PDA

View Full Version : Maar Fender, wat doet u nu?!? (2018 Limited Edition modellen)



Mr.Fingers
12 januari 2018, 09:50
https://www.coda-music.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/1/0176070709_gtr_frt_001_rr.png
Limited Edition Jaguar Strat

https://www.coda-music.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/1/0176010703_jazz-tele_rw_2ts.png
https://www.coda-music.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/1/0176010757_gtr_frt_001_rr.png
American Parallel Universe Jazz Tele

https://www.coda-music.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/1/0176020783_gtr_frt_001_rr.png
Troublemaker Telecaster


Ik denk dat we Fender niet kunnen beschuldigen van trachten te vernieuwen... Maar dat eerste "ding"... En die haveloze slagplaten van het tweede model... Geef mijn portie maar aan Fikkie.

EDIT: en er is meer, de Fender Meteora

https://images.reverb.com/image/upload/v1515627257/nhbbrl1ojpxhnxpv72n9.jpg

Kim Wilson
12 januari 2018, 09:57
Die eerste! Alsof ze een slagplaat van een jazzbas op een strat hebben gemikt. Vernieuwen á la Fender: laten we kijken wat we kunnen verzinnen met al die restpartijen body's en slagplaten!

Mr.Fingers
12 januari 2018, 10:01
Vernieuwen á la Fender: laten we kijken wat we kunnen verzinnen met al die restpartijen body's en slagplaten!
Goh, ze hebben dat nog al gedaan hé, om van hun oude meuk af te komen: de Maverick & Musiclander (voor Electric XII en Bass V bodies respectievelijk)

mrweird
12 januari 2018, 10:07
Die tweede vind ik niks.. Maar de andere modellen hebben echt wel mojo.

Kim Wilson
12 januari 2018, 10:10
Alleen die Troublemaker tele zou ik kunnen overwegen. De rest past niet in mijn conservatieve brein.

barno
12 januari 2018, 10:46
Fingers, wat zou u doen, stel dat u bij Fender werkt en wordt gevraagd jaarlijks mandatory een nieuwe lijn te ontwerpen. Gaat u voor de Gibson aanpak (maw gaat u mental), doet u wat onbestemd uitwisselen van bestaande modellen/specs (zoals nu), of doet u gewoon niks?

Ik vraag het mij zelf ook af.

Mr.Fingers
12 januari 2018, 10:50
Ik zou gaan voor de "what if"-aanpak, en bestaande modellen aanpassen aan moderne noden. Niet hyper-traditioneel, maar nog steeds plausibel en herkenbaar.

Maar eerst zou ik de Electric XII en Bass V uitbrengen.

Midwolda
12 januari 2018, 11:07
Die eerste is dramatisch sneu. Die Meteora gaat nog wel, doe daar een humbucker bij de brug en het wordt interessant. De rest is gewoon blind graaien in de afvalbak en schroef het er maar op. Da's geen vernieuwing, da's recycling.

jutter
12 januari 2018, 11:17
Om te janken wat een smakeloze gitaren.

vulvasonic
12 januari 2018, 11:42
Fender is de weg nu ook volledig kwijt. Hoe lang is Schultz weg nu? Onder zijn leiding is Fender weer een geweldig mooi bedrijf geworden. Maar de laatste jaren....

En ik geef Fingers gelijk. De electric XII MOET er komen. En dat mag best in een modern jasje (betere elementen, fijnere radius, maar qua uiterlijk niets veranderen) en natuurlijk de Fender VI.
De V zou ik dan weer niet doen. Daar doe je alleen Fingers een plezier mee. :D

no 1 hops
12 januari 2018, 12:04
misschien ook eens wat meer aan de groep gitaristen denken die graag een shortscale zoals de LP willen, maar het liever qua hout en hardware met fender like materialen wil.
vond bv de nighthawk een prachtig design, behalve de wat vreemde pickups die er soms in zaten en daarom niet uitnodigen met andere pickups te rommelen.

Mr.Fingers
12 januari 2018, 12:11
But wait, there is more!

https://www.gearnews.com/wp-content/uploads/2018/01/Troublemaker-Tele.jpg

https://www.gearnews.com/wp-content/uploads/2018/01/Fender-Limited-Edition-Whiteguard-Strat.jpg
"Whiteguard Strat" (Lim. Ed.)

https://www.gearnews.com/wp-content/uploads/2018/01/Fender-Limited-Edition-Strat-Tele-Hybrid-1.jpg
"Strat-Tele Hybrid" (Lim. Ed.)

https://www.gearnews.com/wp-content/uploads/2018/01/Fender-Limted-Edition-Tele-Thinline-Super-Deluxe-1024x685.jpg
"Tele Thinline Super Deluxe" (Lim. Ed.)

Midwolda
12 januari 2018, 12:16
Alles is al eens gedaan. :D Homemade Cookie:

https://avando.home.xs4all.nl/images/cookie1.jpg

Stacked humbucker in de brug, single coil, P90 bij de hals.

denis.hermans
12 januari 2018, 13:08
Ik zeg niet dat ik ze direct zou kopen, maar ik vind die nieuwe modellen wel wat hebben... Ben ik nu heel erg ziek 🤔..?

Kakihara
12 januari 2018, 13:10
Ach ... die crossovers, dat is zo 2015... Lijkt wel alsof TDPRI Fenders voornaamste inspiratiebron is.

Dan kan die Meteora mij meer bekoren. Maar ook dat is door de pickupconfiguratie maar iets halfslachtig. Waarom niet voor iets volledig nieuws gaan, met nieuwe pickups, nieuw soort brug. Het blijft nu gewoon een rare telecaster.

FNaRK
12 januari 2018, 14:20
ik zeg


overdwars inbrengen

Shaggy
12 januari 2018, 14:37
Omg.. dit krijg je dus als een strat en tele kindjes krijgen...

MikeD
12 januari 2018, 15:30
Yep.. Fender Goes Parts-Casters.....een beetje geblinddoekt shoppen in het onderdelenmagazijn en de boel in elkaar schroeven.. kekke kleurtjes d'r...op......met soms beter en soms minder geslaagd resultaat..... 't zijn net mensen....

apekop
12 januari 2018, 15:37
Auw. Doet pijn aan mijn ogen. Allemaal zeer lelijk. Alleen die Troublemaker heeft wel wat.

macwilliams
12 januari 2018, 17:13
Wat gaaaaf, alsof ze wat halve zachte malloten wat schroevendraaiers gegeven hebben. Die blauwe trouble Tele is best wijs vind ik.
Hebben die puriteinen weer wat te mauwen.

Duhsjaak
12 januari 2018, 18:05
Zou het net zo gaan als met de Fender Rascal bass?
Ik heb er hier op GN redelijk van langs gekregen, dus ik ben benieuwd wat dit dgaat worden. Die rascal had ik wel oren naar, qua klank, totdat ik het verstandelijk niet 100% bij de tijd zijnde hoofd van de custom shop zag die hem introduceerde. En ik zag dat deze nutcase, de body van een VI had genomen, drie lipsticks uit de bak ‘oud en afgeschreven’ een tail piece van dat heel goede Guild. Meer kon er niet vanaf. Made in Indonesië en rond de €650,00. En alleen in sea green. Nadat de productie rond de 150 stuks bleef hangen, werd de productie naar ik gloof Mexico overgebracht en kostte een vrijwel identieke, maar zeker niet betere Rascal ongeveer €1.100,00.

Door deze strategische move ging de verkoop nog harder naar beneden dan de Titanic.
Nou, rant en rave natuurlijk, maar ik ben benieuwd hoe deze ‘nieuwe modellen’ zullen gaan.
Gibson is volgens de berichten zieltogend, Fender maakt de gekste stuiptrekkingen, de merken die wel innoveren worden niet voor vol aangezien, ik gloof dat ik maar drummer ga worden.

Neem geen strat, is mijn advies. Clapp’s gehoor is naar de filistijnen en dat heeft ie niet op een Ibanez gedaan.
Tot zover een bijzonder goed onderlegde post.
Maar waarom zou ik iets onderbouwen? Hunnie zeggen ook dat de markt erom vraagt. Hoor jij wat?
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
12 januari 2018, 18:33
Die American Parallel Universe Jazz Tele vind ik goed te pruimen.

Erik de Perik
12 januari 2018, 18:34
Steve Morse's Frankentele:


http://www.maggiesfarm.eu/telecasterusers/steve_morse.jpg

telerocker
12 januari 2018, 20:00
Fender is wel netter dan ik. Het ruimt tenminste zijn kelder op. :)

Eko
12 januari 2018, 21:20
Fender heeft het probleem dat heel veel klanten vinden dat ze iets anders moeten brengen, maar daarna alleen maar dezelfde modellen kopen...... Modellen als een ‘52 tele of Clapton strat gaan per jaar in aantallen over de toonbank waar de nieuwere modellen nooit aan zullen komen.
Ik denk dat Fender er goed aan zou doen hun USA standards te leveren in een kwaliteit waar niemand anders aan kan tippen. Top materiaal, Mooie top , prachtige lak. Bijvoorbeeld de kwaliteit die je standaard bij Music Man krijgt.
Misschien een service als persoonlijke slagplaat bij bestelling via official dealer, Free of charge ..........

Plant
12 januari 2018, 21:34
Waar is de tijd van de Fender Robben Ford:

https://www.guitar-list.com/sites/default/files/styles/model_display/public/gearpics/fender-robben-ford-esprit-ultra.jpg?itok=jFO-e9fj

Erik de Perik
12 januari 2018, 22:12
Waar is de tijd van de Fender Robben Ford:

https://www.guitar-list.com/sites/default/files/styles/model_display/public/gearpics/fender-robben-ford-esprit-ultra.jpg?itok=jFO-e9fj

M'n broer (ik weet dat ik 'm niet mag noemen) had er eentje maar helaas met een getordeerde hals. Ding klonk prima maar niet over de hele hals.

the sure thing
13 januari 2018, 00:25
Briljante topic titel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
13 januari 2018, 01:25
Briljante topic titel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Flodder-esque!

vulvasonic
13 januari 2018, 03:23
Steve Morse's Frankentele:


http://www.maggiesfarm.eu/telecasterusers/steve_morse.jpg
Hier is tenminste iets mee gedaan wat uniek is. Die nieuwe gitaren hebben gewoon de verkeerde slagplaat en dergelijke. Ik ga met mijn naamgenoot mee. Overdwars anaal inbrengen dus.

JVGM-music
13 januari 2018, 09:30
Ach kom op zeg....als ze dadelijk in de winkel hangen staan we er allemaal weer bij te kwijlen...

Brum
13 januari 2018, 10:15
Hmm... Als een winkel volhangt met de Fenders en Gibsons heb ik al gauw de neiging om door te lopen eigenlijk. Die Troublemaker tele vind ik nog wel mooi om te zien, dat wel. Vooral de sunburst kan mij wel bekoren.

Duhsjaak
13 januari 2018, 10:36
Ja, de Troublemaker gaat prima voor mij, maar daar zitten dan weer pups in die ik niet zo plezierig vind klinken. Nee, ik hoop dat ze hun belofte waarmaken.
Heeeeeeel limited.
En dan weer eens iets leuks.
Vriendelijke groet, Gus

motorhan
13 januari 2018, 11:08
Hmm... Als een winkel volhangt met de Fenders en Gibsons heb ik al gauw de neiging om door te lopen eigenlijk. Die Troublemaker tele vind ik nog wel mooi om te zien, dat wel. Vooral de sunburst kan mij wel bekoren.

Omdat je ze niet kan betalen ??? of omdat je andere mooier vind. over beter kun je nog niet oordelen zonder ze geprobeerd/bespeeld te hebben lijkt me.

motorhan
13 januari 2018, 11:10
Het is met gitaren al net zo als met een nieuw model auto/caravan. Er zijn dan altijd die hun eigendom van een aantal jaren oud mooier vinden. tot ze er zelf 1 hebben en dan is dat weer de beste mooiste. Zal wel altijd zo blijven.

Brum
13 januari 2018, 11:25
Omdat je ze niet kan betalen ??? of omdat je andere mooier vind. over beter kun je nog niet oordelen zonder ze geprobeerd/bespeeld te hebben lijkt me.

Omdat er veel betere alternatieven zijn en ik niet wil blijven hangen op twee merken. Vaak nog voor minder ook. En inderdaad, omdat ik andere alternatieven vaak mooier vind. Komt nog bij dat ik linkshandig ben en er dan sowieso veel betere alternatieven zijn. Bovendien wil ik me niet gebonden voelen aan de fabrieks-af specs. Schroef een Warmoth in elkaar en je hebt bijna op zeker een betere gitaar dan een Fender. Een bouwer als bijv. Zwier bouwt ook betere strats en tele's voor minder en helemaal custom. Deze discussie is hier al erg vaak gevoerd, dus zal er niet helemaal over uitwijden middels een complete discussie, maar persoonlijk vind ik dat een merk als Fender alleen nog maar kan overleven op hun naam, omdat mensen nou eenmaal toch een beetje kuddegedrag vertonen. Het is Fender, dus het zal wel goed moeten zijn, toch? Zelfde geldt voor Gibson, hoewel de scheuren daar wel erg groot worden qua reputatie.

Orpheo
13 januari 2018, 16:06
ik snap het probleem niet zo goed. Ik vind sommige tof, anderen iets minder, anderen heel erg tof. Hoe veel kan je varieeren binnen een standaard SS, SSS of HSS of HSH combinatietje? Niet veel denk ik... Ik heb liever fender's experimenten dan Gibsons. Robot tuners, ingebouwde overdrive, weet ik veel wat voor onzin nog meer. Hopeloos.

Wat willen we dan van Fender? Dat ze gaan innoveren ala Ibanez met hun Tosin Abasi singlecut (Tosin is overigens nu weg bij Ibanez en heeft zijn eigen gitaarbedrijf). Of zoals Kiesel en Strandberg: inzetten op headless? Of zoals Aristides, puur houtloos werken? Niks mis met dat allemaal, maar is dat wat we willen van die lui? Ik niet?

D3nnis
13 januari 2018, 16:09
Ik denk dat je gelijk hebt orpheo.

Ik denk dat ze beter kunnen inzetten op kwaliteitsverhoging.
Ik wilde eerst "inzetten op prijsverlaging" schrijven, masr dat redden ze sowieso al nooit tov de chinezen.

apekop
13 januari 2018, 17:10
Wat willen we dan van Fender? Dat ze gaan innoveren ala Ibanez met hun Tosin Abasi singlecut (Tosin is overigens nu weg bij Ibanez en heeft zijn eigen gitaarbedrijf). Of zoals Kiesel en Strandberg: inzetten op headless? Of zoals Aristides, puur houtloos werken? Niks mis met dat allemaal, maar is dat wat we willen van die lui? Ik niet?

Van mij hoeft Fender niet zo nodig te vernieuwen. Zolang ze maar goede strats blijven maken in het segment 1000-2500 euro ben ik tevreden.

Als ik vernieuwing wil vind ik dat wel bij een andere merk.

Duhsjaak
13 januari 2018, 17:22
Ik denk dat je gelijk hebt orpheo.

Ik denk dat ze beter kunnen inzetten op kwaliteitsverhoging.
Ik wilde eerst "inzetten op prijsverlaging" schrijven, masr dat redden ze sowieso al nooit tov de chinezen.

Terwijl een deel van de productie dan toch ook daar vandaan komt.
Voor de rest klopt denk ik je inschatting.
De kwaliteit is niet consistent genoeg en de eindcontrole is helemaal bij de consument (lees klant) komen te liggen. Wat gezien de prijs van deze sport toch wel een beetje bizar is.

Omdat ze toch niet naar mij luisteren laten ze me bazelen wat ik wil. Dat er zulke variabelen in de kwaliteit zichtbaar en voelbaar zijn, zou ze toch ernstig aan het denken moeten zetten. But no such luck.
Het idee dat er plenty gitaaar fabriekjes zijn die voor €800,00 een prima werkende (en waarom ook niet???) inelkaar kunnen zetten lijkt ook totaal geen indruk te maken.
Ik kan dan alleen maar tot het inzicht komen dat het opzettelijk is. Als in gewoon bewuste keus.

En vernieuwen kan zich op allerlei fronten manifesteren. Dat hoeft nog niet eens perse in de vormgeving te zitten.

Als ze dit soort wisselvallige troep blijven bouwen, waar moet de volgende generatie gelukkige gitaarspelers dan de vintage planken vandaan halen?
Leve het vakvrouwschap, de rijsttafels en de heerlijk spelende gitaren uit Indonesië. Allemaal dingen met wel een fatsoenlijke QC in de standaardkostensysteem.
Vriendelijke groet, Gus

apekop
13 januari 2018, 17:59
Zijn de Fender usa strats van nu dan echt zo slecht als jullie doen voorkomen? Ik geloof er niks van.

vulvasonic
13 januari 2018, 18:02
Vernieuwen is prima, maar ten eerste gaat het hier om Fender, een bedrijf dat mensen aanspreekt vanwege hun klassieke modellen, en ten tweede wordt er hier helemaal niets vernieuwd, behalve het uiterlijk. Dus..... het gaat hier om uiterlijk.
Tuurlijk, ieder z'n ding, smaken verschillen en zijn aan verandering onderhevig.
Maar als voormalig grafisch vormgever (en ook als Jan Lul) springen de vullingen me uit de kiezen van deze gedrochten. De esthetiek is hier volledig losgelaten. Dit zal besproken zijn in een vergaderruimte, maar men heeft de vormgever blijkbaar ontslagen. Ik kan wel roepen dat de gitaren allemaal kotslelijk zijn, maar er zijn altijd mensen die de lelijkheid kunnen waarderen. En toch onderschatten we hier de rol van een goede vormgever.
Dit is geen kunst, dit is huisvlijt. Kitsch. Sommige mensen houden van kitsch. Ik zal ze niet in de weg staan.
Maar ik vind deze gedrochten een klap in het gezicht van Bill Schultz en van Leo Fender zelf. Wat zal Leo hier over hebben gezegd? Ik weet het, bij ome Leo moest het vooral functioneel zijn. Maar wat is het functionele nut van deze strontbakken? Niets!
Dit is weggegooid geld. Waardeloze rotzooi.

Ik zou ze echt tot waarde kunnen zijn. Wat een clowneske vertoning. Wat een droefheid. Wat een armoede.
Ik voel een steek in mijn hart. Dit is pijnlijk. Kut, ik ga even 112 bellen. :(

Tabula Rasa
13 januari 2018, 18:11
Ik zou gewoon een zooitje hotrodded strats en teles maken voor 2018. Strat met slanted humbucker, dikke Floyd Rose, reversed headstock in Lake Placid Blue enzo

Gepost met Tapaworst

arjanb01
13 januari 2018, 18:18
Dat doet fender al exclusief voor enkele grote gitaarwinkels.
Zoals deze:

https://youtu.be/zhmAr5pkRo0

En bouwt fender zo slecht ? Ik denk toch niet dat de avri series of de customshop scheve nek pockets hebben, slecht gemonteerde halzen of andere bouw horror.
Wat ik qua fender strats in de handen heb gehad viel qua geluid en nek lak tegen. Dat kunnen custom bouwers inderdaad voor minder geld beter.

Tabula Rasa
13 januari 2018, 18:20
Juist, dat soort dingen, maar dan op grote schaal en voor een goeie prijs.

Gepost met Tapaworst

Midwolda
13 januari 2018, 18:22
Wat Vulvasonic zegt. Maar dan ook helemaal. Huisvlijt. Gedrocht. Rotzooi.
Die homemade Cookie frankenstrat in post #13 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?173862-Maar-Fender-wat-doet-u-nu-!-(2018-Limited-Edition-modellen)&p=3352501&viewfull=1#post3352501)? Letterlijk geboren uit een berg overgebleven onderdelen. Ik was aan het opruimen en ik dacht dat is genoeg spul om een complete gitaar in elkaar te schroeven. Zo gedacht, zo gedaan. Er moest alleen nog een body bij en dat is een badkuip stratbody geworden omdat er drie verschillende pickups lagen. Het enige overgebleven criterium was: past het?
Waarde? Het was overgebleven losse rommel, maar goed, hang daar eens een totaalprijsje van 125 euro aan, dan is 't wel mooi lijkt me. Speelt als een gitaar, klinkt als een gitaar. Wauw.
Ik kan me niet voorstellen dat dit de weg is die Fender wil blijven bewandelen. Dat gaan ze niet volhouden, dat lijkt me evident. Er zijn teveel gitaarproducenten die wel hun best doen.

kwispelhond
13 januari 2018, 18:45
Nou, ik wil toch wel een ander geluid laten horen: ik vind die "Tele Thinline Super Deluxe" met de Filtertron's zelfs echt leuk.

Ik denk dat Fender en ook Gibson met deze modellen niet op ons vastgeroeste gitaristen met te veel "verleden" mikken maar iets proberen te maken voor de volgende generatie om zich te kunnen onderscheiden en daar lijkt me niets mis mee. De toekomst leert of ze gelijk hebben of niet en als je ze lelijk vind laat je ze gewoon hangen, die klassieke Strat en Tele blijven ze ook gewoon maken dus verder niets aan de hand.

Financieel staat Fender er wel wat beter voor dan Gibson maar het blijft een krimpende markt dus te veel investeringen heeft niemand meer zin in......

Pepe
13 januari 2018, 19:50
Dat heeft toch niks met vastgeroest en volgende generatie te maken?
Zal Fender een worst zijn. Ze maken zich enkel druk om maximale revenue.
Het mix/match doet Fender al heel heel lang, de indie markt leverde al eerder de Vista, Blacktop en Pawn shop series op en dit zie ik min of meer in het verlengde.
Win some loose some.
Wie kent de Cyclone nog? Mixmatch van Mustang, strat en jaguar. Destijds niet zo'n succes, ik kan me nog herinneren dat ik echt de ENIGE op dit forum was die ze geinig vond, tegenwoordig moet je er doorgaans diep voor in de buidel tasten.

http://livedoor.blogimg.jp/guitaryarou/imgs/2/4/248fc60d.jpg

telerocker
13 januari 2018, 20:15
Dat heeft toch niks met vastgeroest en volgende generatie te maken?
Zal Fender een worst zijn. Ze maken zich enkel druk om maximale revenue.
Het mix/match doet Fender al heel heel lang, de indie markt leverde al eerder de Vista, Blacktop en Pawn shop series op en dit zie ik min of meer in het verlengde.
Win some loose some.
Wie kent de Cyclone nog? Mixmatch van Mustang, strat en jaguar. Destijds niet zo'n succes, ik kan me nog herinneren dat ik echt de ENIGE op dit forum was die ze geinig vond, tegenwoordig moet je er doorgaans diep voor in de buidel tasten.

http://livedoor.blogimg.jp/guitaryarou/imgs/2/4/248fc60d.jpg

Pepe raakt een snaar. Alsof de Mustang destijds geen blasfemie was. Om maar te zwijgen van de Performer, Maverick of Marauder.

vulvasonic
13 januari 2018, 21:09
Het gebeurt inderdaad al heel lang. Maar meestal op een smaakvolle manier, uitzonderingen daargelaten.
Dit vind ik toch wel van een andere orde. Dit doet letterlijk pijn aan de ogen.

Je kunt je afvragen waar ik me druk om maak. Wel, ik denk dat ik gewoon een Fender fan ben. Het is of Radiohead ineens met een country-plaat komt. Een heel album. En dan nog country in z'n lelijkste gedaante.
Het is of mijn kinderen ineens 'papa' tegen de buurman gaan zeggen en mij links laten liggen.
Het voelt vies. Alsof ik per abuis even de aandacht er niet bij had toen me onder de douche van het gevang gevraagd werd een zeepje op te rapen.
Fender gaat te ver. De Cyclone vond ik geinig. Leuk zelfs. Maar dit.....

Auw, daar gaat mijn hart weer. :nervous:

vulvasonic
13 januari 2018, 21:11
En nu hou ik ermee op, dus daag me niet uit! :D

Tupelo
13 januari 2018, 21:20
Vernieuwen is prima, maar ten eerste gaat het hier om Fender, een bedrijf dat mensen aanspreekt vanwege hun klassieke modellen, en ten tweede wordt er hier helemaal niets vernieuwd, behalve het uiterlijk. Dus..... het gaat hier om uiterlijk.(
Voor een groot deel met je eens, toch die Telecaster met JM pups & trem...
Zoveel telecasters met tremelo brengen ze niet op de markt, en een alternatief voor een Bigsby ?
Waarom niet ?
Vind die 2e & 3e best te pruimen.

D3nnis
13 januari 2018, 21:29
Ik zou het leuk vinden als Fender eens voor een normaal bedrag een setneck, carved top HSS met Floyd Rose strat uit zou brengen. Allemaal elementen die ze los van elkaar al eens gedaan hebben, dus moet kunnen!

Pepe
13 januari 2018, 22:35
Ik zou het leuk vinden als Fender eens voor een normaal bedrag een setneck, carved top HSS met Floyd Rose strat uit zou brengen. Allemaal elementen die ze los van elkaar al eens gedaan hebben, dus moet kunnen!

Fender Showmaster.
Zijn voor een paar honderd dollar op Ebay te scoren.
Fender heeft het nooit geweldig gedaan in de superstrat sector en dat hoeft ook helemaal niet meer, daar hebben ze Charvel, Jackson en EVH voor.

Fender is toch vooral twang, surf, rootsy en dankzij Cobain heeft men nerdy kunnen rebranden als indie en hipster. Mooi toch?

D3nnis
13 januari 2018, 22:40
Pepe, u bent briljant!
Ik had nog nooit van dat ding gehoord; die moet ik hebben! :D

Tupelo
13 januari 2018, 23:09
Met traditionele pups/uitsparing, zou ik die American Parallel Universe Jazz Tele doen.

Quink
15 januari 2018, 14:39
Vind zo'n American Parallel Universe Jazz Tele in Surf Green toch wel iets hebben. Sorry! :makeup:

Zijn alleen wel redelijk aan de prijs zo te zien.

Orpheo
15 januari 2018, 15:30
Ik zou het leuk vinden als Fender eens voor een normaal bedrag een setneck, carved top HSS met Floyd Rose strat uit zou brengen. Allemaal elementen die ze los van elkaar al eens gedaan hebben, dus moet kunnen!

Doet Chapman al voor een prikkie in Korea. Ik ga er ook een maken, over een week of wat.

telerocker
16 januari 2018, 00:15
Doet Chapman al voor een prikkie in Korea. Ik ga er ook een maken, over een week of wat.

Chapman-prijsje? ;-)

Duhsjaak
16 januari 2018, 02:24
Doet Chapman al voor een prikkie in Korea. Ik ga er ook een maken, over een week of wat.

Precies. En met een Quality Control waar de grote huizen niet aan kunnen tippen.
En met een lift van de tone knop die heel andere schakeling van de pups mogelijk maakt. Ik mag dan zo ongeveer schijt hebben aan zijn humoristisch bedoelde zelfbevlekkingsfilmpjes, als ondernemer kunnen de grote jongens nog een paar dingen van hem leren.

Is er een speciale reden, Orpheo, om je daar op te storten?
Vriendelijke groet, Gus

almarvk
16 januari 2018, 12:17
Ik snap Fingers niet helemaal ff. De vorige jaren had Fender altijd meer van hetzelfde uitgebracht. Met standaard kleuren, standaard uitvoeringen en voor een leek niet te zien waarom je er een bak geld tegen aan moest smijten. De voorbeelden die nu worden getoond vind ik eigenlijk allemaal wel tof. Juist die afwijking op het origineel zal zorgen (althans; dat is het doel) voor verkoop. Kan deze lijn wel waarderen.

postbus31
16 januari 2018, 19:57
Zo vernieuwend vind ik ze niet hoor, helemaal die Troublemaker niet 😉https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180116/f3940761fbdeeffbe5bfb61a461d20f3.jpg


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Eko
16 januari 2018, 21:13
Deze vind ik wel een kruising tussen chique en sexy. Ik ben nu eenmaal gek op zo’n body met binding!

postbus31
16 januari 2018, 21:50
Is een Telecaster Elite. Vernieuwingspoging van begin jaren 90


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

D3nnis
17 januari 2018, 08:29
Doet Chapman al voor een prikkie in Korea. Ik ga er ook een maken, over een week of wat.

Ik zie bij Chapman geen (maple) setneck in een double cutaway body, met Floyd....
De enige gitaar met Floyd op de chapman site is een V....dat staat wel wat ver van fender-achtig af.

Tabula Rasa
17 januari 2018, 10:23
Deze vind ik wel een kruising tussen chique en sexy. Ik ben nu eenmaal gek op zo’n body met binding!De oude Telecaster Deluxe zouden ze uit moeten brengen met een binding.

Gepost met Tapaworst

raabje
17 januari 2018, 10:36
Weer wat nieuws? American Original

https://www.fender.com/pages/american-original-electric-guitars-basses

Rond de 1700-1800 euro zie ik. Waarom maken niet gewoon een USA standard voor rond de 1300-1400, die hebben ze niet meer, alleen elites, proffesional, original....

TobyW
17 januari 2018, 23:24
Omdat ze op een Professional voor 1600 meer marge hebben dan op een Standard voor 1400 (daarom de nieuwe naam, de plek in het gamma is hetzelfde). Zo'n Original 60s Strat in Candy Apple Red (waarom geen Lake Placid Blue?) zou ik best weleens willen proberen.

Erik de Perik
17 januari 2018, 23:29
Ik denk dat er inmiddels voldoende Fenders op de markt zijn. Tijd voor wat anders.

arjanb01
18 januari 2018, 07:02
Tijd voor wat anders, tijd om fender en Gibson te sluiten😆

Midwolda
18 januari 2018, 07:22
Laat ze maar fuseren. :D

arjanb01
18 januari 2018, 07:52
Krijg je strats met een 50ties of slim taper 60s neck met Gibson openbook headstocks, 😝

TobyW
18 januari 2018, 10:07
Er is trouwens ook een nieuwe reeks gitaren uit Japan aangekondigd, waaronder een Traditional 60s Strat in Candy Tangerine. Leuk kleurtje.

https://andertons-productimages.imgix.net/256913-1513958782111.png?w=768&h=768&fit=fill&bg=FFFFFF&auto=format&ixlib=imgixjs-3.3.0

munkie
26 januari 2018, 16:30
Ibanez had in de early 90s al de AANJ neck joint dus zonder neckplate, verzonken schroeven, mooi afgeronde hals/body overgang. Yamaha en Cort idem. Fender doet dat nog steeds niet.

Verder zou ik wel een Strat willen hebben RH met LH kop, Schaller vaste brug, HSH of zwembad frezing. Liefst 24 3/4 inch schaallengte. Met slagplaten, zonder elektronica, daar red ik me wel mee.

En waarom gebruiken ze nog steeds zelftappers, houtschroeven zeg maar, om de hals mee op de body te bouten. Inslagmoeren en bouten ofzo zou beter zijn. Dan kan je de neck tig keer van de body afhalen en weer monteren zonder schade aan de hiel vd hals. Idem voor de slagplaatschroeven.

Dit zijn m.i. zinnige innovaties die 1 nadeel heben, ze kosten geld. En dan houdt het blijkbaar op.

Duhsjaak
26 januari 2018, 19:35
Tijd voor wat anders, tijd om fender en Gibson te sluiten😆

Neeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!! Gibson sluiten? Dat zou weer een leeg kantoorpand zijn in Amsterdam.
Fuseren, suggestie Mid, lijkt een goed idee. Dan zijn er twee grote industrieën die geen belasting hoeven te betalen. Of dachten we dat ze daar zijn neergestreken vanwege het bijzonder fraaie uitzicht op het IJ?

Mid kan zo het lezingen circuit in. Verander management, steeds hetzelfde lulverhaal.
Hatsee! De ideeën worden geboren waar je bij zit.
Ze mogen GN wel dankbaar zijn.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
26 januari 2018, 19:45
Er is trouwens ook een nieuwe reeks gitaren uit Japan aangekondigd, waaronder een Traditional 60s Strat in Candy Tangerine. Leuk kleurtje.

https://andertons-productimages.imgix.net/256913-1513958782111.png?w=768&h=768&fit=fill&bg=FFFFFF&auto=format&ixlib=imgixjs-3.3.0

IK ben alvast super benieuwd. Ateng geeft hier op GN (sounds) een videotje ten beste.
En het ligt niet aan de gitarist, maar ik vind die dingen waarop hij heeft ‘mogen’ spelen niet erg prettig klinken.
En ik hoop dus dat ze weer eens ernst gaan maken met geluid en Quality control.
Omdat ik allebei ernstig vind lijden onder de winstmaximalisatie.

Ik vind het vooral een club, gerund door boekhouders en managers die oude letteren hebben gestudeerd. De enige manier om te overleven - iets dat nog maar kantje boord gebeurt - is het in oude luister (woordkeuze opzettelijk) herstellen van een eens terecht beroemd bedrijf.

Zoals het er nu aan toegaat, zou ik mijn fiets voor het plakken van een lekke band, nog niet achterlaten.

Vriendelijke groet, Gus

barno
26 januari 2018, 20:12
En waarom gebruiken ze nog steeds zelftappers, houtschroeven zeg maar, om de hals mee op de body te bouten. Inslagmoeren en bouten ofzo zou beter zijn. Dan kan je de neck tig keer van de body afhalen en weer monteren zonder schade aan de hiel vd hals. Idem voor de slagplaatschroeven.


het Ikea principe zeg maar. Nee danku. Niks fout met schroeven in het hout. En mocht een schroefgat versleten zijn, wat ik overigens nog nooit heb meegemaakt, is het altijd te fixen. zo'n neck met prefab inserts kan je ook niks anders meer mee. Ik vind het juist goed dat Fender niet op moderne spoor springt, unlike Gibson met hun printplaatjes en etuner gedoe.

Erik de Perik
26 januari 2018, 21:14
Tijd voor wat anders, tijd om fender en Gibson te sluiten😆

Niks mis mee. Bovendien kun je je zeker van Gibson afvragen wat voor bedrijf het inmiddels is.

Kim Wilson
26 januari 2018, 22:12
Ik heb het hier al eerder gezegd, het zou me niet verbazen als Gibson een Fender brand wordt.

Mr.Fingers
26 januari 2018, 22:54
Die Japanse gitaren zijn geen nieuwigheidje hoor, die bestaan al 30+ jaar voor de Japanse markt, maar bepaalde modellen (lees: de meest saaie) worden nu wereldwijd beschikbaar gemaakt. Qua houtwerk en afwerking zijn ze belachelijk goed, maar de electronica (pickups, schakelaars, potmeters, jack,...) zijn standaard Azië-kwaliteit. Perfecte modplatformen dus voor zelf goede pickups & electronica naar smaak in te lepelen.

Erik de Perik
26 januari 2018, 23:30
Die Japanse gitaren zijn geen nieuwigheidje hoor, die bestaan al 30+ jaar voor de Japanse markt, maar bepaalde modellen (lees: de meest saaie) worden nu wereldwijd beschikbaar gemaakt. Qua houtwerk en afwerking zijn ze belachelijk goed, maar de electronica (pickups, schakelaars, potmeters, jack,...) zijn standaard Azië-kwaliteit. Perfecte modplatformen dus voor zelf goede pickups & electronica naar smaak in te lepelen.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar 30 jaar geleden zag ik Japanse gitaren in Nederlandse winkels.

Mr.Fingers
26 januari 2018, 23:45
Ik ben er 30 :D. Die Japanse Fenders waren vroeger couranter beschikbaar, dan zo eind jaren '90 ging de kraan helemaal toe voor alles wat geen Jaguar/Jazzmaster/Mustang/Custom Telecaster was, zo rond 2010 ging de kraan helemaal toe, en nu gaat ze terug wat open. Maar bepaalde modellen (66 strat, 70 Telecaster,...) zijn nooit echt beschikbaar geweest hier. Als je ziet wat voor lekkers Fender-Japan maakt qua modellen, het is jaloersmakend.

Erik de Perik
27 januari 2018, 00:17
Ik ben er 30 :D. Die Japanse Fenders waren vroeger couranter beschikbaar, dan zo eind jaren '90 ging de kraan helemaal toe voor alles wat geen Jaguar/Jazzmaster/Mustang/Custom Telecaster was, zo rond 2010 ging de kraan helemaal toe, en nu gaat ze terug wat open. Maar bepaalde modellen (66 strat, 70 Telecaster,...) zijn nooit echt beschikbaar geweest hier. Als je ziet wat voor lekkers Fender-Japan maakt qua modellen, het is jaloersmakend.

Nahja ik ben iets minder begeistert, maar wat is er nu dan zoveel beter uit de USA dan uit Azië.....? Los van de kraan.....

arjanb01
27 januari 2018, 08:31
Volgens mij zijn de halzen van de fender Japanse strats dunner en platter dan die van de US series. Voor mij een reden bijvoorbeeld dis Japanse limited edition Stratocaster niet te kopen. Verder echt prima gitaren. Dan besteed ik mn 1000 euro wel aan iets anders.

Brad
27 januari 2018, 16:30
Ik zie niet wat er nou zo mis is met die gitaren, ook niet bij die Meteora. Die body is een variatie op de Jaguar maar dan wat hoekiger, weinig mis mee.

telerocker
27 januari 2018, 18:19
Over dertig jaar zoeken verzamelaars zich suf naar één van de elf Meteora's die ooit is verkocht :D

Duhsjaak
27 januari 2018, 18:25
Over dertig jaar zoeken verzamelaars zich suf naar één van de elf Meteora's die ooit is verkocht :D

Als ze per container hier voor een krats in de winkel lagen, dan was de lol eraf.
Die 11 stuks hebben dus alleen al daarom verzamelaarswaarde.
Als de custom shop jongens dan ook nog melden dat 1 op de 10 een messingschroefje in de slagplaat heeft en dat zij het verschil kunnen horen, gaan de echte Mojo nerds daar naar op zoek.

Mijn mening dus.
Vriendelijke groet, Gus

vulvasonic
29 januari 2018, 16:47
Eergisteren voor het eerst in lange tijd naar de lokale muziekwinkel geweest. Ik moest er wenen. Ze hadden altijd een hele aardige collectie Fenders. Van goedkoop tot alles daarboven m.u.v. Custom Shop modellen. Ik heb maar 2 aardige gitaren kunnen ontdekken. Wat een droevenis. Tenminste, voor wat ze ervoor durven vragen.

Nee, sinds Max Guitars Nijmegen weg is (waarom staat hun naam nog steeds hier op de site eigenlijk?) valt er weinig meer te genieten voor de gitaar liefhebbende inwoners van Neerlands' oudste stad.

Wat een ellende. :(

kwispelhond
29 januari 2018, 17:48
Nee, sinds Max Guitars Nijmegen weg is (waarom staat hun naam nog steeds hier op de site eigenlijk?) valt er weinig meer te genieten voor de gitaar liefhebbende inwoners van Neerlands' oudste stad.

Wat een ellende. :(

Max is er nog wel, alleen niet meer in Nijmegen (hadden jullie er maar eens wat moeten kopen!!:hide: )

vulvasonic
29 januari 2018, 22:48
Heb ik gedaan hoor. En vaker dan eens.

Ik had het ook over Max Nijmegen. Staat nog steeds op deze site vermeld, terwijl ie toch alweer een paar jaar weg is. Zonde.

arjanb01
29 januari 2018, 23:01
Datzelfde met fenders onder de CS versies heb ik ook.
De enige fenders die hun geld enigszins waard zijn zijn de Stratocaster Specials, maar ook die gaan nieuw al richting de 1100 euro.
Maar Fender schijnt ook de Stratocaster Original series uit te hebben, eigenlijk qua uitvoering dezelfde als de reissues alleen met het verschil dat de original een 9,5 inch radius toets heeft.