ik heb de Yamaha AG03 en deze werkt gewoon heel erg goed. Je hebt geen extra voeding nodig want die krijgt hij via de usb.
https://www.bax-shop.nl/analoog-mengpaneel/yamaha-ag03-webcasting-mixer-en-usb-audio-interface